نوشته شده توسط : salamati
بابونه گیاهی است که از 5000 سال پیش برای مصارف پزشکی و درمانی مورد استفاده قرار می گرفت. بابونه یک گیاه بی نظیر و پرکاربرد است که خاصیت آنتی اکسیدانی ، آنتی باکتری و  ترکیبات قوی آن باعث شده که از بابونه به شکل دمنوش های خوراکی، روغن و محلول برای پوست و مو و سلامت بدن استفاده گردد. فهرست مطالب این مقاله شامل: ✔️فواید روغن بابونه برای مو ✔️فواید روغن بابونه برای پوست ✔️روغن بابونه برای سلامتی مفید است
بابونه و فواید آن
بابونه گیاهی است از گل های گل مرواریدی از خانواده asteraceae که تاریخچه مصرف آن در مصارف درمانی حداقل به 5000 سال پیش بر می گردد. بیشترین استفاده از گیاه بابونه از قسمت گل آن است و محبوبترین گل بابونه مورد استفاده در طب سنتی "بابونه آلمانی و بابونه رومی" می باشد.
ترکیبات گیاه بابونه
اصلی ترین ماده سازنده در گیاه بابونه "پلی فنول ها" هستند. از جمله پلی فنولهای موجود در گیاه بابونه آپیژنین، کوئرستین، پاتولتین، لوتئولین می باشد. پلی فنولها قویترین آنتی اکسیدان شناخته شده هستند و می توانند اثرات منفی رادیکالهای آزاد را خنثی کنند.
رادیکال آزاد چیست؟
مولکولهایی هستند که توسط فعالیت بدن، آلودگی های محیطی و اشعه های خورشید تولید شده و با گرفتن بار الکتریکی از سلولها موجب مرگ آنها می شوند. مهمترین اثر رادیکالهای آزاد برای بدن بروز انواع سرطان، کاهش تولید کلاژن پوست و مفاصل، پیری زودرس و شکنندگی و نازکی مو می باشد.
ماسک صاف کننده مو و کراتینه مو و درمان خشکی و موخوره مو بایوفول
وبژگیهای ماسک کراتینه مو و درمان خشکی، وزی، آسیب دیدگی مو در اثر رنگ و دکلره و ضد موخوره مو، پروتئینه و کراتینه بایوفول
  • ضد ریزش
  • ضد پیری
  • درمان موخوره
  • جلوگیری از موخوره
  • پرپشت شدن مو
  • ماسک کراتینه طبیعی مو
  • حجم دهنگی مو
  • مخصوص موهای دکلره و دچار آسیب دیدگی
  • تقویت ساقه و پر پشت شدن آن
  • بازسازی کوتیکول مو ( ساقه )
  • ماسک مو کراتینهاولتراشاین رطوبت رسانی به مو میکند و ترکیبات پروتئین کراتین را به مو می رساند.
خواص ماسک کراتینه مو و آنتی فریز و درمان خشکی وزی و موخوره بایوفول کانادا مدل اولتراشاین
ماسک کراتینه طبیعی و درمان خشکی ، وزی و موخوره مو بایوفول کانادا ماسکی دومنظوره می باشد (هم مخصوص ریشه و هم مخصوص ساقه مو می باشد.)
درمان فولیکول مو (ریشه مو) بوده و به آن ترکیبات غنی آنتی اکسیدانی رسانده
و املاح مورد نیاز ریشه مو را به آن می رساند و تأمین می کند.
ماسک ترمیم کننده و کراتینه مو بایوفول کانادا ساقه مو را نیز ترمیم می کند و براق کننده و لخت کننده موهای مجعد و وز نیز می باشد.
این ماسک مو ضد موخوره، خشکی مو را به صورت کامل از بین می برد.
محافظ قوی تارهای مو بوده و کراتین ساقه مو را بازسازی می کند.
ماسک کراتینه، براق کننده و پروتئینه مو بایوفول کانادا تارهای مو را تقویت کرده ، موخوره مو را به صورت عمقی درمان می کند.
ماسک براق کننده مو اولتراشاین بایوفول کانادا خشکی و وزی مو را درمان کرده و آنتی فریز بسیار قوی می باشد که تأثیر آن دائمی و بدون بازگشت خواهد بود .
شما تنها با یک دوره استفاده از ماسک ضد موخوره مو موهایی شاداب،لخت و نرم و طبیعی خواهید داشت و موخوره های مو نیز درمان خواهد شد.
ماسک مو کراتینه اولتراشاین بایوفول کانادا
 
روغن بابونه
از روغن بابونه نیز می توان به صورت خوراکی و موضعی استفاده نمود. روغن بابونه می تواند برای ساقه موها، مشکلات گوارشی، تسکین درد و نرمی پوست مفید باشد. فواید روغن بابونه به تفکیک شامل موارد زیر است.
فواید روغن بابونه برای مو
1) تغذیه  و جلوگیری از آسیب به مو 2) درخشندگی و براقی موها 3) نرم کننده مو 4) درمان خارش، پوسته ریزی ، پسوریازیس و اگزمای کف سر 5) جلوگیری و درمان شوره سر
1) تغذیه  و جلوگیری از آسیب به مو:
یکی از فواید روغن بابونه برای مو "جلوگیری از آسیب موها" است. ترکیبات آنتی اکسیدان موجود در بابونه مانند فلاونوئید و پلی فنولها باعث افزایش کلاژن سازی در مو شده و همچنین مانع رساندن آسیب رادیکال آزاد به موها می شوند. در نتیجه رشد مو و ساخت سلولهای تار مو سریعتر انجام شده و از شکنندگی و نازکی موها نیز جلوگیری می شود. استفاده از روغن بابونه برای مو باعث می شود که یک لایه نازک محافظتی روی تارموها قرار بگیرد و از آسیب به لایه کوتیکول مو که بیرونی ترین و آسیب پذیر ترین لایه تار مو است، جلوگیری کند. این لایه محافظتی باعث افزایش ضخامت موها و همچنین نرمی مو می گردد. با نرم شدن موها انعطاف پذیری آن بالا رفته و احتمال آسیب و شکستن تار مو به حداقل می رسد.
2) درخشندگی و براقی موها:
با قرار گرفتن روغن بابونه بر روی تارموها علاوه بر محافظت از مو باعث ایجاد براقی و درخشانی موها می گردد.
3) نرم کنندگی موها:
یکی از فواید استفاده از روغن بابونه برای موها نرمی و ابریشمی شده موهاست. چربی موجود در روغن بابونه می تواند باعث درمان خشکی و التهابات مو شده و در نتیجه موها را نرم و خوش حالت کند.
گل بابونه : نصف فنجان روغن زیتون بکر: 250 میلی لیتر عصاره روغن رزماری: 4/1 قاشق غذا خوری روغن زیتون را داخل ظرف شیشه ای بریزید و گلهای بابونه را به آن اضافه نمائید. ترکیبات را باهم مخلوط کنید تا گلها به خوبی به روغن زیتون آغشته شوند،  سپس درب آن را محکم ببندید. بطری شیشه ای را در مکانی قرار دهید که حداقل 6 تا 8 ساعت در روز نور مستقیم خورشید دریافت کند. به مدت 2 هفته هر روز یک بار درب بطری را باز کرده و در صورت مشاهده رطوبت در اطراف درب، آن را خشک کنید، سپس درب را دوباره بسته و خوب تکان دهید . بعد از گذشت این مدت که گل ها ترکیبات موجود در خود را به روغن انتقال می دهند، روغن بابونه به دست آمده را با کمک قیف و صافی داخل یک بطری تمیز بریزید.در آخر روغن رزماری و را به روغن بابونه افزوده و خوب هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند. بعد از این مراحل روغن بابونه قابل استفاده است و برای جلوگیری از خراب شدن آن حتما بطری را در محل خنک و دور از رطوبت نگه دارید.




:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: