روغن سیاه دانه چه خواصی دارد؟
نوشته شده توسط : salamati

روغن سیاه دانه چه خواصی برای سلامت و زیبایی دارد؟

درمان عارضه‌های پوستی

روغن سیاه دانه یک آنتی اکسیدان قوی است و خواص ضد التهابی دارد. این قابلیت‌ها باعث شده که عارضه‌های پوستی مانند آکنه، اگزما، خشکی حاد و پسوریازیس از طریق استعمال این روغن گیاهی بهبود پیدا کند.

نرم‌کننده پوست

این روغن از بروز هر گونه خشکی در پوست جلوگیری می‌کند. استفاده از این روغن در نواحی خشک پوست درمان قطعی اینگونه عارضه‌ها محسوب می‌شود.

درمان شوره سر

خاصیت ضد التهابی که در این روغن وجود دارد، اجازه نمی‌دهد عارضه‌هایی مانند شوره خشک سر بروز پیدا کند. در واقع با استفاده از این روغن پوست سر شما از ابتلاء به هرگونه عفونت در امان می‌ماند. البته روغن‌تراپی برای کسانی که شوره چرب سر دارند توصیه نمی‌شود، بلکه برای درمان شوره سر خشک از آن استفاده ‌می‌شود.

کمک به کاهش وزن

تحقیقات علمی و البته دستاوردهای تجربی نشان داده است که مصرف منظم روغن استخراج شده از سیاه دانه شاخص توده بدنی را در افراد چاق کاهش می‌دهد. همچنین سندروم متابولیک و دیابت نوع دو با استعمال این روغن تا حدودی درمان می‌شود. یکی از این تحقیقات بر روی 90 خانم 25 تا 50 ساله انجام گرفته است. در این بررسی به مجموعه آماری که همگی به چاقی مبتلا بودند رژیم کم کالری داده شد. اما بخشی از خانم‌ها در هر وعده غذایی 1 گرم روغن سیاه دانه مصرف می‌کردند. و بخش دیگر خانم‌ها این 3 گرم روغن را در روز دریافت نمی‌کردند. پس از پایان 90 روز آزمایش مشخص شد که افرادی که از این روغن در رژیم غذایی خود استفاده کرده‌اند، خیلی بیشتر از افراد دیگر کاهش سایز و اندازه دور کمر داشته‌اند. این افراد همچنین میزان کلسترول خون و چربی LDL مضر کمتری در پایان آزمایش داشتند.

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

بهترین و سریع ترین روش برای لاغری ژل لاغری هات چیلی

چربی سوزی موضعی با کرم لاغری هات چیلی میسر است.

این کرم ضد سلولیت درمان سلولیت نیز است.

بهبود روماتیسم مفصلی

این روغن عوارض بیماری روماتیسم مفصلی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. روغن این دانه اثرات ضد التهابی داشته و در نتیجه به کاهش التهاب مفصل‌ها در افراد مبتلا به روماتیسم کمک می‌کند.

کاهش عوارض دیابت

افرادی که مبتلا به دیابت هستند، با بالا رفتن قند خونشان ممکن است دچار عوارضی مانند اختلالات کلیوی، بیماری‌های چشم و سکته مغزی شوند. تحقیقات علمی نشان داده است که مصرف مقدار کمی از روغن سیاه دانه در روز، به کاهش قند خون ناشتا و عوارض ناشی از دیابت کمک می‌کند.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش مو شوک

درمان انواع رزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک

این محلول ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.

تونیک ضد ریزش مو شوک ساخت کشور کانادا است

درمان ناباروری

تحقیقات و مطالعات در مردان مبتلا به اسپرم غیرطبیعی و ناباروری مشخص شده است که روغن سیاه دانه ممکن است حرکت اسپرم را بهبود بخشد و تعداد اسپرم و حجم منی را افزایش دهد.

یافته‌های جدیدتر در مطالعات سال 2018 روی موش‌های نر تأیید می‌کند که عنصر کلیدی تیموکینون می‌تواند به افزایش کیفیت، تحرک، زنده ماندن و تعداد سلول‌های موجود در اسپرم کمک کند.

کنترل فشار خون

روغن سیاه دانه می‌تواند به کاهش فشار خون در افرادی که دارای فشار خون بالا هستند کمک کند.

تحقیقات انجام شده بر تعدادی از افراد که دارای فشارخون بالا بوده و روغن سیاه دانه برای آن‌ها تجویز شده بود، به مرور نشان‌دهنده کاهش فشارخون سیستولیک و دیاستولیک در بین این افراد بود.

از سوی دیگر، تحقیقات در این زمینه بر افراد مسن مبتلا به فشار خون بالا نشان داد که کاهش فشار خون در میان شرکت‌کنندگانی که از روغن سیاه دانه مصرف کرده بودند در مقایسه با گروهی که تحت درمان دارویی قرار گرفته بودند، نتیجه بهتر و سریع‌تری مشاهده شد.

البته ذکر این نکته ضروری است که در برخی موارد ممکن است فشار خون پایین در نتیجه آن تجربه شود به همین خاطر بهتر است قبل از استفاده از آن برای کاهش فشار خون خود با پزشک مربوطه مشورت کنید.

تقویت رشد مو

یکی از قابلیت‌های این روغن حفظ سلامت پوست سر و جلوگیری از بروز هر گونه عفونت، قارچ و باکتری است. از طرفی این ماده طبیعی ریشه موها را تقویت می‌کند. بنابراین خرید روغن سیاه دانه و استعمال منظم و مستمر آن به معنای داشتن موهایی پرپشت و سلامت است.

پیشگیری از بروز موخوره

در مقاله رهایی از موخوره در مورد موخوره به تفصیل بحث شد. اسیدهای چرب موجود در سیاه دانه و روغنی که از آن تهیه‌ می‌شود، همان چیزی است که مو نیاز دارد. مویی که مدام با روغن سیاه دانه تقویت می‌شود، نه دچار شکستگی می‌شود و نه دو شاخه شدن و موخوره در آن رخ می‌دهد.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه اولتراشاین

درمان خشکی وزی و موخوره با ماسک کراتینه مو اولتراشاین

این ماسک ضد موخوره مو دارای اثردهی فوری و درمان قطعی است.

ماسک صاف کننده مو اولتراشاین ساخت کشور کانادا است.

ترمیم موهای آسیب‌دیده

این روغن به دلیل وجود غلظت بالای تیموکینون، یک آنتی هیستامین قدرتمند محسوب می‌شود. این قابلیت در ترمیم موهای نازک شده بر اثر آسیب و تنش‌های محیطی مفید است. همچنین رشد طبیعی موهای از بین رفته، یکی دیگر از فواید این قابلیت است.

حفظ مو از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد

خواص آنتی اکسیدانی این روغن، در آن قابلیتی ایجاد کرده است که موجب محافظت از مو در مقابل رادیکال‌های آزاد می‌شود. البته این موضوع برای پوست نیز صدق می‌کند.

 تقویت سلامت موها

روغن سیاه دانه علاوه بر اینکه ماده‌ای طبیعی برای مراقبت از پوست است، فوایدی برای سلامت مو نیز دارد. جای تعجب نیست که این روغن اغلب در فهرست راه حل‌های طبیعی برای تقویت سلامت مو و پوست سر به روش‌های متعددی قرار می‌گیرد.

از آنجایی که این روغن حاوی نیگلون است که تحقیقات نشان داده است نوعی آنتی هیستامین بسیار مهم بوده که ممکن است از ریزش مو که ممکن است به دلیل آلوپسی آندروژنیک یا آلوپسی آره آتا باشد، جلوگیری کند. روغن سیاه دانه با خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد‌التهابی خود، می‌تواند به سلامت پوست سر به طور کلی کمک کند، همچنین شوره و خشکی سر را از بین ببرد و در عین حال سلامت مو را بهبود بخشد.

نحوه مصرف روغن سیاه دانه برای پوست

روغن سیاه دانه به دلیل خاصیت ضد‌التهابی، آنتی اکسیدانی و ویتامین‌ها به خصوص ویتامین E که دارا است، به طور گسترده‌ای برای اختلالات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خواص می‌توانند لکه‌های تیره اطراف چشم را به مرور زمان از بین ببرد.

مواد لازم:

  • 1/2 قاشق چای خوری عسل
  • 2-3 قطره روغن سیاه دانه

طرز تهیه:

روغن سیاهدانه را با عسل مخلوط کنید، سپس این مخلوط را زیر چشم‌هایتان قرار دهید. بگذارید 10 الی 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آن را بشویید. 

 

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

بهترین و سریع ترین روش برای لاغری ژل لاغری هات چیلی

چربی سوزی موضعی با کرم لاغری هات چیلی میسر است.

این کرم ضد سلولیت درمان سلولیت نیز است.





:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: