نوشته شده توسط : salamati

درمان خانگی کیست تخم دان

علائم کیست تخمدان چیست؟ راه‌های درمان سریع کیست تخمدان کدامند؟ آیا شما هم از این مشکل رنج می‌برید؟ کیست تخمدان همانند کیسه‌ای حاوی مایع است که داخل یا روی تخمدان خانم‌ها قرار می‌گیرد. امروزه بیشتر دختران مجرد و خانم‌ها کیست تخمک دارند، اما خوشبختانه اکثر این کیست‌ها از نوع خوش‌خیم هستند و به‌راحتی درمان می‌شوند. در این مقاله از مجله سلامت ژین طب قصد داریم درباره علائم، علت به وجود آمدن و راه‌های درمان قطعی کیست تخمدان صحبت کنیم. اگر شما هم دچار این مشکل هستید، تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید. کیست تخمدان چیست؟ رحم بخشی از دستگاه تناسلی خانم‌ها است که در دو طرف آن، تخمدان‌ها قرار دارد و به‌وسیله‌ی لوله‌هایی به نام فالوپ به یکدیگر متصل شده‌اند. هر دو تخمدان‌ دارای اندازه یکسان و یک شکل هستند که وظیفه تولید و نگهداری تخمک، هورمون استروژن و هورمون پروژسترون را دارند. به کیسه‌های پر از مایع یا مواد نیمه‌جامد که داخل یا روی تخمدان‌ها قرار می‌گیرند، کیست تخمدان می‌گویند. این کیست‌ها از لحاظ اندازه کوچک (مانند یک نخود) تا بزرگ (مانند پرتقال) هستند. تخمدان‌ها هرماه یک تخمک سالم آزاد می‌کنند و معمولا کیست تخمدان همان موقع به وجود می‌آید. هنگام آزادسازی یک تخمک کامل به داخل رحم انتقال می‌یابد، اما در افراد مبتلا به کیست تخمدان، تخمک به‌صورت کامل تشکیل می‌شود، اما به رحم منتقل نخواهد شد. بسیاری از افراد می‌پرسند که کیست تخمدان با فیبروم چه تفاوتی دارد؟ فیبروم به توده‌هایی از جنس بافت رحم می‌گویند که سفت است، اما کیست تخمدان به کیسه‌های پر از مایع گفته می‌شود. اکثر کیست‌های تخمدان معمولا بدون علائم و خوش‌خیم هستند و به ندرت کیست بدخیم یا سرطانی به وجود می‌آید. خوشبختانه راه‌های زیادی برای درمان سریع کیست تخمدان وجود دارد که در این مقاله ارائه خواهد شد.
درمان سریع کیست تخمدان چیست؟

چه درمان سریع کیست تخمدان و چه درمان های طولانی دیگر به طور کلی بستگی به اندازه، نوع و علائم کیست دارند. در برخی موارد، کیست تخمدان به طور خودبخود برطرف می شود و نیازی به درمان خاصی ندارد. اما در مواردی که کیست بسیار بزرگ شده است، علائم شدیدی دارد یا خطر شکستن دارد، درمان فوری لازم است.

درمان کیست تخمدان ممکن است شامل یکی یا ترکیبی از روش های زیر باشد:

۱- داروهای ضد هورمونی

در برخی موارد، پزشک ممکن است داروهایی که سطح هورمون های جنسی زنانه را کاهش می دهند تجویز کند تا کیست تخمدان کوچک شود یا از رشد آن جلوگیری شود.

۲- آب دادن

در برخی موارد، پزشک ممکن است با استفاده از سونوگرافی یا روش های دیگر، کیست را سوراخ کند و مایع درون آن را بازگرداند.

۳- جراحی (درمان سریع کیست تخمدان در پزشکی)

در مواردی که کیست بسیار بزرگ شده است، علائم شدیدی دارد یا خطر شکستن دارد، جراحی ممکن است لازم باشد. در جراحی، پزشک کیست را برای بررسی و حذف آن باز می کند.

در هر صورت، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین درمان برای شما را تعیین کند.

درمان خانگی کیست تخمدان چیست؟

درمان خانگی کیست تخمدان معمولا به تنهایی توصیه نمی شود و بهتر است با پزشک خود در این خصوص مشورت کنید. این امر به دلیل عدم اطمینان در مورد ایمنی و اثربخشی روش های خانگی و همچنین خطر ایجاد عوارض جدی برای سلامتی شما است.

بعضی از روش های خانگی که معمولاً پیشنهاد می شوند شامل مصرف مواد گیاهی مثل زردآلو، آویشن، زنجبیل، چای سبز و آلوئه ورا، استفاده از روش های گرمایی مانند کمپرس گرم و ماساژ شکم هستند. اما این روش ها برای درمان کیست تخمدان معتبر نیستند زیرا به درمان کامل کیست منجر نمی شوند. آن ها فقط ممکن است از بزرگ شدن کیست و یا کاهش علائم آن موثر باشند.

آیا درمان خانگی کیست تخمدان واقعا تاثیر گذار است؟

درمان های طبیعی و خانگی بسیاری وجود دارد که برای کنترل رشد کیست های تخمدان بسیار موثر هستند ولی واقعا به درمان کلی کمکی نمی کنند. در ادامه درباره روش های طبیعی دفع کیست و استروژن اضافی و پیشگیری از ایجاد آنها توضیح داده می شود.

فواید درمان خانگی کیست تخمدان چیست؟

  • کاهش استروژن اضافی
  • تنظیم هورمون های بدن
  • کاهش رشد و اندازه ی کیست
  • تاثیر بسیار زیاد
  • بدون عوارض جانبی
  • غیر تهاجمی بودن

۱۰ روش موثر و اصلی درمان خانگی کیست تخمدان کدامند؟

در این قسمت به انواع روش های تاثیر گذار برای درمان کیست تخمدان اشاره می کنیم و طور مختصر هر کدام را توضیح می دهیم:

نشستن در وان سولفات منیزیم

نمک اپسوم (سولفات منیزیم) در تسکین درد و دیگر علائم کیست تخمدان بسیار موثر است. میزان فراوان سولفات منیزیم در این نمک به عنوان شل کننده عضلانی عمل می کند که همین باعث تسکین درد نیز می شود.

  • یک پیمانه نمک اپسوم را در وان آب گرم بریزید.
  • ۵ تا ۱۰ قطره از عصاره ی معطر اسطوخودوس، گل رز یا یاسمن به آب اضافه کنید.
  • آب را چند دقیقه به هم بزنید تا نمک ها حل شود.
  • پایین تنه خود را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون وان قرار دهید. (در وان بنشینید)
  • این کار را روزی یکبار تکرار کنید.

یا در رحم یا تخمدان خود احساس گزگز یا سوزش می‌کنید؟ ممکن است کیست تخمدان داشته باشید. کیست‌های عملکردی می‌توانند هر ماه به عنوان بخشی طبیعی از چرخه قاعدگی شما ایجاد شوند.

این کیست‌ها نسبتا شایع هستند و معمولا جایی برای نگرانی ندارند. با این حال آن‌ها ممکن است هر از چند گاهی باعث ناراحتی شوند و انواع دیگری از کیست‌ها وجود دارند که امکان دارد ناشی از مسائل پزشکی جدی‌تری باشند.

درمان‌های زیر ممکن است به کاهش علائم شما کمک کند. برخی روش‌ها حتی اندازه کیست را کاهش می‌دهند یا از عود آن جلوگیری می‌کنند اما تحقیقات بیشتری لازم است.

در حالی که احتمال دارد بتوانید کیست خود را در خانه درمان کنید، داروهای گیاهی و سایر اقدامات مراقبتی، جایگزینی برای برنامه درمانی تجویز شده توسط پزشک شما نیستند.

چه زمانی باید به دنبال درمان باشید؟

ممکن است متوجه نشوید که کیست تخمدان دارید، بسیاری از آن‌ها هیچ علامتی ایجاد نمی‌کنند و امکان دارد بدون درمان از بین بروند. با این حال، کیست‌های بزرگ باعث درد لگن، پری شکم یا نفخ می‌شوند.

در صورت مشاهده موارد زیر باید فورا با پزشک خود تماس بگیرید:

درد شدید لگن

درد ناگهانی در شکم

درد همراه با تب

درد همراه با استفراغ

تغییرات پوستی

تنفس سریع

احساس سبک شدن سر

ضعف و ناتوانی

این علائم نشانه پارگی کیست‌های بزرگ خواهد بود، اما در برخی موارد نشانه پیچ خوردگی تخمدان هستند. پیچ خوردگی با بزرگ‌تر شدن کیست‌ها اتفاق می‌افتد.

این اتفاق می‌تواند جریان خون به تخمدان‌های شما را از طریق پیچش دردناک کاهش دهد. هم پارگی کیست و هم پیچ خوردگی تخمدان می‌توانند منجر به عوارض جدی از جمله درد شدید و خونریزی داخلی شوند.

در صورت مشاهده هر یک از علائم فوق فورا به پزشک مراجعه کنید. در ادامه به شما چندین روش درمان خانگی کیست تخمدان را معرفی می‌کنیم.

  1. 1. مسکن بدون نسخه (OTC) مصرف کنید

داروهای ضددرد که می‌توانید در داروخانه محلی خود پیدا کنید ممکن است به طور موقت به درد ناشی از کیست تخمدان کمک کنند. شما می‌توانید بسیاری از آن‌ها از جمله ایبوپروفن، ناپروکسن و استامینوفن را بدون نسخه خریداری کنید.

می‌توانید این داروها را به محض احساس ناراحتی تا دو یا سه روز به کار بگیرید. در مورد مصرف طولانی‌مدت مسکن یا داروهای تجویزی با پزشک خود صحبت کنید.

۲. از گرما درمانی برای کاهش گرفتگی عضلات استفاده کنید

پد حرارتی گزینه دیگری است که می‌تواند به کاهش درد کیست و گرفتگی قاعدگی کمک کند. استفاده از بطری آب گرم یا پد گرم‌کننده در قسمت پایین شکم شما امکان دارد به اندازه استفاده از داروهای بدون نسخه موثر باشد.

می‌توانید پدهای گرمایش برقی را به صورت آنلاین یا در داروخانه یا فروشگاه محلی خود پیدا کنید. حتی می‌توانید با فرو بردن یک حوله دستی در آب، نهادن آن در یک کیسه پلاستیکی بزرگ که با زیپ بسته می‌شود و قرار دادن در مایکروویو به مدت دو دقیقه، خودتان آن را درست کنید.

هنگام قرار گرفتن در مایکروویو حتما کیسه را باز بگذارید. پس از اینکه آن را با دقت از مایکروویو خارج کردید، کیسه را ببندید، آن را در یک حوله مرطوب دیگر بپیچید و به راحتی برای ۲۰ دقیقه استفاه کنید.

۳. برای کمک به شل شدن عضلات و کاهش گرفتگی، حمام نمک اپسوم بگیرید

همین ایده در مورد گرفتن حمام آب گرم نیز صدق می‌کند. گرما می‌تواند درد ناشی از کیست یا گرفتگی را کاهش دهد. افزودن نمک اپسوم (سولفات منیزیم) به حمام می‌تواند این تسکین را به سطح بالاتری برساند.

نمک اپسوم سال‌هاست که برای کاهش درد عضلات و سایر دردها استفاده می‌شود. می‌توانید لیف خود را آغشته به این نمک کنید و به بدن‌تان بکشید. می‌توانید بسته‌های نمک اپسوم را در داروخانه، فروشگاه‌ها یا به شکل آنلاین پیدا کنید.

داروهای بدون نسخه

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی همچون ایبوپروفن، می‌تواند درد ایجاد شده بوسیله کیست تخمدان از جمله قولنج پریودی را درمان کند. زنانی که داروهای مسکن روی آنها اثری ندارد باید با پزشک خود تماس بگیرند چون درد شکمی ممکن است اختلال شدید ایجاد کند.

در بعضی موارد پزشک ممکن است داروی مسکن متفاوتی راتجویز کند همچون داروی کودامون که حاوی کدئین است.

ماساژ

درد کیست می‌تواند موجب شود عضلات اطراف آن دچار تنش شوند. که باعث درد بخصوص درد در دوره پریودی میشود. ماساژ کمر، ران، باسن و معده می‌تواند به کاهش تنش عضلات و کاهش درد کمک کند.

ورزش و کشش عضلانی

ورزش و کشش عضلانی نیز می‌تواند به کاهش درد مرتبط با کیست تخمدان کمک کند. همچنین به عضلات در حال تنش نیز کمک می‌کند. بعضی از زنان با ورزش شدید تسکین پیدا می‌کنند در حالی که بعضی دیگر از آنها ترجیح می‌دهند تمرین کششی و یوگا کار کنند.

ورزش می‌تواند سلامت وزن را در زنان دارای کیست تخمدان تامین کند. حتی بدون کاهش وزن، ورزش ممکن است درد را بوسیله کشش عضلات کاهش دهد. این کار ممکن است از بروز کیستهای بیشتر جلوگیری کند و به مبارزه با مقاومت انسولین کمک کند.

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

کاهش وزن و لاغری موضعی و همچنین درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزیبا قدرت بسیار بالا تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

ژل لاغری فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا بدون نیاز به وزش و رژیم سخت میسر است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد.

ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است.
 ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش نداشته و به تنهایی اثر گذار است البته می توان این ژل را برای اثربخشی بیشتر ورزش و رژیم لاغری به عنوان یک مکمل اثربخش مصرف کرد.

چای بابونه

چای های گیاهی مانند چای بابونه نیز یکی از انواع درمان خانگی کیست تخمدان و تسکین درد آن محسوب می شوند. اثر آرامش بخش چای بابونه درد را کاهش داده و باعث آرامش فرد می شود. همچنین طبیعت گرم این گیاه با تحریک جریان خون در ناحیه لگنی و رحم، به تنظیم قائدگی های نامنظم کمک می کند.

  • دو قاشق چای خوری از بابونه خشک را با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید.
  • روی فنجان را بپوشانید و پنج دقیقه صبر کنید تا بابونه کامل درون آب خیس بخورد.
  • شما می توانید روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای بابونه بخورید تا زمانی که مشکلتان حل شود

تخلیه استروژن اضافی
تصویر سبزجات برگ پهن 
سبزیجات سبز رنگ مانند جوانه بروکسل، کلم پیچ، اسفناج، کلم بروکلی، کلم های دارای دی ایندولیل متان (DLM) (که در واکنش های بدن و کاهش استروژن اضافی بسیار موثر است) می توانند برای درمان خانگی کیست تخمدان مفید باشند. سعی کنید از این سبزیجات در تمام وعده های غذایی خود استفاده کنید.

سم زدایی کبد
اینفوگرافی توضیحات کاربرد آووکادو برای کمک به درمان خانگی کیست تخمدان
در حالی که بسیاری از محصولات در بازار با نام سم زدای کبد به فروش می رسند، اما برای بهبود عملکرد کبد کافیست تغذیه مناسبی داشته باشید. بنابراین چای های سم زدا یا مکمل های غذایی را فراموش کنید و به جای آن بیشتر تخم مرغ (حاوی پروتئین های ضروری زیستی)، سبزیجات با تری پپتید سنگین مانند آواکادو و مارچوبه و غذا های غنی از سلنیوم مانند بادام برزیلی و بلغور جو دوسر بخورید.

برنزه کننده فلورسان مخصوص سولاریوم و آفتاب

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و اشعه دستگاه سولاریوم است.

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن،اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید که تا ۴ ماه ماندگار است.

مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید وپوست را نرم و لطیف می کند.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان پوست را مرطوب میکند و آن را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. برنزه کننده فلورسان ساخت کشور روسیه است.

مصرف بادام
اینفوگرافی توضیحات کاربرد بادام برای کاهش درد کیست تخمدان
بادام دارای مقادیر بالای منیزیم است که می تواند در تسکین درد مفید باشد. بادام خام در هر ۱۰۰ گرم، حاوی ۲۷۰ میلی گرم منیزیم می باشد. البته شاید قبلا درباره تاثیر آن بر درد قائدگی شنیده باشید. در مطالعات رسمی تر ثابت شده که مصرف مکمل های منیزیم تاثیر بسزایی در درد های شدید دارند.

افزایش فیبر دریافتی بدن
تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی پر فیبر می تواند از طریق کاهش جذب ثانویه ی استروژن موجب کاهش ابتلا به بیماری های مرتبط با استروژن مانند کسیت و سرطان سینه شود. میوه و سبزیجات بهترین منابع فیبر هستند. سعی کنید به سالاد، سوپ و اسموتی خود، دانه های کتان که غنی از فیبر هستند اضافه کنید. مصرف روزانه یک عدد گلابی می تواند منبع خوبی برای تامین فیبر باشد

رژلب میبلین اصل امریکا، با دوام و فاقد سرب

رژلب میبلین ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.

این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ بسیار زیبا است

این رژلب مات کرم و ویتامینه دارای دوام و پایداری بی نظیر است که میتواند
بهترین گزینه برای مهمانی و مجالس باشد و زیبایی لبهایتان را چند برابر کند.
همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

 درمان جوش کمر و شانه

درمان جوش کمر؛!

اگر شما هم فکر می‌کنید جوش‌ها تنها روی نواحی مختلف صورت ایجاد می‌شوند، سخت در اشتباهید. جوش‌ها ممکن است در تمام نواحی بدن به وجود بیایند و این یقینا برای شما ناراحت‌کننده است. یکی از نقاطی که بسیار مستعد ایجاد جوش است، کمر و سر شانه‌ها هستند و باید بگوییم ایجاد جوش در این نقاط به دلیل این‌که عموما با لباس برخورد دارند، دردناک‌تر خواهند بود. اما چاره چیست؟ درمان جوش کمر چگونه ممکن است؟ با ما همراه باشید تا علت ایجاد جوش کمر و راه‌های درمان آن را برایتان شرح دهیم.



 

 

 

علت جوش کمر

جوش کمر به دلایل مختلفی بروز پیدا می‌کند که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • چرب شدن پوست به دلیل فعالیت بیش از حد غدد سبوم
  • جمع شدن سلول‌های پوستی مرده روی پوست
  • باکتری‌های ایجاد‌کننده‌ی جوش
  • شوره
  • عدم تعادل هورمونی
  • لیزر درمانی
  • اصطکاک یا گرما

بسته شدن منافذ پوست

یکی از علت‌های جوش کمر، انباشته شدن سلول‌های مرده و سبوم یا چربی اضافه پوست است. این سلول‌های مرده و سبوم در منافذ پوستی جمع شده و باعث مسدود شدن آن می‌شود.

محلول ضد ریزش مو شوک

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.

این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.

این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است.

محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.

این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.

رشد باکتری‌ها

یکی دیگر از علت ‌های جوش کمر رشد بی‌رویه باکتری ‌‌ها در این ناحیه است. در واقع باکتری‌‌ها در کمر رشد کرده و باعث ایجاد التهاب در این ناحیه می‌شوند. این التهابات به شکل جوش پوستی بروز پیدا می‌کند.

تعرق بیش از حد

آکنه یا جوش در پشت کمر و شانه‌ها گاهی با انجام فعالیت‌های ورزشی مرتبط است. این شرایط باعث افزایش تعریق و اصطکاک بین لباس و پوست کمر می‌شود. همین موضوع شرایط را برای ایجاد آکنه و جوش در ناحیه پشت بدن فراهم می‌کند.

مسدود شدن فولیکول

گاهی بیماری‌های پوستی باعث مسدود شدن فولیکول‌ها و ایجاد التهاب و جوش در ناحیه پشت می‌شود.

روش‌های طبیعی برای درمان جوش کمر

شما را با علت و انواع جوش پشت آشنا کردیم. در ادامه می‌خواهیم روش‌های خانگی اثربخش برای درمان این عارضه را معرفی کنیم.

 

۱. روغن درخت چای

روغن درخت چای خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی دارد و به همین دلیل ممکن است در درمان جوش پشت اثرگذار باشد. علاوه بر این در مقایسه با سایر داروها، عوارض جانبی کمتری دارد. این روش درمانی را دست‌کم به مدت یک هفته به‌صورت روزانه به کار بگیرید.

مواد لازم

  • روغن درخت چای: ۷ قطره
  • روغن نارگیل: یک قاشق چای‌خوری

طرز استفاده

  1. یک کاسه بردارید و در آن روغن درخت چای را با روغن نارگیل مخلوط کنید. می‌توانید به جای روغن نارگیل از هر روغن حامل دیگری که تمایل دارید، استفاده کنید.
  2. مخلوط به دست آمده را روی کمر خود قرار دهید.
  3. اجازه دهید طی شب بماند. سپس صبح روز کمرتان آن را بشویید.

۲. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا هم یک ترکیب مفید برای درمان جوش کمر به شمار می‌رود. این گیاه خواص ضدالتهابی طبیعی دارد که ممکن است در درمان جوش التهابی اثرگذار باشند. آلوئه‌ورا ضدجوش هم است و اثربخشی داروهای استفاده‌شده برای درمان جوش را بیشتر می‌کند. از این گیاه دو تا سه بار در روز استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا برای درمان جوش پشت و شانه و کمر

ژل آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی طبیعی است که می تواند در از بین بردن آکنه های التهابی ، مبارزه با باکتری مولد آکنه و کاهش علائم ، کمک کننده باشد. برای این منظور می توانید:

  • به مقدار یک قاشق چای خوری (و یا بیشتر) از ژل تازه آلوئه ورا را از برگ آن جدا کنید.
  • این ژل را بر روی آکنه های پشت و شانه هایتان اعمال کنید.
  • اجازه دهید تا حداقل به مدت سی دقیقه بر روی این نواحی بماند.
  • دو الی سه بار در روز این روند را تکرار کنید.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول کانادا، کراتینه و ضد موخوره ارگانیک درخشان کننده فوری مو

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا
که دارای موادی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو بسیار قوی است. ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها است. ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است. این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

1. روغن درخت چای برای رفع جوش های پشت و شانه و کمر

روغن درخت چای با خواص ضد التهابی و ضد میکروبی خود باعث رفع آکنه می شود. این روغن همچنین علائم آکنه مانند سرخی پوست و درد را کاهش می دهد. می توانید از این روغن برای رفع آکنه به این شکل استفاده کنید:

  • دو الی سه قطره از روغن درخت چای را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل به خوبی مخلوط کنید.
  • این ترکیب را بر روی آکنه اعمال کنید.
  • اجازه دهید تا به مدت چند ساعت بر روی آن بماند.
  • در آخر ، پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.
  • یک بار در روز تکرار کنید.
  • دقت کنید که دست آغشته به این روغن را به چشمتان نزنید ، روغن درخت چای فقط برای استفاده موضعی مناسب است.
  • همچنین اگر پوست حساسی دارید ، ممکن است روغن درخت چای برای شما مناسب نباشد.

مواد لازم

  • ژل آلوئه‌ورا: به مقدار لازم

طرز استفاده

  1. ژل را از گیاه آلوئه‌ورا خارج کنید و آن را روی نواحی مدنظر بمالید.
  2. اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. سپس کمر خود بشویید‌.

۳‌. نمک اپسوم

نمک اپسوم به دلیل دارا بودن منیزیم، حاوی خواص ضدالتهابی عالی است‌. این خاصیت نمک اپسوم ممکن است به کاهش جوش، همچنین قرمزی و التهاب ناشی از آن کمک کند. از این نمک هر یک روز در میان استفاده ‌کنید.

مواد لازم

  • نمک اپسوم: یک فنجان
  • آب: به مقدار لازم

طرز استفاده

  1. نمک اپسوم را به آب وان اضافه کنید.
  2. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در وان دراز بکشید‌.

انواع جوش‌ سرشانه و کمر

جوش‌ها انواع مختلفی دارند و شکل برخورد با هر کدام از آن‌ها متفاوت است. انواع جوش‌هایی که ممکن است روی کمر یا سرشانه خود مشاهده کنید، عبارتند از:

روغن درخت چای یک ماده طبیعی آنتی باکتریال، ضد قارچ و ضدالتهاب است. این محصول را می‌توان به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی و در عین حال قدرتمند برای پوست معرفی کرد. آنتی باکتریال بودن این محصول باعث شده است که در برطرف کردن جوش‌های پشت کمر کارساز باشد. در واقع رشد باکتری‌ها که گفتیم یکی از علت‌های جوش کمر است، با استفاده از روغن درخت چای متوقف شده و آثارش از روی پوست پاک می‌شود. روغن درخت چای با خاصیت ضد قارچ و ضد میکروب خود منافذ پوست را از وجود هر گونه سلول مرده و چربی اضافه پاک کرده و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد.

جوش شیرین برای رفع جوش های پشت و شانه

 

جوش شیرین یک لایه بردار ، ضدعفونی کننده و ضد التهاب طبیعی است و برای رفع آکنه مفید می باشد. برای رفع جوش و آکنه می توانید به این صورت عمل کنید:

روش اول:

  • بر حسب نیازتان مقداری از جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی به دست آورید. (نه زیاد شل باشد و نه زیاد سفت)
  • لایه ای نازک از این ترکیب را بر روی آکنه های پشت و شانه هایتان اعمال کنید.
  • اجازه دهید تا حداقل به مدت بیست دقیقه بر روی پوستتان بماند.
  • در آخر پوست خود را بشویید.
  • دو بار در روز تکرار کنید.

روش دوم:

  • دو قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری دارچین، یک دوم قاشق چای خوری آب لیمو ، نصف قاشق غذاخوری (و یا بیشتر) عسل طبیعی به خوبی مخلوط کنید.
  • ترکیب به دست آمده را بر روی ناحیه مورد نظرتان استفاده کنید.
  • صبر کنید تا این ترکیب بر روی پوستتان خشک شود.
  • سپس با آب گرم پوست خود را بشویید.
  • می توانید یک بار در روز این روش را تکرار کنید.

 

روغن جوجوبا
روغن جوجوبا را می‌توان یک محصول طبیعی مراقبت از پوست دانست که با استفاده از ویتامین‌ها و مواد معدنی خود، نقش پاک‌کننده را بازی می‌کند. این روغن دارای قابلیت‌هایی از قبیل: ضد التهابی، آنتی باکتریال،
ضد ویروسی، ضد عفونی‌کننده، التیام‌بخش زخم و مرطوب کنندگی است. این محصول هر عاملی که باعث ایجاد یا تشدید جوش کمر باشد را به مرور زمان برطرف می‌کند. خواص ضدعفونی‌کننده روغن جوجوبا همان قابلیتی است که پوست کمر برای پاک شدن از جوش و عارضه‌های دیگر به آن نیاز دارد.

روغن زیتون
روغن زیتون یکی از روغن‌هایی است که به شدت توسط دانشمندان برای برطرف کردن آکنه کمر توصیه شده است. این محصول یک قدرت قابل توجه در تنظیم سبوم یا همان چربی تولید شده توسط سلول‌های پوستی دارد. روغن زیتون همچنین می‌تواند ساختار چربی و سلول‌های مرده که در منافذ پوست جمع شده‌اند را نابود کند.

جوش‌های سر سفید

این شکل از جوش‌ها اصولا بر اثر کمدون‌های بسته پوست ایجاد می‌شوند. درحقیقت زمانی‌که چربی به شکل یک برآمدگی سر سفید زیر پوست شما انباشته شود، شاهد تشکیل این نوع جوش خواهید بود.

جوش‌های سر سیاه

این جوش‌ها زمانی‌که فولیکول‌های متصل در سطح پوستتان باز شوند مشاهده می‌شوند. علت سیاهی قسمت بیرونی این جوش، اثر واکنش غدد چربی با هوای محیط است و نمی‌توان علت آن را چرک‌کردن یا آلودگی غده‌های چربی دانست.

کورک‌ها

آکنه‌های برجسته‌ای که به شکل برآمدگی‌های کوچک صورتی رنگ در پوست شما به وجود می‌آیند، کورک نام دارند و اصولا درد و التهاب خاصی ایجاد نمی‌کنند.

جوش‌های چرکی

این نوع از جوش‌ها در دسته آکنه‌های دردناک قرار دارند. چرک‌دانه‌ها برجستگی‌هایی پر از چرک سفید یا زرد رنگ هستند که پایه‌ای قرمز رنگ دارند و در اثر دست‌کاری‌شدن یا برخورد با سطح می‌ترکند و درد زیادی دارند.

ندول‌ها

ندول‌ها هم جز جوش‌های دردناک به شمار می‌آیند. این شکل از جوش در ناحیه عمیق‌تر پوست ایجاد می‌شود و سطح آن کمی سخت‌تر از دیگر انواع جوش‌ها است.

کیست‌ها

کیست‌ها را می‌توان بزرگ‌ترین شکل آکنه دانست. این عارضه پر از چرک‌های عفونی و دردناک است و باعث ایجاد زخم‌های کوچک و بزرگ در سطح پوست می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

خواص کرفس

قصد داریم در این نوشته در مورد خواص کرفس برای شما مطالبی را قرار دهیم، کرفس دارای آب فراوان می باشد که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید می باشد. کرفس از قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است.

این گیاه دارای ساقه و برگ می باشد و به عنوان ادویه در خیلی از مواد غذایی استفاده می شود. کرفس به رنگ های سبز روشن یا سبز تیره وجود دارد. این گیاه دارای گلبرگ های سفید هستند که دانه های آن قهوه ای روشن می باشد. رایحه کرفس تند و دلپذیر است.

کرفس دارای کالری کمی می باشد و می توان از این گیاه در رژیم غذایی کاهش وزن استفاده نمود. برای جلوگیری از بیماری های قلبی توصیه شده است و دارای ویتامین و مواد معدنی بسیاری است.

کرفس یک سبزی کم‌کالری است که به داشتن مقدار زیادی آب شناخته می‌شود. این سبزی مواد مغذی زیاد و خواص متنوعی برای سلامتی بدن دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در کرفس به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کنند. اضافه کردن کرفس به رژیم غذایی ممکن است احتمال ابتلا به سرطان را کاهش ‌دهد، التهاب را کم کند، سلامت قلبی و عروقی را بهبود ببخشد و به گوارش بهتر کمک ‌کند. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ خواص کرفس را در اختیارتان قرار می‌دهیم و ارزش غذایی آن را می‌گوییم.

کرفس یک سبزی کم‌کالری است که به داشتن مقدار زیادی آب شناخته می‌شود. این سبزی مواد مغذی زیاد و خواص متنوعی برای سلامتی بدن دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در کرفس به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کنند. اضافه کردن کرفس به رژیم غذایی ممکن است احتمال ابتلا به سرطان را کاهش ‌دهد، التهاب را کم کند، سلامت قلبی و عروقی را بهبود ببخشد و به گوارش بهتر کمک ‌کند. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ خواص کرفس را در اختیارتان قرار می‌دهیم و ارزش غذایی آن را می‌گوییم.

خواص کرفس برای کمک به کاهش خطرات سرطان

کرفس سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد محرک سرطان کمک می کند. حاوی دو فلاونوئید زیست فعال — آپیژنین و لوتئولین — است که ممکن است سلول های سرطانی را در بدن از بین ببرد. آپیژنین یک عامل پیشگیری کننده از شیمی درمانی است و خواص ضد سرطانی آن رادیکال های آزاد را در بدن از بین می برد و باعث مرگ سلول های سرطانی می شود. همچنین باعث افزایش اتوفاژی می شود، فرآیندی که از طریق آن بدن سلول های ناکارآمد را که به پیشگیری از بیماری کمک می کند، حذف می کند.

خاصیت ضد سرطانی لوتئولین فرآیند تکثیر سلولی را مهار می کند.این فلاونوئیدهای موجود در کرفس پتانسیل درمان سرطان پانکراس و سینه را دارند.همچنین گفته می شود کرفس دارای پلی استیلن های زیست فعال است. این ترکیبات محافظ شیمی درمانی پتانسیل جلوگیری از تشکیلات سرطانی متعدد را دارند.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

کرفس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند‌. رادیکال‌‌های آزاد منجر به سرطان می‌شوند. این سبزی حاوی دو نوع فلاونوئید به نام آپی‌ژنین و لوتئین است که شاید سلول‌های سرطانی را از بین ببرند‌. آپی‌ژنین ترکیبی است که با از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن، به مرگ سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.

خواص ضدسرطانی لوتئین هم از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کنند. فلاونوئیدهای کرفس می‌توانند در درمان سرطان‌های پانکراس و سینه مفید باشند‌. گفته می‌شود کرفس حاوی ترکیباتی است که از شکل‌گیری بسیاری از سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کنند‌.

التهاب را کاهش می‌دهد

کرفس غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که خواص ضدالتهابی دارند.

یک مطالعه‌ی دانشگاهی به این نتیجه رسید که این سبزی منبع خوبی از فلاونول‌ها به شمار می‌رود. یک مطالعه‌ی دیگر نشان داد که آب کرفس یا عصاره‌ی کرفس فعالیت بعضی از پروتئین‌های مرتبط با التهاب را کاهش می‌دهند. گفته می‌شود که تخم کرفس خواص ضدالتهابی دارد. کرفس دارای ترکیبی به نام لوتئولین است که می‌تواند از بروز التهاب در سلول‌های مغز پیشگیری کند. یک مطالعه‌ی دانشگاهی روی موش‌های صحرایی به این نتیجه رسید که کرفس می‌تواند مانع از رشد نوعی باکتری شود که منجر به التهاب در پوشش معده می‌شود.

سلامت قلبی و عروقی را بهبود می‌بخشد

کرفس از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می‌کند و از این طریق می‌تواند در حفظ سلامت قلبی و عروقی مفید باشد. مطالعه‌ی انجام شده در ایران به این نتیجه رسید که عصاره‌ی برگ کرفس می‌تواند تعداد زیادی از عوامل اثرگذار روی سلامت قلبی و عروقی مثل کلسترول، تری‌گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) را بهبود دهد.

کرفس سرشار از پلی‌فنول‌هایی است که خواص ضدالتهابی دارند و برای سلامت قلبی و عروقی مفید هستند. هرچند برای بررسی خواص کرفس روی انسان‌ها به مطالعات بیشتری نیاز است.

کرفس از عفونت‌های دستگاه ادراری جلوگیری می‌کند

دانه‌های کرفس در از بین بردن اسید اوریک کمک می‌کنند، زیرا معمولاً برای خواص دیورتیک آن استفاده می‌شود، به این معنی که باعث افزایش حجم ادرار می‌شود؛ بنابراین، خواص کرفس برای درمان افراد مبتلا به اختلالات مثانه، مشکلات کلیوی، کیستیت و سایر مشکلات مشابه مناسب است. این دانه‌ها همچنین در پیشگیری از بروز عفونت‌های دستگاه ادراری در زنان کمک می‌کنند.

با خوردن کرفس، دربرابر سرطان زره‌پوش شوید

این سبزی پرطرفدار سرشار از ویتامین‌های A، B، C و املاح فراوان است. این ویتامین‌ها باعث حفظ ایمنی بدن شما می‌شوند و بدن‌تان را تصفیه می‌کنند. کرفس شما را از مبتلا شدن به سرماخوردگی حفظ می‌کند به علاوه شما را از انواع بیماری‌های قلبی و عروقی هم در امان نگه می‌دارد، به همین خاطر بسیاری از پزشکان هنگام سرمای شدید هوا مصرف این سبزی را توصیه می‌کنند تا افراد به این وسیله خودشان را از گرفتاری آنفلوآنزا و سرماخوردگی نجات دهند.

این سبزی خوش‌عطر به خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی بدن شما را در برابر بیماری‌های وخیم حفظ می‌کند. ضمن آنکه کرفس به خاطر داشتن اسید فونولیک در بدن شما به گونه‌ای عمل می‌کند که درنهایت جلوی رشد تومورهای سرطانی گرفته می‌شود چراکه این ماده قادر است از افزایش یکی از انواع هورمون‌ها که در پیشرفت تومورهای سرطانی موثر است جلوگیری کند.

رژلب میبلین اصل امریکا، با دوام و فاقد سرب

رژلب میبلین ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.

این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ بسیار زیبا است

این رژلب مات کرم و ویتامینه دارای دوام و پایداری بی نظیر است که میتواند
بهترین گزینه برای مهمانی و مجالس باشد و زیبایی لبهایتان را چند برابر کند.
همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

خانم‌های باردار، کرفس ممنوع!

شاید بعضی افراد تصور می‌کنند هیچ یک از سبزیجات در دوران بارداری نمی‌توانند مضر باشند. درحالی‌که این تصور اشتباه است. گیاه مفیدی مثل کرفس با وجود خواص شگفت‌انگیز، در دوران حاملگی برای خانم‌ها ممنوع است چراکه ممکن است خوردن آن باعث سقط جنین یا به وجود آمدن نقص عضو شود. این در حالی است که افراد مبتلا به بیماری سنگ کلیه نباید از خوردن کرفس غافل شوند چون این گیاه، سموم بدن را از بین می‌برد، به علاوه برای کلیه‌های شما یک سنگ‌شکن طبیعی به حساب می‌آید.

برنزه کننده فلورسان مخصوص سولاریوم و آفتاب

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و اشعه دستگاه سولاریوم است.

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن،اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید که تا ۴ ماه ماندگار است.

مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید وپوست را نرم و لطیف می کند.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان پوست را مرطوب میکند و آن را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. برنزه کننده فلورسان ساخت کشور روسیه است.

آب کرفس، نوشیدنی معجزه‌گر

بااینکه گیاه کرفس، خوش‌عطر و بو، پرخاصیت و خوشمزه است اما همراه کردن سبزیجات دیگر با آن لطف دیگری دارد. کافی است جعفری خوشبو را به کرفس اضافه کنید تا هم یک تجربه متفاوت داشته باشید و هم خود را از ابتلا به سرطان خون محافظت کنید. ترکیب کرفس با لیمو، هویج، پرتقال، کاهو و سبزیجات دیگر می‌تواند هر بار برای شما تازگی به وجود بیاورد. ضمن آنکه ممکن است نوشیدن آب کرفس به تنهایی برای بسیاری افراد دلچسب نباشد.

ژل لاغری فوری،کاهش سایز و سفت کننده هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

خواص زعفران

زعفران چه گیاهی است؟

زعفران از کلاله‌های گل زعفران برداشت می‌شود. کلاله‌های گل زعفران رنگشان قرمز است و زمانی که این کلاله‌ها برداشته و خشک می‌شوند رنگ زردرنگی پیدا می‌کنند که از آن‌ها برای طعم دادن و رنگ دادن به غذا و کالاهای دیگر استفاده می‌کنند. منشأ این غذا یونان بوده‌است اما اکنون بیشتر در ایران این گل رشد می‌کند. البته می‌توان آن را در کشورهایی مثل اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و در بخش‌هایی از هند هم پیدا کرد. چاشنی زعفران یکی از گران‌ترین چاشنی‌ها در جهان است.

خواص زعفران برای تقویت سلامت ذهن

تحریک ذهن و مغز یکی از تأثیرات سلامتی زعفران محسوب می‌شود. مطالعات گوناگون نشان داده‌اند که کلاله‌های گیاه که زعفران اصل محسوب می‌شود و گلبرگ‌های آن تأثیرات مشابهی روی روحیه افراد می‌گذارند و در واقع مانند داروهای ضد افسردگی عمل می‌کنند، پس خواص گلبرگ زعفران منحصر به فرد است. سافرانال و کروسین که دو ترکیب موجود در زعفران هستند، همانند دوپامین، سراتونین و نروپینرفین مغز و اعصاب را تنظیم می‌کنند و قادرند حتی بدون مصرف داروهای روان‌پزشکی معمولی علائم افسردگی خفیف تا متوسط را کاهش دهند. یک آزمایش دو ماهه روی ۴۰ فرد افسرده در ایران انجام شد.. برخی از بیماران به صورت تصادفی تعیین شدند تا ۲۰ میلی‌گرم از داروی ضد افسردگی پروزاک را به صورت روزانه مصرف کنند و ۲۰ بیمار باقی مانده، ۱۵ میلی‌گرم از گلبرگ زعفران را روزی دو بار مصرف کردند. محققان به این نتیجه رسیدند که زعفران تأثیرات مشابه با داروهای ضدافسردگی دارد. این ماده روی سیستم غدد درون‌ریز تأثیر می‌گذارد و به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند. از زمان‌های قدیم، مردم برای آرامش ذهن و بهبود خواب آرام از زعفران به دلیل خواص آرام‌بخشی که دارد استفاده می‌کردند. همچنین زعفران قدرت یادگیری و حافظه را نیز ارتقا می‌بخشد.

در همین حال در کشور ژاپن، زعفران به صورت کپسول بسته‌بندی می‌شود و برای درمان فراموشی و پارکینسون مورد استفاده قرار می‌گیرد. کروسین از مشکلات مربوط به تنزل ذهن مانند آلزایمر که در اثر پیری اتفاق می‌افتد، جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا یا تباهی لکه زرد

بیماری دژنراسیون ماکولا یا همان تباهی لکه زرد، نوعی بیماری است که در شرایط پیری به دلیل پیر شدن و تباهی سلول‌های بخشی از چشم به نام ماکولا منجر به کوری می‌شود. کروسین و کروچتینگ یافت شده در زعفران موجب جلوگیری از آسیب سلول‌ها و به تأخیر انداختن تباهی سلول‌های بخش مربوطه در چشم در اثر کهولت سن می‌شود.

خواص زعفران برای پوست

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زعفران دارای خواص ضد پیری است. از خواص زعفران برای پوست صورت می‌توان به نرمی، انعطاف و درخشندگی اشاره کرد. کاربردهای معمولی زعفران می‌تواند باعث سفید شدن پوست، جلوگیری از جوش، از بین بردن زخم و لکه‌های تیره پوست و دیگر لکه‌های پوستی نیز بشود. زعفران حاوی ویتامین ب ۱۲ است و به درمان ترک و خشکی لب نیز کمک می‌کند.

زعفران منبع غنی پتاسیم محسوب می‌شود، این ماده یک عنصر مهم در حفظ سلامت قلب است. پتاسیم باعث اتساع و بزرگ شدن رگ‌ها و عروق خونی می‌شود و به همین دلیل فشار خون را کاهش می‌دهد. پتاسیم موجود در زعفران همچنین از تصلب شریان، سکته قلبی و سکته قلبی جلوگیری می‌کند. همان‌طور که گفته شد زعفران حاوی ماده‌ای به نام کروسین است که می‌تواند سطح کلسترول خون را تنظیم کند، به همین دلیل این ادویه برای سلامت قلب بسیار مفید است.

زعفران؛ گیاهی گران قیمت اما پربار

در دنیا ۱ پوند زعفران می‌تواند قیمتی بین ۵۰۰ تا ۵ هزار دلار داشته باشد که گران‌قیمت بودن آن به‌خاطر این است که شیوهٔ برداشت آن بسیار کار سختی است و هزینه زیادی دارد. زعفران بوی قوی دارد و طعمش تلخ است. ما در ایران بیشتر از آن برای طعم دادن به غذا استفاده می‌کنیم، اما در یونان علاوه‌بر غذا از ویژگی‌های درمانی آن استفاده می‌شد که ما در ادامه در مورد خواص زعفران و مزایای خوردن آن برای بدن و سلامتمان صحبت خواهیم کرد.

بهبود هضم و گوارش غذا

زعفران روی ناراحتی‌های معده و نفخ شکم هم تأثیرگذار است و موجب کنترل کبد و طحال بزرگ می‌شود. این ماده خوراکی ضد اسپاسم است و به درمان یبوست و نفخ به هر دلیلی کمک می‌کند.

تأثیر زعفران بر عملکرد بهینه سلولی

ترکیبات فرار موجود در زعفران به طور مؤثری باعث خنثی کردن رادیکال‌های آزاد می‌شوند، رادیکال‌های آزاد باعث آسیب و تباه شدن سلول‌ها می‌شوند. زعفران حاوی حدود ۱۵۰ ماده شیمیایی بیولوژیکی شامل آنتی‌اکسیدان‌ها، کاروتنوئیدها، کروسین و سافرانال هستند که برای افزایش رشد و ترمیم سلول‌ها مفید به شمار می‌روند. همچنین زعفران حاوی میزان بالایی پتاسیم و منیزیم است که یکی از مزیت‌های سلامتی آن را تشکیل می‌دهند. این ترکیب عجیب و ارگانیک زعفران آن را به یک جلوگیری کننده قدرتمند در برابر سرطان نیز تبدیل کرده است که موجب می‌شود سنتز DNA و تکثیر سلولی به صورت بهینه حفظ شود.

خواص زعفران برای حافظه: آنتی‌اکسیدان‌های سافرانال و کامپفرول

در زعفران ۲ آنتی‌اکسیدان دیگر به نام سافرانال و کامپفرول هم وجود دارد. آنتی‌اکسیدان سافرانال باعث می‌شود که زعفران طعم منحصربه‌فرد به فرد خودش را داشته باشد و همچنین، برای بهبود و تقویت روحیه، حافظه، قابلیت‌های یادگیری و حفاظت سلول‌های مغزی ما در برابر استرس اکسیداتیو بسیار مهم است. آنتی‌اکسیدان دیگر زعفران کامپفرول است که در بیشتر در گلبرگ‌های گل زعفران پیدا می‌شود و دارای خواص ضد التهابی، ضد افسردگی و ضد سرطان است.

شامپو رشد مو و ضد ریزش مو بایوفول

درمان فوری ریزش مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.

درمان فوری ریزش مو را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است. شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش بدون بازگشت مو ارگانیک و ویتامینه مو سر بایوفول دارای ب کمپلکس و آمینو اسید ها و همچنین آپی ژنین است و باعث میشود که عملکرد این این شامپو گیاهی مو که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر می رساند و به تقویت ریشه مو کمک میکند و به استحکام و طول عمر بیشتر مو می انجامد.

خوابی راحت و آسوده

در یک مطالعه بالینی بر روی افرادی از که از قرص خواب برای داشتن خوابی آرام استفاده می‌کردند نشان داده شد که مصرف ۱۴ میلی‌گرم زعفران روزانه برای یک دوره می‌تواند منجر به بهبود کیفیت خواب قابل توجه در این افراد شود.(منبع)

متاسفانه هنوز مکانیسم مولکولی دقیق این موضوع مشخص نشده است و برای بررسی بیشتر اثر زعفران بر روی خواب باید مطالعات بیشتری انجام شود.

محلول ضد ریزش مو شوک

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.

این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.

این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است.

محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.

این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.

کاهش عوارض و اختلالات قاعدگی

یکی از مسائل مهمی که کیفیت زندگی زنان را به شدت تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، قاعدگی است. اختلالات و بی‌نظمی در قاعدگی یا سندروم پیش از قاعدگی می‌تواند عاملی برای ایجاد استرس‌ و اضطراب مزمن در زنان باشد و زندگی آن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

یکی از خواص زعفران برای زنان قابلیت تحریک‌کنندگی قاعدگی است و مصرف آن پیش از زمان بروز قاعدگی می‌تواند منجر به تحریک قاعدگی و ایجاد نظم در قاعدگی شود. همچنین تحقیقات نشان داده است که مصرف زعفران به مدت چند دوره می‌تواند منجر به کاهش ۵۰ درصدی عوارض سندروم پیش‌قاعدگی شود.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول کانادا، کراتینه و ضد موخوره ارگانیک درخشان کننده فوری مو

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا
که دارای موادی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو بسیار قوی است. ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها است. ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است. این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

 



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

 

 

بیماری آلزایمر چیست؟
آلزایمر، زوال عقلی پیش رونده و غیر قابل درمانی است که با اختلال در حافظه و فکر همراه است. این بیماری باعث بروز مشکلاتی مانند افسردگی ، گوشه گیری، عدم توانایی تشخیص زمان، از دست دادن حافظه موقت و قدرت تکلم در فرد بیمار می‌شود. آلزایمر که معمولاً در دوران پیری، یعنی در حدود ۶۵ سالگی به بالا، بروز خواهد کرد، سال‌ها پیش از ظهور علائم و نشانه‌ها، شکل گرفته است و در اثر پیشرفت، حتی می‌تواند باعث مرگ فرد مبتلا شود.

آلزایمر تا الان ۳۲ درصد از بزرگسالان ۸۵ سال به بالا را در جهان تحت تاثیر قرار داده است. جالب است بدانید که حدود ۵ درصد از افراد مبتلا به این بیماری رنج سنی کمتر از ۶۵ سال دارند. بنابراین، ابتلا به آن در جوانی غیرممکن نیست.

ازآنجایی‌که مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به آن جهش ژن‌های مشخصی در مغز است، هیچ راه شناخته‌شده و قطعی برای پیشگیری از آلزایمر وجود ندارد. در واقع فقط می‌توان با تغییر در سبک زندگی به کمک روش‌هایی مانند آموزش و یادگیری مداوم، افزایش مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، ورزش و درمان به‌موقع مشکلات قلبی عروقی برای به تاخیر انداختن زمان ابتلا یا کند کردن روند پیشرفت آلزایمر اقدام کرد.

بیماری آلزایمر باعث از بین رفتن سلول‌های عصبی در مغز می‌شوند و قسمتی از بافت مغز را از بین می‌برد. با وخیم شدن بیماری، بافت مغز کاهش پیدا می‌کند و مناطقی که حاوی مایع مغزی نخاعی هستند بزرگتر می‌شوند که باعث آسیب رسیدن به حافظه، توانایی صحبت کردن و قوه ادراک می‌شود. مواجه با این فکر که یکی از عزیزان شما به آلزایمر مبتلا شده است دشوار است اما اینکه افراد با بالا رفتن سنشان کمی فراموش کار شوند طبیعی است. ولی چگونه می‌شود یک فراموشی ساده و بی ضرر را از بیماری آلزایمر تشخیص داد؟ در افراد 65 سال به بالا از هر هشت نفر حداقل یک نفر از آلزایمر رنج می‌برد. در مراحل اولیه بیماری، ممکن است آلزایمر بر افراد خانواده و دوستان پوشیده باشد. اما برخی نشانه های اولیه وجود دارد که با کمک آن ها می‌توان این بیماری را تشخیص داد. بهتر است سریعا و در همان مراحل اولیه بیماری به پزشک مراجعه کرد. اگر تشخیص آلزایمر به موقع باشد درمان آن در مراحل اولیه بسیار آسان‌تر است. آزمایش ساده‌ای برای تشخیص آلزایمر وجود ندارد و در بیشتر مواقع تنها راه تشخیص این بیماری گرفتن شرح حال بیمار از افراد نزدیک و دوستان اوست. آزمایش وضعیت روانی یا Mental status teste ( آزمایشی است که برای تعیین سلامت روانی افراد به کار می‌روند.) و آزمایش کوتاه وضعیت ذهنی یا MMSE که می‌تواند مهارت‌های ذهنی و حافظه کوتاه مدت را اندازه گیری کند هم یکی از راه های تشخیص آلزایمراست.

راه‌های پیشگیری از آلزایمر در سالمندان و جوانان

خوشبختانه به کمک مطالعات صورت‌گرفته، محققان به راهکارهایی برای جلوگیری از آلزایمر زودرس و جلوگیری از آلزایمر سالمندان دست پیدا کرده‌اند. در ادامه به جزئیات بیشتری از این مساله اشاره خواهیم کرد.

۱. پیشگیری از آلزایمر با رژیم غذایی سالم

واقعا برای پیشگیری از آلزایمر چه بخوریم؟ برخی شواهد نشان می‌دهند که می‌توان از رژیم غذایی مدیترانه‌ای به‌عنوان رژیم غذایی پیشگیری از آلزایمر یاد کرد. چراکه پیشگیری از آلزایمر با این خوردنی‌ها امکان‌پذیر است:

  • غلات کامل
  • میوه‌ها و سبزیجات به‌خصوص انواع توت
  • ماهی و صدف
  • آجیل
  • انواع ادویه به‌خصوص زردچوبه
  • روغن زیتون و سایر چربی‌های سالم مانند روغن کنجد و کانولا

این مواد غذایی حاوی فیبر و آنتی‌اکسیدن فراوانی هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند با رادیکال‌های آزاد عامل استرس اکسیداتیو سلول‌های مغز مبارزه کنند و مانع از تحلیل و زوال عقل شوند. پیشگیری از آلزایمر با تغذیه را دست کم نگیرید!

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب با ماندگاری ۴ ماه فورسان روسیه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص صورت و بدن برای برنزه شدن در کوتاه ترین زمان ممکن و ماندگاری ۴ ماه بدون نیاز به تمدید است.

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده ویتامینه و مرطوب کننده ارگانیک فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی را ایجاد می نماید.

مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی و بدون ترکیبات حساسیت زا به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید. کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان پوست را مرطوب میکند و آن را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. برنزه کننده فلورسان ساخت کشور روسیه است.

۲. کاهش مصرف هموسیستئین برای پیشگیری از آزایمر

هموسیستئین یک نوع اسیدآمینه است. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که سطوح بالاتر از حد متوسط ​​آن در خون، یک عامل خطر برای ابتلا به بیماری‌های زیر است:

  • آلزایمر
  • زوال عقل عروقی
  • اختلال شناختی

مشخص شده است که مصرف غذاهای سرشار از فولات (اسید فولیک) و ویتامین‌های B (مانند B-6 و B-12) سطح هموسیستئین را کاهش می‌دهد. برخی از منابع غذایی خوب فولات عبارتند از:

  • کاهو
  • اسفناج
  • مارچوبه
  • کلم بروکلی
  • جعفری
  • گل کلم
  • چغندر
  • عدس

منابع غذایی سرشار از ویتامین‌های B-6 و B-12 نیز عبارتند از:

  • ماهی
  • گوشت قرمز
  • سیب‌زمینی
  • هر نوع میوه غیر از مرکبات
  • غلات غنی‌شده
  • طیور
  • تخم مرغ

پس برای پیشگیری از آلزایمر ارثی لازم است که بیشتر به‌سراغ مصرف این مواد غذایی بروید.

۳. انجام تمرین‌های جلوگیری از آلزایمر

داشتن یک مغز فعال ممکن است خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. تمرینات ذهنی که به فعال نگهداشتن مغز کمک می‌کنند عبارتند از:

  • گوش‌دادن به رادیو
  • خواندن روزنامه و حل جدول برای جلوگیری از آلزایمر
  • چینش پازل یا حل بازی سودوکو
  • یادگیری یک زبان جدید
  • طبیعت‌گردی و بازدید از موزه‌ها

به نظر می‌رسد که انجام این کارها به ایجاد نورون‌ها و مسیرهای عصبی جدید کمک می‌کند. در نتیجه در جلوگیری از آلزایمر و تقویت حافظه موثر است.

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

کاهش وزن و لاغری موضعی و همچنین درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزیبا قدرت بسیار بالا تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

ژل لاغری فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است. فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا بدون نیاز به وزش و رژیم سخت میسر است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد. ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است.
 ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش نداشته و به تنهایی اثر گذار است البته می توان این ژل را برای اثربخشی بیشتر ورزش و رژیم لاغری به عنوان یک مکمل اثربخش مصرف کرد.

۴. پیشگیری از آزایمر با افزایش مشارکت اجتماعی

تحقیقات نشان می‌دهند، سالمندانی‌که بیشتر وقت خود را در محیط خانه می‌گذرانند در مقایسه با کسانی‌که بیشتر سفر می‌کنند، تقریبا دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به آلزایمر هستند. در واقع مشارکت اجتماعی علاوه‌بر بهبود سلامت ذهنی، جسمی و عاطفی روی تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر نیز موثر است.

رژلب میبلین اصل امریکا، با دوام و فاقد سرب

رژلب میبلین ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.

این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ بسیار زیبا است

این رژلب مات کرم و ویتامینه دارای دوام و پایداری بی نظیر است که میتواند
بهترین گزینه برای مهمانی و مجالس باشد و زیبایی لبهایتان را چند برابر کند.
همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

به طور کلی:

 

۱- مکالمه به یک زبان دیگر را بیاموزید
به گزارش نشریه Neurology، دوزبانه بودن می‌تواند مهارت‌های شناختی را به طور کلی تقویت کند و به طور میانگین پیشرفت این بیماری را به میزان چهار سال به تاخیر بیاندازد.

۲- توان مغزی خود را تقویت کنید
به گفته محققان مرکز آلزایمر راش در آمریکا، افراد سالمندی که به طور مستمر به مطالعه کتاب و روزنامه می‌پردازند، جدول و معما حل می‌کنند یا بازی‌های فکری انجام می‌دهند، ریسک ابتلا به آلزایمر را به میزان ۴۷ درصد کاهش می‌دهند.

۳- از رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده کنید
بر اساس تحقیقات دانشگاه کلمبیا، رژیم غذایی غنی از سبزیجات، میوه‌ها، ماهی و چربی‌های غیراشباع با کاهش ۴۸ درصدی ریسک ابتلا به بیماری‌های شناختی ارتباط دارد.
رژیم مدیترانه‌ای به طور معمول شامل چربی‌های اشباع نشده مانند روغن زیتون، آجیل و آووکادو، همراه با سبزیجاتی مانند کرفس، اسفناج و هویج است. این سبزیجات غنی از نیتریت و نیترات هستند و ترکیب این دو گروه غذایی باعث تشکیل اسیدهای چرب نیترو می شود. در رژیم غذایی مدیترانه‌ای جایی برای گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده و قندهای مصنوعی وجود ندارد. استفاده از مقادیر زیاد میوه، سبزیجات، روغن زیتون، لوبیا و غلات و محصولات لبنی کم چرب در این رژیم غذایی توصیه شده است.

۴- قهوه بنوشید
به گزارش نشریه Alzheimer Disease افرادی که روزانه ۳ تا ۵ فنجان قهوه مصرف می‌کنند، ریسک ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را به میزان ۶۵ درصد کاهش می‌دهند.

۵- فشار خون خود را کاهش دهید
بر اساس گزارش نشریه American Medical Association Neurology کنترل فشار خون قبل یا در مراحل اولیه ابتلا به آلزایمر می‌تواند عوارض این بیماری را به تاخیر انداخته و کاهش دهد.

جدیدترین آمار منتشر شده از سازمان جهانی بهداشت در مورد فشار خون
-فشار خون یک وضعیت جدی پزشکی است که میزان خطر بروز بیماری‌های قلبی، مغزی، کلیه و سایر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.
- حدود ۱.۱۳ میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند که حدود دو سوم این آمار در کشورهای فقیر و کم‌درآمد زندگی می‌کنند.
فشار خون بالا علت اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است.
-یکی از مهمترین اهداف بهداشت جهانی در زمینه بیماری‌های غیرمسری، کاهش فشار خون بالا به میزان ۲۵ درصد تا سال ۲۰۲۵ میلادی است.

دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت برای کاهش فشار خون
-کاهش مصرف نمک به میزان کمتر از پنج گرم در روز
-مصرف میوه و سبزی در رژیم غذایی روزانه
-ورزش منظم
-عدم استعمال دخانیات و مصرف الکل
-اجتناب از مصرف غذاهای چرب
-اجتناب از مصرف چربی‌های ترانس
-بررسی روزانه فشار خون
-جلوگیری از استرس
-درمان فشار خون در صورت افزایش

۶- اسیدهای چرب مصرف کنید
اسیدهای چرب امگا ۳ که در ماهی سالمون، کولی، مغز گردو و سایر مواد غذایی یافت می‌شود، با کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر و کند شدن اختلال‌های شناختی ارتباط دارد.

۷- سیگار نکشید
به گزارش نشریه Archives of Internal Medicine ریسک ابتلای افرادی که در میانسالی سیگار می‌کشند، به بیماری آلزایمر ۱۵۷ درصد بیش از افراد غیرسیگاری است. همچنین ترک سیگار در سنین پایین‌تر، به طور کلی موجب کاهش ریسک ابتلا به زوال عقل می شود.

۸- تحرک داشته باشد
به گفته محققان دانشگاه ایلینوی تمرینات هوازی متوسط مانند پیاده‌روی می‌تواند اتصالات موجود در مدارهای مغزی را تقویت کرده و قابلیت‌های شناختی از جمله برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی، انجام همزمان امور و تدوین استراتژی را بهبود بخشد.

۹- استرس خود را کاهش دهید
به گزارش نشریه Neuroscience تجربیات استرس زا در زندگی با تشدید بیماری آلزایمر در ارتباط هستند. با وجود این فعالیت‌های کاهش دهنده استرس مانند یوگا و مدیتیشن می‌تواند منجر به بهبود کارکردهای شناختی و کاهش شدت بیماری آلزایمر شود.

آخرین آمار منتشر شده از سازمان جهانی بهداشت در مورد زوال عقل (منتشر شده در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰)
- زوال عقل سندرمی است که منجر به انحطاط تفکر، حافظه، ‌رفتار و انجام فعالیت‌های روزمره می‌شود.
-گرچه زوال عقل بیشتر در دوران سالمندی عارض می‌شود، ولی این اختلال یک بخش طبیعی از پیری نیست.
-در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان به زوال عقل مبتلا هستند و هر ساله نزدیک به ۱۰ میلیون نفر به این آمار افزوده می‌شود.
-آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است.
-زوال عقل یکی از مهمترین دلایل ناتوانی و وابستگی سالمندان در سراسر جهان است.
-زوال عقل نه تنها تاثیر جسمی، روانی، اجتماعی و اقتصادی بر مبتلایان دارد،‌ بلکه خانواده و جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
علایم و نشانه‌های آلزایمر
بسته به پیشرفت بیماری و شرایط بدنی و محیطی هر فرد، علائم و نشانه‌های بیماری متفاوت است. ولی به طور کلی می‌توان علائم آلزایمر و زوال عقل را در سه مرحله مورد بررسی قرار داد.

 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

 

برای پیشگیری از آرتروز چه کارهایی باید انجام دهیم؟

چرا پیشگیری از آرتروز مهم است؟ بیش از 27 میلیون آمریکایی مبتلا به آرتروز هستند. با افزایش سن، تعداد آنها در حال افزایش است. آرتروز از مهم ترین دلایل ناتوانی در بزرگسالان است. در سن 40 سالگی، 90 درصد از افراد در مفاصلی که وزن بدن را تحمل می کنند (زانو ، باسن ، پا ، کمر ) به مقداری آرتروز مبتلا هستند. اما علائم آن را تا سنین بالاتر نشان نمی دهند. تصاویر اشعه ی ایکس نشان دهنده ی این واقعیت است که 70% از افراد 70+ سال دارای آرتروز هستند.

 

تأثیر آرتروز بر روی قسمت‌های مختلف بدن

آرتروز ممکن است بر قسمت‌های مختلف بدن تأثیر متفاوتی بگذارد؛

از جمله:

· مفصل ران

درد در ناحیه کشاله ران یا باسن و گاهی در قسمت داخلی زانو یا ران احساس می‌شود.

· زانو

احساس “رنده شدن” یا “خراشیدن” هنگام حرکت دادن زانو.

· انگشتان

رشد استخوانی (خار) در لبه مفاصل باعث تورم و قرمز شدن انگشتان می‌شود.

ممکن است درد در قسمت شست نیز وجود داشته باشد.

· پا

در انگشت شست پا احساس درد می‌کنید. ممکن است مچ پا یا انگشتان پا متورم شود.

با بدتر شدن آرتروز، غضروف‌ها ممکن است دچار شکاف‌های ناهموار شوند.

استخوان‌ها ممکن است سفت شوند، تغییر شکل دهند و دچار ناهمواری شوند.

وقتی غضروف از بین رود، به خودی خود رشد نمی‌کند.

عوامل خطر آرتروز

عواملی که می‌توانند خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهند عبارتند از:

· سن بالا. خطر آرتروز با افزایش سن افزایش می‌یابد.

· جنسیت. زنان بیشتر به آرتروز مبتلا می‌شوند؛ هرچند دلیل آن روشن نیست.

· چاقی. حمل وزن اضافی بدن از چند جهت به افزایش آرتروز کمک می‌کند و هرچه وزن بیشتری داشته باشید خطر شما بیشتر می‌شود. افزایش وزن باعث افزایش فشار به مفاصل تحمل‌کننده وزن مانند لگن و زانو می‌شود. همچنین، بافت چربی پروتئین‌هایی تولید می‌کند که می‌تواند باعث التهاب مضر در اطراف مفاصل شما شود.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول کانادا، کراتینه و ضد موخوره ارگانیک درخشان کننده فوری مو

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا
که دارای موادی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید.این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو بسیار قوی است. ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها است. ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است. این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

· آسیب‌های مفصلی. آسیب‌هایی مانند آسیب‌هایی که هنگام ورزش یا هنگام تصادف رخ می‌دهد، می‌تواند خطر آرتروز را افزایش دهد. حتی صدماتی که سال‌ها پیش رخ داده و به ظاهر بهبود یافته‌اند نیز می‌توانند خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهند.

· فشار مکرر بر روی مفصل. اگر شغلی که دارید یا ورزشی که می‌کنید فشار تکراری را روی مفصل وارد می‌کند، ممکن است در نهایت این مفصل دچار آرتروز شود.

· ژنتیک. برخی از افراد آرتروز را به ارث می‌برند.

· تغییر شکل استخوان. برخی از افراد با بدشکلی مفاصل و یا غضروف معیوب متولد می‌شوند.

· برخی از بیماری‌های متابولیک. این موارد شامل دیابت و شرایطی است که بدن شما آهن زیادی دارد (هموکروماتوز).

تشخیص آرتروز

سابقه پزشکی، معاینه فیزیکی و آزمایشات آزمایشگاهی به تشخیص آرتروز کمک می‌کند.

پزشک عمومی ممکن است اولین کسی باشد که در مورد درد مفصل با او صحبت می‌کنید. پزشک اطلاعاتی درباره سوابق پزشکی، علائم، چگونگی تأثیر درد بر فعالیت‌ها، همچنین مشکلات پزشکی و استفاده از دارو را مرور می‌کند. پزشک مفاصل را بررسی کرده و حرکت می‌دهد.

 

شامپو رشد مو فوری و رشد مجدد مو بایوفول کانادا ضد ریزش و رشد مجدد فوری و بدون بازگشت مو

درمان فوری ریزش مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.

درمان فوری ریزش مو را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است.

شامپو رشد مو فوری بایوفول دارای ب کمپلکس و آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر می رساند.


واضح است که آرتروز یک وضعیت پزشکی قابل توجه است. اما آیا می توان از آن جلوگیری کرد ؟
به محل اتصال دو استخوان، مفصل می گوییم. انتهای استخوان ها در این مفاصل با یک لایه غضروف پوشیده شده است. در صورتی که این غضروف ها تجزیه شوند، دو استخوان به یکدیگر ساییده می شوند؛ به این حالت آرتروز می گوییم. به دنبال این پدیده، علائم متفاوتی بروز پیدا می کند. این بیماری معمولا در افراد مسن رخ می دهد؛ اما در افراد جوان نیز دیده می شود. این بیماری دارای 5 مرحله با شدت های مختلف می باشد؛ به طوری که در مرحله اول مفصل طبیعی است و در مرحله آخر آرتروز شدید است. این بیماری با نام های دیگری مانند مفصل دژنراتیو، آرتریت تحلیل ‌برنده و آرتروز ساییدگی نیز شناخته می شود. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر پیشگیری از ابتلا به آرتروز می پردازیم.
توصیه هایی برای پیشگیری از آرتروز
در مورد پیشگیری از آرتروز مطالب زیادی نوشته شده است. با تعدیل برخی از جنبه های سبک زندگیتان می توانید عواملی که باعث افزایش ریسک ابتلا به این بیماری می شوند را کاهش دهید.
در این مقاله 9 توصیه اساسی برای پیشگیری از آرتروز آورده شده است. در مورد هر یک فکر کنید و از خود بپرسید که آیا شما کاری را که باید انجام دهید انجام می دهید.
وزن ایده آل بدن خود را حفظ کنید
تخمین زده شده است که 3 تا 6 برابر وزن بدن هنگام راه رفتن، نیرو به زانو اعمال می شود. به عبارت دیگر داشتن 10 پوند اضافه وزن باعث افزایش 30 تا 60 پوندی نیرو بر روی زانو با هر قدم زدن در هنگام پیاده روی می شود. در همین حین وزنی که به باسن تحمیل می شود 3 برابر وزن بدن است. در نتیجه واضح است که کاهش وزن باعث کاهش استرس در مفاصل شما می شود .
به طور منظم ورزش کنید
برای سلامتی مطلوب مفصل، توصیه می شود افراد حداقل 5 روز در هفته 30 دقیقه ورزش نسبتا سنگین انجام دهند. طبق نتایج مطالعات یک واقعیت ثابت شده است که ورزش منظم مزایای زیادی را برای سلامتی تان به همراه دارد .

محلول ضد ریزش مو شوک

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.

این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.

این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است.

محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.

این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.


از مفاصل خود محافظت کنید
چندین اصل محافظت از مفاصل وجود دارد که در صورت رعایت می توانند به حفظ انرژی و عملکرد مفاصل کمک کنند. این اصول توصیه شده بسیار ساده است، اما باید به نحوه ی سریع حرکات توجه کرده و سیگنال های بدنتان (مانند درد ) را تشخیص دهید. حالت و مکانیک مناسب بدن بسیار حائز اهمیت هستند. زیرا محافظت از مفاصل شما عاملی در پیشگیری از آرتروز است.
از استرس مکرر بر روی مفاصل خودداری کنید
علائم استرس تکراری شامل تکرار بیش از حد یک فعالیت و حرکت ، حرکات عجیب و غیر طبیعی ، فشار بیش از حد به بدن، حالت نامناسب بدن و خستگی ماهیچه است. علائم استرس مکرر معمولا به واسطه ی شغل شما به وجود می آورند بنابراین سعی کنید راه حل هایی برای جلوگیری از طولانی شدن استرس بر روی مفاصل خود پیدا کنید.
به درد خود توجه کنید
با اینکه این توصیه بسیار آسان به نظر می رسد ، اما افراد همیشه این کار را نمی کنند. این امر را یاد بگیرید که درد نشانه و سیگنالی است که به شما می گوید دارید بیش از اندازه به خودتان فشار می آورید در نتیجه به استراحت نیاز دارید. برقراری تعادل بین استراحت و فعالیت ، برای داشتن مفاصل سالم نیاز است. این کار بخشی از خود مدیریتی است که در آن شما یاد می گیرید بیش از حد از مفاصل خود استفاده نکنید. و از مرز هایی که برای خود تعیین کردید فراتر نروید. پس این را در نظر بگیرید که درد یک علامت به منظور توقف است.
از آسیب رساندن به مفاصل خودداری کنید
آسیب های مفاصلی سابق به عنوان یکی از دلایل اصلی آرتروز شناخته شده اند. در مفاصلی که به دلیل تحمیل نا متوازن وزن بر رویشان، دچار آسیب شده اند، غضروف مفصلی از بین رفته و به این دلیل آرتروز شروع به توسعه می کند. تا جایی که می شود از آسیب رساندن به مفاصل خودداری کنید و در صورت آسیب دیدگی سریعا به پزشک مراجعه کنید.

چگونه از ابتلا به آرتروز پیشگیری کنیم؟
کاهش وزن بدن:
ارتباط نزدیکی میان آرتروز و وزن بدن وجود دارد. به طوری که کم کردن هر کیلوگرم از وزن بدن، فشاری که بر زانو ها وارد می شود را تا 4 کیلوگرم کاهش می دهد. وارد شدن فشار کم تر بر زانوها به معنای کاهش احتمال پارگی و فرسودگی زانوهاست. تحقیقات نشان داده است که حدود 97 درصد از کسانی که به آرتروز مبتلا هستند، اضافه وزن دارند. متخصصان بر این باور اند که کاهش 10 درصد از وزن بدن، سبب کاهش علائم آرتروز به میزان 50 درصد می شود.

آرتروز
عفونت:
تعداد زیادی از عوامل میکروبی مانند باکتری ها و ویروس ها، می توانند سبب ایجاد آرتروز شوند. بنابراین توجه به این عوامل و مراقب و پیشگیری از آن ها، می تواند در پیشگیری از ابتلا به آرتروز کمک کننده باشد.

تمرین های ورزشی:
هرچه عضلات چهارسرران قوی تر باشند، احتمال ابتلا به آرتروز کاهش می یابد. ورزش هایی که سبب تقویت عضلات ناحیه لگن و زانو می شوند، اثر بیش تری برای پیشگیری از آرتروز دارند. ممکن است به علت درد در مفاصل از ورزش کردن بپرهیزید؛ می توانید با کمک گرفتن از سرما درمانی، گرما درمانی، مصرف مسکن ها و… راحت تر ورزش کنید. بهترین حرکات ورزشی آن دسته از فعالیت ها هستند که فشار زیادی به مفاصل وارد نمی کنند. برای مثال دوچرخه سواری، حرکات کششی، شنا کردن، تمرین های آّبی، بلندکردن وزنه های سبک و… . توجه کنید که اگر به آرتروز مبتلا هستید، بهتر است قبل از انجام این تمرین های ورزشی، با پزشک مشورت کنید.
لازم به ذکر است که اگر این تمرین ها به شیوه غیراصولی و به مدت زیاد انجام شود، می تواند اثر تخریبی بر روی مفاصل داشته باشد.

رژیم غذایی مناسب:
امروزه به دلیل رژیم های غذایی نامناسبی که رواج پیدا کرده است، احتمال ابتلا به برخی بیماری ها افزایش یافته است. غذاهایی مانند شیرکم چرب و دیگر مواد غذایی حاوی کلسیم، مواد حاوی امگا 3، موادغذایی حاوی ویتامین دی و سبزیجات و ویتامین ها می توانند در پیشگیری از آرتروز مفید باشند.

کنترل قند خون:
تحقیقات نشان داده است که بیماری دیابت می تواند احتمال ابتلا به آرتروز را افزایش دهد. علت این موضوع این است که هرچه قند خون بیش تر باشد، ساخت مولکول هایی که سبب سخت تر شدن و حساس تر شدن غضروف ها نسبت به فشارهای مکانیکی می شود، افزایش می یابد. علاوه بر آن، دیابت با تحریک کردن التهاب سیستماتیک در بدن، سبب تحلیل رفتن غضروف ها به ویژه در مفاصل می شود. به طوری که گفته می شود نیمی از کسانی که دیابت دارند، به آرتروز مبتلا می شوند.

آدرس اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

حفظ محدوده حرکت:
حرکت همچون دارویی برای مفاصل می باشد. باید سعی کرد تا مفاصل در دامنه حرکتی کامل قرار گیرند؛ ولی فقط تا حدی که درد بیش تری ایجاد نشود. کشش ملایم، بالا و پایین آوردن پاها از حالت ایستاده یا نشسته، پیاده‌روی‌ های روزانه و سرگرمی‌ هایی از جمله باغبانی نمونه هایی از این حرکات هستند. دقت کنید که به بدن خود احترام بگذارید و هرگز فشار زیادی به مفاصل وارد نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

خواص شیر خرما 

گر شما هم جزو افرادی هستید که تمایلی به نوشیدن شیر ندارید، مصرف شیر خرما می‌تواند برای شما دلچسب‌تر باشد.

شیر خرما یکی از نوشیدنی‌های فوق‌العاده خوشمزه‌ای است که به شما کمک می‎کند تا به نوشیدن شیر ترغیب شوید. در ادامه با فواید شیر خرما آشنا می‎شوید.

 

شیر نوشیدنی محبوبی است که بسیاری از آدم‌ها همراه صبحانه نوش جان می‌کنند. مصرف شیر از دوران نوزادی آغاز می‌شود و تا آخرین دوره‌های زندگی هم‌چنان ادامه پیدا می‌کند. بعضی وقت‌ها، بعض آدم‌ها مقداری خرما نیز به شیر اضافه می‌کنند. این کار نه تنها باعث خوشمزه‌تر شدن شیر می‌شود، بلکه فواید شیر و خرما را نیز یک‌جا کنار هم قرار می‌دهد. از این رو، ترکیب شیر و خرما یکی از نوشیدنی‌های محبوبی به شمار می‌رود که ارزش امتحان کردن را دارد.

این نوع ترکیب غذایی، نخستین بار به عنوان عادت غذایی مردم هند شناخته شد؛ آن‌ها باور دارند ترکیب شیر و خرما راه بسیار خوبی برای بالا بردن نیرو و انرژی بدن است. هر دوی این خوراکی‌ها غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری هستند و می‌توانند به حفظ سلامتی کمک کنند. به این ترتیب، شیر و خرما به یکی از نوشیدنی‌های سنتی میان کشورهای شبه قاره‌ی هند تبدیل شد. در ادامه، فواید شیر و خرما را برای سلامتی به طور مفصل بیان می‌کنیم:

محلول ضد ریزش مو شوک

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.

این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.

این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است.

محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.

این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.

شیر خرما برای استحکام استخوان بدن

شیر سرشار از کلسیم است و مصرف آن به تامین کلسیم مورد نیاز بدن کمک می‌کند. خرما نیز منبع فیبر، قند سالم، کلسیم و منیزیم است.

شیر خرما برای جوانسازی پوست

خرما سرشار از ویتامین سی، فلاونوئید و آنتی‌اکسیدان است. شیر هم آنتی‌اکسیدان بسیاری دارد و ترکیب شیر و خرما برای رفع جوش‌های صورت و جوان‌‎سازی پوست مفید است. شیر خرما از پیری و چروک شدن پوست جلوگیری می‎کند.

شیر خرما برای بهبودی اعصاب

شیر خرما منبع ویتامین‎های گروه ب است که به سلول‌های عصبی کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشند. با مصرف این نوشیدنی کمتر در معرض بیماری‌های عصبی قرار می‌گیرید.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بهترین درمان ریزش مو محصول برند بایوفول کانادا

برای درمان ریزش موهای رنگ شده سرم ضد ریزش مو پلاسنتا موثر است.

این سرم ترمیم کننده موهای آسیب دیده و رنگ شده ارگانیک است.

سرم ضد ریزش پلاسنتا بایوفول ساخت کشور کانادا است.

سرم ضد ریزش مو گیاهی پلاسنتا دارای جفت گیاهی و انواع ویتامین ها و ترکیبات مغذی برای ریشه مو است.

برای درخشش بیشتر موهای کدر و درمان وزی و خشکی مو این سرم ضد ریزش گیاهی بسیار موثر است.

شیر خرما برای تقویت مو

ویتامین ب موجود در شیر خرما به حفظ سلامت مو و جلوگیری از ریزش آن کمک بسیاری می‌‎کند.

اگر موهای خشک و آسیب دیده‌ دارید، نوشیدن شیر خرما، ویتامین ب مورد نیاز شما را تامین می‌کند. ویتامین ب، از تار مو در برابر آسیب و خشکی، محافظت می‌کند.

شیر خرما برای درمان کم‌ خونی

شیر خرما منبع غنی از آهن است که برای کم‎خونی بسیار مفید است. مغز استخوان برای آن‌که بتواند هموگلوبین سالم تولید کند، به آهن نیاز دارد.

در واقع هموگلوبین، اکسیژن مورد نیاز را به تمام بدن می‎رساند. اکسیژن کافی عملکرد بدن را بهبود می‌بخشد. تولید هموگلوبین نیز از کم‌خونی و فقر آهن پیشگیری می‌کند.

تقویت بینایی با شیر خرما

شیر و خرما هر دو سرشار از ویتامین آ هستند. ویتامین آ به تقویت بینایی بسیار کمک می‌کند.

مصرف شیر خرما برای بهبودی بیماری‌هایی مثل شب‌کوری، آب‌مروارید و آب‌سیاه مفید است. اگر بدن شما دچار کمبود ویتامین آ است، مصرف روزانه شیر خرما را جدی بگیرید.

17 خاصیت شیرخرما برای سلامتی بدن
1. خرما و شیر راهی آسان برای دریافت انرژی

2. شیره خرما و شیر حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات، پروتئین، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب، ویتامین ها و مواد معدنی است.

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

کاهش وزن و لاغری موضعی و همچنین درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزیبا قدرت بسیار بالا تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

ژل لاغری فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است. فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا بدون نیاز به وزش و رژیم سخت میسر است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد. ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است.
 ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش نداشته و به تنهایی اثر گذار است البته می توان این ژل را برای اثربخشی بیشتر ورزش و رژیم لاغری به عنوان یک مکمل اثربخش مصرف کرد.

3. به درمان آرتریت و آرتروز کمک می کند.

4. این نوشیدنی یکی از مهمترین نوشیدنی های سالم در ماه مبارک رمضان است. روزه دار افطار خود را با آن شروع می کند و این نوشیدنی قندها، ویتامین ها و مواد معدنی تغذیه ای که بدن در طول روز از دست می دهد را جبران می کند.

5. برای کاهش استرس و عصبانیت و کاهش اضطراب و افسردگی بسیار مفید است.

6. خرما و شیر کم خونی را درمان می کند.

7. به درمان ضعف عضلات قلب کمک می کند.

8. برای رفع یبوست شدید مفید می باشد.

9. خونریزی را متوقف می کند زیرا قابض است.

10. این ماده در درمان موارد نارسایی کلیه نقش بسزایی دارد.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

خواص و فواید آناناس

آناناس میوه‌ای است که برای اولین بار توسط کلمبوس بعد از سفر به آمریکای جنوبی به اروپا برده شد. در ابتدا به‌عنوان میوه‌ای عجیب و غریب شناخته شد و تنها در ضیافت‌های مجلل سرو می‌شد. در آمریکای مرکزی و جنوبی آناناس تنها برای طعم شیرین آن ارزشمند نبوده است؛ بلکه برای قرن‌ها از آن برای درمان مشکلات هاضمه و التهابی استفاده میشده است. امروز آناناس میوه‌ای شناخته شده است و به‌صورت تازه و کمپوت از آن استفاده می‌شود.

ارزش غذایی آناناس

آناناس نیز مانند تمامی میوه‌های موجود در طبیعت، سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است که مصرف آن به‌عنوان ماده‌ای مناسب جهت سلامتی بدن، بارها توسط کارشناسان تغذیه و سلامتی توصیه شده است.

مواد مغذی در هر 100 گرم آناناس عبارتند از:

  • 50 کیلوکالری
  • 0/54 گرم پروتئین
  • 1/14 گرم فیبر
  • 0/12 گرم چربی
  • 0/079 میلی‌گرم ویتامین B1 (تیامین)
  • 0/032 میلی‌گرم ویتامین B2 (ریبوفلاوین)
  • 0/5 میلی‌گرم ویتامین B3 (نیاسین)
  • 0/213 میلی‌گرم ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)
  • 0/112 میلی‌گرم ویتامین B6
  • 18 میکروگرم ویتامین B9 (اسید فولیک)
  • 47/8 میلی‌گرم ویتامین C
  • 13 میلی‌گرم کلسیم
  • 0/29 میلی‌گرم آهن
  • 0/12 میلی‌گرم روی
  • 109 میلی‌گرم پتاسیم
  • 8 میلی‌گرم فسفر
  • 0/927 میلی‌گرم منگنز
  • 1 میلی‌گرم سدیم
  • 12 میلی‌گرم منیزیم

همچنین آناناس سرشار از:

  • ویتامین C، یکی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌ها است.
  • سرشار از منگنز، ماده معدنی است که از آسیب‌های سلولی جلوگیری می‌کند و باعث افزایش انرژی می‌شود.

آب و گوشت آناناس در سرار جهان حتی در غذاها نیز استفاده می‌شود. آناناس را می‌توان در دسرها مانند سالاد میوه، یا در غذاهای خوش طعم، در پیتزا، یا آناناس کبابی در یک همبرگر استفاده کرد. علاوه بر این، آناناس را می‌توان به ماست، مربا، شیرینی و یا بستنی اضافه کرد.

۱- خواص آناناس برای زخم
خواص آناناس برای زخم
زمانی که زخمی روی بدن ما ایجاد می‌شود، پوست نیاز به کلاژن دارد که بتواند آن را بهبود دهد. در این بین نقش ویتامین C در تولید کلاژن حیاتی است و آناناس هم منبع غنی از این ویتامین ارزشمند دارد. به‌طور کلی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان موجود در آناناس با آسیب‌های سلولی مبارزه می‌کنند. به همین دلیل پزشکان همیشه توصیه کرده‌اند که اگر می‌خواهید بافت‌های بدن شما همیشه سالم بمانند، خواص آناناس و ویتامین C را فراموش نکنید. همچنین بهتر است که این ویتامین را به‌طور طبیعی و از طریق خوردن میوه‌هایی مثل آناناس، پرتقال و … به بدن خود برسانید.

رژلب میبلین اصل امریکا، با دوام و فاقد سرب

 

رژلب میبلین ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.

این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ بسیار زیبا است

این رژلب مات کرم و ویتامینه دارای دوام و پایداری بی نظیر است که میتواند
بهترین گزینه برای مهمانی و مجالس باشد و زیبایی لبهایتان را چند برابر کند.

همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

 

۲- خواص آناناس برای معده
خواص آناناس برای معده
اگر در هنگام هضم غذا مشکل دارید یا در اکثر اوقات دچار گاز معده می‌شوید، حتماً لازم است که به رژیم غذایی‌تان اهمیت ویژه‌ای دهید. حتما پیش یک پزشک متخصص رفته و آزمایش‌های مخصوص را انجام دهید؛ ولی اگر تغذیه‌تان متعادل است و مشکل خاصی ندارید، احتمالاً بدن شما به میزان کافی آنزیم‌های لازم را برای گوارش ترشح نمی‌کند. آنزیم بروملین در بدن باعث تقویت پروسه هضم غذا و گوارش می‌شود. حال این آنزیم با خوردن آناناس در بدن تشکیل شده و به حل مشکلات معده و گوارشی کمک شایانی می‌کند.

به‌عنوان مثال برخی افراد با خوردن گوشت قرمز دچار درد معده و مشکلات گوارشی می‌شوند. به این خاطر که بدن نمی‌تواند پروتئین‌های موجود در گوشت قرمز را به‌سرعت تجزیه کند؛ بنابراین در فرایند هضم غذا در بدن فرد اختلالاتی به وجود می‌آید. حال خوردن آناناس و حتی آب آن می‌تواند روند تجزیه را تسریع کند. از دیگر خواص آناناس می‌توان به درمان نارسانی پانکراس نیز اشاره کرد. اگر پانکراس به‌اندازه لازم نمی‌تواند بعضی از آنزیم‌هایی را که برای هضم غذا در روده کوچک است تولید کند. حال خوردن آناناس می‌تواند بروملائین لازم برای حل این مشکلات را تولید و بحران هضم غذا در بدن را حل کند. جالب است بدانید که خواص تمشک نیز در درمان مشکلات معده تأثیر گذار است.

شامپو رشد مو و ضد ریزش مو بایوفول

درمان فوری ریزش مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.

درمان فوری ریزش مو را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است.

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش بدون بازگشت مو ارگانیک و ویتامینه مو سر بایوفول دارای ب کمپلکس و آمینو اسید ها و همچنین آپی ژنین است و باعث میشود که عملکرد این این شامپو گیاهی مو که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر می رساند و به تقویت ریشه مو کمک میکند و به استحکام و طول عمر بیشتر مو می انجامد.

۳- خواص آناناس برای رحم
خواص آناناس برای رحم
بانوان در دوران قاعدگی، با دردهای سخت و طاقت فرسایی مواجه می شوند که تحمل آن ها بسیار مشکل است. آن ها در این دوران باید نوع تغذیه و استراحت خود را تغییر داده تا از این دوران به سلامت عبور کنند. یکی از خوراکی های مفید برای دوران قاعدگی، آناناس است که که باعث کاهش درد در این دوران می شود. از دیگر خواص آناناس، آبدار بودن این میوه است. این میوه با مقدار آب زیادی که دارد مایعات اضافی بدن شان دفع می شود و ورم هایی که در این دوران در بدنشان به وجود آمده را نیز کاهش می دهد. پیشنهاد می شود که حتما ارزش غذایی خیار را مطالعه کنید زیرا در دوران بارداری برای بدن موثر است.

بانوان در دوران قاعدگی، با دردهای سخت و طاقت‌فرسایی مواجه می‌شوند که تحمل آن‌ها بسیار مشکل است. آن‌ها باید نوع تغذیه و استراحت خود را تغییر داده تا از این چند روز به‌سلامت عبور کنند. یکی از خوراکی های مفید برای دوران قاعدگی، آناناس است که باعث کاهش درد در این دوران می‌شود. از دیگر خواص آناناس، آبدار بودن این میوه است. این میوه با مقدار آب زیادی که دارد مایعات اضافی بدن بانوان را دفع می‌کند و ورم‌هایی را که در این دوران در بدنشان به وجود آمده نیز کاهش می‌دهد.

ویتامین C: مادران در دروان با بارداری نیاز زیادی به جذب ویتامین C پیدا می‌کنند. این ویتامین باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شده و از اختلالات سلولی در بدن مادر جلوگیری می‌کند.
ویتامین B1: بانوان در دوران بارداری خود شرایط پیچیده و عجیبی را می‌گذارنند. فشار عصبی، روحی و فیزیکی که او مشکلات زیادی را برای او به وجود می‌آورد. به همین خاطر خوردن آناناس می‌تواند به تقویت سیست عصبی او کمک فراوانی کرده و شرایط آرام‌تری را برای او ایجاد کند.
ویتامین B6: مادران در دوران حاملگی سطح انرژی بدن شان افت می‌کند. در برخی اوقات حالت تهوع به آن‌ها دست می‌دهد و چندین شرایط بد و عجیب دیگر که بانوان با آن‌ها درگیر هستند. به همین خاطر پزشکان ماما و تغذیه در این دوران برای مادران خوردن آناناس را توصیه می‌کنند که باعث جلوگیری از این شرایط می‌شود.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول کانادا

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا
که دارای موادی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو بسیار قوی است.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها است.

ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است.

این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

4. آناناس و کمک به دستگاه گوارش

آناناس حاوی آنزیم‌های گوارشی به نام بروملائین هستند که به هضم غذا کمک می‌کنند. این آنزیم‌ها به عنوان پروتئاز عمل می‌کنند و مولکول‌های پروتئینی را به ساختارهای کوچک تر مانند آمینو اسیدها و پپتیدهای کوچک تبدیل می‌کنند.

هنگامی که مولکول های پروتئینی شکسته می‌شوند، آنها به راحتی در روده کوچک جذب می‌شوند. این امر به ویژه می‌تواند برای افراد مبتلا به نارسایی لوزالمعده در شرایطی که آنزیم‌های کافی نداشته باشد، بسیار مفید واقع شود. یک مطالعه نشان داده است که شرکت کنندگان مبتلا به نارسایی پانکراس پس از مصرف یک مکمل آنزیمی گوارشی حاوی بروملائین به تدریج مشکل هضم غذا را حل کردند.

5. آناناس و رفع سرفه

آناناس سرشار از ویتامین C است. آناناس حاوی بروملین و آنزیمی با خواص ضدالتهابی است و باکتری‌ها و عفونت‌ها را از بین می‌برد. آب آناناس تازه می‌تواند 5 برابر بهتر از شربت سینه تاثیر بگذارد. یک فنجان آب آناناس تازه می تواند تقریباً 50 درصد ویتامین C مورد نیاز بدن را در روز تامین کند.

6. آناناس و پیشگیری از سرطان

آناناس سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. آناناس بدن شما را از ابتلا به سرطان محافظت می‌کند. منگز موجود در آناناس علاوه بر بروملین، فلانوئیدها و سایر اجزاء آن برای پیشگیری از ابتلا به سرطان بسیار موثر است.

آناناس یک منبع خوب ویتامین A و بتاکاروتن می‌باشد که این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی است. ویتامین A در بهبود عملکرد غشای مخاطی، پوست و رگ‌های خونی نقش موثری دارد. همچنین آناناس منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B مانند فولات، تیامین، پیریدوکسین، ریبوفلاوین و مواد معدنی مانند مس، منگنز و پتاسیم می‌باشد. پتاسیم یک عنصر مهم در سلول‌ها و مایعات بدن است که در تنظیم فشارخون و ضربان قلب نقش دارد و مس یک فاکتور مهم در سنتز گلبول‌های قرمز است و منگنز نقش مهمی را در پاک کردن بدن از رادیکال‌های آزاد بر عهده دارد.

4. بهبود گردش خون و کاهش فشار خون

یکی دیگر از مزایای آناناس برای سلامتی بدن، بهبود گردش خون و کاهش فشار خون است. آناناس سرشار از مس است که برای تشکیل سلول‌های قرمز خون بسیار لازم است. خوردن روزانه آناناس معمولا برای كسانی كه عمل جراحی انجام داده و طی عمل، خون از دست داده‌اند، تجویز می‌شود. مبتلایان به می‌توانند در یك روز و در دو نوبت صبح و شب، دو تا سه اسلایس آناناس میل كنند. خطر بالا رفتن فشار خون در افرادی که هر روز آناناس مصرف می‌کنند، تا 20 درصد کاهش می‌یابد.

5. افزایش سرعت بازیابی بعد از جراحی

خوردن آناناس ممکن است زمان لازم برای بازیابی بعد از جراحی یا ورزش را کاهش دهد. این امر عمدتا به علت خواص ضد التهابی بروملائین است. مطالعات متعدد نشان داده است که بروملائین ممکن است التهاب، تورم، کبودی و درد که اغلب بعد از عمل جراحی رخ می‌دهند را کاهش دهد. به عنوان مثال یک مطالعه نشان داد کسانی که قبل از جراحی دندان، بروملائین مصرف کرده بودند، درد را به میزان قابل توجهی کمتر احساس کردند.

ورزش شدید نیز می‌تواند به بافت عضلانی آسیب برساند و باعث التهاب در اطراف آن شود. عضلات آسیب دیده می‌توانند تا سه روز برای بازیابی به زمان احتیاج داشته باشند. تحقیقات نشان داده‌اند که خوردن آناناس می‌تواند این دوره را کوتاه‌تر کند و روند بازیابی را سریع‌تر نماید.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

خواص ژل رویال


ژل رویال که به آن ژل سلطنتی، شاه انگبین، رویال ژل و ژل زنبور عسل نیز گفته می‌شود، در کنار عسل و گرده گل از مهمترین فرآورده‌های زنبور عسل به شمار می‌رود. که داری خواص بی‌نظیری چه از نظر درمانی و چه از نظر تقویتی و زیبایی است.

به طور کلی زنبور عسل ژل رویال را به دو منظور تولید می‌کند. اول اینکه ژل رویال ماده‌ی غذایی اصلی برای پرورش لاروها (نوزدان زنبور) در ۳ روز ابتدایی است و دوم اینکه غذای ملکه زنبور تا آخر عمر همین ژل رویال است.

اگر چه عجیب به نظر می‌رسد اما لاروهایی که ۳ روز از رویال ژل تغذیه کنند به زنبور کارگر تبدیل می‌شوند و لارو‌هایی که ۵ روز از آن تغذیه کنند به زنبور ملکه تبدیل می‌شوند. همین ۲ روز کافی است تا ملکه از نظر جثه ۴۳ درصد بزرگتر و از نظر وزنی ۶۰ درصد سنگین‌تر شود.

و عجیب‌تر اینکه ملکه با وجود این که در فصول تخم‌ریزی در طول روز بیش از ۲۰۰۰ تخم‌ می‌گذارد اما باز هم عمر بسیار بیشتری نسبت به زنبور کارگر دارد. زنبور کارگر در حدود چند هفته زنده می‌ماند (حدودا ۶۰ روز)، در حالی که ملکه می‌تواند تا ۷ سال هم زنده بماند.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول کانادا

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا
که دارای موادی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو بسیار قوی است.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها است.

ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است.

این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

ژل رویال چیست؟

ژل رویال یک ترشح پروتئینی است که از غدد هیپوفارِنکس و فک پایینی زنبورعسل کارگر خارج می شود. تنها غذایی است که در طول عمر ملکه، به او داده می شود و همچنین همه لاروهای کوچک در سه روز اول پس از اینکه از تخم خارج شدند با ژل رویال تغذیه می شوند. این غذای زنبور ملکه دارای ویژگی های مختلف بیولوژیکی مفید برای سلامت انسان مانند: فعالیت های آنتی اکسیدانی، اثرات ضد باکتری، افزایش ایمنی و اثرات ضد تومور است.

خواص ژل رویال

ادعاهایی وجود دارد که این ماده برای بهبود زخم، تقویت سیستم ایمنی، کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی، کاهش علائم یائسگی و … مفید است. رویال ژلی بسیار مغذی است و ممکن است خواص ضد باکتریایی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی داشته باشد.

تقویت سیستم ایمنی

این ماده ممکن است پاسخ ایمنی طبیعی بدن را در برابر باکتری ها و ویروس های خارجی تقویت کند. اسیدهای چرب و MRJP های موجود در رویال ژلی به تقویت فعالیت ضد باکتریایی معروف هستند که می تواند بروز عفونت را کاهش داده و از عملکرد سیستم ایمنی حمایت کند.

بهبود علائم یائسگی

تسکین علائم یائسگی از دیگر خواص ژل رویال است. مطالعه ای در سال 2011 به بررسی تأثیر ترکیب چهار ماده طبیعی از جمله رویال ژلی بر علائم قاعدگی پرداخت. افراد پس از مصرف، نتایج بهتری داشتند. یک مطالعه جدیدتر نشان داد که مصرف روزانه 150 میلی گرم رویال ژلی به مدت 3 ماه می تواند به بهبود سطح کلسترول در زنان یائسه سالم کمک کند.

بهبود سندرم پیش از قاعدگی

رویال ژلی ممکن است برای افراد مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی نیز مفید باشد. در یک مطالعه در سال 2014، محققان به 110 شرکت‌کننده یک کپسول رویال ژلی یا دارونما در روز طی دو دوره قاعدگی دادند. شرکت‌کنندگانی که کپسول‌های رویال ژلی را مصرف کردند، در طول ۲ ماه، کمتر علائم سندرم پیش از قاعدگی را مشاهده کردند.

التیام زخم

بر اساس برخی تحقیقات، از دیگر خواص ژل رویال تسریع بهبود زخم ها است. همچنین دارای اثر ضد باکتریایی است که می تواند زخم ها را تمیز و عاری از عفونت نگه دارد. یک مطالعه حیوانی در موش هایی که عصاره رویال ژلی دریافت کردند، افزایش تولید کلاژن رانشان داد. کلاژن یک پروتئین ساختاری حیاتی برای ترمیم پوست است. نتایج یک مطالعه نشان داد که رویال ژلی ممکن است به طور قابل توجهی حرکت فیبروبلاست ها را به سمت زخم افزایش دهد. فیبروبلاست ها نوعی سلول هستند که روند بهبود زخم را هماهنگ می کنند.

محلول ضد ریزش مو فوری شوک

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.

این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.

این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است.

محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.

این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و
مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.

تنظیم قند خون

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رویال ژلی ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 فوایدی داشته باشد. مصرف رویال ژلی ممکن است منجر به کاهش سطح گلوکز خون شود. سطوح پایین گلوکز در خون برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید است. رویال ژلی همچنین ممکن است با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب، وضعیت قند خون و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد.

اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی

ادعا می شود که رویال ژلی التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد. مطالعات متعدد نشان داد اسیدهای آمینه خاص، اسیدهای چرب و ترکیبات فنلی موجود در رویال ژلی دارای اثرات آنتی اکسیدانی قوی هستند. علاوه بر این، چندین مطالعه نشان می‌دهد که میزان مواد شیمیایی پیش‌التهابی آزاد شده از سلول‌های ایمنی ترمیم شده با رویال ژلی کاهش یافته است.

کاهش کلسترول

هم مطالعات حیوانی و هم انسانی نشان می دهد که کاهش سطح کلسترول خون از دیگر خواص ژل رویال است و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. اگرچه مکانیسم دقیق آن هنوز نامشخص است، پروتئین های خاص موجود در رویال ژلی ممکن است به کاهش کلسترول کمک کنند.

کاهش فشار خون

از خواص ژل رویال این است که ممکن است با کاهش فشار خون از قلب و سیستم گردش خون محافظت کند. چندین مطالعه نشان می‌دهد که پروتئین‌های خاص موجود در رویال ژلی سلول‌های ماهیچه‌ای صاف را در رگ‌ها و شریان‌ها شل می‌کنند و در نتیجه فشار خون را کاهش می‌دهند.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

ویتامین A و خواص آن

ویتامین A یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است که برخلاف ویتامین‌های محلول در آب، میزان اضافی آن به راحتی از بدن دفع نشده و به همین دلیل می‌تواند خطراتی داشته باشد .با این‌حال هنوز در بسیاری از کشورهای فقیر، کمبود ویتامین A یک مشکل سوءتغذیه برای سلامتی افراد محسوب می‌شود. ویتامین A را می‌توان در مواد غذایی گیاهی و جانوری پیدا کرد که در غذاهای جانوری به صورت مستقیم ویتامین A قابل استفاده است؛ اما در غذاهای گیاهی به صورت کاروتنوئید وجود دارد و باید در بدن به ویتامین آ تبدیل شود.

فواید ویتامین A

آکنه، پسوریازیس و سایر بیماری های پوستی

یکی از فواید ویتامین A درمان مشکلات پوستی است. کرم ها و قرص های حاوی رتینوئید محصولات دیگری از ویتامین آ هستند که برای درمان آکنه و پسوریازیس شدید استفاده می شوند. همچنین این محصولات با خاصیت آنتی اکسیدان برای درمان سایر بیماری های پوستی و چروک و پیری پوست مفید است. مصرف این داروها باید تحت نظارت پزشک انجام شود. ایزوترتینوئین (آکوتان) یک داروی خوراکی برای درمان آکنه است که عوارض بسیار شدید و جدی دارد و مصرف آن به زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود.

بیماری های چشمی

یکی از فواید ویتامین A پیشگیری از بیماری چشمی است. مصرف ویتامین آ برای تقویت قوه بینایی بسیار مفید و ضروری است. افرادی که غذاهای حاوی ویتامین آ مصرف می کنند، کمتر دچار تحلیل عضلانی مرتبط با سن (AMD) می شوند. به علاوه افرادی که ویتامین آ را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند، کمتر در معرض آب مروارید هستند. اما تاثیر مصرف مکمل های ویتامین آ بخوبی مشخص نشده است. مکمل ویتامین آ می تواند صدمات ناشی از retinitis pigmentosa که یک بیماری ارثی است و موجب شب کوری می شود را کمتر کند. به هرحال دوز بالای این ویتامین موجب مسمومیت می شود.

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب با ماندگاری ۴ ماه فورسان روسیه

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص صورت و بدن برای برنزه شدن در کوتاه ترین زمان ممکن و ماندگاری ۴ ماه بدون نیاز به تمدید است.

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده ویتامینه و مرطوب کننده ارگانیک فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی را ایجاد می نماید.

مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی و بدون ترکیبات حساسیت زا به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و

از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید. کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان پوست را مرطوب میکند و آن را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. برنزه کننده فلورسان ساخت کشور روسیه است.

کمبود ویتامین A

خانم‌ها تا پیش از سن ۵۰ سالگی به روزانه ۷۰۰ میکروگرم ویتامین A و آقایان به ۹۰۰ میکروگرم ویتامین A نیاز دارند که این میزان در خانم‌های باردار و شیرده افزایش پیدا می‌کند. با این‌حال کشورهای پیشرفته ویتامین‌های مورد نیاز خود را از مواد غذایی دریافت می‌کنند؛ اما کشورهای فقیر، اغلب با کمبود ویتامین A دست و پنجه نرم کرده و کشورهای در حال توسعه نیز باید برای پیشگیری از کمبود ویتامین A تلاش کنند. با توجه به خواص ویتامین A که پیش از این گفته شد، می‌توانیم چند مورد از عوارض کمبود ویتامین A را متوجه شویم. به‌صورت کلی عوارض کمبود ویتامین A شامل موارد زیر است:

  • شب کوری
  • تاخیر در رشد کودکان
  • خشکی پوست ناشی از هایپرکراتوز فولیکولار
  • افزایش ابتلا به عفونت به‌خصوص عفونت ریه، گلو و شکم
  • بی‌خوابی
  • کوفتگی
  • مشکلات باروری
  • افزایش احتمال سرطان
  • و…

خواص ویتامین A برای پوست و مو ویتامین A یک مولکول خارق‌العاده است که زمانی که به میزان مناسب در بدن وجود داشته باشد، فواید باورنکردنی را برای پوست و مو به ارمغان می‌آورد اما با این حال، گاهی رساندن این ویتامین به بدن به اندازه کافی، دشوار می‌شود. سبک زندگی مدرن ما و کمبود قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سایر عوامل محیطی، سطح این ویتامین را به آهستگی در طی روز کاهش می‌دهد و همین کاهش ناخواسته، یکی از دلایل اصلی ظاهر ناسالم پوست و مو است. البته انواع مختلفی از مکمل‌های این ویتامین برای کسانی که بدنشان در جذب این ماده مغذی مشکل دارد، در دسترس است اما بهتر است کمبود این ویتامین، تا حد امکان از طریق غذا تامین شود. زیرا استفاده از مکمل‌ها می‌تواند کمبودهای احتمالی سایر مواد مغذی را بپوشاند و منجر به مشکلات سلامتی شود. برخی از فواید ویتامین A عبارتند از:

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

کاهش وزن و لاغری موضعی و همچنین درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزیبا قدرت بسیار بالا تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

ژل لاغری فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است. فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا بدون نیاز به وزش و رژیم سخت میسر است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد. ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است.
 ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش نداشته و به تنهایی اثر گذار است البته می توان این ژل را برای اثربخشی بیشتر ورزش و رژیم لاغری به عنوان یک مکمل اثربخش مصرف کرد.

 

1- سلامت چشم‌ها از خواص ویتامین A ویتامین آ نقش بسیار مهمی در سلامت چشم‌ها ایفا می‌کند، چون در واقع خودش بخشی از ساختار چشم است. این ویتامین بخشی از رودوپسین (پروتئینی در چشم که نور را جذب می‌کند) است. همچنین برای سلول‌های غشای قرنیه مورد نیاز است. یکی از نشانه‌های اولیه کمبود این ویتامین، ضعف بینایی در شب یا تاریکی است چون چشم به اندازه کافی ویتامین A برای رودوپسین ندارد. خواص ویتامین A به چشم کمک می‌کند تا نور را جذب کند. کمبود شدید آن می‌تواند منجر به کوری شود. با این حال به خاطر بسپارید ویتامین A نمی‌تواند منجر به بهبود بینایی شود. مصرف مقدار زیاد آن به این معنا نیست که دیگر نیازی به استفاده از عینک یا لنز خود ندارید. 2- رشد سلولی از خواص ویتامین A ویتامین A برای رشد سلول‌ها، رشد جنینی و تشکیل اندام‌ها ضروری است. برای خانم‌های باردار، نوزادان و کودکان دریافت مقدار کافی ویتامین A بسیار مهم است. البته خانم‌های باردار باید مواظب مصرف بیش از حد این ویتامین باشند چون می‌تواند موجب افزایش خطر نقائص جنینی هنگام بارداری شود. هر زمان خواستید از مکمل‌های ویتامین A استفاده کنید قبل از آن با پزشک خود صحبت کنید. 3- محافظت آنتی اکسیدانی از خواص ویتامین A ویتامین A ،C و E آنتی اکسیدان محسوب می‌شوند. این یعنی ویتامین A می‌تواند سلول‌های بدن را در برابر آسیب سرطان‌زاها، مواد سمی و آسیب اکسیداتیو محافظت کند. تحقیقات نشان داده ویتامین A می‌تواند با سلول‌های سرطانی مقابله کند. با اینکه این تحقیقات نقش ضدسرطان بودن ویتامین A را ثابت می‌کنند، اما تحقیقات دیگری نیز انجام شده که می‌گوید مصرف بیش از حد ویتامین A نمی‌تواند موجب کاهش خطر سرطان شود. برخی تحقیقات نیز نشان داده‌اند که مصرف بالای میوه و سبزیجات که منبع کارتنوئیدها هستند با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه در ارتباط است. با این حال تحقیقات میان مصرف مکمل‌های ویتامین A و کاهش خطر ابتلا به سرطان، رابطه‌ای پیدا نکرده‌اند.

 



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()