نوشته شده توسط : salamati

خواص گیاه کاکوتی

کاکوتی چیست؟ گیاه کاکوتی که نام انگلیسی آن Ziziphora clinopodioides است متعلق به خانواده نعناعیان است، گیاهی خودرو بوده و در مناطق کوهستانی رشد می‌کند. گیاه کاکوتی دارای عطر و طعم فوق‌العاده‌ای است و از این گیاه دارویی برای تهیه چای و دمنوش استفاده می‌کنند. کاکوتی دارای بوته‌هایی با ارتفاع بیست تا پنجاه سانتی متری است و گل‌های کاکوتی بنفش رنگ بوده و برگ‌های کاکوتی ریز و سبز هستند. در گویش محلی خراسانی به کاکوتی آنخ نیز گفته می‌شود.

خواص کاکوتی

گیاه کاکوتی خواص و فواید فراوانی برای سلامتی دارد که در ادامه به بررسی برخی از خواص کاکوتی می‌پردازیم. خواص کاکوتی بسیار فراوان است که از جمله خواص کاکوتی می‌توان به مواردی مانند پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا، جلوگیری از خون‌ریزی بینی، پیشگیری و درمان اسهال، رفع مشکلات گوارشی و غیره اشاره کرد.

طبع کاکوتی

کاکوتی طبع گرم و خشک دارد. از کاکوتی برای متعادل کردن طبع برخی از لبنیات مانند دوغ و ماست استفاده می‌کنند

محلول ضد ریزش مو گیاهی شوک

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.

این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.

این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است.

محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.

این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.

خواص کاکوتی برای پوست

یکی از خواص روغن کاکوتی این است که می‌تواند موجب روشن شدن پوست شود و همچنین یکی دیگر از خواص روغن کاکوتی برای پوست این‌ است که تاثیر بسزایی در پلک کنندگی آلودگی‌های سطح پوست دارد.

خواص کاکوتی برای قاعدگی

یکی از خواص کاکوتی خاصیت قاعده‌آور بودن این گیاه دارویی است که در تنظیم قاعدگی نامنظم نیز نقش دارد. کاکوتی به عنوان یک بادشکن طبیعی عمل می‌کند و از آن‌جایی که دارای خواص ضد درد است می‌تواند موجب تسکین کمر درد‌ در طول دوران قاعدگی شود.

خواص کاکوتی برای دیابت

از خواص کاکوتی می‌توان به تاثیر آن در کاهش قند خون اشاره کرد. عصاره کاکوتی می‌تواند با اثر بر روی سلول‌های بتا پانکراس و افزایش ترشح انسولین موجب کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شوند.

شرایط نگهداری و پرورش کاکوتی

خاک: از زهکشی خوب و کاملی برخوردار باشد. در خاک‌های غنی و حاصلخیز رشد بهتری از خود نشان می‌دهد.
آبیاری: منظم انجام شده و میزان آن متوسط باشد.
نور: به نور زیاد و مکان روشن احتیاج دارد.
کوددهی: دادن کودهای تقویتی و کود کامل به رشد بهینه آن کمک می‌کند.

نحوه تکثیر کاکوتی

این گیاه را از طریق بذر به صورت مستقیم در زمین اصلی یا تهیه نشاء و انتقال آن در زمان مناسب به بستر اصلی ازدیاد می‌نمایند. زمان کاشت اواخر تابستان تا اوایل پائیز می‌باشد.

طبع گیاه پرخاصیت کاکوتی

گیاه کاکوتی در دسته بندی گیاهانی قرار دارد که دارای طبع گرم و خشک هستند به همین خاطر مناسب برای استفاده از افرادی که سرد مزاج هستند می باشد.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

برای درمان ریزش موهای رنگ شده که دارای آسیب شدید هستند و تار موها بسیار آسیب پذیر و دمیج است سرم ضد ریزش مو پلاسنتا موثر است.

این سرم ترمیم کننده موهای آسیب دیده و رنگ شده ارگانیک است.

سرم ضد ریزش مو ارگانیک پلاسنتا بایوفول ساخت کشور کانادا است.

سرم ضد ریزش مو گیاهی پلاسنتا دارای جفت گیاهی و انواع ویتامین ها و ترکیبات مغذی برای ریشه مو است.
برای درخشش بیشتر موهای کدر و درمان وزی و خشکی مو این سرم ضد ریزش گیاهی بسیار موثر است.

خواص شگفت انگیز کاکوتی

برای اینکه از خواص گیاه کاکوتی اطلاعاتی به دست بیاورید در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید چراکه مواردی که به آنها اشاره خواهیم کرد ممکن است بسیاری از مشکلات شما نیز باشد.

تقویت قوای جنسی در مردان


یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه ها در گیاهان دارویی برای درمان قوای جنسی مردانه کاکوتی میباشد این گیاه معجزه آسا کمک شایانی به درمان ناباروری و ناتوانی جنسی در مردان می کند.
پیشگیری و درمان آنفولانزا و سرماخوردگی
این گیاه منجر به کاهش خطر ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی میشود و دارای خاصیت ضد باکتریایی قوی می باشد.

جلوگیری از خونریزی بینی

برای اینکه از خونریزی بینی پیشگیری و جلوگیری کنید می توانید کاکوتی را دم کرده و سپس با استفاده از یک پنبه آغشته به کاکوتی آن را داخل بینی قرار داده و خواص آن بهره مند شوید.

رژ لب اصل میبلین آمریکا، با ترکیباتی کاملا ارگانیک پوششی جذاب و یکدست را روی لب ها ایجاد کرده و مانع از ایجاد حساسیت و پوسته پوسته شدن لب ها می شود.

رژ لب میبلین آمریکا

رژلب بدون سربمیبلین آمریکا با ترکیباتی، خاص و منحصر به فرد، علاوه بر سلامت لب ها، با ساختاری سبک و لطیف

رطوبت فوق العاده ای را به لب ها می دهد و از ایجاد خشکی و پوسته پوسته شدن لب ها جلوگیری می کند و این رژ لب مات و کرمی آرایش

لب را بسیار جذاب میکند.

رژ لب ویتامینه میبلین، غنی شده با با ویتامین E , A است.

پیشگیری و درمان اسهال

کاکوتی به خاطر اینکه از خواص ضدعفونی کننده قوی برخوردار است برای پاکسازی روده از آن استفاده می شود و با این کار درمان اسهال تسریع می شود.

خواص ضد افسردگی

طی مطالعات مختلف دیده شده که عصاره کاکوتی حاوی اثر ضد افسردگی در حیوانات آزمایشگاهی بوده است. هرچند مکانیسم چنین تاثیری تا به امروز ناشناخته باقی مانده است، اما دانشمندان گزارش کرده اند که الگوی رفتاری حاصل از عصاره این گیاه مشابه آن چیزی است که پس از مصرف فلوکستین رخ می دهد. شباهت بین این دو الگوی رفتاری نشان می دهد که این اثر به دلیل افزایش احتمالی انتقال عصبی سروتونرژیک است. همچنین گفته شده که خاصیت ضد افسردگی کاکوتی می تواند مربوط به ترکیباتی مانند پولگون باشد.

تنظیم سطح گلوکز خون

در تحقیقی اثر عصاره هیدروالکلی گیاه زیزیفورا بر تعداد سلولهای بتای فعال پانکراس در موشهای دیابتی مورد بررسی قرار گرفت و یافته ها حاکی از آن بود که این عصاره باعث افزایش تعداد سلولهای بتا، ترشح انسولین و در نتیجه کاهش گلوکز سرم در حیوانات مبتلا به دیابت می شود. با این حال برخی از محققان معتقد هستند که کاکوتی در راستای کمک به درمان دیابت مستقل از انسولین عمل می کند و بیشتر بر افزایش مصرف محیطی گلوکز تاثیر می گذارد.

خاصیت ضد تشنجی

در آزمایشی اثرات ضد تشنجی برگهای زیزیفورا در موشهای صحرایی نر بررسی شد و نتایج نشان داد که تزریق عصاره هیدروالکلی این گیاه باعث تاخیر در زمان شروع تشنج می شود. تحقیقات نشان می دهند که ترکیبات گابائرژیک و آنتی کولینرژیک (مسدود کننده استیل کولین) در گیاه زیزیفورا وجود دارد. فلاونوئیدهای کاکوتی با تاثیر بر گیرنده های GABA اثرات کنترل کننده گابا و در نتیجه ضد تشنجی خود را اعمال می کنند. همچنین این گیاه دارای ترکیبات معطری است که در کاهش اضطراب و استرس روانی موثر بوده و روی سیستم عصبی تاثیرات ملایمی دارند.

مبارزه با سرطان

در مقاله ای که در مجله ایمونولوژی غذا و کشاورزی به چاپ رسیده است، اثرات اسانس طبیعی زیزیفورا بر سرطان معده مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به نتایج مطالعه، این عصاره حاوی اثر سمی بر رده سلولی AGS سرطان معده بود.

عوارض جانبی کاکوتی

در حال حاضر اطلاعات خاصی در مورد عوارض جانبی کاکوتی در دست نیست. اما به طور کلی، هر فردی ممکن است به برخی گیاهان و ادویه ها حساسیت داشته باشد. این حساسیت ابتدا باید توسط خود فرد و در درجه دوم توسط پزشک تشخیص داده شود. اما چنین واکنش های آلرژیکی معمولا عوارض مزمن یا حاد ایجاد نمی کنند و پس از شناسایی گیاه حساسیت زا و حذف آن از رژیم غذایی، عوارض مربوط به آلرژی نیز برطرف می شود. با این وجود هیچ شرکت یا محصولی نمی تواند از قبل از واکنش های آلرژیک بدن هر فرد آگاه باشد. ناسازگاری بدن با یک یا چند گیاه خاص به ندرت رخ می دهد، اما مصرف کنندگان ممکن است به هر حال با آن مواجه شوند.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

خواص درمانی گیاه پای خر

با خواص درمانی گیاه پای خر بیشتر آشنا شویم
پای خر (فرفره، توسی لاگو) از تیره مرکبان، گیاهی است خودرو، ریزوم دار که از ریزوم آن ریشه خارج می شود. از ویژگی های این گیاه این است که در بهار قبل از تولید برگ ها غنچه و گل هایش ظاهر می گردد به این صورت که در اوایل بهار از سطح ریزوم تعداد ساقه متمایل به زرد که پوشیده از فلس هایی است خارج شده در انتهای هر ساقه یک کلاپرک قرار می گیرد که گلچه های کناری آن به رنگ زرد و باریک می باشد و عطر تندی دارد و اطراف هر گلچه زبانه ای تاژکدار است گلچه های وسط کلاپرک لوله ای و در حقیقت کاسه هر گل آن هم تاژک دار می باشد.

میوه اش فندقه و تاژک دار. پس از گل دادن برگ های سبز گیاه بوجود می آید که تقریبا پنجه با دمبرگ بلند که پشت پهنک آنها کرکدار است. محل رویش آن نواحی متروک، خرابه ها و نواحی مسکونی که مرطوب باشند و در باغ ها و باتلاق ها می باشد.

خواص برگ پاخری

 

  • از برگ گیاه، برای بخور، رفع سکسکه، سرفه های خشک و درمان آبسه ها و له شده برگ ها با عسل به صورت ضماد برای مداوای باد سرخ استفاده می شود.
    از عصاره پاخری در صنایع بهداشتی و آرایشی برای حفاظت پوست و زیبایی، در تهیه شامپو های گیاهی و کرم استفاده می شود.
    برای ناراحتی های سینه و برونشیت مزمن و آسم می توان از این گیاه (برگ های این گیاه را مانند سیگار دود کرد) استفاده کرد. جالب است که در مجله داروسازی در تاریخ ژانویه 1951، تجربه لوکلر را در مورد دو بیمار مبتلا به تنگی نفس و معتاد به سیگار ذکر کنیم. این دو بیمار پرگ پاخری را جایگزین توتون کردند. افراد مبتلا به تنگی نفس در کمال تعجب پی بردند که بحران های تنگی نفس آن ها کمتر و کم دردتر می شود.
    دارای اثر قابل توجه محافظت کننده و ترمیم کننده بافت های مخاطی دستگاه تنفسی و رفع کننده علایم نزله ای می باشد. بدین منظوراز جوشانده 40 تا 50 گرم برگ خشک پای خر در یک لیتر آب 2 تا 4 فنجان درروز، تناول شود.
    همچنین دارای اثرات اشتها آوری، ضد درد، ضد التهاب، ضد سرفه و خلط آوری می باشد.
  • توجه: کسانی که ناراحتی کبدی دارند از گیاه پاخری با احتیاط استفاده کنند و نباید بیش از ۲ هفته استفاده شود.

ژل لاغری شکم و پهلو و موضعی هات چیلی

 

درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی بالا تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

ژل لاغری فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا میسر است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد.

ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است. ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش ندشته و به تنهایی اثر گذار است.

 

روش مصرف گیاه پاخری

15 تا 20 گرم گرد برگ خشک را به مدت ده دقیقه در یک فنجان آب جوش بریزید و سپس صاف کنید. این دم کرده را به صورت داغ چندین بار در روز برای درمان سرفه مداوم یا بیماری ها ریوی به کار برید. 20 تا 25 گرم برگ خشک را به مدت ده دقیقه در یک لیتر آب جوش دم کنید و سپس به دقت صاف کنید. برای تسهیل دفع خلط روزی سه فنجان جوشانده را داغ کرده بنوشید.

پلی ساکاریدها و فلاونوئیدهای پای خر دارای خاصیت ضد تورم است. در گزارشی علمی، این اثر شبیه اثر ایندومتاسین ذکرشده است. همچنین، در تحقیقاتی اثر ضد ادم گیاه پای خر در موش گزارش‌ شده است.

ترکیب توسیلاگون موجود در گیاه، محرک قوی قلبی — عروقی است. وقتی این جسم با غلظت ۰/۰۲ تا ۰/۳ میلی‌گرم بر کیلوگرم به ورید سگ تزریق می‌شود، فشارخون به‌سرعت بالا می‌رود. این افزایش فشارخون کاملاً مشابه عمل و سرعت عمل تحریک قلبی دوپامین است. توسیلاگون همچنین تنفس را افزایش می‌دهد. عصاره‌ی آبی گیاه و ترکیبات فنلی آن، دارای اثر ضد میکروبی به‌خصوص بر روی میکروب‌های گرم منفی است. عصاره و ترکیبات این گیاه بر میکروب‌هایی ازجمله استافیلوکوک اورئوس، برودوتلاپرتوسیس. پسودوموناس آئروژینوزا و پروتئوس ولگاریس تأثیرگذار است.

برنزه کننده فلورسان مخصوص سولاریوم و آفتاب با اثر فوری و ماندگار

 

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و دستگاه سولاریوم است.

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن،اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره
و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی را ایجاد می نماید.

مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و
از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید. کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان پوست را مرطوب میکند و آن را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند
و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. برنزه کننده فلورسان ساخت کشور روسیه است.

 

سمیت و عوارض جانبی:

چای تهیه‌ شده از گیاه پای خر به‌طورکلی اثرات سمی و عارضه‌ی جانبی ندارد، ولی بعضی افراد ممکن است نسبت به گیاهانی که با این گیاه فرموله می‌شوند، حساسیت داشته باشند که از آن جمله گیاه بابونه را می‌توان نام برد. چندین گزارش از وجود آلکالوئیدهای گروه پیرولیزیدین مبنی بر اینکه زیاده‌روی در مصرف آن‌ها کبد را مسموم می‌کند در دست است. به‌هرحال، اداره‌ی نظارت بر مواد دارویی و غذایی آمریکا FDA فرآورده‌های گیاه پای خر را به‌عنوان دارویی مطمئن توصیه نمی‌کند. از طرفی، زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند مشکلات کبدی، اثرات موتاژنی و سرطان‌زایی ایجاد کند. این گیاه ممکن است فشارخون را افزایش دهد.

احتیاط:

از مصرف طولانی‌مدت فرآورده‌های گیاه پای خر خودداری شود.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

جالب ترین خواص گزنه

گیاه گزنه یک گیاه علفی است که نام علمی آن اورتیکا دیویکا است‌. برگ گزنه و ریشه گزنه خواص دارویی فراوانی دارد. برگ گزنه به عنوان چای دم می‌شود که غنی از مواد مغذی است و خواص درمانی فراوانی دارد. همچنین برای استفاده موضعی از این گیاه می‌توان از روغن گزنه استفاده کرد.

تماس با برگ گزنه تازه موجب ایجاد حساسیت می‌شود اما با استفاده از جوشانده گزنه و استفاده از عصاره آن می‌توانید از خواص درمانی این گیاه دارویی بهره مند شوید.

خواص گزنه برای دیابت

در گزنه حلقه‌ای پیچیده وجود دارد که موجب کاهش قند خون می‌شود. از گیاه گزنه در دارو‌های قند خون استفاده می‌کنند. با نوشیدن سه فنجان از دمنوش گزنه می‌توانید قندخون را کنترل کنید.

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش مو بایوفول

درمان فوری انواع الگوی ریزش مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا میسر است..

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی و ویتامینه فاقد ماینوکسیدیل است.

ریزش مو ارثی و ژنتیکی را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است.

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش بدون بازگشت مو ارگانیک و ویتامینه مو سر بایوفول دارای ب کمپلکس و آمینو اسید ها و همچنین آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر می رساند.

خواص گزنه برای رحم

دم کرده گزنه از بهترین‌ دارو‌های گیاهی برای درمان کیست تخمدان است. این گیاه دارویی موجب تنظیم قاعدگی و بهبود خون‌ریزی شده و جریان خون را به سمت رحم و لگن هدایت می‌کند. گرنه رحم را ضدعفونی می‌کند. گیاه گزنه با حذف سموم رحم مشکلاتی مانند ناباروری را به حداقل می‌رساند.

خواص گزنه برای پروستات

گزنه می‌تواند مانع بزرگ شدن پروستات شود و از این طریق مانع ایجاد سرطان پروستات شود. توجه داشته باشید که ریشه گزنه فقط می‌تواند از بزرگ شدن پروستات جلوگیری کند اما کارکردی در راستای کوچک کردن یا بازگرداندن پروستات به حالت قبل ندارد.

خواص گزنه برای ریزش مو

ویتامین B و منیزیم موجود در گزنه موجب تقویت مو می‌شود و از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند. از دیگر ویتامین‌های موجود در گزنه ویتامین C است که باعث تنظیم چربی کف سر شده و از ریزش موها جلوگیری می‌کند . جوشانده گزنه را دور از نور خورشید قرار دهید و آن را روی کف سر خود بریزید و یا جوشانده گزنه را با خاک رس ترکیب کنید و ترکیب حاصل را به موهای خود زده و پس از ده دقیقه آب‌کشی کنید.

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره بایوفول

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول بهره ببرید.

این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین است.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو است.

ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی مانند پارابن و سیلیکون است در نتیجه به راحتی به موها آبرسانی شده و اکسیژن رسانی میشود..

خواص روغن گزنه

روغن گزنه از برگ‌های گیاه گزنه به دست می‌آید. روغن گزنه طبیعتی گرم و خشک دارد. روغن گزنه سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین های D، C ،E، K، A و B ، کلسیم، آهن، مس، منیزیم، کاروتن، تانن، فلاونوئیدها، کلروفیل، گلیکوزیدها، فیتون‌کش‌ها، اسیدهای آلی، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها است.

مراقبت از پوست و تسکین ناراحتی‌های پوستی

یکی از خواص گزنه کمک به مراقبت از پوست است. گزنه به‌دلیل خاصیت آنتی ‌هیستامینی، ضدالتهابی، ضدمیکروبی و توانایی تسکین درد، تاریخچه‌ای موفق در درمان ناراحتی‌های پوستی مثل اگزما و جوش دارد. به نظر می‌رسد که گیاه گزنه قرمزی و تورم را کاهش می‌دهد، سبب تسکین خارش پوست، افزایش سرعت بهبودی و از بین بردن جای زخم می‌شود. برای استفاده از این خواص فوق‌العاده می‌توانید از چای گزنه استفاده کنید یا آن را دم کنید و پس از سرد شدن، مایع حاصل از آن را به‌طور مستقیم روی پوست خود بزنید.
استفاده از عصاره‌ی گزنه برای پوست می‌تواند انواع جوش‌های صورت را کاهش دهد و از عفونت باکتریایی جلوگیری کند. همچنین تظاهر زخم‌ها و لکه‌ها را کاهش دهد و با کاهش چین و‌ چروک صورت و لکه‌های ناشی از سن، اثرات ضدپیری داشته باشد.

تقویت عملکرد ایمنی

گیاه گزنه دارای انواع ترکیبات تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی مانند فلاونوئیدها، کارتنوئیدها، ویتامین A و C است. این آنتی اکسیدان ها از سلول‌های ایمنی دربرابر آسیب‌هایی که می‌توانند عملکرد سیستم ایمنی بدن را تضعیف کنند حفاظت می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهند که عصاره‌ی گیاه گزنه پاسخ ایمنی را تقویت می‌کند و فعالیت سلول‌های ایمنی را بیشتر می‌کند. همچنین گزنه سلول‌های تی (T-cells) سیستم ایمنی را تحریک می‌کند تا عفونت‌ها و سایر بیماری‌های پاتوژن را در بدن از بین ببرند.

برخی از خواص روغن گزنه عبارتند از:

  • درمان گلودرد: خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد عفونی از جمله خواص روغن گزنه است که به این روغن امکان جلوگیری از بروز بیماری‌های عفونی را می‌دهد. یکی از بیماری های عفونی گلو درد است که علائم آن را با مصرف روغن گزنه می‌توان کاهش داد.
  • جوان‌سازی پوست: فعالیت ضدباکتریایی روغن گزنه مانع از فعالیت بکاتری‌ها روی پوست می‌شوند و در نتیجه از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. علاوه بر این روغن گزنه حاوی آنتی اکسیدان است که موجب ساخت کلاژن شده و از چین و چروک‌ها جلوگیری می‌کند.
  • تقویت استخوان: روغن گرنه غنی از کلسیم، منیزیم، آهن، ویتامین D و E است که موجب تقویت و استحکام استخوان‌ها می‌شود.
  • تقویت رشد مو: روغن گزنه با داشتن ویتامین C و آهن موجب افزایش گردش خون و در تتیجه تقویت فولیکول های مو می‌شود و از این طریق مو‌ها را تقویت می‌کند.

از دیگر خواص روغن گزنه می‌توانیم به مواردی مانند درمان پروستات، جلوگیری از تشکیل بواسیر، تسکین درد‌های قاعدگی، درمان دیابت، درمان بیماری‌های لثه، رفع سوءهاضمه، ضد التهاب قوی، درمان پسوریازیس، درمان بیماری‌های عفونی، افزایش شیر در مادران شیرده، درمان سیاتیک و درمان آلزایمر اشاره کنیم.

خواص عرق گزنه

تماس با برگ گیاه گزنه موجب آلرژی می‌شود اما از جمله خواص عرق گزنه کاهش واکنش‌های آلرژیک است. از دیگر خواصی که برای عرق گزنه در نظر می‌گیرند، خاصیت آنتی اکسیدانی این عرق است. عرق گزنه موجب کاهش التهاب غشای مخاطی بینی و تسکین درد آرتروز می‌شود. تاثیر مثبت بر پروستات و جلوگیری از هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات از جمله خواص و فواید عرق گزنه است.

خواص دمنوش گزنه

دمنوش گزنه برای چی خوبه؟ دمنوش گزنه و یا چای گزنه خواص و فواید زیادی برای سلامتی دارد. چای گزنه دارای خاصیت ضدالتهابی دارد که به درمان برخی بیماری‌های پوستی مانند اگزما کمک می‌کند. همچنین دمنوش گزنه موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود و برای درمان آلرژی موثر و مفید است. می‌توانید از دمنوش گزنه به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید تا از خاصیت ضد التهاب آن برای لثه‌ها بهره‌مند شوید. چای گزنه موجب تسکین درد‌های قاعدگی می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

چگونه بیماری های گواهرشی باعث ریزش مو می شود

در این مقاله چگونگی نقش سلامت روده در ریزش مو را مورد بحث قرار می دهیم و برخی از راه هایی را که می توانید سلامت پوست و مو را بهبود بخشد را بررسی می کنیم.

موهای شما از پروتئین، لیپید، آب و برخی عناصر کمیاب ساخته شده است، اما روند رشد مو نیاز به انرژی زیادی دارد و عناصر مهم دیگر مانند هورمون ها، مواد معدنی و ویتامین ها را در بر میگیرد. اگر بدن مقادیر کافی از این عناصر ضروری را برای رشد مو نداشته باشد ریزش مو ممکن است به یک تهدید واقعی تبدیل شود. بدن شما تمام مواد مغذی مورد نیاز را از طریق هضم غذا دریافت می کند. هر چیزی که می خورید به دستگاه گوارش شما ختم می شود، پس از رسیدن غذا به روده، آنزیم ها و باکتری های روده آن را به عناصر تازه ای تجزیه می کنند تا برای جذب و پردازش بیشتر آماده شوند به همین دلیل است که هرگونه مشکل گوارشی به طور غیرمستقیم منجر به ریزش مو می شود.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

برای درمان ریزش موهای رنگ شده سرم ضد ریزش مو پلاسنتا موثر است.

این سرم ترمیم کننده موهای آسیب دیده و رنگ شده ارگانیک است.

سرم ضد ریزش پلاسنتا بایوفول ساخت کشور کانادا است.

سرم ضد ریزش مو گیاهی پلاسنتا دارای جفت گیاهی و انواع ویتامین ها و ترکیبات مغذی برای ریشه مو است.
برای درخشش بیشتر موهای کدر و درمان وزی و خشکی مو این سرم ضد ریزش گیاهی بسیار موثر است.

چگونه فلور ضعیف روده باعث نازک شدن مو می شود:

دریافت مواد مغذی از غذا مستلزم داشتن دستگاه گوارش کارآمد و فلور روده سالم است باکتری ها و میکروب های موجود در روده شما برای تولید عناصر خارجی مانند اسیدهای آمینه، تری گلیسرید و ویتامین ها از جمله ویتامین های B1,B9,B7.B2.B5 وk ضروری هستند.

برخی عدم تعادل ها در باکتری های روده نیز با بیماریهایی مانند IBD مرتبط است. فلور روده سالم نشاندهنده یک اکوسیستم واقعی با تنوع بیش از 400 گونه میکروارگانیسم است. بیشتر این باکتری ها در روده بزرگ زندگی می کنند و نقش مهمی در هضم غذا و سلامت عمومی بدن دارند از جمله محافظت در برابر میکروب های مضر. تعادل بین این نوع میکروب ها برای سلامتی ما ضروریست و هر گونه عدم تعادل می تواند منجر به مشکلاتی مانند سرطان روده بزرگ و فیبروز کبد شود. فلور ناسالم روده ممکن است باعث اختلال در روند هضم و جذب غذا شود. بنابراین حتی اگر چیزهای مناسبی بخورید بدن شما ممکن است نتواند مولکول های مورد نیاز خود را استخراج کند.

این به نوبه خود می تواند منجر به کمبود عناصر خاص شود که بدن برای رشد مو استفاده می کند مطالعات نشان داده اند که بهبود روده بیمار می تواند رشد مو در بیماران مبتلا به آلوپسی آره آتا را بهبود بخشد. تغییر در رژیم غذایی، فلور طبیعی باکتری های روده و یا هر گونه التهاب در روده می تواند نفوذپذیری دیواره روده را تغییر دهد.اما تا کنون هیچ رابطه مستقیمی بین نفوذپذیری روده و ریزش مو مشخص نشده است. تغییرات در دیواره روده فرآیند گوارش را مختل می کند و مانع از جذب مواد مغذی می شود و بدون مواد مغذی مناسب رشد مو کند شده یا متوقف می شود.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول بهره ببرید.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین است.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو است.

ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی است.

این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

چگونه سوء جذب می تواند منجر به ریزش مو شود:

در برخی شرایط پاتولوژیک حتی اگر غذای سالم می خورید بدن شما ممکن است نتواند مواد مغذی دستگاه گوارش را تجزیه و جذب کند. سوء جذب می تواند نتیجه عدم تحمل نوع غذایی خاص، التهاب موضعی، رشد بیش از حد باکتری ها، بیماری های خود ایمنی دستگاه گوارش و یا وجود انگل ها باشد. همچنین به نظر می رسد ارتباط قوی بین ریزش مو و بیمارانی که تحت عمل جراحی اسلیوگاستروکتومی قرار می گیرند وجود دارد.

این نوع مداخله ممکن است باعث سوء جذب ریز مغذی هایی مانند روی و آهن شود که هر دو برای رشد مو ضروری هستند. در دوره های کمبود مواد مغذی بدن شما از تمام منابع خود برای حفظ عملکرد صحیح اندام ها استفاده می کند و فرآیندهایی مانند رشد مو در اولویت قرار ندارند بنابراین ممکن است رشد موها به تاخیر بیفتد و یا شروع به نازک شدن کند.

فلاکس معده و ریزش مو

رفلاکس معده مشکلی است که در آن اسید معده از دریچه مری در قسمت پایینی، به داخل مری راه پیدا می کند که این مساله نشان دهنده ضعیف شدن دریچه مری است. بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند که این مساله میتواند باعث ریزش مو در افراد شود.

زخم معده و ریزش مو

در خصوص رابطه موجود در میان زخم معده و ریزش مو باید گفت که زخم معده به خودی خود بر روی ریزش مو اثر ندارد اما دارویی که برای درمان زخم معده تجویز می شود که داروی سایمتیدین نام دارد، بر روی ریزش مو نیز موثر است و این دارو علاوه بر آنکه زخم معده را درمان می کند به درمان ریزش مو نیز کمک می کند.

جراحی بای پس معده

برخی از مشکلات گوارشی و انجام عمل جراحی بای پس معده باعث میشوند که در هضم پروتئین ها در بدن مشکل به وجود آید و به این شکل پروتئین مورد نیاز برای مو تامین نشود و به این شکل موها دچار کمبود پروتئین مورد نیاز خود شوند. کمبود پروتئین یکی از اصلی ترین عللی است که باعث ریزش مو میشود و در این مواقع مسائل گوارشی می توانند این مساله را برای افراد پدید آورند.

معده سر و ریزش مو

بر اساس باورهایی که در طب سنتی وجود دارد، سردی معده و ریزش مو با هم مرتبط هستند.

در طب سنتی سردی معده را عاملی می دانند که نشان دهنده مزاج سرد است و این مساله می تواند ریزش مو و طاسی سر را در افراد پدید اورد زیرا سردی معده و سردی مزاج باعث افزایش رطوبت در بدن می شود و به این شکل ریشه موها سست می گردد.

سندروم روده تحریک پذیر و ریزش مو

در رابطه با ارتباط ریزش مو با مشکلات گوارشی باید به بیماری سندروم روده تحریک پذیر نیز اشاره کنیم که در این بیماری اسپاسم های عضلانی در شکم ایجاد می شود و یکی از عارضه های این بیماری بروز ریزش مو در افراد است. در نتیجه اگر با سندروم روده تحریک پذیر مواجه هستید، حتما برای درمان اقدام کنید تا دچار ریزش مو نشوید.

برای درمان ریزش مو به علت مشکلات گوارشی باید چه کار کرد؟

در صورتی که به هر یک از مشکلات گوارشی ذکر شده در قسمت فوق مبتلا هستید و قصد دارید که ارتباط موجود در میان این مشکلات گوارشی و ریزش مو را قطع کنید، لازم است که در ابتدا برای درمان مشکل گوارشی خود اقدام کنید. زیرا تا زمانی که مشکل گوارشی شما برطرف نشود، ریزش مو در شما درمان نخواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

 

شیر و زردچوبه؛ ضد سرطان

نوشیدنی شیر و زردچوبه از زردچوبه‌ی خام و شیر تهیه می‌‎شود و به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند.

در واقع مصرف نوشیدنی شیر و زردچوبه از گسترش سلول‌های سرطانی پیشگیری می‌کند و از ابتلا به سرطان‌های پوست، پروستات، سینه، ریه و روده جلوگیری می‌کند.

ما در اینجا سعی داریم مهمترین خواص و تاثیرات شیر زردچوبه که از گذشته باعث شده در طب سنتی کشور هندوستان استفاده شور را به طور مختصر بررسی کنیم.

اولین مورد می توان به افزایش تولید مخاط که باعث می شود میکروب‌های آزاردهنده دستگاه تنفس از بدن خارج کرده اشاره کرد که در درمان سرفه مخصوصا در بیماری سرماخوردگی بسیار مهم است.

کرم حجم دهنده سینه و باسن میبلین

درمان افتادگی، کوچکی و شلی سینه و باسن با کرم حجم دهنده میبلین در هفته اول استفاده صورت می گیرد. این کرم حجم دهنده سینه ساخت کشور امریکا است.

حجم دهنده سینه میبلین از هفته اول استفاده موثر است.

لوسیون حجم دهنده سینه و باسن فوری و دائمی است.

کرم حجم دهنده باسن بدون بازگشت بوده و قابل استفاده از سنین ۱۴ سال به بالا است. این کرم لیفتینگ سینه و باسن بانوان میبلین لیفت کننده و فرم دهنده سینه و باسن نیز است.
کرم حجم دهنده باسن میبلین به فرم دهی و حجم دهی فوری و دائمی باسن نیز کمک میکند.

شیر زردچوبه به عملکرد کبد کمک می‌کند و ضایعات و سموم را از بدن دفع می کند که نتیجه موثری برای پوست شما دارد و باعث کاهش ایجاد جوش در پوست شما می شود، در طولانی مدت تاثیرات مثبتی برای جلوگیری از پیری زود رس برای پوست شما می شود و چین و چروک ها را کاهش می دهد.

مورد بعدی از خواص این نوشیدنی می توان کاهش سردرد و کمک به رفع بیماری هایی مانند میگرن و سردردهای سینوسی می باشد که نتیجه آن ایجاد آرامش و خواب راحت مخصوصا برای کودکان می شود.

تجزیه چربی های غذای چرب نیز از تاثیرات دیگر نوشیدن شیر زردچوبه می باشد که باعث جلوگیری از افزایش وزن در افراد می شود و به طور طبیعی لاغری را برای شما به همراه دارد.

مواردی همچون کاهش التهاب ، جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش ابتلا به سرطان، کمک به دوران قاعدگی و جلوگیری از ایجاد زخم معده و ده ها خواص دیگری همه و همه از موارد و خواص مهم نوشیدن شیر زردچوبه می باشد.

رفع مشکلات تنفسی با نوشیدنی شیر و زردچوبه

نوشیدنی شیر و زردچوبه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که برای بدن بسیار مفید است. در واقع زمانی‌که نوشیدنی شیر و زردچوبه می‌خورید، رادیکال‌های آزاد بدن خنثی می‌شوند و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها در امان می‌مانید.

تاثیر شیر طلایی بر تقویت سیستم ایمنی بدن زردچوبه سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های سالم، خواص آنتی اکسیدانی، ضدمیکروبی و ضدالتهابی است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. تاثیر شیر طلایی بر هضم غذا زردچوبه به عنوان یک ادویه ضروری برای آشپزی در نظر گرفته می‌شود، زیرا برای هضم غذا مفید است. نوشیدن شیر زردچوبه در شب یا عصر به دلیل خواص ضدالتهابی آن می‌تواند موجب رفع نفخ شکم، گاز معده، سوزش سر دل و ریفلاکس در افراد شود.

 

محلول ضد ریزش مو فوری شوک

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.

این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.

این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است.

محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.

این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.

دفع سموم بدن با شیر زردچوبه

نوشیدنی شیر و زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد و به دفع سموم و باکتری‌های بدن کمک می‌کند. همچنین شیر و زردچوبه طبع گرمی دارد، برای دستگاه تنفسی بدن مفید است و گرفتگی‌هایی را که در ریه ایجاد می‌‎شود، رفع می‌کند.

اگر آسم دارید جالب است بدانید، مصرف شیر و زردچوبه برای بهبودی این بیماری بسیار مفید است.

شیر و زرد چوبه برای سرفه

شیر و زردچوبه خاصیت آنتی‌باکتریال و ضد ویروسی دارد و به بهبودی سرفه و سرماخوردگی کمک بسیاری می‎کند. همچنین مصرف شیر و زردچوبه یکی از درمان‌های طبیعی رایجی است که برای تسکین درد و بهبود گرفتگی صدا بسیار مفید است.

رفع عفونت بدن با نوشیدنی شیر و زردچوبه

زخم معده و آرتروز دو بیماری شایعی هستند که در اثر ملتهب شدن بدن ایجاد می‌شوند. مصرف ‎شیر زردچوبه به دفع سموم بدن کمک می‌کند و مانع از ابتلا به این بیماری‌ها می‎شود. همچنین اگر کمردرد شدید دارید، مصرف نوشیدنی شیر و زردچوبه را جدی بگیرید.

 

تقویت مفاصل با شیر طلایی

یکی دیگر از خواص شیر و زردچوبه کمک به بهبودی تورم مفاصل است.

در واقع مفاصل در اثر مشکلات مختلف متورم می‌شوند و درد سختی ایجاد می‌کنند که برای رفع آن، نوشیدنی شیر و زردچوبه به شما کمک می‌کند.

مصرف این نوشیدنی انعطاف پذیری مفاصل را بالا می‎برد و به تقویت عضلات کمک می‌کند.

نوشیدنی شیر و زردچوبه برای پاکسازی کبد

کبد یکی از اعضای مهم بدن است که اگر مشکل کوچکی در آن ایجاد شود، کبد نمی‌تواند عملکرد درستی داشته باشد.

نوشیدنی شیر زردچوبه خواص بسیاری برای بدن دارد که یکی از مهم‎‌ترین آنها پاکسازی کبد است. در واقع مصرف شیر و زردچوبه به تقویت کبد کمک می‎کند.

شامپو رشد مو و ضد ریزش مو بایوفول

درمان فوری ریزش مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.

درمان فوری ریزش مو را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است.

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش بدون بازگشت مو ارگانیک و ویتامینه مو سر بایوفول دارای ب کمپلکس و آمینو اسید ها و همچنین آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر می رساند.

تقویت دستگاه گوارش

اگر مشکلات گوارشی از جمله سوء‌هاضمه و اسهال دارید، مصرف نوشیدنی ترکیبی شیر و زردچوبه را جدی بگیرید. این نوشیدنی به هضم راحت غذا کمک می‌کند و از ابتلا به بیماری زخم معده جلوگیری می‌کند.

تقویت استخوان بدن

شیر و زردچوبه هر دو منبع کلسیم هستند. اگر در طول روز کارهای سنگین انجام می‌دهید و استخوان‌ درد دارید، مصرف نوشیدنی شیر و زردچوبه به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و درصد پوکی استخوان را به حداقل می‎رساند.

رفع بی‌خوابی با مصرف شیر و زردچوبه

شیر و زردچوبه به دلیل آن‌که سرشار از آمینو اسید است به راحت خوابیدن کمک بسیاری می‌کند.

همچنین مصرف نوشیدنی شیر و زردچوبه اتصالات مغز را افزایش می‌دهد و درصد ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.

 

شیر و زردچوبه برای لاغری

زردچوبه سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و به هضم سریع غذا کمک می‌کند، به همین دلیل برای کاهش وزن مفید است.

در واقع مصرف نوشیدنی شیر و زردچوبه، چربی‌های خوراکی را می‌شکند و مانع تجمع چربی در بدن می‎شود.

 

رفع مشکلات پوستی با شیر زردچوبه

مصرف نوشیدنی شیر و زردچوبه مشکلات پوستی را به حداقل می‎رساند و به زیبایی پوست و شفافیت آن کمک می‌کند. همچنین نوشیدنی شیر و زردچوبه برای رفع جوش‌های صورت، چین و چروک و رفع آکنه مفید است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

زردچوبه کورکومین دارد که سلول‌های دفاعی بدن را فعال می‌کند و برای حفظ سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. همچنین مصرف این نوشیدنی سمومی که سیستم ایمنی بدن را به خطر می‌اندازند، از بدن دور می‌کند.

تقویت قلب با مصرف شیر زردچوبه

مصرف شیر زردچوبه بیماری‌های قلبی را که در اثر التهاب و مشکلات قلبی عروقی به وجود می‌آیند، به حداقل می‌رساند. همچنین نوشیدنی شیر و زردچوبه برای افرادی‌که در معرض سکته‎ی قلبی قرار دارند، مفید است.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

 

خواص درمانی بهار نارنج

عرق بهار نارنج برای چی خوبه ؟خواص عرق بهارنارنج بسیار فراوان است. از مهم ترین خواص عرق بهار نارنج آرامش بخش بودن و ضد هیجانات دستگاه عصبی است. از دیگر خواص عرق بهارنارنج می‌توانیم به مواردی چون سلامت پوست، تونر طبیعی برای پوست، تسکین زخم، تسکین اعصاب، تسکین قرمزی، تقویت خواب، تسکین آفتاب سوختگی، خوش‌بو کردن هوا و مراقبت از مو اشاره کرد. خواص عرق بهار نارنج بسیار فراوان است و برای سلامتی ما مفید. در اینجا به بررسی برخی از خواص عرق بهار نارنج می‌پردازیم.

از شکوفه بهار نارنج گرفته تا میوه آن سرشار از خاصیت است، شکوفه نارنج را میتوان به صورت خشک شده، عرق گیری شده، مربا و…. استفاده کرد و خود نارنج را نیز به صورت طبیعی و آبگیری در فصول مختلف می توان در دسترس داشت چرا که می تواند درمانی برای بسیاری از بیماری های عصبی به خصوص آرامش اعصاب باشد.
در واقع دلیل شکوفه های بهار نارنج درخت نارنج است که از خانواده مرکبات به حساب می آید و موطن اصلی اش در کشور چین است. این میوه اولین بار به عنوان مصرف دارویی توسط پزشکانی در قرون وسطی کشف و استفاده شد.
بهار نارنج در اصل همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار این شکوفه‌ها باعث زیبایی بی اندازه درخت نارنج شده و در فصل پاییز و زمستان تبدیل به میوه نارنج می‌شود.
مصرف دمنوش بهار نارنج باعث ایجاد آرامش و کاهش استرس است و تاثیراتی بسیار خوبی بر روی سیستم عصبی دارد.
گیاه نارنج بسیار پر کاربرد است به طوری که هم از شکو‌فه‌ها و هم از میوه های آن استفاده می‌شود. این گیاه طبع گرمی دارد و برای افرادی که دارای طبع سردی هستند استفاده از بهار نارنج بسیار توصیه می‌شود. بهار نارنج سرشار از منیزیم،مس، بور، کلسیم، روی، سلنیوم، سدیم، منگنز، پتاسیم و همچنین ویتامین‌های گروه B و C و D است. طبع بهار نارنج گرم و خشک است و برای افرادی که طبع سردی دارند بسیار مناسب است. برای کاشت این گیاه نیاز ه بذر بهار نارنج است و در مناطق گرم و مرطوب بهتر رشد می‌کند به این دلیل این گیاه را معمولا در مناطق کاملا شمالی و یا کاملا جنوبی تر می‌کارند.
مهمترین و موثرترین خاصیت بهار نارنج تقویت سیستم عصبی و آرام بخش بودن آن است. این چای در کاهش سردردهای شدید و میگرنی بسیار موثر است. خواص دیگر استفاده از چای بهار نارنج عبارت است از : تقویت معده و سیستم گوارشی و رفع تپش نامنظم قلب اشاره کرد. این چای باعث کنترل حملات قلبی و بروز تشنج نیز می شود.

آرامش اعصاب

استفاده از دمنوش بهار نارنج برای آرامش و تمدد اعصاب و همچنین رد کردن قولنج های عصبی بسیار موثر است. برای افرادی که دچار افسردگی و اسپاسم های عصبی هستند استفاده از این دمنوش بسیار توصیه می-شود.

بهبود دستگاه گوارش

استفاده از دمنوش بهار نارنج در بهبود دردهای پی در پی شکمی، نفخ معده و یا درد های مداوم آن، حالت تهوع، رفع سکسکه و سو هاضمه بسیار مفید است. درحالت کلی مصرف منظم دمنوش بهار نارنج در رفع بی-اشتهایی بسیار مفید است.

بهبود رفتار

با افزایش دما در فصل تابستان و افزایش تعریق معمولا خلق و خوی افراد تغییر کرده و احساس بی حوصلگی می کنند. در این زمان، پیشنهاد می‌شود هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج یک قاشق سکنجبین همراه آب خنک میل کنید.

رفع بی خوابی

همان طور که گفته شد نوشیدن عرق بهار نارنج و چای آن بسیار آرامش بخش است‌. برای داشتن خوابی عمیق و راحت و رفع بی خوابی نوشیدن بهار نارنج بسیار موثر است. البته سعی کنید در نوشیدن آن زیاده روی نکنید.

دفع سنگ کلیه

استفاده از بهارنارنج به همراه آب کرفس، برای استخراج سنگ‌های کلیه و مثانه و خرد کردن آن‌ها تاثیر بسزایی دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

بهار نارنج درای آنتی اکسیدان بالایی است که بدن را در مقابل رادیکال‌های آزاد شده محفوظ می‌دارد و موجب می شود تا در برابر بیماری های مختلف بدن از ایمنی بالاتر و بیشتری برخوردار باشد.

درمان سردرد‌های میگرنی

در طب سنتی، استفاده از دمنوش بهار نارنج در رفع سردردهای شدید میگرنی بسیار موثر دانسته اند .

درمان ناراحتی‌های معده

با اضافه کردن مقداری بهار نارنج به چای بعد از غذا از دردهای معده و بیماری‌های گوارشی جلوگیری کنید.

رفع بزرگی طحال

برای جلوگیری از بزرگ شدن طحال مصرف مداوم بهار نارنج موثر است.

کنترل حمله قلبی

برای جلوگیری از حمله قلبی و همچنین کنترل تشنج‌های عصبی از دمنوش بهار نارنج استفاده کنید. دمنوش بهار نارنج تپش قلب را منظم می کند که این امر باعث تنظیم سطح فشار خون در رگ ها شده و از سکته جلوگیری می‌کند.

از شکوفه بهار نارنج گرفته تا میوه آن سرشار از خاصیت است، شکوفه نارنج را میتوان به صورت خشک شده، عرق گیری شده، مربا و…. استفاده کرد و خود نارنج را نیز به صورت طبیعی و آبگیری در فصول مختلف می توان در دسترس داشت چرا که می تواند درمانی برای بسیاری از بیماری های عصبی به خصوص آرامش اعصاب باشد.
در واقع دلیل شکوفه های بهار نارنج درخت نارنج است که از خانواده مرکبات به حساب می آید و موطن اصلی اش در کشور چین است. این میوه اولین بار به عنوان مصرف دارویی توسط پزشکانی در قرون وسطی کشف و استفاده شد.
بهار نارنج در اصل همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار این شکوفه‌ها باعث زیبایی بی اندازه درخت نارنج شده و در فصل پاییز و زمستان تبدیل به میوه نارنج می‌شود.
مصرف دمنوش بهار نارنج باعث ایجاد آرامش و کاهش استرس است و تاثیراتی بسیار خوبی بر روی سیستم عصبی دارد.
گیاه نارنج بسیار پر کاربرد است به طوری که هم از شکو‌فه‌ها و هم از میوه های آن استفاده می‌شود. این گیاه طبع گرمی دارد و برای افرادی که دارای طبع سردی هستند استفاده از بهار نارنج بسیار توصیه می‌شود. بهار نارنج سرشار از منیزیم،مس، بور، کلسیم، روی، سلنیوم، سدیم، منگنز، پتاسیم و همچنین ویتامین‌های گروه B و C و D است. طبع بهار نارنج گرم و خشک است و برای افرادی که طبع سردی دارند بسیار مناسب است. برای کاشت این گیاه نیاز ه بذر بهار نارنج است و در مناطق گرم و مرطوب بهتر رشد می‌کند به این دلیل این گیاه را معمولا در مناطق کاملا شمالی و یا کاملا جنوبی تر می‌کارند.
مهمترین و موثرترین خاصیت بهار نارنج تقویت سیستم عصبی و آرام بخش بودن آن است. این چای در کاهش سردردهای شدید و میگرنی بسیار موثر است. خواص دیگر استفاده از چای بهار نارنج عبارت است از : تقویت معده و سیستم گوارشی و رفع تپش نامنظم قلب اشاره کرد. این چای باعث کنترل حملات قلبی و بروز تشنج نیز می شود.

رژلب میبلین اصل ویتامینه و با دوام و فاقد سرب

رژلب میبلین ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.

این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ بسیار زیبا است این رژلب مات کرم و ویتامینه دارای دوام و پایداری بی نظیر است که میتواند بهترین گزینه برای مهمانی و مجالس باشد و زیبایی لبهایتان را چند برابر کند.
همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

 

آرامش اعصاب

استفاده از دمنوش بهار نارنج برای آرامش و تمدد اعصاب و همچنین رد کردن قولنج های عصبی بسیار موثر است. برای افرادی که دچار افسردگی و اسپاسم های عصبی هستند استفاده از این دمنوش بسیار توصیه می-شود.

بهبود دستگاه گوارش

استفاده از دمنوش بهار نارنج در بهبود دردهای پی در پی شکمی، نفخ معده و یا درد های مداوم آن، حالت تهوع، رفع سکسکه و سو هاضمه بسیار مفید است. درحالت کلی مصرف منظم دمنوش بهار نارنج در رفع بی-اشتهایی بسیار مفید است.

بهبود رفتار

با افزایش دما در فصل تابستان و افزایش تعریق معمولا خلق و خوی افراد تغییر کرده و احساس بی حوصلگی می کنند. در این زمان، پیشنهاد می‌شود هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج یک قاشق سکنجبین همراه آب خنک میل کنید.

رفع بی خوابی

همان طور که گفته شد نوشیدن عرق بهار نارنج و چای آن بسیار آرامش بخش است‌. برای داشتن خوابی عمیق و راحت و رفع بی خوابی نوشیدن بهار نارنج بسیار موثر است. البته سعی کنید در نوشیدن آن زیاده روی نکنید.

دفع سنگ کلیه

استفاده از بهارنارنج به همراه آب کرفس، برای استخراج سنگ‌های کلیه و مثانه و خرد کردن آن‌ها تاثیر بسزایی دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

بهار نارنج درای آنتی اکسیدان بالایی است که بدن را در مقابل رادیکال‌های آزاد شده محفوظ می‌دارد و موجب می شود تا در برابر بیماری های مختلف بدن از ایمنی بالاتر و بیشتری برخوردار باشد.

درمان سردرد‌های میگرنی

در طب سنتی، استفاده از دمنوش بهار نارنج در رفع سردردهای شدید میگرنی بسیار موثر دانسته اند .

درمان ناراحتی‌های معده

با اضافه کردن مقداری بهار نارنج به چای بعد از غذا از دردهای معده و بیماری‌های گوارشی جلوگیری کنید.

رفع بزرگی طحال

برای جلوگیری از بزرگ شدن طحال مصرف مداوم بهار نارنج موثر است.

برنزه کننده فلورسان فوری و ماندگار

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و دستگاه سولاریوم است. مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن،اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی را ایجاد می نماید.

مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید. کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان پوست را مرطوب میکند و آن را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. برنزه کننده فلورسان ساخت کشور روسیه است.

  • خواص عرق بهار نارنج برای فشار خون

 

 

بهارنارنج باعث تنظیم سطح فشار خون از طریق گردش خون در رگ‌ها می‌شود. از دیگر خواص عرق بهار نارنج درمان فشار خون بالا است.دمنوش بهار نارنج و یا عصاره آن در درمان پرفشاری خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره بهار نارنج تلخ حاوی سونفریین است و اثرات سمپاتومیمتیک سینافین در این عصاره ممکن است فشار خون را کاهش دهد.

 

  • خواص عرق بهار نارنج برای اعصاب

 

 

از مهم ترین خواص عرق بهار نارنج که می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم تاثیر آن بر روی سیستم عصبی بدن است. عرق بهار نارنج با عطر و راحیه فوق‌العاده‌ای که دارد، می‌تواند آرامشی عالی را برای اعصاب به همراه داشته باشد. در شرایط استرس‌زا که اغلب با بالا رفتن ضربان قلب، کاهش یا افزایش فشار خون، ایجاد اختلال خواب و به هم خوردن تمرکز همراه است، نوشیدن یک دمنوش با چند برگ از این شکوفه معطر می‌تواند بسیار موثر باشد.

می‌توانید چند برگ از بهارنارنج را به چای اضافه کنید یا از دمنوش بهار نارنج برای آرامش اعصاب خود استفاده کنید. ترکیبات موجود در عرق بهارنارنج حاوی ترکیباتی است که موجب آرامش سیستم عصبی مرکزی می‌شوند. در پی این موضوع مشکلات ایجاد شده ناشی از آن مانند بی‌خوابی، سر درد میگرنی و عصبی، ضعف اعصاب و اضطراب بهبود خواهند یافت.

عرق بهار نارنج با داشتن ترکیبات آرام بخش در تسکین مشکلات اعصاب و استرس می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد. یکی از دلایلی که عرق شکوفه‌ی نارنج در آروماتراپی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد همین خواص تسکین‌دهندگی و تاثیر آرام بخش آن بر روی اعصاب است. طریقه مصرف عرق بهار نارنج :علاوه بر مصرف خوراکی از عرق بهار نارنج می‌توانید با افزودن این عرق به آب حمام باعث تسکین تنش‌ها و حتی سردرد‌های عصبی و رهایی از استرس شوید.

ژل لاغری شکم و پهلو و موضعی هات چیلی

درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است. کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی بالا تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

ژل لاغری فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است. فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا میسر است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد. ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است. ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش ندشته و به تنهایی اثر گذار است.

خواص عرق بهار نارنج برای لاغری

خواص عرق بهار نارنج برای لاغری
یکی از خواص عرق بهار نارنج بهبود شرایط چاقی و لاغری است. در ارتباط با خواص عرق بهار نارنج برای لاغری این‌طور می‌توان گفت که یکی از روش‌های طبیعی برای کاهش وزن سریع استفاده از نوشیدنی‌های گیاهی ازجمله عرق بهار نارنج می‌باشد. بهار نارنج دارای مقادیر کمی از آلکالوئیدها ازجمله سینفرین و اکتوپامین است که آگونیست‌های سمپاتومیمتیک مستقیم و غیر مستقیم دارند و برای کاهش وزن مفید هستند. آلکالوئید سینافینی موجود در عرق بهار نارنج باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می‌شود و به افزایش اشتها کمک می‌کند.

خواص بهار نارنج برای چاقی به این صورت است که اگر فرد لاغر به مشکلات گوارشی مبتلا باشد، با مصرف عرق بهار نارنج می‌توانند مشکل گوارشی خود را برطرف کنند. عرق بهار نارنج یک اشتها آور قوی است. افرادی که اشتهای خوبی برای خوردن غذا ندارند، می‌توانند از این خاصیت عرق بهارنارنج بهره برده و از این عرق به‌عنوان اشتهاآور استفاده کنند.

با وجود آنکه خواص عرق بهار نارنج برای لاغری بسیار زیاد است، با این‌حال برای رسیدن به وزن ایده‌آل تنها استفاده از عرق بهارنارنج کافی نیست. یک رژیم لاغری اصولی به شما کمک می‌کند به وزن ایده‌آل برسید و درکنار آن کیفیت سلامتی و سبک زندگی خود را ارتقا دهید.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

 خواص روغن رزماری

فواید بی‌نظیر برگ‌های رزماری باعث شده تا علاوه بر کاربرد گستره‌ آن در دنیای پخت ‌و پز، در طب گیاهی، طب سنتی و درمان‌های زیبایی نیز از این گیاه و مکمل‌هایی مانند روغن رزماری، عصاره‌ی رزماری، خمیر، ماسک و یا شامپوی آن استفاده شود.

 

این گیاه از داروهای گیاهی مفید بوده و دارای برگ‌های سوزنی شکل با گل‌های سفید، صورتی، بنفش و آبی است که  برگ‌های سوزنی شکل آن اغلب مورداستفاده غذایی و دارویی قرار می‌گیرند.

ژل لاغری  شکم و پهلو و موضعی هات چیلی

درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی بالا تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

ژل لاغری  فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا میسر است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد. ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است. ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش ندشته و به تنهایی اثر گذار است.

ژل لاغری  فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی

چگونه روغن رزماری خانگی درست کنیم؟

  • روغن زیتون فرابکر – 1 فنجان
  • برگ های رزماری تازه (برگ ها باید از ساقه جدا شده باشند) – 1/4 لیوان

طرز تهیه

روش اول : بر روی اجاق گاز

1. برگ های رزماری تازه را از ساقه جدا کنید.

2. برگ های رزماری را در یک تابه استیل بریزید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید، روغن باید کامل روی برگ ها را بپوشاند.

(از تابه آلومینیوم و چدن بدون لعاب استفاده نکنید.)

رزماری را داخل روغن حرارت دهید . رزماری را داخل ماهی بریزید و روی شعله کم قرار دهید . به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه حرارت داده و هم بزنید . بعد از داغ شدن روغن بوی رزماری به مشام خواهد رسید . اگر روغن شروع به تولید حباب کرد یعنی حرارت آن زیاد است و باید شعله را کم کنید .

 

روغن را جدا و سرد کنید . اول بگذارید تا روغن سرد شود سپس بوسیله یک آبکش فلزی رزماری را آبکشی کرده و تفاله های رزماری را دور بریزید .

روغن را داخل شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید . سعی کنید سریعا بعد از سرد شدن روغن آن را داخل ظرف در داری بریزید تا از رشد باکتری در آن جلوگیری کنید . حتما تاریخ روزی که روغن را درست کرده اید روی شیشه بنویسید . روغن را حتما داخل یخچال نگهداری کنید . این روغن داخل یخچال تا چند هفته ماندگاری دارد .

طرز تهیه روغن با رزماری خشک شده

مواد مورد نیاز :

۳ تا ۴ شاخه رزماری خشک شده یا ۱ قاشق بزرگ و سرپر غذاخوری خشک شده برگ رزماری

۲ استکان روغن زیتون ( ۴۷۵ میلی لیتر )

شیشه روغن را ضد عفونی کنید . یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنید و بگذارید جوش بیاید . حرارت را کم کرده و شیشه رزماری را داخل آن به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید .ابنکار باعث از بین بردن باکتری ها و جلوگیری از خراب شدن روغن رزماری میشود . درب شیشه را لازم نیست بجوشانید و با شستن آن را تمیز کنید .

شیشه روغن را جلوی آفتاب بگذارید . درب شیشه را بسته و آن را در جایی که آفتاب می تابد به مدت ۲ هفته قرار دهید . در طی این زمان روغن آرام آرام گرم شده و عطر رزماری را به خود میگیرد . بعد از ۲ هفته میتوانید روغن را مصرف کنید .

روغن را صاف کنید . بوسیله یک پارچه تفاله های رزماری را از روغن آن جدا کرده و آنها را دور بریزید . حتما از پارچه تمیز برای اینکار استفاده کنید .

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول بهره ببرید.

 ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین است.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو است.

ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی است.

این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره مو ابریشمی مو و حالت دهنده و لخت کننده مو اولتراشاین بایوفول کانادا

 

روغن رزماری را داخل کابینت نگه داری کنید . با این روش تهیه روغن رزماری ، این روغن به مدت ۱ سال ماندگاری دارد . روغن را در جای خشک و خنک بگذارید .

بسیاری به‌اشتباه فکر می‌کنند که از رزماری تنها برای طعم دادن به غذاها می‌توان استفاده کرد؛ در حالی که روغن رزماری یکی از محبوب‌ترین روغن‌های درمانی است. این گیاه و روغن حاصل از آن فواید بی‌شماری به دنبال دارند که در ادامه به برسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
 
بهبود عملکرد مغز
تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که روغن رزماری به تفکر، تمرکز و حافظه به میزان قابل توجهی کمک می‌کند.
 
کاهش ریزش مو و افزایش رشد مو
استفاده از روغن رزماری برای ماساژ سر و یا مصرف آن، ریشه موها را محکم کرده و خارش پوست سر را کاهش می‌دهد. در صورت مصرف مرتب شاهد ضخیم‌تر شدن موهای خود و درمان شوره سر خواهید شد.
 
درمان سردرد
چند قطره روغن رزماری را بین کف دستتان بمالید و آن‌ها را روی بینی و دهان خود بگذارید. با انجام این کار به بهبود انواع سردردها ازجمله درد میگرن و یا سینوزیت کمک خواهید کرد.
 
کاهش دردهای عضلانی
در طب سنتی، از رزماری به‌عنوان مسکن درد خفیف استفاده می‌شود. این روغن در یک مطالعه دو هفته‌ای، بر روی بیماران سکته مغزی که درد شانه داشتند امتحان شد و تا ۳۰٪ درد آن‌ها کاهش یافت.
 
بنابراین روغن رزماری برای درد می‌تواند از استامینوفن نیز قوی‌تر عمل کند. از طرفی از رزماری به‌ صورت موضعی در قالب خمیر، روغن و مرهم روی بخش دردناک بدن استفاده می‌شود.
 
کاهش استرس و آرام‌بخش
بو کردن روغن رزماری باعث کاهش سطح کورتیزول در بزاق می‌شود. کورتیزول عامل بالا رفتن استرس، فشارخون، تپش قلب و هیجان است که با بو کردن رزماری کاهش پیدا می‌کند.

رژلب میبلین امریکا ویتامینه و با ماندگاری بالا و فاقد سرب

رژلب میبلین یک رژلب ارگانیک ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد. همچنین این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A و ترکیبات عصاره روغن های ارگانیک برای تقویت پوست لب و سادابی و همچنین درخشش لب هاست.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ زیبا است.

همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

این رژلب جامد ویتامینه اصل فاقد سرب است.

رژلب میبلین رژلب ویتامینه میبلین امریکا. رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید
 
برای درمان بسیاری از بیماران مبتلا به افسردگی، رزماری مانند گل گاو زبان یک داروی مؤثر و بدون نسخه است.
 
از بین بردن بوی بد دهان
یکی از مشکلات رایج میان افراد در سنین مختلف، بوی بد دهان است. این بو ناشی از باکتری‌های موجود در دهان است. رزماری دارای خاصیت ضد باکتریایی بسیار قوی است؛ به شکلی که در هر محیطی قرار بگیرد، می‌تواند محل را از باکتری‌ها پاک کند.
 
بنابراین رزماری می‌تواند بهداشت دهان را افزایش داده و بوی بد آن را از بین ببرد. به این منظور، برگ‌های رزماری را در یک لیوان آب جوش بریزید و آن را شب‌ها قبل از خواب، غرغره کنید.
 
سم‌ زدایی بدن
رزماری باعث افزایش ادرار و به دنبال آن افزایش دفع سموم بدن می‌شود. همچنین رزماری به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی به ترمیم سلول‌های کبد آسیب‌دیده سرعت می‌بخشد.
 


:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

 

طرز تهیه سرم موی خانگی

در زیر روش تهیه سرم موی خانگی‌های موی خانگی مختلف را مرور خواهیم کرد:

سرم موی خانگی بادام

اگر موهایتان دچار ریزش زیادی شده یا تارهای آن نازک و شکننده هستند، از سرم تقویت موی خانگی بادام استفاده کنید و اثرگذاری آن را ببینید. برای تهیه سرم مـوی خانگی بادام، کافی است که 5 یا 6 عدد بادام را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید برای مدت نیم ساعت بماند. (بهتر است درب ظرفی که بادام و آب جوش داخل آن قرار دارد را بسته نگه دارید.)

سپس محلول بادام و آب جوش را از یک صافی رد کنید. این مایع به دست آمده را به موهای خود زده و بگذارید برای مدت نیم ساعت بماند. حالا موها را به وسیله شوینده ملایم شست‌وشو داده و خشک کنید.

محلول ضد ریزش مو فوری شوک

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.

این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.

این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است. 

محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.

این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.

محلول ضد ریزش مو شوک درمان ریزش مو و رشد مو با محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول کانادا

سرم موی عسل و گلاب

برای براق و صاف و درخشان کردن موها، استفاده از سرم موی عسل و گلاب توصیه می‌شود. برای تهیه این سرم مو، یک قاشق چای خوری عسل را با چهار قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و خوب حل کنید تا یک‌دست شود. سپس از این سرم به موهای خود زده و برس بزنید تا به خوبی به عمق تارهای مو نفوذ کند. بهتر است نیم ساعت به این سرم مهلت دهید تا اثرگذاری آن روی موهای شما بیشتر شود. پس از آن موها را به وسیله شوینده ملایم شست‌وشو داده و آب‌کشی کنید.

سرم موی خانگی  تخم مرغ و سس مایونز

برای محکم شدن ریشه موها و همین طور به دست آوردن تار موهایی نرم و لطیف، ساخت سرم تقویت موی خانگی تخم مرغ و سس مایونز را امتحان کنید. برای تهیه این سرم مو، یک عدد تخم مرغ را در دو قاشق غذاخوری سس مایونز حل کرده و به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. از این سرم به موهای خود بزنید. نیم ساعت برای نگه داشتن این سرم روی موهای شما، کفایت می‌کند. پس از آن موها را به خوبی شست‌وشو داده و آبکشی کنید. این سرم، به ویژه برای آن دسته از افرادی که بر اثر استفاده از رنگ‌های شیمیایی یا دکلره، موهایی آسیب دیده دارند، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا

برای درمان ریزش موهای رنگ شده سرم ضد ریزش مو پلاسنتا موثر است.

این سرم ترمیم کننده موهای آسیب دیده و رنگ شده ارگانیک است.

سرم ضد ریزش پلاسنتا بایوفول ساخت کشور کانادا است.

سرم ضد ریزش مو گیاهی پلاسنتا دارای جفت گیاهی و انواع ویتامین ها و ترکیبات مغذی برای ریشه مو است.

برای درخشش بیشتر موهای کدر و درمان وزی و خشکی مو این سرم ضد ریزش گیاهی بسیار موثر است.

سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس  درمان ریزش مو و تقویت کننده مو

سرم موی روغن نارگیل

روغن نارگیل همیشه به عنوان یک ماده طبیعی موثر برای رشد و تقویت موها شناخته شده است. طرز تهیه سرم موی خانگی روغن نارگیل به این شکل است که شما باید دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در یک لیوان آب گرم حل کرده وبه همین سادگی سرمی عالی برای موهای خود داشته باشید. از این سرم به موهای خود زده و بگذارید یک ساعت بماند. سپس موها را شست‌وشو داده و با آب ولرم آبکشی کنید.

سرم موی خانگی روغن زیتون

به همین ترتیب دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک لیوان آب گرم حل کرده و خوب هم بزنید. از این سرم به موهای خود اسپری کرده و به کمک شانه یا برس، آن را پخش کنید. پس از سپری شدن یک ساعت، موها را شست‌وشو داده و بدون استفاده از سشوار، آن ها را رها کنید تا خشک شوند.

سرم موی رزماری و جعفری

از بهترین سرم‌های موی خانگی برای درخشش موها، می توان به سرم موی رزماری و جعفری اشاره کرد. با ترکیب 1 به 4، دانه‌های جعفری و رزماری را با هم مخلوط کرده و در یک لیوان آب جوش، دم کنید. صبر کنید تا محلول کاملا خنک شده و آن را از صافی عبور دهید. پس از آن سرم را به موهای خود زده و یک ساعت صبر کنید. شست‌وشو با شوینده ملایم توصیه می‌شود.

سرم موی روغن جوجوبا

افرادی که موهای چرب دارند، معمولا برای انتخاب سرم مو و دیگر محصولات مراقبتی و زیبایی مو، با چالش‌های بیشتری همراه هستند. در این گروه، ساخت سرم موی خانگی روغن جوجوبا، برای آن دسته از افرادی که موهایی چرب دارند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. برای استفاده از این سرم، کافی است که روغن جوجوبا را به موهای خود اسپری کرده و بگذارید برای 2 ساعت بماند و سپس شست‌وشو دهید. همین طور شما می‌توانید روغن جوجوبا را با روغن نارگیل به نسبت 1 به 1 ترکیب کرده و اثربخشی بیشتری از آن در درخشش و زیبایی موهای خود، دریافت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

برنزه شدن با روغن زیتون

برنزه کردن پوست در فصل تابستان، طرفداران زیادی دارد و با وجود اینکه بارها و بارها توصیه شده است که از این روش چه به صورت طبیعی و با استفاده از نور خورشید و چه به صورت مصنوعی و با .

برنزه کننده سولاریوم فلورسان فوری و ماندگار

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن،اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این کرم برنزه ، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.
کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان به صورت مؤثری پوست را مرطوب نموده و آن را نرم می کند و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک جلوگیری می نماید.

استفاده از دستگاه استفاده نشود، اما همچنان شاهد انجام این فرایند توسط بسیاری از خانم‌ها و آقایان هستیم.

برنزه شدن با روغن زیتون با 2 روش فوری و آسان!

 

 

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که از زیبایی پوست برنزه لذت می برند؟ خوشبختانه، دیگر لازم نیست برای برنزه شدن ساعت ها زیر نور خورشید دراز بکشید یا زیر بار هزینه های سولاریوم بروید. امروز می خواهیم یک روش طبیعی، آسان و مؤثر برای برنزه کردن بدن به شما معرفی کنیم و آن چیزی نیست جز استفاده از روغن زیتون! اما روغن زیتون چگونه می تواند باعث برنزه شدن پوست شود؟

در ادامه این مقاله از مجله زیبا بمان، همراه ما باشید تا پاسخ این سؤال را بیابیم.

روغن زیتون چگونه پوست را برنزه می کند؟

هر شکلی از نور که به سطح پوست ما برخورد کند، به طور کامل جذب نمی شود. در عوض، مقدار زیادی از آن توسط پوست منعکس می شود. از آنجایی که روغن زیتون ضریب شکست پوست را کاهش می دهد، نور از زوایای بیشتری جذب خواهد شد. در نتیجه، نور بیشتری به پوست نفوذ کرده و تولید رنگدانه «ملانین» را در سلول ها سرعت می بخشد. به همین دلیل است که با استفاده از روغن زیتون پوست شما به سرعت برنزه می شود.

شامپو رشد مو و ضد ریزش مو بایوفول

درمان فوری ریزش مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.

درمان فوری ریزش مو را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است.

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش بدون بازگشت مو ارگانیک و ویتامینه مو سر بایوفول دارای ب کمپلکس و آمینو اسید ها و همچنین آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر می رساند.

روغن زیتون چندین مزیت دیگر نیز دارد. از جمله:

  • سرشار از مواد مغذی مفید است و با نفوذ به عمق پوست، سلول های پوستی را به طور کامل تغذیه می کند.
  • پوست را به طور عمقی آبرسانی و مرطوب می کند.
  • سرشار از آنتی اکسیدان های مفید مانند ویتامین E است که از پیری زودرس جلوگیری می کنند.
  • چربی های غیر اشباع موجود در روغن زیتون به خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن کمک کرده و از پوست در برابر آسیب محافظت می کنند.
  • درخشندگی بسیار خوبی به پوست می بخشد.
  • فاقد مواد شیمیایی مضر یا ترکیبات مصنوعی است.
  • ایمن، در دسترس و تقریباً ارزان است.

همچنین برنزه شدن با روغن زیتون باعث می شود رنگ تیره پوست ماندگاری طولانی داشته باشد.

چگونه از روغن زیتون برای برنزه شدن استفاده کنیم؟

 

روغن زیتون را می توان به دو روش مختلف استفاده کرد.

روش اول: با نور خورشید

 

  • یک فنجان روغن زیتون فوق بکر را در یک کاسه متوسط ​​بریزید. مقدار آن به شدت برنزه شدن شما بستگی دارد.
  • یک حوله بزرگ را روی یک صندلی دراز پهن کرده و آن را در آفتاب‌گیر ترین اتاق خانه قرار دهید.
  • تایمر را روی نیم ساعت تنظیم کنید. البته، می توانید زمان را بر اساس واکنش پوست خود به روغن تنظیم کنید.
  • یک تکه پارچه یا حوله کوچک را به روغن زیتون آغشته کرده و آن را روی تمام پوست (در قسمت جلویی بدن از جمله صورت) بمالید.
  • روی حوله ای که از قبل روی صندلی پهن کرده اید به پشت دراز بکشید. هر دو چشم خود را ببندید و نیم ساعت استراحت کنید.
  • پس از آن، همین روند را برای پشت بدن خود تکرار کنید و پوست خود را با روغن زیتون بپوشانید.
  • تایمر را مجدداً روی 30 دقیقه تنظیم کنید و این بار با شکم روی صندلی دراز بکشید.
  • در نهایت روغن را با استفاده از صابون ملایم و آب سرد کاملاً از پوست خود بشویید.

روش دوم: بدون نور خورشید

 

  • یک فنجان روغن زیتون فوق بکر را در کاسه همزن با اندازه متوسط ​​بریزید.
  • یک فنجان تفاله قهوه استفاده شده به آن اضافه کنید. از تفاله های گرم قهوه که بلافاصله پس از صاف کردن قهوه تازه دم شده به دست می آیند، استفاده کنید.
  • آن ها را با هم ترکیب کنید و اجازه دهید مخلوط به مدت 5 دقیقه یا بیشتر در گوشه ای بماند.
  • یک جفت دستکش پلاستیکی یک بار مصرف بپوشید و چند روزنامه کف حمام پهن کنید.
  • مخلوط آسیاب شده روغن زیتون و قهوه را روی پوست مالیده و با استفاده از نوک انگشتان خود، با حرکات دایره ای کوچک پوست را ماساژ دهید. این کار را به مدت 5 دقیقه ادامه دهید.
  • بعد از اتمام ماساژ، اجازه دهید مخلوط 10 دقیقه روی پوست بماند.
  • پس از آن، مخلوط را با کمک آب ولرم از روی پوست بشویید.

این روند را حداقل دو بار در هفته تکرار کنید و تا پوستتان بعد از چند هفته برنزه و درخشان شود.

چطور روغن را به بدن بمالیم؟

این کار اصلا سخت نیست و نیاز به تمرکز خاصی ندارد. یک دستمال حوله‌ای تهیه کنید و آن را کاملا به روغن زیتون آغشته کنید. مقدار روغن باید به اندازه‌ای باشد که کاملا پوست را چرب کند ولی از آن چکه نکند.

با دستمال، تمام قسمت‌هایی را که می‌خواهید برنزه شود را بعه روغن زیتون آغشته کنید. روی یک پارچه، حصیر یا تخت تمیز دراز بکشید و به مدت 30 دقیقه هر طرف از بدن را در مقابل نور آفتاب قرار دهید تا برنزه شود.

به یاد داشته باشید که این مدت، بیشترین تایمی است که می‌توانید در مقابل نور خورشید قرار بگیرید و برای برنزه شدن بیشتر، بهتر است دفعات را زیاد کنید نه تایم ماندن زیر نور آفتاب! به این دلیل که ممکن است پوستتان بسوزد و به جای برنزه شدن، برشته شوید.

در انتها چه کنیم؟

بعد از اتمام 30 دقیقه، با یک صابون معمولی، تمام روغن را از پوستتان بشویید و پاک کنید. ابتدا می‌توانید با یک دستمال این کار را انجام دهید و بعد بدن را بشویید.

نکته مهم

حتما برای موها و چشم‌ها از پوشش استفاده کنید. موها را با کلاه بپوشانید تا در معرض نور خورشید قرار نگیرند و به چشم‌ها هم عینک آفتابی بزرگ بزنید تا نوری وارد چشم نشود.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

 قرن‌هاست که از تخم کتان برای بهره‌گیری از خواص بی‌شماری که برای سلامت دارد، استفاده می‌شود. تخم‌ کتان یک ماده‌ی غذایی گیاهی است که برای بدن چربی‌های سالم، آنتی‌اکسیدان و فیبر تأمین می‌کند. می‌توانید برای تقویت سلامتی خود، این ماده‌ی غذایی را مصرف کنید. تخم کتان در شکل‌های دانه، روغن، پودر، قرص، کپسول و آرد وجود دارد. افراد از تخم کتان به‌عنوان مکمل غذایی برای جلوگیری از یبوست، دیابت، کلسترول بالا، بیماری قلبی، سرطان و چند عارضه‌ی دیگر استفاده می‌کنند. در این مقاله‌ از دیجی‌کالا مگ تصمیم داریم دربار‌ه‌ی خواص تخم‌ کتان و ارزش غذایی آن با شما صحبت کنیم. برای اینکه با خواص جادویی این ماده‌ی غذایی آشنا شوید، تا پایان مقاله در کنار ما بمانید.

ارزش غذایی

ارزش غذایی یک قاشق غذاخوری پودر تخم کتان که برابر با ۷ گرم است، در ادامه آورده شده است.

  • کالری: ۳۷.۴
  • پروتئین: ۱.۲۸ گرم
  • چربی: ۲.۹۵ گرم
  • کربوهیدرات: ۲.۰۲ گرم
  • فیبر: ۱.۹۱ گرم
  • کلسیم: ۱۷.۸ میلی‌گرم
  • منیزیم: ۲۷.۴ میلی‌گرم
  • فسفر: ۴۴.۹ میلی‌گرم
  • پتاسیم: ۵۶.۹ میلی‌گرم
  • فولات: ۶.۰۹ میکروگرم
  • لوتئین و زیگزانتین: ۴۵.۶ میکروگرم

یک قاشق غذاخوری تخم کتان ویتامین‌ هم دارد، اما میزان آن‌ قابل‌توجه نیست. این مقدار از تخم‌ کتان حاوی لیگنان‌ها، تریپتوفان و چربی‌های سالم هم است که بیشتر اشباع نشده هستند. از خوردن تخم کتان کامل اجتناب کرده و آن را به‌صورت پودر شده میل کنید، چون روده ممکن است مواد مغذی موجود در تخم کتان کامل را جذب نکند.

خواص تخم کتان

در ادامه به فواید تخم کتان برای سلامتی بدن اشاره می‌کنیم.

رژلب میبلین امریکا ویتامینه و با ماندگاری بالا و فاقد سرب

رژلب میبلین یک رژلب ارگانیک ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد. همچنین این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A و ترکیبات عصاره روغن های ارگانیک برای تقویت پوست لب و سادابی و همچنین درخشش لب هاست.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ زیبا است.

همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

این رژلب جامد ویتامینه اصل فاقد سرب است.

رژلب میبلین رژلب ویتامینه میبلین امریکا. رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید

۱. سرشار از مواد مغذی است

تخم کتان یکی از قدیمی‌ترین دانه‌های روی زمین محسوب می‌شود. این تخم‌ها در دو رنگ قهوه‌ای و طلایی موجود هستند و ارزش غذایی هر دو برابر است. یک قاشق غذاخوری تخم کتان علاوه بر مواد مغذی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، حاوی چربی‌های تک غیراشباع و چند غیراشباع، ویتامین ب ۱ (تیامین)، ویتامین ب ۶، فولات و اسیدهای چرب امگا ۳ است.

۲. مفید برای بیماری های دژنراتیو

همان تحلیل به این نتیجه رسید که میزان اسید گاما لینولنیک (یک چربی امگا۶) در بذر کتان “ارزش دارویی بالایی را برای بیماری‌های دژنراتیو مزمن فراهم می‌کند.” طبق گفته‌ی این مولفان این بیماری‌ها می‌تواند شامل تصلب شراین، بیماری های قلبی عروقی، بیماری آلزایمر، یا برخی انواع سرطان‌ها شود.

شامپو رشد مو و ضد ریزش مو بایوفول

درمان فوری ریزش مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.

درمان فوری ریزش مو را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است. 

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش بدون بازگشت مو ارگانیک و ویتامینه مو سر بایوفول دارای ب کمپلکس و آمینو اسید ها و همچنین آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر می رساند.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا درمان فوری ریزش مو شامپو گیاهی ضد ریزش مو ویتامینه

۳. تورم را کاهش می‌دهد

بذر کتان حاوی انواع استرول‌ها و الکل‌های گیاهی است که به کاهش تورم معروف هستند. همان‌طور که می‌دانید تورم عامل طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها است.

۴. با کلسترول بد مبارزه می‌کند

پژوهش‌ها حاکی از آن است که بذر کتان و روغن بذر کتان می‌تواند به شکستن کلسترول و نیز جلوگیری از مشکلات ناشی از کلسترول بالا، از جمله لخته شدن خون کمک کند.

۵. سرشار از آنتی‌اکسیدان است

بذر کتان حاوی مقدار زیادی ویتامین E است، که یکی از مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها است. هم‌چنین حاوی توکوفرول است، که گفته می‌شود برای آلزایمر و تصلب شراین مفید است، و فیتول، که خواص ضدسرطانی و آنتی‌اکسیدانی دارد.

۶. سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است

بذر کتان میزان زیادی فیبر و ویتامین‌های A، C، و E دارد. هم‌چنین سرشار از مواد معدنی، از جمله فسفر، پتاسیم، منیزیم، گوگرد، کلسیم است و مقدار کمی آهن و روی دارد.

محلول ضد ریزش مو فوری شوک

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.

این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.

این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است. 

محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.

این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.

محلول ضد ریزش مو شوک درمان ریزش مو و رشد مو با محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول کانادا

۷. منبع اسیدهای چرب

در واقع، روغن تخم کتان، منبع خوبی از اسیدهای چند غیر اشباع مانند اسید آلفا لینولئیک است. این نوع از اسیدهای چرب، خاصیت کاهش التهاب در بدن را دارند. از این مهم‌تر این‌که، روغن تخم کتان حاوی اسیدهای چرب امگا۳ است که بهترین منابع روغن گیاهی هستند. ۵۰ درصد از ۶۰ درصد اسیدهای چرب امگا۳ موجود در این روغن، به شکل اسید آلفا لینولئیک (ALA) است.

این یک ویژگی بسیار خوب است زیرا اسیدهای چرب امگا۳، از قلب محافظت کرده و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشند. بنابراین، اگر گیاه‌خوار هستید یا از مصرف محصولات حیوانی اجتناب می‌کنید، می‌توانید برای بهره‌مندی از خواص امگا۳ موجود در روغن ماهی از روغن تخم کتان استفاده کنید. منتظر چه هستید؟ برای داشتن زندگی سالم‌تر، روغن تخم کتان مصرف کنید.

۶. منبع فیبر

دیگر خاصیت روغن تخم کتان برای سلامتی، داشتن فیبر است. گفته می‌شود کتان، سرشار از فیبر حل شدنی و حل نشدنی است. فیبر، در بهبود سلامت گوارش، نقش مهمی دارد. به بهبود لوله گوارش کمک کرده و جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهد. همچنین، به بهبود فرآیند سم زدایی در روده بزرگ و کاهش چربی نیز۶ کمک می‌کند. بنابراین می‌توانید با مصرف روغن تخم کتان همراه با دیگر خوراکی‌های فیبردار مانند غلات کامل و سبزیجات سبزرنگ، به یک زندگی سالم‌تر دست یابید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

 هندی‌ها از گشنیز برای طعم‌دادن به غذاهای خود استفاده می‌کنند. این سبزی در مکزیک و بخش غربی آمریکا هم محبوب است. آنها از این گیاه برای غذاهای گوشتی‌شان استفاده می‌کنند. با وجود اینکه معمولا از برگ‌های گشنیز در غذاها استفاده می‌شود، تخم گشنیز و پودر آن هم کاربرد بسیاری دارد.

 

گفته می‌شود این گیاه از جنوب اروپا، شمال آفریقا و غرب آسیا سرچشمه گرفته است. البته این گیاه یکی از بی‌شمار گیاهانی است که در باغ‌های معلق بابل کشت می‌شده است. همچنین، در مصر و یونان باستان نیز برای طعم‌دارکردن غذاها از گشنیز استفاده فراوانی شده است.


خواص تخم گشنیز

۱. کمک به داشتن پوست زیبا

بنا بر تحقیقی که در دانشگاه آیورودای کالیفرنیا (California University of Ayurveda) انجام شده است، تخم گشنیز به‌دلیل اینکه خواص ضدعفونی‌کننده دارد، در درمان برخی بیماری‌های پوستی، مانند اگزما، خارش پوست، جوش‌ها و التهاب‌های پوستی بسیار مؤثر است. همین‌طور، تخم گشنیز جراحت و زخم‌های دهان را نیز درمان می‌کند.
تخم‌ گشنیز حاوی اسید لینولئیک است که درد و سوزش پوست را تسکین می‌بخشد.

ژل لاغری  شکم و پهلو و موضعی هات چیلی

درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی بالا تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

ژل لاغری  فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا میسر است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد. ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است. ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش ندشته و به تنهایی اثر گذار است.

ژل لاغری  فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی

۲. کنترل دیابت

از آنجا که هند به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به پایتخت دیابتی‌های جهان است، اصلا عجیب نیست که تعداد بیشتری از مردم در هند به‌دنبال روش‌های درمانی این بیماری باشند.

بر اساس طب سنتی، مصرف منظم تخم گشنیز مقدار قند خون را کنترل می‌کند. در پژوهشی که نتیجه‌اش در مجله بریتانیایی تغذیه (The British Journal of Nutrition) منتشر شد، معلوم شد که عصاره تخم گشنیز حاوی ترکیبات خاصی است که وقتی وارد خون می‌شود موجب ترشح انسولین و رفتاری مانند انسولین می‌شود. بدین ترتیب، از افزایش قند خون پیشگیری و سطح گلوکز فرد را در حد مناسب خود حفظ می‌کند.

تخم گشنیز با بهبود عملکرد سلول‌های بتای لوزالمعده، سطح قند خون را کاهش می‌دهد. وظیفه این سلول‌ها آزادسازی انسولین است. مصرف منظم تخم گشنیز در کاهش خطر عوارض قلبی ـ عروقی مرتبط با پیش‌دیابت، دیابت نوع ۲ و سندروم متابولیک نیز مؤثر است.

برنزه کننده فلورسان فوری و ماندگار

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و دستگاه سولاریوم است.
 مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی را ایجاد می نماید.

مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان پوست را مرطوب میکند و آن را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. برنزه کننده فلورسان ساخت کشور روسیه است.

کرم برنزه کننده فلورسان اسپری برنز کننده فوری بدن لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان با ماندگاری 4 ماه

۳. افزایش رشد مو

ضعف فولیکول‌های مو، عدم تعادل هورمونی و اضطراب، همچنین رژیم غذایی نامناسب موجب ریزش مو می‌شود. تخم گشنیز با قوی‌کردن ریشه‌های مو جلوی ریزش مو را می‌گیرد و موجب رشد بهتر آن می‌شود. در واقع، تخم گشنیز با تقویت فولیکول‌های مو و شروع رشد بیشتر می‌تواند مشکلات مربوط به مو و ریزش آنها را برطرف کند.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول بهره ببرید.

 ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین است.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو است.

ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی است.

این ماسک صاف کننده مو و لخت کننده مو ارگانیک و گیاهی درخشش بی نظیری به موهایتان می دهد. 


ماسک پروتئینه مو  مغذی و ترمیم کننده موهای آسیب دیده و خشک ، وز و موخوره ساخت کشور کانادا است.

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره مو ابریشمی مو و حالت دهنده و لخت کننده مو اولتراشاین بایوفول کانادا

۴. هضم بهتر

استاد علوم پزشکی در بیمارستانی در کلکته درباره تأثیر تخم گشنیز در هضم بهتر غذا می‌گوید:

    تخم گشنیز ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی دارد و نوعی فیبر رژیمی است و باعث می‌شود کبد درست کار کند و حرکات روده را بهبود می‌بخشد. تخم گشنیز به تولید ترکیبات و مایعات گوارشی همچون اسیدهای صفراوی نیز کمک کرده و فرایند هضم و جذب را تسهیل می‌کند. هر زمان دچار سوء‌هاضمه شدید، می‌توانید کمی تخم گشنیز به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. مسلما نتیجه خوبی از آن می‌گیرید.

همچنین به‌نظر متخصصان تغذیه، «تخم گشنیز طعم بسیار مطبوعی به غذا می‌دهد و فرایند هضم را آسان می‌کند. تخم گشنیز منبع خوبی از فیبر، فسفر و کلسیم است.»

در ضمن، تخم گشنیز نفخ را درمان می‌کند و با بهبود فعالیت آنزیم تریپسین، که نوعی آنزیم لوزالمعده است، پروتئین‌های موجود در روده کوچک را تجزیه می‌کند. روغن تخم گشنیز نیز به‌دلیل خواص ضدباکتریایی خود سندروم دردناک روده تحریک‌پذیر را تسکین می‌دهد.

تخم گشنیز در درمان تهوع و اسهال نیز مؤثر است. با نوشیدن دمنوش تخم گشنیز (که با ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب‌ جوش دم کشیده است) می‌توانید از فواید آن بهره‌مند شوید.



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati
درمان ریزش مو سکه ای : داشتن موی زیبا و پرپشت یکی از خواسته های هر انسانی است.و طبیعتا این امر برای خانم ها بیشتر صادق هست.چون یکی از زیبایی خانمها داشتن موی زیبا و بلند و پرپشت هست.و همچنین داشتن موی سالم و زیبا باعث می‌شود که شخص از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشد.خانمها مخصوصا باید به موی خود رسیدگی کنند.از ماسک‌های خانگی گرفته تا انواع روغن های طبیعی …
 
 
یک عقیده وجود دارد که می‌گوید: ” موهای شما مثل تاج روی سر شماست” یعنی موها به اندازه یک تاج در زیبایی و اعتمادبه نفس افراد تاثیرگذار است. به همین دلیل انسان‌ها به موهای خود رسیدگی می‌کنند و آن را در مدل‌های مختلفی آرایش می‌کنند. متاسفانه برخی از افراد به دلایل مختلفی دچار ریزش مو می‌شوند. ممکن است شما نیز در حال حاضر ریزش بیش از حد طبیعی را تجربه می‌کنید پس اگر می‌خواهید موهایی را که از دست داده‌اید دوباره یه دست آورید، برخی از درمان‌های ساده و طبیعی که در ادامه معرفی می‌کنیم را امتحان کنید. فواید اثبات شده این روش‌ها می‌تواند به تحریک رشد و تقویت موهای شما کمک کند. با ما همراه باشید.
یزش سکه ای چه نشانه هایی دارد؟
یکی از نشانه ها تغییر در ظاهر ناخن فرد هست که بصورت حفره دار شدن یا التهاب یا می‌تواند سبب نرم شدن بافت ناخن شود
یکی از علائم دیگر همان ریزش سکه ای مو که بصورت گرد یا بیضی هست که قسمتی از سر بصورت سکه ای ریزش پیدامیکند‌البته همین قسمت بعد از مدتی می‌تواند رویش مجدد داشته باشد ولی دوباره قسمت دیگر سر یا اعضای بدن شروع به ریزش می‌کند.
یکی از علائم دیگر ریزش ریش مردان یا سیبیل هست که مردان را درگیر کرده هست و یک موضوع ناراحت کننده برای آقایان هست.
یکی دیگر از نشانه های این بیماری موهای شبیه علامت تعجب که قسمت پایین آنها باریک تر هست.
آیا بیماری ریزش سکه ای مو درمان پذیر است یانه؟
در اکثر موارد دیده شده که بعد از گذشت یک سال قسمت‌هایی که ریزش داشته دوباره موها شروع به رشد می‌کنند.
ولی اگر رشد نکنند راه های درمانی از جمله کاشت مو میباشد و از راه های درمانی ازجمله مزوتراپی و پی آرپی هم به این بیماری کمک می‌کند.یا اگر شخص به هردلیلی نمی‌خواهد دنبال درمان برورد می‌تواند از موهای مصنوعی استفاده کند.متاسفانه خیلی از افراد دراین بیماری از اکستنشن استفاده می‌کنند که اتفاقا بیشتر هم باعث ریزش موی آنها خواهد شد.
البته هر شخص می‌تواند قبل ازینکه سمت پی آر پی یا مزوتراپی برورد می‌تواند از راه ها و محصولات طبیعی و آسان خود را درمان کند.
درعلم پزشکی از داروهای درمانی یا تزریقی زیادی برای این بیماری استفاده می‌شود که طبیعتا عوارض بسیار زیادی را هم بهمراه دارد. بخاطر همین هم بهترین راه استفاده از محصولات گیاهی و نسخه های حکیمان میباشد.
مکملهایی از جمله ویتامین D، امگا۳، ویتامین آ،ویتامین ث و ای، ویتامین B۱۲….حتما باید در بدن تامین شود.
برای درمان می‌توان از راه های درمان خانگی هم استفاده کرد. می‌توان از عرقیجاتی مثل شاتره و کاسنی خارشتر…. مصرف کرد.
می‌توان از سیر برای درمان این بیماری استفاده کرد.که قبلا هم نتایجی این سخن را تایید کرده اند.
می‌توان از گل سرشور به این صورت که هفته ای یکی دوبار آن را روی موها قرار داد .گل سرشور را داخل کاسه ای مسی بریزید و با مقداری آب خیس کنید و روی موهای خود بمالید تا به نتیجه برسید.
ریزش مو ی سکه ای چیست؟
وقتی گلبول‌های سفید که نقش دفاع از سیستم ایمنی بدن را دارد به فولیکول‌ها که نقطه رویش مو را دارند حمله می‌کنند درواقع میزان تولید مو رو کم می‌کنند یا کلا ازبین می‌برند.نام دیگر این بیماری آلوپسی آره آرتا هست.کلمه آلوپسی یک اصلاح قدیمی یونانی که معادل بیماری روباهی هست که روباه ها در هرسال دوبار پوست خودشان رو عوض می‌کنند.
کلمه آره آتا هم از یک نام انگلیسی به معنی لکه های کوچک هست.
این بیماری بصورت ریزش سکه ای هست یا حتی می‌تواند کل سر را درگیر کند که درنهایت بصورت طاسی درآید.البته عوامل دیگری ازجمله غلظت خون،یبوست،کمبود املاح بدن،استرس و ناراحتی….دراین بیماری تاثیر دارد.
خواص سیر برای درمان ریزش مو سکه ای
سیر دارای مقدار زیادی سولفور و سلنیوم است که برای رشد ساقه مو بسیار مفید می باشد.  همچنین مواد دیگری از قبیل: پتاسیم، روی، آهن و ویتامین b نیز در این ماده قرار دارند که از این رو استفاده از سیر و روغن آن باعث رشد یافتن تارهای مو می شود. اما با توجه به اینکه سیر بر روی پوست تاثیر می گذارد و عملکرد قوی دارد، توصیه می شود که آن را برای درمان ریزش مو سکه ای با مواد دیگری ترکیب کنند و سپس استفاده نمایند که در ادامه برخی از این ترکیبات را برای شما شرح خواهیم داد.
درمان ریزش مو و ریش با سیر
ریزش موی سر پدیده و در واقع بیماری است که از قدیم الایام وجود داشته و در گذشته به طاسی یا کچلی معروف بوده است. این بیماری علت های گوناگونی دارد و مردو زن هم نمیشناسد، تنها تفاوتی که وجود دارد در این است که شدت درگیر شدن خانم ها با این بیماری بسیار کمتر از آقایان است. در این مطلب به تمام انواع ریزش مو، روش های درمانی هر کدام و همچنین روش درمانی علی الخصوص درمان ریزش موی سکه ای با سیر می پردازیم که بسیار می تواند برایتان مفید واقع شود.
علت های ریزش مو
ریزش موی سر علت های متفاوتی دارد که بسیاری از آن ها قابل درمان و حتی پیشگیری می باشند. در ادامه به علت های ریزش مو اشاره خواهیم کرد. البته بیماری ریزش موی بدن و  راه های درمانی و راه های جلوگیری از ریزش موی سر را نیز در قسمت های دیگری بیان خواهیم نمود.
1. شیر نارگیل
پوست سر و مو هایتان را با شیر نارگیل یا ژل آلوئه ورا ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی سرتان باقی بماند و سپس با آب گرم شستشو دهید. این یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان ریزش مو و کچلی سکه ای است. این روش را 3 بار در هفته تکرار کنید.
2. عسل و زرده تخم مرغ
موهایتان را با مخلوط عسل و زرده تخم مرغ ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت نیم ساعت باقی بماند و سپس شستشو دهید.
3. سرکه سیب برای درمان کچلی سکه ای
با ترکیب سرکه سیب و چای مریم گلی موهایتان را شستشو دهید تا به رشد موهایتان کمک کنید.
4. روغن کرچک و روغن بادام
مقدار مساوی از روغن کرچک گرم و روغن بادام را مخلوط کنید و حداقل یکبار در هفته روی سرتان ماساژ دهید
5. فلفل های تند و یا شیرین
فلفل قرمز حاوی ترکیباتی است که میزان گردش خون پوست را افزایش داده و و پوست سر را تغذیه می‌کند و نه تنها رشد مو را افزایش می‌دهد بلکه تأثیر به‌سزایی در ترمیم موهای از دست رفته دارد. مقدار کمی آب بجوشانید و سپس مقداری فلفل دلمه ای خشک یا فلفل قرمز در آن بریزید تا به مدت 7 دقیقه بجوشد می توانید مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید و روی موهایتان اعمال کنید. مخلوطی از فلفل قرمز و روغن زیتون بهترین راه موثر برای بهبود درخشندگی ، پر پشتی مو و همچنین رشد بیشتر مو است.
6. انگور فرنگی هندی
پودر انگور فرنگی هندی را برای حدود نیم ساعت روی مو و پوست سر خود بمالید و سپس شستشو دهید.
7. همیشه بهار کوهی
از همیشه بهار کوهی به صورت کرم، پماد یا شستشو دهنده مو دو بار در روز استفاده کنید. از تنتور همیشه بهار کوهی رقیق شده با آب گرم استفاده کنید. همیشه بهار کوهی گردش خون موضعی را افزایش می دهد و به همین دلیل می تواند باعث رشد مو شود
درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.
این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.
این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است.
محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.
این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.
8. روغن جوجوبا
قبل از شامپو زدن روغن جوجوبا روی سرتان بمالید و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه روی پوستتان بماند. این یکی از ساده ترین درمان های خانگی برای ریزش مو و کچلی سکه ای است
9. شیرین بیان
شیرین بیان حاوی یک ماده شیمیایی است که مانع از تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون می شود. شما می توانید از تنتور شیرین بیان استفاده کنید یا عصاره آن را به شامپو مورد علاقه خود اضافه کنید.
10. رزماری برای درمان خانگی ریزش مو
به نظر می رسد رزماری در داشتن موهای سالم و پرپشت موثر است. یک بخش از روغن رزماری را به دو بخش روغن بادام اضافه کنید و مخلوط را روی پوست سرتان ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه روی سرتان بماند.
سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا
برای درمان ریزش موهای رنگ شده سرم ضد ریزش مو پلاسنتا موثر است.
این سرم ترمیم کننده موهای آسیب دیده و رنگ شده ارگانیک است.
سرم ضد ریزش پلاسنتا بایوفول ساخت کشور کانادا است.
سرم ضد ریزش مو گیاهی پلاسنتا دارای جفت گیاهی و انواع ویتامین ها و ترکیبات مغذی برای ریشه مو است.برای درخشش بیشتر موهای کدر و درمان وزی و خشکی مو این سرم ضد ریزش گیاهی بسیار موثر است.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati
برای از بین بردن جوش صورت روش‌های متفاوتی وجود دارد، اما بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از ترکیبات شیمیایی، تکنیک‌های کلینیکال و داروهای خوراکی ندارند. در چنین مواردی آگاهی از ترکیبات طبیعی موثر برای درمان خانگی جوش صورت بسیار مفید است.
 
 
بسیاری از افراد معتقدند که سروکله جوش‌ها، این زائده‌های پوستی آزاردهنده وقتی پیدا می‌شود که قرار است به مهمانی بروید یا سر یک قرار مهم حاضر شوید. اتفاقی که ممکن است بارها برای شما هم پیش آمده باشد. نظری درباره هم‌زمانی این اتفاقات نداریم، اما اگر می‌خواهید با روش های سریع درمان جوش صورت آشنا شوید، با این مقاله همراه باشید و البته با کمی تحمل، یکی از غیرقابل‌مقاومت‌ترین کارها یعنی فشار دادن جوش‌ را فعلا به تعویق بیندازید و در درمان جوش صورت استاد شوید.
ابتدا باید بدانید چرا جوش می‌زنیم
جوش یک زائده کوچک پوستی است. جوش‌ها جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به‌وسیله میکرب‌ها آلوده و ملتهب می‌شوند و در مرحله بعد، سطح آنها را ترشحات پر می‌کند.
اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان از شر جوش‌ خلاص شد و خودتان یک پا متخصص شوید، باید ابتدا درباره دلیل فیزیولوژیکی پدید آمدن آنها اطلاعاتی داشته باشید. برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه اختلال بخش‌های تولید‌کننده چربی پوست به وجود آمده‌ است. به‌طور کلی، این بخش‌ها به دلایلی بیش‌فعال می‌شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می‌کنند که در نتیجه آن این بخش‌ها در چربی غوطه‌ور می‌شوند.
ارگانیسم‌های زنده میکروسکوپی که به‌طور معمول روی پوست وجود دارند، در این حجم زیادِ چربی به دام می‌افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می‌شوند. این اتفاقی است که نقطه برآمده روی پوست (که آن را جوش می‌نامیم) را ایجاد می‌کند.
انواع جوش صورت
به طور کلی انواع جوش صورت را می‌توان به 2 دسته تقسیم کرد
به‌طورکلی می‌توان جوش‌ها را در دو دسته التهابی و غیرالتهابی طبقه‌بندی کرد. جوش‌های سرسفید و سرسیاه از انواع جوش‌های غیرالتهابی هستند. درمان این نوع جوش‌ها نسبت به جوش‌های التهابی آسان‌تر بوده و روش‌های خانگی و بدون نسخه نیز می‌تواند بر آن‌ها تاثیرگذار باشد. انواع دیگر جوش‌ها نظیر پاپول، پاسچول، ندول و کیست از انواع التهابی هستند که درمان آن‌ها دشوارتر و زمان‌بر است.
تا به حال کسی را دیده‌اید که ادعا کند در عمرش حتی یک جوش هم روی پوست صورت یا دیگر بخش‌های بدنش نزده است؟ چنین ادعایی بیشتر شبیه ادعای معجزه می‌ماند. بیشتر مردم در طول زندگی، عارضه پوستی جوش صورت را تجربه می‌کنند. تقریباً همه افراد در سن نوجوانی به عارضه آکنه مبتلا می‌شوند. ابتلا به آکنه در بزرگسالان هم شایع است.
آکنه معمولاً روی پوست صورت پدیدار می‌شود، اما در بسیاری از موارد ممکن است قسمت‌های دیگر بدن‌تان نیز به آکنه دچار شوند. شدت جوش می‌تواند از یک جوش قرمز التهابی کوچک تا آکنه شدید که منجر به اسکار (جای جوش) می‌شود، متغیر باشد.
به طور کلی، عارضه آکنه زمانی روی پوست شما ظاهر می‌شود که منافذ پوست‌تان بسته شوند و چربی طبیعی پوست، راهی برای خروج پیدا نکند. در واقع، تجمع چربی در زیر منافذ پوست باعث ایجاد برآمدگی و افزایش رشد و تکثیر باکتری‌‌های مولد آکنه می‌شود.
درمان جوش صورت با روغن درخت چای
روغن درخت چای از ترکیبات گیاهی است که خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و می‌تواند آکنه و جوش را درمان کند. علاوه بر این با کنترل عفونت‌های قارچی سلامت را به پوست برمی‌گرداند. همچنین در مواردی که فردی در اثر مداومت بر استفاده از آنتی بیوتیک نسبت به آن مقاومت پیدا کرده استفاده‌ی موضعی از روغن درخت چای می‌تواند یک درمان موثر برای التهاب و آکنه باشد.
البته به دلیل این‌که روغن درخت چای غلیظ است می‌توانید قبل از استفاده آن را رقیق کنید و بعد روی پوست بمالید.
نحوه‌ی استفاده از روغن درخت چای:
روغن درخت چای غلظت بالایی دارد و بهتر است قبل از استفاده آن را رقیق کنید. برای این کار باید روغن را با نسبت ۱ به ۹ با آب مخلوط کنید. سپس با استفاده از قطره چکان چند قطره از آن را روی پوست بریزید یا این‌که پنبه را به روغن آغشته کنید و روی پوست بمالید. به مدت دو یا سه دقیقه پوست را با روغن ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.
بعد از گذشت دو ساعت می‌توانید پوست را بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.
درمان جوش صورت با روغن فندق جادوگر
فندق جادوگر یا ویت هازل یکی از گیاهان دارویی در منطقه‌ی آمریکای شمالی است که از پوست و برگ آن برای تهیه‌ی روغن استفاده می‌شود. این گیاه حاوی مقادیر بالای تانن است که می‌تواند باکتری و التهاب را به طرز موثری از بین ببرد.
نحوه‌ی استفاده از روغن فندق جادوگر :
یکی از شیوه‌های استفاده از روغن فندق جادوگر به این صورت است که با استفاده از پنبه آن را روی صورت بزنید و چند دقیقه ماساژ دهید.
در شیوه‌ی دوم می‌توانید کمی پوست فندق جادوگر را داخل یک قابلمه کوچک آب بریزید و بجوشانید بعد از ۱۵ دقیقه مایع را صاف  کنید و بعد از سرد شدن هر شب آن را به صورت خود اسپری کنید.
درمان جوش صورت با روغن نارگیل
روغن نارگیل حاوی ترکیبات موثر در از بین بردن باکتری‌ها و برطرف کردن قرمزی و التهاب جوش‌ها است. همچنین روغن نارگیل می‌تواند موجب بهبودی جای زخم‌های آکنه نیز شود. برای استفاده از روغن نارگیل ابتدا باید پوست خود را با شوینده تمیز کنید و سپس چند قطره روغن را روی پوست بریزید و ماساژ دهید. بعد از چند ساعت مجدداً پوست را شستشو و خشک کنید.
رژلب میبلین ویتامینه و با دوام بالا و بدون سرب
رژلب میبلین ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است.
این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.
این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.
رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.
رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ زیبا است.
همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.
 
ماسک دارچین و عسل
نوع دیگر ماسک صورت برای جوش، ماسک عسل و دارچین است.
عسل و دارچین منبع آنتی اکسیدان ها هستند. مطالعات نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌ها بیشتر از بنزوئیل پراکساید و رتینول‌ها در کاهش آکنه مؤثرند. البته آنتی‌اکسیدان‌هایی که در این مطالعات بررسی شده‌اند، از مشتقات ویتامین C هستند که در عسل یا دارچین یافت نمی‌شوند، مانند ویتامین B3، اسید لینولئیک (امگا ۶) و سدیم اسکوربیل فسفات (SAP)؛ اما با‌توجه‌به نتایج این مطالعات، می‌توان نتیجه گرفت که سایر آنتی‌اکسیدان‌ها هم اثر مشابهی داشته باشند.
عسل و دارچین می‌توانند به مبارزه با باکتری‌ها و کاهش التهاب کمک کنند که هر دو عامل ایجاد آکنه هستند.
با اینکه خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتریایی عسل و دارچین می‌تواند برای پوست‌های مستعد آکنه مفید باشد، هنوز هیچ مطالعه‌ای درباره توانایی آنها برای درمان کامل آکنه وجود ندارد.
طرز تهیه ماسک عسل و دارچین
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری دارچین مخلوط کنید تا خمیری‌شکل شود؛
  • بعد از اینکه صورتتان را تمیز شستید، ماسک را روی آن بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید؛
  • حالا صورتتان را بشویید و آن را خشک کنید.
شامپو رشد مو و ضد ریزش مو بایوفول
درمان فوری ریزش مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.
این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.
درمان فوری ریزش مو را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.
بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است.
شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش بدون بازگشت مو ارگانیک و ویتامینه مو سر بایوفول دارای ب کمپلکس و آمینو اسید ها و همچنین آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر می رساند.
استفاده از مکمل خوراکی زینک با تاثیرات شگفت‌انگیز
مطالعات نشان داده‌اند که زینک یکی از درمان‌های طبیعی برای جوش و آکنه است. تحقیقات دیگری نشان می‌دهند که معمولا مقدار زینک در بدن افراد مبتلا به آکنه، نسبت به افراد دارای پوست سالم کمتر است. همچنین چندین مطالعه دیگر نشان داده‌اند که مصرف زینک به‌شکل خوراکی، می‌تواند به کاهش آکنه کمک کند. در یک مطالعه روی ۴۸ نفر از افراد مبتلا به آکنه، از آنها خواستند تا روزی سه نوبت مکمل زینک بخورند. پس از هشت هفته، ۸۰ تا ۱۰۰٪ از آکنه در ۳۸ نفر از بیماران کاهش یافته بود.
هنوز دُز مشخصی برای مصرف زینک برای درمان آکنه وجود ندارد، اما چندین مطالعه نشان داده‌اند که کاهش قابل‌توجه آکنه با مصرف ۳۰ تا ۴۵ میلی‌گرم زینک در هر روز به دست می‌آید. این مقدار بالاترین دُز توصیه‌شده برای هر روز است. بهتر است بیشتر از ۴۰ میلی‌گرم در روز زینک مصرف نکنید، مگر اینکه پزشکتان تجویز کرده باشد. زیاده‌روی در مصرف زینک، ممکن است باعث معده درد و تحریک روده شود.
ماسک کراتینه مو اولتراشاین
برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول بهره ببرید.
ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین است.
این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو است.
ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی است.
این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.
روغن جوجوبا
روغن جوجوبا، یک ماده طبیعی مومی است که از دانه‌های درختچه جوجوبا استخراج می‌شود. مواد مومی موجود در روغن جوجوبا به ترمیم پوست آسیب‌دیده کمک می‌کنند؛ به این معنی که این مواد می‌توانند در تسریع بهبود زخم‌ها (از جمله آکنه و آسیب‌های ناشی از آن) نیز موثر باشند.
برخی از ترکیبات موجود در روغن جوجوبا ممکن است به کاهش التهاب پوست کمک کنند؛ به این معنی که آن‌ها می‌توانند قرمزی و تورم اطراف جوش‌ها، جوش‌های سر سفید و سایر ضایعات پوستی ملتهب را کاهش دهند.
اگر برایتان مقدور است، اسانس روغنی جوجوبا را با ژل، کرم یا ماسک صورت خاک رس مخلوط کرده و آن را روی آکنه بمالید. در غیر این صورت، چند قطره روغن جوجوبا را روی پنبه ریخته و به آرامی روی آکنه‌ها مالش دهید.
لیمو
لیمو، سفیدکننده‌ای طبیعی است که به کمرنگ شدن جای انواع زخم روی پوست شما کمک می‌کند. لیمو سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، رشد سلول‌های جدید را افزایش می‌دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.


:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati
خب اگر به فرم دهی به باسن علاقه مند هستید این مقاله میتونه برای شما مفید باشه.
 
 
نحوه انجام حرکت لانگز ستاره
  • بایستید و دست‌های‌تان را به کمر خود بگیرید؛
  • پای راست را یک قدم جلو ببرید؛
  • سپس زانوهای‌تان را در حالت خمیده قرار داده و بدن خود را به زمین نزدیک کنید؛
  • در این حالت، ساق پای چپ باید با زمین موازی باشد؛
  • حالا بلند شوید و بلافاصله پای راست را عقب آورده و این بار با جلو بردنِ پای چپ، حرکت را تکرار کنید؛
  • این حرکت را ۱۰ بار برای هرکدام از پاها انجام دهید.
نکته: برای چالشی‌تر شدنِ حرکت، می‌توانید از دمبل استفاده کنید.
نحوه انجام حرکت برجسته‌کردن باسن
  • روی پای چپ خود بایستید؛
  • پای راست‌تان را به حالت کشیده و با فاصله از زمین قرار دهید (پاشنه پا نباید روی زمین گذاشته شود)؛
  • دست راست را به سمت پایین آورده و هم‌زمان سعی کنید، دست چپ خود را به حالت کشیده بالای سر قرار دهید؛
  • از نیروی هر دو پا کمک گرفته و با پرشی، وزن‌تان را کاملاً روی پای چپ بیندازید.
1) حرکت لانج به عقب
لانج یکی از بهترین حرکات یک طرفه قدرتی برای پایین تنه است. حرکت لانج با توجه به شکل اجرا می تواند عضلات مختلف ران را درگیر کند. لانج به عقب بهترین گزینه از بین انواع لانج برای هدف قرار دادن ناحیه باسن یا همان عضلات سرینی است.
آموزش نحوه اجرای لانج برای فرم دهی به باسن
صاف باستید و همانند تصویر به سمت عقب گام بر دارید. طول گام شما نباید بیش از حد بلند و یا خیلی کوتاه باشد. به محض اینکه پنجه پاها به زمین اصابت کرد به آرامی زانوی هر دو پا را خم کنید و بنشینید.
2) حرکت اسکوات بلغاری
حرکت اسکوات بلغاری مشابه حرکت لانج است با این تفاوت که یک پا به صورت ثابت در پشت بدن و روی یک بلندی (باکس، مبل یا …) قرار می گیرد. این حرکت یک طرفه و چند مفصلی قدرتی، علاوه بر فرم دهی باسن، کل عضلات پایین تنه را مورد تقویت قرار می دهد.
یکی دیگر از مزایای این حرکت ورزشی بهبود تعادل است که فاکتور مهمی برای سلامت اسکلتی-عضلانی به شمار می رود.
آموزش نحوه اجرای حرکت اسکوات بلغاری برای فرم دهی به باسن
همانند تصویر روی پا را روی یک بلندی در پشت بدن قرار دهید. توجه داشته باشید که ارتفاع بلندی نباید بیش از حد باشد، در غیر این صورت می تواند باعث کشیدگی عضلات و آسیب دیدگی شود.
به آرامی بنشینید تا جایی که زانوها به زمین نزدیک شود و زانوی پای جلو حدود 90 درجه خم شود. سپس به آرامی به وضعیت اولیه ایستاده برگردید و تکرار بعدی را انجام دهید.
) حرکت بریج یا پل
حرکت بریج یا پل، حرکتی است که به طور خاص عضلات باسن را هدف قرار می دهد. این حرکت را می توان در باشگاه یا در منزل به آسانی انجام داد و یک حرکت ایمن برای همه افراد به شمار می رود. اجرای صحیح این حرکت در قالب یک برنامه تمرینی اصلاحی به افرادی که دارای کمردردهای مزمن هستند، توصیه می شود.
آموزش نحوه اجرای حرکت بریج برای فرم دهی به عضلات باسن
روی زمین دراز بکشید و زانو ها را خم کنید، طوری که کف پا روی زمین باشد. توجه داشته باشید که پاها نباید بیش از اندازه از بدن دور باشد، زیرا باعث درگیری بیشتر عضلات پشت ران می شود و درگیری عضلات باسن کم خواهد شد. نزدیک بودن بیش از حد پاها به بدن نیز می تواند باعث فشار به زانو و درگیری عضلات چهارسر ران شود.
از وضعیت خوابیده به آرامی با انتقاض عضلات باسن و داخل دادن عضلات شکمی، لگن را به سمت بالا بیاورید. با لمس عضلات باسن و چک کردن سفتی آنها در قسمت بالای حرکت، از اجرای درست این حرکت مطمئن شوید. توجه کنید که کمر در این حرکت بیش از حد بالا نیاید و قوس در آن ایجاد نشود. سپس به آرامی به سمت پایین بیایید ولی قبل از برخورد کامل با سطح زمین تکرار بعدی را شروع کنید.
ست و تکرار مناسب اجرای بریج
به عنوان یک توصیه کلی می توانید این حرکت را 3 ست 15 تکرار انجام دهید اما توجه داشته باشید تعداد ست، تعداد تکرار و زمان استراحت، برای هر شخص می تواند متفاوت باشد. برای کسب بهترین نتیجه باید در قالب یک برنامه تمرینی و به صورت دقیق تجویز شود.
4) حرکت لانج کتسی
حرکت کتسی یک نحوه سلام غربی و قدیمی توسط زنان است. در این حرکت خم شدن به سمت جلو طوری که زانو ها از مقابل هم عبور می کنند، انجام می شود. این نوع لانج برای افرادی که آمادگی جسمانی بالاتر و مفاصل قوی تری دارند مناسب است. افرادی که سطح آمادگی پایینی دارند و حرکات دیگر لانج را هنوز امتحان نکرده اند، از انجام این حرکت پرهیز کنند.
همینطور این حرکت برای افرادی که دارای مشکلات زانو هستند، گزینه مناسبی نیست. حرکت لانج کتسی می تواند عضلات باسن و چهارسر ران را تقویت کند و موجب فرم دهی باسن و ران شود.
آموزش نحوه اجرای حرکت لانج کتسی برای فرم دهی به عضلات باسن و ران
در حالت ایستاده قرار بگیرید. همانند تصویر به سمت عقب گام بردارید و پا را از خط وسط بدن عبور دهید و روی زمین بگذارید. سپس به آرامی بنشینید. توجه داشته باشید در این حرکت همانند حرکت لانج به عقب نباید زیاد بنشینید.
سپس به آرامی گام را به سمت جلو بازگردانید و حرکت را برای پای دیگر به صورت متناوب اجرا کنید.
5) حرکت دانکی کیک
حرکت دانکی کیک، حرکتی ایمن و مناسب است و اکثر افراد می توانند آن را بدون مشکل اجرا کنند. این حرکت به صورت خاص عضلات سرینی را مورد هدف قرار می دهد و می تواند باعث فرم دهی عالی باسن شود.
آموزش نحوه اجرای حرکت دانکی کیک برای فرم دهی به عضلات باسن
در وضعیت چهاردست و پا قرار بگیرید. اگر دچار زانو درد ناشی از ساییدگی کشکک یا مشکلات دیگر زانو هستید، حتماً زیر زانوی تکیه گاه خود تشک ابری قرار دهید. همانند تصویر، از این وضعیت یک زانو را خم کنید و به صورت خم به سمت عقب و بالا ضربه بزنید و سپس به وضعیت اولیه بازگردانید و مجدداً حرکت را برای همان پا تکرار کنید.
ژل لاغری موضعی بدن هات چیلی
درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.
کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی با کرم لاغری هات چیلی
ژل لاغری  فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است. فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا میسر است.
این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد. ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است.
 
حرکت لانگز لگ بک
برای انجام حرکت لانگز لگ بک ابتدا پای راست را جلو بیاورید، سپس پای چپ را به عقب ببرید و بالاتنه‌تان را پایین بیاورید و صاف نگه دارید. در این مرحله عمل دم را انجام دهید.
زانوها نباید از انگشتان پایتان جلوتر باشد؛ زیرا فشار زیادی بر روی زانو قرار دارد. ساق پای جلویی نیز باید بر زمین عمود باشد.
در این مرحله از پاشنه پا استفاده نموده و بالا بیایید و عمل بازدم را انجام دهید و پای عقبی را کمی بالا بیاورید.
پس از چند تکرار برای پای راست، حرکت را برای پای چپ نیز اجرا کنید. یادتان باشد که این حرکت باید با تعادل زیادی انجام شود و اگر در حفظ تعادل مشکل دارید، حرکت را بدون دمبل انجام دهید.
برنزه کننده فلورسان  فوری و ماندگار
لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد،مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن،اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که داردتأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.
عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این کرم برنزه ، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان به صورت مؤثری پوست را مرطوب نموده و آن را نرم می کند و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک جلوگیری می نماید.
 
حرکت اسکوات تک پا
این حرکت عضلات باسن، پاها، ران و شکم را حسابی درگیر می کند. اگر به دنبال حرکت چالش برانگیز برای بزرگ کردن باسن هستید به سراغ این حرکت بروید.
  • صاف بایستید و دست‌ها را در هم گره کرده در جلوی خود قرار دهید.
  • پای راست خود را مستقیماً به طرف پهلو ببرید و در حالی که زانوی خود را خم می‌کنید و باسن خود را به عقب می‌رانید، پای چپ خود را صاف و ثابت نگه دارید.
  • سپس دوباره بایستید و این حرکت را  با پای مخالف بزنید.
  • این حرکت در ۳ ست و هر بار ۱۲ تکرار برای هر پا انجام شود.
کرم حجم دهنده سینه میبلین
درمان افتادگی، کوچکی و شلی سینه و باسن با کرم حجم دهنده میبلین در هفته اول استفاده صورت می گیرد.
این کرم حجم دهنده سینه ساخت کشور امریکا است.
حجم دهنده سینه میبلین از هفته اول استفاده موثر است.
لوسیون حجم دهنده سینه و باسن فوری و دائمی است.
کرم حجم دهنده باسن بدون بازگشت بوده و قابل استفاده از سنین ۱۴ سال به بالا است.
کرم لیفتینگ سینه و باسن بانوان میبلین لیفت کننده و فرم دهنده سینه و باسن نیز است.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati
شیر به‌عنوان یک ماده سالم و مغذی شناخته می‌شود. این ماده مواد مغذی موردنیاز را داراست، مانند: کلسیم، ویتامین دی، پروتئین، چربی، کربوهیدرات و غیره. مادران و پزشکان همیشه نوشیدن شیر را توصیه می‌کنند، اگرچه بسیاری از خوردن آن لذت نمی‌برند. اگر از خوردن شیر خالی لذت نمی‌برید آن را به شکل شیک و با عسل یا غلات میل کنید. همچنین می‌توانید از لبنیات دیگر مانند ماست، پنیر و غیره استفاده کنید. شیر به دلیل داشتن مواد مغذی یک وعده غذایی کامل محسوب می‌شود.
به طور کلی این روزها رنگارنگی و نوع لوازم آرایشی بیش از هر زمان دیگری گسترش پیدا کرده و روز به روز شاهد افزایش این تنوع هستیم اما امروزه یکی از مهم ترین معیار های زیبایی در جهان سلامت موها، ناخن و پوست است که معمولا حرف اول را می زند زیرا بدون داشتن پوست و موی سالم استفاده از هر ماده مصنوعی برای زیبایی بی معنا خواهد بود. بهتر است بدانید یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند موهای ناسالم و شکننده است زیرا موهای ناسالم یا چرب به اندازه پوستی بی طراوت و خسته می تواند بر روی ظاهر ما تاثیر گذار باشد. در واقع برای یافتن سلامت و شادابی هر عضوی طبیعت همواره به ما کمک می کند و می توانیم با یافتن ترکیب طبیعی مورد نیاز خود در دراز مدت هر مشکل ظاهری را حل نماییم. در این میان بدون شک شیر یکی از محبوب ترین مواد خوراکی در تمامی فرهنگ های جهان است که اگر شما نیز از طرفداران محصولات غیر شیمیایی باشید حتما شیر را در فرمول انواع لوازم آرایشی و مراقبتی خواهید دید.
 
 
در واقع این مایع سفید رنگ حاوی تمام موادی است که موها برای تغذیه استحکام بدان نیاز دارند.
شیر سرشار از پروتئین و لیپید می باشد که می تواند به نرمی و لطافت موها کمک کند و رطوبت مورد نیاز آن ها را نیز به خوبی حفظ نماید.
همچنین شیر ویتامین های مختلفی از جمله B6، D و A را نیز در خود جای داده که
همگی این ویتامین ها در درخشندگی و زیبایی موها تاثیرگذار خواهند بود.
بهتر است بدانید که یکی از مهم ترین مواد موجود در شیر کلسیم است که می تواند
در جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد آن بسیار موثر عمل کند.
درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.
این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است.
این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است. محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکسو آمینو اسید است.
این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.
 
۱. استخوان‌های سالم
داشتن استخوان‌های سالم ضروری است زیرا به ساختار بدن کمک می‌کند، از اندام‌هایمان محافظت می‌کند و کلسیم ذخیره می‌کند. با افزایش سن و به دلیل از دست دادن کلسیم توسط ادرار، مقدار آن در بدنمان کاهش می‌یابد. شیر سرشار از کلسیم و ویتامین دی است که هردوی آن‌ها برای رشد استخوان و تقویت آن‌ها ضروری است. مواد معدنی و استخوان به میزان کلسیم بدن بستگی دارند. افرادی که با کمبود ویتامین دی مواجه هستند باید شیر غنی‌شده مصرف کنند.
۲. دندان‌های قوی
شیر لایه بیرونی دندان را محافظت کرده و آن‌ها را سالم و قوی نگه می‌دارد. همچنین مواد مضری که از آب کربنات و اسید موجود در غذاها ایجاد می‌شود و ممکن است باعث فساد و پوسیدگی دندان شود را از بین می‌برد. کلسیم از بیماری لثه پیشگیری نموده و استخوان لثه را سالم و قوی نگه می‌دارد.
۳. سلامت قلب
پتاسیم موجود در شیر فشارخون را کاهش داده و اتساع رگ‌های خونی را افزایش می‌دهد. همچنین به‌عنوان آنتی‌اسید عمل کرده و میزان کلسترول را متعادل می‌کند. شیر گاو و شیر بز به دلیل دارا بودن چربی اشباع مضر هستند. اگرچه مصرف شیر رژیمی آسان است افراد ترجیح می‌دهند از شیر سویا، جو و برنج استفاده کنند زیرا سرشار از پروتئین بوده و کلسترول را کاهش می‌دهد.
۴. تقویت سیستم ایمنی
ویتامین دی موجود در شیر سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. باکتری موجود در شیر برای سیستم ایمنی مفید بوده و حساسیت را کاهش می‌دهد. آب‌پنیر موجود در شیر حاوی بتا گلوکان و ایمونوگلوبین است که با آنفولانزا و سرماخوردگی مبارزه کرده و بدن را سم‌زدایی می‌کند.
۵. سلامت چشم
شیر به‌عنوان منبع ویتامین آ و ب ۱۲ برای چشم مفید است. کودکان برای سلامت چشم باید به‌طور مرتب شیر مصرف کنند.
مزیت شیر برای مو:
همانطور که متوجه شدید ماده شیر حاوی مقادیر زیادی ویتامین و کلسیم می باشد که می تواند در تقویت موها موثر عمل کند و به همین خاطر در ادامه سعی داریم به بیان برخی از تاثیرات و اصول تقویت مو با شیر بپردازیم:
محکم تر شدن مو :
همانطور که می دانید یکی از مهم ترین مواردی که پس از ریزش مو به وجود می آید شکستگی مو است که معمولا به خاطر ضعیفی مو رخ می دهد و در این میان استفاده از شیر در رژیم غذایی روزانه از شکستگی موها جلوگیری می کند.
حالت دادن موها:
حالت دادن به موهای فر کار سختی است اما با کمک شیر می توان این کار را به راحتی انجام داد. بدین ترتیب می توانید مایع شیر را مرتبا روی مو و پوست خود بمالید یا آن را درون آبپاش ریخته و بر روی موهای خود اسپری نمایید و پس از گذشت مدت زمان ۳۰ دقیقه آن را بشویید.
ماسک کراتینه مو اولتراشاین
برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول بهره ببرید.
ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین است.
این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو است.
ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی است.
این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.
 
درخشندگی موها:
بهتر است بدانید که درخشندگی و جذابیت موهایی که در تبلیغات دیده می شود چندان خیالی و غیر واقعی نیست زیرا شما نیز می توانید با انجام مراحل شیر درمانی باعث درخشانی و جذابیت موهای خود شوید که به همین خاطر لازم است شیر را با مقداری روغن نارگیل ترکیب نموده و بر روی موها بمالید.
حجم دهندگی موها:
همانطور که می دانید شیر سرشار از مواد مغزی،پروتئین و البته کلسیم است که می تواند برای موهای شکننده معجون فوق العاده ای باشد. با قرار دادن شیر در وعده های غذایی تان می توانید موهای حجیمی در مرور زمان داشته باشید.
رفع آسیب دیدگی مو :
درصورتی ک موها با استفاده مداوم از وسایل گرمایشی آسیب دیده باشد با کمک شیر می توان به درمان آن ها اقدام کرد. زیرا که خواص موجود در شیر به نرم کنندگی و ترمیم موها در ناحیه های آسیب دیده کمک می کند.
جلوگیری از ریزش مو:
استفاده از شیر موجب حفظ موهای سالم می شود زیرا کلسیم موجود در شیر رشد و تقویت موها را افزایش می دهد و در برابر ریزش از موها حفاظت می کند و همچنین در تشکیل کراتین کمک می کند و به همین خاطر می توان آن را یک ماده مهم در رشد موها دانست.
نوشیدنی کامل پس از تمرین
شیر یک نوشیدنی ایده آل پس از تمرین است که به پروتئین سریع هم نامیده می‌شود زیرا به‌سرعت تجزیه شده و به آمینواسید تبدیل شده و وارد جریان خون می‌شود، به همین دلیل یک نوشیدنی مناسب پس از تمرین و ورزش است. پروتئین موجود در شیر برای ریکاوری ماهیچه ضروری است. پروتئین شیر سرشار از زنجیره آمینواسید بوده و به‌عنوان مکمل ماهیچه سازی استفاده می‌شود. علاوه بر این، شیر حاوی چربی، کربوهیدرات و مواد مغذی دیگر به شکل‌گیری ماهیچه و ریکاوری آن کمک می‌کند. همچنین تهیه شیر آسان بوده و با توجه به مواد مغذی موجود در آن یکی از ارزان‌ترین غذاها به شمار می‌رود.
ماسک مو با شیر
این ماسک مو، نیاز به ماده دیگری جز شیر نخواهد داشت.
  • برای استفاده از این ماسک، تنها کافی است مقداری شیر را ۱۵ دقیقه پیش از استحمام، روی موهایتان اسپری کنید و با دست مقداری آن‌ها را ماساژ دهید یا با یک شانه دندانه درشت، به آرامی آن‌ها را شانه بزنید.
  • این ماسک، به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی با بافت سبک عمل می‌کند و موهایتان را نیز تغذیه و تقویت خواهد کرد.
سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا
برای درمان ریزش موهای رنگ شده سرم ضد ریزش مو پلاسنتا موثر است.
این سرم ترمیم کننده موهای آسیب دیده و رنگ شده ارگانیک است.
سرم ضد ریزش پلاسنتا بایوفول ساخت کشور کانادا است.
سرم ضد ریزش مو گیاهی پلاسنتا دارای جفت گیاهی و انواع ویتامین ها و ترکیبات مغذی برای ریشه مو است.
برای درخشش بیشتر موهای کدر و درمان وزی و خشکی مو این سرم ضد ریزش گیاهی بسیار موثر است.
 
ماسک مو با شیر و عسل
عسل نیز یکی از مواد بسیار مغذی برای پوست و مو و یک آب‌رسان طبیعی است که با خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی خود، پوست سر شما را تمیز و لایه‌برداری ملایم می‌کند. این ماده، هم‌چنین برای التیام التهاب‌ها و درمان زخم‌های پوستی برای پوست سر، بسیار مناسب است.
  • برای تهیه این ماسک، به ۱ فنجان شیر ولرم و ۳ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. عسل در شیر ولرم، سریع‌تر از شیر سرد حل می‌شود و هم‌چنین دمای شیر ولرم نیز به موهای شما آسیبی وارد نخواهد کرد. این ماسک را به پوست سر، ریشه، ساقه و انتهای موی خود بزنید و اجازه دهید که ۱ تا ۲ ساعت روی موهایتان باقی بماند. سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپوی مناسب شست و شو دهید.


:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati
امروزه به دلیل آمار بالای چاقی، گرفتن رژیم و داشتن اندام زیبا بسیار مهم شده و به همین دلیل تنوع رژیم‌ها نیز به شدت بالا رفته است. رژیم‌هایی تک بعدی مانند رژیم سیب زمینی، رژیم ماست و صد البته رژیم آب یا آب درمانی لاغری این روزها خواهان زیادی دارند. رژیم آب یکی از رژیم‌های درمانی است که افزون بر کاهش وزن سریع به جنبه‌های درمانی برای مشکلات بدن نیز تأثیر می‌گذارد؛ یعنی مدعی است می‌تواند با روندی که دارد، در بهبود و کنترل بسیاری از بیماری‌ها مؤثر باشد. ازاین‌رو این رژیم را رژیم پاک‌کننده و همین‌طور رژیم تصفیه‌کننده نیز می‌گویند. درواقع روند این رژیم طوری است که شبیه روزه‌داری عمل می‌کند منتها تنها مواد غذایی مصرفی در آن می‌تواند آب باشد. این یعنی کالری دریافتی در این رژیم صفر است. این رژیم انواع مختلفی را شامل می‌شود که تنها وجه اشتراک آن‌ها مصرف آب و حذف مابقی مواد غذایی است. بعدازاینکه دوره رژیم به پایان رسید باید روند سابق را کم‌کم با مصرف میوه و سبزی‌ها آغاز کرد.
 
 
 
رژیم آب یا آب درمانی لاغری چیست؟ رژیم آب یا آب درمانی لاغری درمانی، یکی از رژیم‌های معروف است که انواع مختلفی دارد. در این رژیم به جز آب چیز دیگری مصرف نمی‌کنید. البته در برخی از انواع این رژیم توصیه می‌شود به مدت چند روز آب بنوشید و با شروع کاهش وزن، مصرف میوه و سبزیجات را شروع کنید. برخی دیگر از انواع آن، خوردن سیب به همراه آب را مجاز می‌دانند. در واقع می‌توان گفت رژیم آب نوعی روزه گرفتن است. اگر بدن سالمی دارید چند روز روزه گرفتن مشکلی به وجود نمی‌آورد و تاثیر مثبت دارد. اما کاهش وزن تنها با نوشیدن آب روش مناسبی نیست. در این رژیم، دائم گرسنه هستید و به احتمال زیاد بعد از چند روز به همان الگوی قبلی غذا خوردن خود برمی‌گردید و وزنی را که کم کرده‌اید دوباره و حتی بیشتر از قبل اضافه می‌کنید. خواص رژیم آب‌ درمانی
در ادامه به خواص و فواید آب درمانی برای لاغری می پردازیم:
  • آب، ضد اشتهای طبیعی است.
زمانی که معده پر است، به مغز پیام سیری ارسال می‌کند تا از غذا خوردن دست‌بردارید.
  • آب، کالری سوزی را افزایش می‌دهد.
نوشیدن آب به کالری سوزی بیشتر کمک می‌کند... آب مصرف انرژی بدن را به‌صورت موقت افزایش می‌دهد. همچنین نوشیدن آب سرد سرعت کالری سوزی را بالا می‌برد؛ چون بدن برای هضم باید آب را گرم کند.
  • به حذف سموم و مواد اضافی بدن کمک می‌کند.
زمانی که بدن دچار کم‌آبی است، مواد اضافی مانند ادرار و مدفوع از بدن دفع نمی‌شوند... وقتی بدن کم آب باشد، کلیه مایعات را در بدن نگه می‌دارد.
  • کم‌آبی بدن سبب سفت شدن مدفوع و یبوست می‌شود.
آب با شل کردن مدفوع  به حرکت دادن آن در طول روده کمک می‌کند. آب برای حل مشکلات گوارشی مانند اسهال و سوء‌هاضمه مفید است.
  • آب، مقدار دریافت کالری مایع را کاهش می‌دهد.
نوشیدن مایعات پرکالری مانند نوشابه، آبمیوه، قهوه و چای شیرین شده موجب افزایش کالری دریافتی می­‌شود... نوشیدنی‌های پرکالری را با آب و یا نوشیدنی‌های بدون کالری مانند دم‌نوش‌ها جایگزین کنید.
  • آب، برای سوزاندن چربی ضروری است.
بدون آب، بدن، چربی‌ها یا کربوهیدرات‌های ذخیره‌شده را نمی‌سوزاند. نوشیدن آب به‌اندازه برای سوزاندن چربی غذا، نوشیدنی‌ها و چربی‌های ذخیره‌شده ضروری است.
  • یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر برنامه غذایی کاهش وزن آب است.
آب به حرکت درست سلول‌ها، بافت‌های همبند و مفاصل کمک می‌کند. یکی دیگر از وظایف آب در بدن کمک به ریه‌ها، قلب و اعضای دیگر هنگام بالا رفتن سرعت عملکرد است. آب به این اعضا کمک می‌کند تا در هنگام ورزش درست‌کار کنند.
  • آب، انرژی را افزایش می­‌دهد.
اگر احساس خستگی و بی­حالی دارید یک لیوان آب بنوشید. کم شدن آب بدن باعث می‌­شود احساس خستگی کنید.
  • آب، باعث کاهش استرس می‌شود.
حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از مغز را آب تشکیل می‌دهد. کمبود آب در مغز باعث ایجاد استرس می‌شود. برای اینکه سطح استرس را پایین نگه‌دارید، در هر فرصتی آب بنوشید.
  • آب، موجب تقویت پوست می‌شود.
وقتی آب بدن کم است خطوط و چین‌وچروک‌های ریز عمیق‌تر می‌شوند. آب برای پوست مانند کرم زیبایی عمل می‌کند. نوشیدن آب سبب سیراب شدن سلول‌های پوست و جوان‌تر نشان دادن آن می‌شود.
  • آب از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.
در کنار فیبر، آب نیز برای کسانی که رژیم دارند مهم است. آب سیستم گوارشی بدن را تصفیه می‌کند. زمانی که بدن کم آب شود، روده بزرگ خشک‌شده و درنتیجه روند تصفیه مشکل می‌شود. آب، ادرار، نمک و مواد معدنی بدن را رقیق کرده و موجب عدم تشکیل سنگ کلیه تشکیل می‌شود؛ پس با خوردن آب کافی این خطر را کاهش دهید.
ژل لاغری فوری و موضعی بدن هات چیلی
درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.
کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی با کرم لاغری هات چیلی
ژل لاغری  فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است. فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا میسر است.
این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد. ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است.
برای کاهش وزن، روزانه چقدر آب باید بنوشیم؟
میزان مصرف آب برای زنانی که ورزش نمی‌کنند، ۲۲۰۰ میلی لیتر و برای مردانی که ورزش نمی‌کنند، ۳۰۰۰ میلی لیتر است. اما اگر به طور منظم ورزش می‌کنید، میزان مصرف آب باید از این مقدار بیشتر باشد. در حین ورزش ۹۰۰ میلی لیتر و یا هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلی لیتر آب بنوشید.
البته باید آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید را نیز در نظر داشته باشید. افرادی که در مناطق خشک و مرطوب زندگی می‌کنند، به دلیل تعرق آب بیشتری از دست می‌دهند. این به همین معنا است که اگر زیاد عرق می‌کنید، هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باید ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی لیتر آب بنوشید.
بنابراین، به طور متوسط زنان باید ۴ تا ۵ لیتر و مردان باید ۶ تا ۷ لیتر آب برای کاهش وزن بنوشند. البته در نظر داشته باشید که آب تنها فاکتور کاهش وزن نیست. هیدراته نگه داشتن سلول‌ها نیز برای افزایش سم زدایی و پروسه کاهش وزن بسیار اهمیت دارد.
اگر تعادل مواد معدنی در بدن شما برقرار نباشد، بدن شما آب بیشتری از دست می‌دهد. بنابراین، میزان ایده آل ۵۰۰ میلی لیتر آب در روز است. الکترولیت‌های کافی برای سم زدایی سلول‌ها، از جمله کاهش وزن مورد نیاز هستند. هرچند برای سم زدایی بدن یک رژیم ورزشی گسترده باید وجود داشته باشد، اما مصرف غذاهای سرشار از مواد معدنی در طول روز می‌تواند برای شما کفایت کند.
شما می‌توانید غذاهای سرشار از آب و مواد معدنی زیر را در برنامه روزانه خود بگنجانید:
  • کرفس
  • هندوانه
  • خیار
  • کیوی
  • فلفل دلمه‌ای
  • مرکبات
  • هویج
  • آناناس
  • کاهو
  • ترب
ثرات مثبت آب خوردن چیست؟
قبل از این‌که به سراغ مزایا و معایب لاغری با آب برویم و به بررسی نظرات طرفداران و منتقدان آن بپردازیم، ابتدا با خواص آب و تاثیر مثبت آن بر روی بدن آشنا می‌شویم. ویژگی‌های آب که باعث کاهش وزن می‌شود، عبارتند از:
۱. افزایش متابولیسم بدن
نوشیدن آب کمک می‌کند تا چرخه‌ی متابولیسم با نظم بیشتری به وظایف خود عمل کند. به این ترتیب سلول‌ها با سرعت مناسبی در بدن حرکت کرده و ریه‌ها، کلیه‌ها و روده‌ها بهتر عمل می‌کنند. وقتی سرعت سوخت و ساز بدن بالا برود، میزان کالری سوزی بدن شما نیز بیشتر خواهد شد.
۲. حفظ هیدراته با آب
آب موجب شل شدن مدفوع شده و به حرکت آن در طول روده کمک می‌کند. وقتی مواد اضافی در بدن جمع شوند، فرد دچار نفخ و ورم می‌شود که همین موارد عدد روی ترازو را بالاتر نشان می‌دهد. هیدراته نگه داشتن بدن با جلوگیری از یبوست، نفخ و ورم به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.
کرم حجم دهنده سینه میبلین
درمان افتادگی، کوچکی و شلی سینه و باسن با کرم حجم دهنده میبلین در هفته اول استفاده صورت می گیرد.
این کرم حجم دهنده سینه ساخت کشور امریکا است.
حجم دهنده سینه میبلین از هفته اول استفاده موثر است.
لوسیون حجم دهنده سینه و باسن فوری و دائمی است.
کرم حجم دهنده باسن بدون بازگشت بوده و قابل استفاده از سنین ۱۴ سال به بالا است.
کرم لیفتینگ سینه و باسن بانوان میبلین لیفت کننده و فرم دهنده سینه و باسن نیز است.
۳. تاثیر آب در اشتها
نوشیدن آب تاثیر بسیار زیادی در کاهش اشتها دارد. تحقیقات نشان داده است بسیاری از اوقات که به سراغ غذاها می‌رویم، در حقیقت گرسنه نبوده‌ایم بلکه تنها تشنگی را با گرسنگی اشتباه گرفته‌ایم. این بار اگر احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید؛ اگر گرسنگی شما برطرف نشد، پس به احتمال زیاد گرسنه بوده‌اید.
روزانه چقدر آب باید خورد؟
به طور کلی نوشیدن آب نه تنها ضرری برای بدن ندارد، بلکه مفید نیز هست. بسته به مقدار فعالیت و سن، حجم آب مصرفی نیز در هر فرد متفاوت است. افراد به طور عادی باید ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز بنوشند، اما اگر ورزشکار هستید، توصیه می‌شود که بیشتر از این مقدار آب میل کنید.
سرم ضد ریزش مو پلاسنتا کمپلکس بایوفول کانادا
برای درمان ریزش موهای رنگ شده سرم ضد ریزش مو پلاسنتا موثر است.
این سرم ترمیم کننده موهای آسیب دیده و رنگ شده ارگانیک است.
سرم ضد ریزش پلاسنتا بایوفول ساخت کشور کانادا است.
سرم ضد ریزش مو گیاهی پلاسنتا دارای جفت گیاهی و انواع ویتامین ها و ترکیبات مغذی برای ریشه مو است.برای درخشش بیشتر موهای کدر و درمان وزی و خشکی مو این سرم ضد ریزش گیاهی بسیار موثر است.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati
بهار نارنج چیست؟
 
 
بهار نارنج همان شکوفه درخت نارنج است. درخت نارنج به صورت بومی در جنوب چین و شمال شرقی هند می‌روید و بسته به انواعش از هشت تا ۱۵ متر ارتفاع دارد. غنچه درخت نارنج در اواخر زمستان تشکیل می‌شود و در اوایل بهار شکوفه‌های سفید رنگ معطر آن کاملا باز می‌شوند.
شکوفه‌های نارنج بسیار معطرند و رایحه‌ای شیرین دارند. طعم آن تلخ است و ممکن است طعم صابونی داشته باشد، به همین دلیل اغلب در تهیه دمنوش بهار نارنج آن را با عسل میل می‌کنند.
کاربرد‌های بهار نارنج چیست؟
در طب سنتی گفته می‌شود که شکوفه نارنج طبیعتی گرم و خشک دارد و بر این اساس در درمان‌ بیماری‌های مختلف به شیوه‌های خاصی تجویز می‌شود. همچنین از آن در تهیه عرقی‌جات یا به صوت دمنوش خالص یا مخلوط با سایر گیاهان دارویی استفاده می‌شود. همان‌طور که گفته شد، شکوفه نارنج بسیار معطر است و بوی آن یادآور یاسمن، جوز هندی و چمن تازه است.
عرق حاصل از شکوفه نارنج مثل گلاب در پخت‌وپز، صنایع غذایی، داروسازی، عطرسازی و آروماتراپی کاربرد‌ وسیعی دارد و به دلیل فوایدی که برای سلامت و شادابی پوست دارد از اسانس روغنی و آب مقطر آن در صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود و به این ترتیب از خواص بهار نارنج در سلامت پوست استفاده می‌شود.
خواص بهار نارنج برای لاغری
امروزه بسیاری از ما، به دنبال راهی راحت برای لاغر شدن هستیم. یکی از روش‌های طبیعی برای لاغر شدن، خوردن نوشیدنی‌های گیاهی همانند عرق بهار نارنج است. بهار نارنج دارای مقادیر کمی از آلکالوییدها همانند، سینفرین و اوکتوپامین است که آگونیست‌های سمپاتومیمتیک مستقیم و غیر مستقیم دارند و برای کاهش وزن مفید هستند.
به‌علاوه تحقیقات نشان داده که آلکالوئید سینافینی که در بهار نارنج وجود دارد، باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و به کم شدن اشتها کمک می‌کند.
بعضی از محققان می‌گویند که عرق بهار نارنج اشتهاآور است و باعث چاقی می‌شود، اما دلیل علمی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.
در ادامه اگر می‌خواهید که با خواص شربت بهار نارنج آشنا شوید، می‌توانید به سراغ مقاله‌ی خواص شربت بهار نارنج بروید.
ژل لاغری فوری و موضعی بدن هات چیلی
درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.
کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی با کرم لاغری هات چیلی
ژل لاغری  فوری بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است. فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا میسر است.
این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری می باشد. ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است.
خواص عرق بهار نارنج برای پوست و مو
یکی از نوشیدنی‌های مفید برای سلامت پوست و مو، عرق بهار نارنج است. عرق بهار نارنج، به بهبود منافذ باز پوست، رفع جوش‌های صورت و شادابی پوست کمک می‌کند. اگر در اثر حرارت بدن، پوست شما ملتهب شده است و می‎‌سوزد، خوردن عرق بهار نارنج به رفع این مشکل کمک می‌کند.
علاوه بر این، شما می‌توانید صورت خود را با عرق بهار نارنج بخور دهید. این کار برای شفافیت و زیبایی پوست بسیار مفید است.
اگر پوست چرب و حساسی دارید، خوردن عرق بهار نارنج به مرور زمان، حساسیت‌های پوستی را رفع می‌کند.
افرادی که زیاد در معرض خورشید قرار دارند، معمولا پوستشان دچار آفتاب سوختگی می‎شود. برای رفع آفتاب‌سوختگی، خوردن عرق بهار نارنج را پیشنهاد می‌کنیم. همچنین این عرق به تقویت و شفافیت موها کمک و مصرف مداوم آن‌، موهای آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند.
اگر ریزش مو دارید و تمایل دارید با نوشیدنی‌هایی که برای ریزش مو مفید هستند، آشنا شوید، مقاله‌ی نوشیدنی برای جلوگیری ریزش مو را از دست ندهید.
شامپو رشد مو فوری و رشد مجدد
درمان فوری ریزش مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.
این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.
درمان فوری ریزش مو را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.
بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است.
شامپو رشد مو فوری بایوفول دارای مقادیر بالایی ب کمپلکس و آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر می رساند و مانع از کوتاه شدن طول عمر مو و ریزش مو می شود.
عرق بهار نارنج برای دفع سنگ کلیه
اگر عرق بهار نارنج را به همراه آب کرفس بخورید، به خرد شدن و دفع سنگ‌های کلیه کمک بسیاری می‌کند. البته پیش از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.
تقویت سیستم ایمنی بدن با عرق بهار نارنج
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عرق بهار نارنج، رادیکال‌های آزاد را از بدن دور و به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. در واقع عرق بهار نارنج، از بدن در برابر ابتلا به بیماری‌های سخت، محافظت می‌کند.
خواص عرق بهار نارنج برای کودکان
عرق بهار نارنج برای لطیف شدن پوست بسیار مفید است و التهاب و خشکی پوست کودکان را رفع می‎کند. همچنین باعث رفع بیش‌فعالی کودکان می‌‏شود اما توصیه می‌شود قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.
  • خواص عرق بهار نارنج برای فشار خون
بهارنارنج باعث تنظیم سطح فشار خون از طریق گردش خون در رگ‌ها می‌شود. از دیگر خواص عرق بهار نارنج درمان فشار خون بالا است.دمنوش بهار نارنج و یا عصاره آن در درمان پرفشاری خون مورد استفاده قرار می‌گیرد. عصاره بهار نارنج تلخ حاوی سونفریین است و اثرات  سمپاتومیمتیک  سینافین در این عصاره ممکن است فشار خون را کاهش دهد.
بهبود رفتار
معمولا در روزهای گرم سال ، با افزایش دما و میزان تعریق ، رفتار و خلق و خوی بسیاری از افراد تغییر می کند. برای جلوگیری از این تغییر رفتار ،بهتر است هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب خنک و یک قاشق سکنجبین شیرین کرده و میل کنید.
کمک به هضم غذا و درمان ناراحتی های معده
برای بهبود هضم غذا و کاهش ناراحتی های معده می توان ، مقداری عرق بهار نارنج به چای اضافه کرد.
رفع یبوست
افرادی که مشکل یبوست دارند ،آب بهار نارنج را همراه با عسل میل کنند.


:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

 

خواص گلاب برای پوست و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

گلاب، مایعی معطر و خوشبو است که طی فرایند تقطیر با بخار گلبرگ های گل محمدی به دست می آید. به دلیل پی بردن خواص گلاب برای پوست از آن جهت تهیۀ محصولات مراقبت پوستی و عطرها و طعم دار کردن غذا .

کرم برنزه کننده فلورسان مخصوص سولاریوم و آفتاب

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مخصوص مقاومت در برابر تابش شدید می باشد، مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبی که دارد تأثیر برنزه ی طلایی تیره عمیق و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید.

عناصر طبیعی آنتی اکسیدان این کرم برنزه ، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید.

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان به صورت مؤثری پوست را مرطوب نموده و آن را نرم می کند و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک جلوگیری می نماید.

برنزه کننده فلورسان 

استفاده می شود. تولید و استفاده از گلاب به قرون وسطی باز می گردد.

ترکیبات و ارزش غذایی یک بطری گلاب

گلاب گلاب سرشار از ویتامین C، ویتامین E، تانن، پکتین، سیترنلول، گرانتول، استاروپنین و فنیل اتانول می باشد و دارای ترکیبات مفیدی مانند ترپن ها، گلیکوزیدها، فلاوونوئیدها، آنتوسیانین ها و… است

 گلاب فواید زیادی برای سلامتی دارد که در این بخش به مهم‌ترین موارد آن اشاره خواهیم کرد.

۱. حاوی آنتی اکسیدان است

گلبرگ‌های گل رز و روغن گل رز حاوی تعدادی آنتی اکسیدان قوی هستند که می‌توانند از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت کنند. یک مطالعه نشان داد که این آنتی اکسیدان‌ها از اکسید شدن چربی‌ها جلوگیری می‌کنند و به همین دلیل نقش چشمگیری در محافظت از سلول‌ها دارند.

۲. با التهاب پوست مبارزه می‌کند

گلاب هزاران سال است که به‌عنوان یک محصول زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، تعجب‌آور نیست که می‌تواند پوست شما را بهبود ببخشد و مشکلات آن را کاهش دهد. پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است که به‌عنوان یک مانع در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید، مواد شیمیایی و سایر آلاینده‌های محیطی عمل می‌کند.

عصاره‌ی گلبرگ گل رز روی پوست فعالیت ضدالتهابی دارد، چون حاوی پلی فنل، آنتوسیانین و فلاونوئید است. به‌علاوه، حاوی آنتی اکسیدانی به نام ویتامین C است که به خواص ضد‌التهابی آن کمک می‌کند. شواهد نشان می‌دهد که گلاب قرمزی و تحریک پوست را کاهش می‌دهد، از پوست در برابر التهاب ناشی از اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید محافظت می‌کند و در درمان آکنه نقش دارد.

رژلب میبلین ویتامینه و با دوام

رژلب میبلین ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است. این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد. این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ زیبا است.همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند. ترکیبات به کار رفته در رژلب ها برای حفظ سلامت و جوانی لب ها در دراز مدت بسیار مهم است. رژلب میبلین امریکا دارای مقادیر بالایی ویتامیناست و فاقد سرب است.

رژلب میبلین رژلب ویتامینه میبلین امریکا. رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید 

۳. علائم پیری را به تأخیر می‌اندازد

استفاده‌ی منظم از گلاب می‌تواند چین و چروک را کاهش دهد و حتی منافذ باز پوست را ببندد. شما می‌توانید هر روز صبح بعد از حمام از گلاب برای تقویت پوست خود استفاده کنید. با این حال، برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

4.کاهش قرمزی پوست

گلاب به عنوان یک محصول زیبایی طی هزاران سال استفاده می شده است؛ بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم این ماده باعث زیبا شدن چهرۀ شما و کاهش قرمزی پوست می شود. خواص ضد باکتریایی گلاب می تواند باعث کاهش آکنه ( Acne ) و خاصیت ضد التهابی آن باعث کاهش قرمزی پوست و پُف صورت شود.

گلاب فواید بی شماری در درمان بیماریها دارد 

 

1- موثر در تقویت مغز و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر

 

 

پروتئین آمیلوئید ماده ای است که روی عملکرد مغز تاثیر منفی دارد و موجب از بین رفتن سلول‌های مغزی و کاهش حافظه شده و بیماری آلزایمر را موجب می شود. گلاب با مهار کردن فعالیت این پروتئین موجب تقویت مغز می شود.

 

 

 

 

 

2. درمان سردرد

 

 

گلاب به دلیل تقویت سیستم عصبی که دارد برای درمان سردرد و میگرن موثر است . اگر پارچه‌ای را به گلاب آغشته کرده و بر روی پیشانی خود قرار دهید در کمترین زمان می توانید سردردهای خود را درمان کنید.

 

 

 

 

 

3. بهبود بیماری های چشمی

 

 

گلاب دارای خواص ضد عفونی کننده قدرتمندی است که می تواند از بروز عفونت جلوگیری کند به همین دلیل گلاب موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری های چشمی مختلف مانند خشکی چشم و آب مروارید و در قطره های چشمی برای درمان موارد ورم ملتحمه استفاده می شود. همچنین خاصیت ضد التهابی و خنک کنندگی که این مایع شگفت انگیز دارد برای درمان پف زیر چشم نیز موثر است .

 

 

 

 

 

4. برای درمان بیماری های پوستی

 

 

گلاب دارای ویتامین های A,C,E,B است و ترکیبات آنتی اکسیدانی است و موجب سبب قوی و نرم شدن سلول های پوست و درخششی سالم می شود. گلاب PH پوست را متعادل می کند و چین و چروک را کاهش می دهد . مصرف گلاب به صورت موضعی برای درمان اگزما ، التهاب پوستی و آکنه ، بریدگی ها ، زخم ها و آفتاب سوختگی نیز مفید است.

 

روش های استفاده از گلاب به صورت موضعی

خواص گلاب برای پوست

گلاب مایعی ضد باکتری با خاصیت ضد عفونی بودن است. مجموعه‌ای از مهم ترین خواص گلاب برای پوست در ادامه به صورت فهرست وار آورده شده اند:

کمک به حفظ و بهبود شفافیت پوست
کمک به حفظ سلامت و شادابی پوست
موثر در احیا و بازسازی سلول‌های پوستی
موثر در از بین چین و چروک‌های صورت
موثر در آبرسانی به لایه‌های مختلف پوست
موثر در درمان انواع مختلف آسیب‌های پوستی نظیر جوش و آکنه
و …

اگر به واسطه خستگی و بی خوابی شدید، دور چشمانتان پف کرده است می‌توانید این مایع خوشبو را به عنوان بخشی از صفر تا صد روتین پوستی خود استفاده کنید. برای این کار کافی است یک تکه پنبه را به مقداری گلاب آغشته کرده و پنبه را بر روی پلک‌هایتان قرار دهید. لازم به ذکر است که شما همچنین می‌توانید برای درمان آفتاب سوختگی پوست خود از گلاب استفاده کنید.

 

گلاب به عنوان پاک کننده صورت

 

اگر ترجیح می دهید در منزل یک پاک کننده طبیعی صورت تهیه کنید، از دستورالعملی که در ادامه آن را بررسی می کنیم، استفاده کنید.

 

 

یک فنجان گلاب را با 2 قاشق غذاخوری صابون کاستیل مخلوط کنید. در صورت تمایل یک عدد کپسول Vitamin e  را باز کرده و به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را می توانید به عنوان پاک کننده صورت استفاده کنید.

 

مرطوب کننده پوست

فرقی نمی‌کند پوستی معمولی، حساس، چرب، مختلط و یا خشک داشته باشید. در هر صورت برای داشتن پوستی سالم و شاداب همواره به یک کرم مرطوب کننده با کیفیت نیاز دارید

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر (جامد) یا تولید شده به روش پرس سرد را با 3 قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. مقدار کمی از مخلوط را روی پوست خود ماساژ دهید.

این مخلوط یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی است. روغن نارگیل به هیدراته کردن پوست و حفاظت از سد دفاعی آن کمک می کند. گلاب نیز به پوست شما شادابی می بخشد. اگر پوست تان خیلی خشک است استفاده از این مخلوط، پوست را به سرعت هیدراته می کند. اما اگر پوست چربی دارید از مصرف روغن نارگیل خودداری کنید.

تونر صورت

چند رشته زعفران را در نصف فنجان گلاب خیس کرده و مخلوط را در یک بطری نگهداری کنید. صورت خود را با پاک کننده شسته و سپس پد پنبه ای را به مخلوط آغشته کنید. در ادامه آن را روی پوست تان بمالید و صبر کنید محلول کاملاً خشک شود. این ترکیب باعث روشن شدن پوست تان نیز می شود.

اگر پوست تان خشک است 5 میلی لیتر گلیسرین را به 30 میلی لیتر گلاب اضافه کنید. برای پوست های مختلط 5 میلی لیتر گلیسرین و سرکه سیب را به 30 میلی لیتر گلاب اضافه کنید. برای پوست چرب، 5 میلی لیتر سرکه سیب را با 50 میلی لیتر گلاب ترکیب کنید.

خواص گلاب برای لاغری

یکی از مهم‌ترین نقش‌های گلاب در لاغری افراد توان بالای این مایع خوشبو در ایجاد لاغری کاذب و در نتیجه کاهش اشتهاست. به این منظور شما می‌توانید چند قطره گلاب را پیش از سرو هر کدام از وعده‌های غذایی خود مصرف کنید. لازم به ذکر است که مصرف روزانه ۲ الی ۳ قاشق غذا خوری گلاب، می‌تواند به روند لاغری شما سرعت بالایی ببخشد.

یکی از خواص گلاب برای پوست رفع آفتاب سوختگی و بثورات پوستی

10 تا 15 برگ ریحان مقدس کوبیده و له شده را به 200 میلی لیتر گلاب اضافه کنید. مخلوط را داخل یک بطری بریزید و به مدت چند ساعت درون یخچال قرار دهید؛ سپس آن را روی محل آسیب دیده اسپری کنید.

مخلوط گلاب با ریحان مقدس دارای خواص خنک کنندگی فوق العاده ای است. ریحان مقدس خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد. این محلول به آرام کردن پوست، درمان آفتاب سوختگی و بهبود لکه های قرمز آن کمک زیادی می کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

میوه سنجد چیست؟

سنجد یک میوه درختی محبوب است که تقریبا در اغلب شرایط آب و هوایی رشد می‌کند. این میوه بیشتر در مناطق غرب و مرکز آسیا کاشته می‌شود و به جز ایران، روسیه و ترکیه نیز در پرورش و تولید آن فعالیت می‌کنند. سنجد میوه‌ای است که در طب سنتی اسلامی و همچنین طب سنتی چینی به مصرف آن سفارش زیادی شده است. این میوه دو نوع کوچک و بزرگ دارد که نوع بزرگ‌تر آن، حالت آردی و پوستی نازک دارد. سنجد میوه‌ای با طبع سرد است که کالری بسیار کم و طعم گسی دارد.

 

خواص درمانی سنجد به قدری زیاد است که شاید از شنیدن بسیاری از آن‌ها تعجب کنید و شاید این سوال برایتان پیش آید که چطور میوه‌ای با این‌ همه خاصیت، در سبد غذایی بسیاری از مردم ما وجود ندارد. بنابراین بهتر است هنگام خرید آجیل مصرفی منزل، سنجد را به لیست خود اضافه کنید و فقط به عید نوروز اکتفا نکنید. خواص سنجد فقط مربوط به میوه‌ی آن نیست. برگ و هسته‌ی سنجد هم خواص جالبی دارند که دانستن آن شاید برایتان جالب باشد. در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم.

پودر سنجد برای چی خوبه؟

برای تهیه پودر سنجد باید میوه سنجد را به طور سالم یعنی با پوست، هسته و گوشت آسیاب کنید. از پودر سنجد می‌توانید برای تهیه یک میان وعده بسیار مفید از پودر سنجد برای بهره مندی از خواص سنجد (فواید پودر سنجد)استفاده کنید؛ به این صورت که یک قاشق غذا خوری از سویق را با یک لیوان شیر مخلوط کتید و برای شیرین شدن به آن یک قاشق غذا خوری عسل هم اضافه کنید.

خواص سنجد برای چشم

اسیدهای چرب موجود در روغن هسته سنجد می‌توانند با افزایش ترشح اشک، خشکی چشم ناشی از استرس را کاهش دهند. روغن خوراکی هسته سنجد، علائم خشکی چشم که در هوای سرد و معمولا در زمستان رخ می‌دهد را با بازگرداندن سطوح بالای ذرات در اشک چشم، کاهش می‌دهد. اسیدهای چرب موجود در این میوه، نوعی مواد شیمیایی تولید می‌کنند که جلوی التهاب را می‌گیرد و به تولید اشک کمک می‌کند.

خواص سنجد برای مردان

با اینکه سنجد خواص فراوانی دارد، اما خوب نیست که مردان در مصرف آن زیاده‌روی کنند. زیرا بوییدن گل سنجد باعث تضعیف قوای جنسی و ناباروری در مردان می‌شود. بنابراین مصرف بالای آن نیز می‌تواند همین تاثیر منفی را بر روی مردان بر جای بگذارید. اما با این حال، مصرف متعادل آن باعث می‌شود تا مردان اسپرم بیشتری داشته باشند و آلت تناسلی آنها بزرگ‌تر شود.

سنجد برای مو

سنجد به دلیل داشتن مواد آنتی اکسیدان خاصیت کلاژن سازی در پوست دارد. در نتیجه با مصرف سنجد، چین و چروک‌های پوست کم شده و پوست جوان می‌شود. روغن سنجد نیز خاصیت ترمیم کنندگی دارد. طبق تحقیقات، این روغن بر روی پوست‌هایی که بر اثر سوختن آسیب دیده‌اند، اثرات خوبی دارد.

علاوه بر این، استفاده از این روغن برای درمان بریدگی‌ها نیز موثر است. برای تقویت پوست و موی سر می‌توان از یک ترکیب فوق‌العاده استفاده کرد. مقداری سنجد و برگ آن را جوشانده و سپس مقداری روغن زیتون به آن اضافه کنید و محلول  را برای موها مصرف نمایید 

شامپو رشد مو فوری و رشد مجدد

درمان فوری ریزش مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.

درمان فوری ریزش مو را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است. 

شامپو رشد مو فوری بایوفول دارای مقادیر بالایی ب کمپلکس و آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر می رساند و مانع از کوتاه شدن طول عمر مو و ریزش مو می شود.

شامپو ضد ریزش مو و شامپو رشد مو فوری بایوفول کانادا قطع ریزش مو بدون بازگشت کاملا گیاهی

  • خواص پودر سنجد برای ریزش مو

 

 

 

 پودر سنجد غنی از فسفر و کلسیم است و این دو ماده می‌توانند موجب تقویت فولیکول‌های مو شوند و از این طریق از ریزش مو‌ها جلوگیری کنند. از دیگر خواص پودر سنجد(فواید پودر سنجد)این‌ است که می‌توانید آن را به صورت ماسک روی مو‌های خود قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را شسته و آب‌کشی کنید و نتیجه این‌کار داشتن مو‌هایی درخشان است.را به کف سر و ساقه‌ی مو ماساژ دهید. این کار برای تقویت و تسریع رشد مو موثر است.

  • طریقه مصرف پودر سنجد برای چاقی صورت

ابتدا باید پودر سنجد را تهیه کنیم. برای تهیه پودر سنجد، میوه سنجد تازه را به صورت کامل(با پوست و هسته) آسیاب می‌کنیم یا از پودر سنجد آماده که نام آن سویق سنجد است می‌توانیم استفاده کنیم. به مقدار ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری از سویق سنجد را با یک لیوان شیرتازه پر چرب مخلوط می‌کنیم و برای شیرین کردن آن می‌توان از یک قاشق غذاخوری عسل استفاده کنیم. از این ترکیب می‌توانیم به صورت میان‌وعده و یا هر روز صبح ناشتا استفاده کنیم. سنجد علاوه بر چاقی صورت برای چاقی تمام بدن و کمک به افزایش وزن فوری نیز مفید است.

  • خواص پودر سنجد برای کودکان

یکی دیگر از خواص پودر سنجد تقویت سیستم ایمنی است. سیستن ایمنی کودکان ضعیف و آسیب پذیر است و پودر سنجد می‌تواند آن را تقویت کند. از مهم‌‌ترین خواص سنجد برای کودکان رفع کمبود ویتامین C در آن‌ها و ممانعت از حضور و ورود عفونت به بدن کودکان است. با ترکیب شیر و پودر سنجد می‌توان به استحکام استخوان کودکان در حال رشد کمک کند و علاوه بر این این ترکیب می‌تواند در رفع سکسکه در کودکان نیز نقش مفیدی داشته باشد. 

پودر سنجد غنی از کلسیم است و می‌تواند از ابتلای کودکان به پوکی استخوان جلوگیری کند؛ همجنین پودر سنجد دارای انواع آمینو‌اسید‌ها و پروتئین است و به عضله سازی کودکان کمک می‌کند. پودر سنجد برای درمان تکرر ادرار در کودکان نیز موثر است. پودر سنجد علاوه بر کلسیم، غنی از فسفر نیز هست و از این طریق به رشد قد کودکان کمک می‌کند.

  •  

خواص پودر سنجد برای لاغری

پودر سنجد دارای مقادیر بالای فیبر است. فیبر موجب سیری و کاهش اشتها می‌شود و از این طریق باعث می‌شود تا فرد میزان کمتری غذا مصرف کند و دیر‌تر احساس گرسنگی پیدا کند. پودر سنجد متابولیسم بدن را بالا می‌برد، با مصرف روزانه پودر سنجد می‌توانید کاهش وزن داشته باشید.با وجود آن‌که خواص پودر سنجد برای لاغری می‌تواند تاثیرگذار باشد؛ اما نمی‌توان تنها با مصرف پودر سنجد به کاهش وزن لازم رسید. به همین دلیل نیاز است از یک رژیم لاغری اصولی پیروی کنید تا بتوانید به میزان کافی کاهش وزن داشته باشید و به تناسب اندام برسید.

از آن‌جایی که رژیم‌های بهاره غفاری، اصولی هستند و بدون محدودیت‌های شدید یا حذف مواد غذایی، به شما کمک می‌کنند به تناسب اندام برسید، وزن کم کنید و در عین حال از تاثیر طولانی‌مدت آن لذت ببرید، طرفداران زیادی دارند.همچنین به دلیل اصولی بودن این رژیم‌ها، سلامتی را در کنار تناسب اندام خواهید داشت. 

فواید سنجد و ویتامین A:

ویتامین A گونه ای ویتامین می باشد که در چربی نقش محلول را بازی می کند که خواص بسیاری برای بدن دارد. از جمله مزایای این ویتامین محافظت از پوست، مو و مخاط است. ویتامین A موجود در سنجد در بهبود راندمان سیستم ایمنی، تشکیل و مستحکم شدن استخوان‌ها، باروری و بزرگ شدن جنین بسیار با اهمیت می باشد.

ویتامین A موجود در این میوه با خاصیت سنجد، همراه می­شود تا در سلامت چشم و بینایی یک عامل تقویت کننده شناخته شود. خوشبختانه این ویتامین در سنجد به وفور یافت می­شود، همچنین جلوگیری از مشکلات معده و التهابات روده و انواع سرطان‌ها یکی دیگر از وظایف این ویتامین است.

آشنایی با ویتامین‌ های گروه B در خواص سنجد:

یکی دیگر از خاصیت های سنجد، وجود ویتامین ب میباشد. ویتامین ‌های ب نوعی ویتامین محلول در آب هستند که برای سلامت بدن به خصوص سیستم عصبی بسیار با اهمیت تلقی می‌شوند. ویتامین B1 یا تیامین جهت تقویت حافظه و سیستم عصبی، همچنین پیشگیری از اختلال در کارایی سلول ‌های عصبی که باعث بی حسی دست و پا و… می‌شوند، مورد نیاز است.

ویتامینB2 یا ریبوفلاوین نیز برای رشد و عملکرد بدون نقص سلول‌های خون و مغز نقشی حیاتی را ایفا می‌کند. این ویتامین نه تنها برای سلامت مخاط معده و روده، بلکه برای زیبایی و شفافیت پوست نیز با اهمیت است.

ارتباط ویتامین C با خاصیت سنجد:

شاید عجیب باشد اما از خواص سنجد، به وجود ویتامین C می­شود اشاره کرد که با مصرف آن پوستی لطیف خواهید داشت. تقریبا همه ما با مهم‌ترین خاصیت ویتامین C یعنی تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا هستیم. با استفاده از این ویتامین فشار خون شما کاهش یافته که بدین وسیله از بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری به عمل می‌آید. رشد مو و ناخن، جلوگیری از کمبود .

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول بهره ببرید.

 ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین است.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو است.

ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی است.

این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است و تمامی ترکیبات آن کاملا ارگانیک بوده و ترکیبات مغذی از جمله روغن هسته انگور، روغن زیتون، روغن دانه آفتاب گردان، ویتامین ها، آمینو اسید ها و ترکیبات پروتئینی در آن به کار رفته است.

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره مو ابریشمی مو و حالت دهنده و لخت کننده مو اولتراشاین بایوفول کاناداآهن و… نیز از آثار مثبت این ویتامین بر بدن هستند.

ویتامین E موجود در خواص سنجد:

این ویتامین یکی از مواد مفید و موثر برای داشتن یک قلب سالم و همچنین تضمین کننده سلامتی پوست و مو است. سنجد با داشتن مقادیر زیادی ویتامین E در زیبایی و لطافت پوست ایفای نقش می‌کند.

بتاکاروتن، فیبر،کلسیم، پروتئین، انواع آنتی اکسیدان، مواد معدنی، امگا 3، 6 و 9 از جمله مواد مغذی دیگری هستند که در این میوه یافت می‌شوند و به عنوان خاصیت سنجد، می­شناسند.

خواص سنجد برای زیبایی:

یکی از مهم‌ترین خواص سنجد، تاثیری است که بر زیبایی فرد می‌ گذارد و علم به این موضوع باعث شده است که از شرکت‌ های تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی پوست و مو به استفاده از این ماده روی بیاورند. در ادامه به بخشی از این موارد اشاره می‌کنیم.

  • سنجد با داشتن مقادیر زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان، سنتز کلاژن در بدن را تحریک می‌کند که این موضوع باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست می‌شود.
  • استفاده از جوشانده برگ این گیاه سنجد در ترکیب با روغن زیتون، باعث تحریک رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و توقف خارش کف سر می‌شود.
  • از فواید سنجد، می­توان به ویتامین‌ های موجود در آن اشاره کرد که باعث جوانی و براق شدن پوست می‌شوند.
  • از گل درخت سنجد نیز برای رشد مو استفاده می‌شود. به این صورت که روغن گرفته شده از گل این گیاه را به کف سر مالش می‌دهند و این کار سرعت افزایش مو را بیشتر می‌کند.

اگر تا به حال از یکی از محصولات مراقبت از پوست و مو با عصاره سنجد استفاده نکرده اید، امتحان کردن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم چرا که خواص سنجد، در عصاره ی آن نیز وجود دارد.

 



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 ارديبهشت 1402 | نظرات ()