نوشته شده توسط : salamati

آویشن یکی از محبوب‌ترین گیاهان برای آشپزی است که سابقه‌ی طولانی‌مدتی هم در طب‌های سنتی دارد. خواص آویشن برای سلامتی منجر شده مردم زیادی سالیان سال از این گیاه برای درمان بیماری‌ها، حفظ سلامتی و به‌ویژه پیشگیری و درمان مسمومیت غذایی استفاده کنند.

در روزگاران کهن که یخچال و امکانات لازم برای نگه‌داری غذاها وجود نداشت مردم از آویشن در غذاهای خود استفاده می‌کردند تا جلوی فاسد شدن گوشت و ابتلا به بیماری‌های موجود در غذاها را بگیرند. همچنین زمانی که هنوز آنتی‌بیوتیک وجود نداشت استفاده از روغن آویشن بهترین راهکار برای بهبود زخم‌ها و پیشگیری از عفونت به شمار می‌رفت.

امروزه آویشن در برنامه‌ی غذایی بیشتر مردم پیدا می‌شود. فواید آویشن برای سلامتی به شما کمک می‌کند زندگی سالم و عمر طولانی‌تری داشته باشید. در این نوشته می‌خواهیم نگاه دقیق‌تری به آویشن و خواص آن بیندازیم و ببینیم چرا باید از این گیاه در غذاهای خود استفاده کنید.

شامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا

شامپو ضد ریزش مو

درمان فوری ریزش مو و رشد مو با شامپو رشد مو بایوفول کانادا

این شامپو ضد ریزش مو کاملا گیاهی و ارگانیک است.

شامپو ضد ریزش بایوفول ساخت کشور کانادا است.

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

بهترین و سریع ترین روش برای لاغری ژل لاغری هات چیلی

چربی سوزی موضعی با کرم لاغری هات چیلی میسر است.

این کرم ضد سلولیت درمان سلولیت نیز است.

خواص چای آویشن

چای آویشن برای چی خوبه ؟

چای آویشن برای سلامتی انسان فواید زیادی دارد. از خواص چای آویشن می‌توان به درمان دردهای شکمی، تسکین دردهای قاعدگی، افزایش ادرار، درمان سرفه و آنفلونزا، کمک به درمان روماتیسم، درمان دردهای ملتحمه، پیشگیری از سقط جنین، درمان احتقان ریه اشاره کرد. از دیگر خواص چای آویشن درمان کم‌خونی است.چای آویشن بوی بد دهان و آفت دهان را می‌تواند درمان کند. یکی دیگر از خواص چای آویشن کمک به بهبود بیماران کلیوی و بیماران مثانه است. در مورد خواص چای آویشن برای خانم‌ها می‌توان به دفع خونریزی‌های رحم و ترشحات غیرطبیعی آن‌ها اشاره کرد.

روش تهیه چای آویشن

یک قاشق غذاخوری از آویشن را همراه با ۲ لیوان آبجوش مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه دم بکشد. بعد از ده دقیقه می‌توانید چای آویشن خود را میل کنید. در فصل زمستان مصرف چای آویشن می‌تواند به درمان زکام و سرماخوردگی کمک کند.از چای آویشن برای مقابله با برونشیت، سیتوزین، تسکین گلو‌درد، ضعف بدن نیز می‌توانید استفاده کنید.

خواص آویشن در لاغری

از دیگر خاصیت آویشن می‌توان به خواص آویشن در لاغری و کاهش وزن سریع اشاره کرد. درطب سنتی استفاده از خواص دمنوش آویشن و داروهای آویشن به افرادی که خواهان کاهش وزن و لاغری هستند توصیه می‌کنند.طبع گرم آویشن در افرادی که مزاج سرد دارند، مخصوصا آن‌هایی که در ناحیه شکم تخت مستعد چاقی هستند، سبب کاهش وزن و لاغری می‌شود. آویشن خاصیت دیوریتیک (ادرار آور) دارد که سبب دفع سموم و کاهش وزن می‌شود. دمنوش آویشن سبب افزایش متابولیسم بدن می‌شود که این مورد هم یکی دیگر از خواص آویشن در لاغری است.

هضم سریع غذا، رفع یبوست و کارکرد صحیح و درست سیستم گوارش نیز می‌تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند، مصرف یک فنجان دمنوش آویشن در طول روز می‌تواند به عملکرد بهتر سیستم گوارش کمک کند. مصرف دمنوش آویشن صبح‌ها به به کاهش اشتها و رفع سوءهاضمه کمک می‌کند

 

پژوهش‌های زیادی وجود دارند که خواص آویشن را برای کاهش یا از بین بردن باکتری‌های موجود در غذاها، بهبود سلامت قلب و کاهش التهاب و بیماری‌ها در بدن تأیید می‌کنند.

ترکیبات موجود در آویشن می‌توانند انواع میکروب‌ها را از بین ببرند و همچنین به جلوگیری از عفونت‌ها و از بین بردن رادیکال‌های آزاد کمک کنند. رادیکال‌های آزاد ترکیبات مضری هستند که در فرآیندهای سلولی بدن به وجود می‌آیند و می‌توانند منجر به التهاب و ابتلا به بیماری‌های مزمن شوند.

شما با مصرف منظم آویشن به‌عنوان یک چاشنی و ادویه در غذاهای خود می‌توانید با فواید بسیاری برای سلامتی روبه‌رو شوید. در ادامه فواید آویشن را بررسی می‌کنیم.

۱. خواص آویشن برای فشار خون؛ می‌تواند فشار خون بالا و سطح کلسترول را پایین بیاورد

با توجه به پژوهش‌ها، آویشن می‌تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند و به همین دلیل یکی از بهترین گیاهان درمانی برای کسانی که به این مشکل دچار هستند در نظر گرفته شود.

پژوهش‌گران با بررسی جانوران دریافته‌اند که آویشن و عصاره‌ی آن می‌توانند ضربان قلب افراد مبتلا به فشار خون بالا را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهند و فشار خون را تنظیم کنند. جدا از این، این ماده‌ی غذایی می‌تواند به تنظیم و بهبود سطح کلسترول بد (LDL)، کلسترول خوب (HDL) و همچنین تری‌گلیسیرید کمک کند.

کلسترول یک جزء ساختاری ضروری از هر سلول در بدن به شمار می‌رود. کلسترول دو نوع خوب (HDL) و بد (LDL) دارد. کلسترول خوب به انتقال کلسترول به کبد و دفع آن کمک می‌کند. ولی کلسترول بد باعث می‌شود کلسترول به شریان‌ها و سرخرگ‌ها برود و پس از انباشته شدن منجر به بیماری سختاک سرخرگ‌ها شود. تری گلیسیرید هم یک نوع چربی خون است که در صورت افزایش یافتن می‌تواند خطر سکته یا بیماری‌های قلبی را به دنبال داشته باشد.

شما به جای استفاده از ادویه‌های مضری مانند نمک می‌توانید به سراغ آویشن و سایر چاشنی‌های گیاهی بروید تا هم غذاهای خوشمزه‌ای آماده کنید و هم جلوی بالا رفتن سطح فشار خون و کلسترول را بگیرید.

رژلب میبلین اصل ویتامینه

برای داشتن یک آرایش تمام عیار رژلب میبلین تنها انتخاب شماست.

این رژلب بدون سرب مرطوب کننده و ویتامینه لب است.

رژلب بادوام میبلین دارای انواع ویتامین ها و ۲۴ ساعته است.

۲. فواید آویشن در درمان سرطان

کمک به درمان سرطان یکی دیگر از خواص آویشن محسوب می‌شود. یک مطالعه‌ی پرتغالی به این نتیجه رسید که آویشن ممکن است به پیشگیری از سرطان، به‌ویژه سرطان روده‌ی بزرگ (کولون) کمک کند. علت این خاصیت آویشن وجود بعضی ترکیبات مفید در آن است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم لوتئین و اسید اورسولیک را نام ببریم.

آویشن همچنین اثرات مثبتی روی سرطان سینه می‌گذارد. نشان داده شده که این گیاه از طریق افزایش مرگ سلول‌های سرطانی به درمان سرطان سینه کمک می‌کند. یکی دیگر از ترکیبات مهم موجود در روغن اسانسی آویشن کارواکرول نام دارد که در پیشگیری از سرطان مفید است. یک مطالعه به این نتیجه رسید که کارواکرول می‌تواند از تکثیر سلول‌های سرطانی پیشگیری کند. نشان داده شده که این ترکیب روی انواع سرطان‌‌ها، به‌ویژه سرطان روده اثرات درمانی دارد.

خواص آویشن برای سرماخوردگی و مشکلات تنفسی

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که آویشن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این مسأله به درمان بیشتر بیماری‌های تنفسی کمک می‌کند. از آویشن برای درمان مشکلات تنفسی از جمله برونشیت و سرفه استفاده می‌شود. خواص آویشن در درمان ناراحتی‌های تنفسی تأیید شده است. یک مطالعه هم به این نتیجه رسیده که استفاده از آویشن سرماخوردگی و سایر علائم برونشیت مزمن را تسکین می‌دهد.

خواص آویشن برای زنان؛ مشکلات قاعدگی را تسکین می‌دهد

تسکین مشکلات قاعدگی را هم می‌توانیم در لیست خواص آویشن قرار دهیم. یک مطالعه به این نتیجه رسید که آویشن ممکن است به کاهش دل درد قاعدگی کمک کند.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش مو شوک

درمان انواع رزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک

این محلول ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.

تونیک ضد ریزش مو شوک ساخت کشور کانادا است

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه اولتراشاین

درمان خشکی وزی و موخوره با ماسک کراتینه مو اولتراشاین

این ماسک ضد موخوره مو دارای اثردهی فوری و درمان قطعی است.

ماسک صاف کننده مو اولتراشاین ساخت کشور کانادا است.

 فواید آویشن برای سلامت دهان و دندان

مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که روغن آویشن می‌تواند به تسکین عفونت‌های دهان و دندان کمک کند. نشان داده شده که این روغن با باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌‌ها مبارزه می‌کند. همچنین می‌توانید از آویشن به‌عنوان شوینده‌ی دهان استفاده کنید و با این کار به حفظ سلامت دهان و دندان خود کمک کنید.

برای این کار یک قطره روغن آویشن را در یک فنجان آب گرم بریزید و آن را خوب هم بزنید. مخلوط را چند دقیقه غرغره کنید. سپس آن را از دهانتان خارج کنید. در یک مطالعه‌ی دیگر نشان داده شد که روغن آویشن می‌تواند در برابر عوامل بیماری‌‌زای دهان و دندان به‌عنوان یک ترکیب ضدعفونی‌کننده‌ی اثربخش عمل کند.

سایر مشکلات مربوط به دهان و دندان از جمله پلاک، پوسیدگی دندان، بوی بد دهان و التهاب لثه را هم می‌توانید با آویشن از بین ببرید. علت خاصیت ذکر شده‌ی آویشن داشتن خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کننده‌ است. تیمول که یکی دیگر از ترکیبات موجود در آویشن به شمار می‌رود، از دندان‌ها در برابر پوسیدگی‌ محافظت می‌کند.

برنزه کننده سولاریوم و بدن

برای پوستی برنزه در طول یک فصل برنزه کننده فلورسان انتخاب بی نظیر است.

این کرم برنزه کننده دارای ویتامین و مرطوب کننده است.

لوسیون برنزه کننده فلورسان ساخت کشور روسیه است.



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

روغن سیاه دانه چه خواصی برای سلامت و زیبایی دارد؟

درمان عارضه‌های پوستی

روغن سیاه دانه یک آنتی اکسیدان قوی است و خواص ضد التهابی دارد. این قابلیت‌ها باعث شده که عارضه‌های پوستی مانند آکنه، اگزما، خشکی حاد و پسوریازیس از طریق استعمال این روغن گیاهی بهبود پیدا کند.

نرم‌کننده پوست

این روغن از بروز هر گونه خشکی در پوست جلوگیری می‌کند. استفاده از این روغن در نواحی خشک پوست درمان قطعی اینگونه عارضه‌ها محسوب می‌شود.

درمان شوره سر

خاصیت ضد التهابی که در این روغن وجود دارد، اجازه نمی‌دهد عارضه‌هایی مانند شوره خشک سر بروز پیدا کند. در واقع با استفاده از این روغن پوست سر شما از ابتلاء به هرگونه عفونت در امان می‌ماند. البته روغن‌تراپی برای کسانی که شوره چرب سر دارند توصیه نمی‌شود، بلکه برای درمان شوره سر خشک از آن استفاده ‌می‌شود.

کمک به کاهش وزن

تحقیقات علمی و البته دستاوردهای تجربی نشان داده است که مصرف منظم روغن استخراج شده از سیاه دانه شاخص توده بدنی را در افراد چاق کاهش می‌دهد. همچنین سندروم متابولیک و دیابت نوع دو با استعمال این روغن تا حدودی درمان می‌شود. یکی از این تحقیقات بر روی 90 خانم 25 تا 50 ساله انجام گرفته است. در این بررسی به مجموعه آماری که همگی به چاقی مبتلا بودند رژیم کم کالری داده شد. اما بخشی از خانم‌ها در هر وعده غذایی 1 گرم روغن سیاه دانه مصرف می‌کردند. و بخش دیگر خانم‌ها این 3 گرم روغن را در روز دریافت نمی‌کردند. پس از پایان 90 روز آزمایش مشخص شد که افرادی که از این روغن در رژیم غذایی خود استفاده کرده‌اند، خیلی بیشتر از افراد دیگر کاهش سایز و اندازه دور کمر داشته‌اند. این افراد همچنین میزان کلسترول خون و چربی LDL مضر کمتری در پایان آزمایش داشتند.

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

بهترین و سریع ترین روش برای لاغری ژل لاغری هات چیلی

چربی سوزی موضعی با کرم لاغری هات چیلی میسر است.

این کرم ضد سلولیت درمان سلولیت نیز است.

بهبود روماتیسم مفصلی

این روغن عوارض بیماری روماتیسم مفصلی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. روغن این دانه اثرات ضد التهابی داشته و در نتیجه به کاهش التهاب مفصل‌ها در افراد مبتلا به روماتیسم کمک می‌کند.

کاهش عوارض دیابت

افرادی که مبتلا به دیابت هستند، با بالا رفتن قند خونشان ممکن است دچار عوارضی مانند اختلالات کلیوی، بیماری‌های چشم و سکته مغزی شوند. تحقیقات علمی نشان داده است که مصرف مقدار کمی از روغن سیاه دانه در روز، به کاهش قند خون ناشتا و عوارض ناشی از دیابت کمک می‌کند.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش مو شوک

درمان انواع رزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک

این محلول ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.

تونیک ضد ریزش مو شوک ساخت کشور کانادا است

درمان ناباروری

تحقیقات و مطالعات در مردان مبتلا به اسپرم غیرطبیعی و ناباروری مشخص شده است که روغن سیاه دانه ممکن است حرکت اسپرم را بهبود بخشد و تعداد اسپرم و حجم منی را افزایش دهد.

یافته‌های جدیدتر در مطالعات سال 2018 روی موش‌های نر تأیید می‌کند که عنصر کلیدی تیموکینون می‌تواند به افزایش کیفیت، تحرک، زنده ماندن و تعداد سلول‌های موجود در اسپرم کمک کند.

کنترل فشار خون

روغن سیاه دانه می‌تواند به کاهش فشار خون در افرادی که دارای فشار خون بالا هستند کمک کند.

تحقیقات انجام شده بر تعدادی از افراد که دارای فشارخون بالا بوده و روغن سیاه دانه برای آن‌ها تجویز شده بود، به مرور نشان‌دهنده کاهش فشارخون سیستولیک و دیاستولیک در بین این افراد بود.

از سوی دیگر، تحقیقات در این زمینه بر افراد مسن مبتلا به فشار خون بالا نشان داد که کاهش فشار خون در میان شرکت‌کنندگانی که از روغن سیاه دانه مصرف کرده بودند در مقایسه با گروهی که تحت درمان دارویی قرار گرفته بودند، نتیجه بهتر و سریع‌تری مشاهده شد.

البته ذکر این نکته ضروری است که در برخی موارد ممکن است فشار خون پایین در نتیجه آن تجربه شود به همین خاطر بهتر است قبل از استفاده از آن برای کاهش فشار خون خود با پزشک مربوطه مشورت کنید.

تقویت رشد مو

یکی از قابلیت‌های این روغن حفظ سلامت پوست سر و جلوگیری از بروز هر گونه عفونت، قارچ و باکتری است. از طرفی این ماده طبیعی ریشه موها را تقویت می‌کند. بنابراین خرید روغن سیاه دانه و استعمال منظم و مستمر آن به معنای داشتن موهایی پرپشت و سلامت است.

پیشگیری از بروز موخوره

در مقاله رهایی از موخوره در مورد موخوره به تفصیل بحث شد. اسیدهای چرب موجود در سیاه دانه و روغنی که از آن تهیه‌ می‌شود، همان چیزی است که مو نیاز دارد. مویی که مدام با روغن سیاه دانه تقویت می‌شود، نه دچار شکستگی می‌شود و نه دو شاخه شدن و موخوره در آن رخ می‌دهد.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه اولتراشاین

درمان خشکی وزی و موخوره با ماسک کراتینه مو اولتراشاین

این ماسک ضد موخوره مو دارای اثردهی فوری و درمان قطعی است.

ماسک صاف کننده مو اولتراشاین ساخت کشور کانادا است.

ترمیم موهای آسیب‌دیده

این روغن به دلیل وجود غلظت بالای تیموکینون، یک آنتی هیستامین قدرتمند محسوب می‌شود. این قابلیت در ترمیم موهای نازک شده بر اثر آسیب و تنش‌های محیطی مفید است. همچنین رشد طبیعی موهای از بین رفته، یکی دیگر از فواید این قابلیت است.

حفظ مو از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد

خواص آنتی اکسیدانی این روغن، در آن قابلیتی ایجاد کرده است که موجب محافظت از مو در مقابل رادیکال‌های آزاد می‌شود. البته این موضوع برای پوست نیز صدق می‌کند.

 تقویت سلامت موها

روغن سیاه دانه علاوه بر اینکه ماده‌ای طبیعی برای مراقبت از پوست است، فوایدی برای سلامت مو نیز دارد. جای تعجب نیست که این روغن اغلب در فهرست راه حل‌های طبیعی برای تقویت سلامت مو و پوست سر به روش‌های متعددی قرار می‌گیرد.

از آنجایی که این روغن حاوی نیگلون است که تحقیقات نشان داده است نوعی آنتی هیستامین بسیار مهم بوده که ممکن است از ریزش مو که ممکن است به دلیل آلوپسی آندروژنیک یا آلوپسی آره آتا باشد، جلوگیری کند. روغن سیاه دانه با خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی و ضد‌التهابی خود، می‌تواند به سلامت پوست سر به طور کلی کمک کند، همچنین شوره و خشکی سر را از بین ببرد و در عین حال سلامت مو را بهبود بخشد.

نحوه مصرف روغن سیاه دانه برای پوست

روغن سیاه دانه به دلیل خاصیت ضد‌التهابی، آنتی اکسیدانی و ویتامین‌ها به خصوص ویتامین E که دارا است، به طور گسترده‌ای برای اختلالات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این خواص می‌توانند لکه‌های تیره اطراف چشم را به مرور زمان از بین ببرد.

مواد لازم:

  • 1/2 قاشق چای خوری عسل
  • 2-3 قطره روغن سیاه دانه

طرز تهیه:

روغن سیاهدانه را با عسل مخلوط کنید، سپس این مخلوط را زیر چشم‌هایتان قرار دهید. بگذارید 10 الی 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آن را بشویید. 

 

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

بهترین و سریع ترین روش برای لاغری ژل لاغری هات چیلی

چربی سوزی موضعی با کرم لاغری هات چیلی میسر است.

این کرم ضد سلولیت درمان سلولیت نیز است.



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان به طلای مایع شهرت دارد! این روغن اکسیری است که جادو می‌کند. فواید روغن آرگان بسیار زیاد است و از درمان پوست و مو گرفته تا مشکلات گوارشی و پیشگیری از سرطان را شامل می‌شود. این روغن از میوه درختی به نام آرگان با نام علمی Argania spinosa به دست می‌آید. درخت آرگان بومی کشور مراکش است، ارتفاع حدود ۸ متر و عمر طولانی دارد که در ۳۰ سالگی میوه می‌دهد. درون میوه مغزی وجود دارد که روغن از آن تهیه می‌شود. جالب است بدانید که این درخت در برابر خشکی، گرما، خاک ضعیف و شرایط سخت محیطی مقاوم است. شاید اصلا همین مقاومت باعث می‌شود آنچه به ثمر می‌نشیند، مفید و پرخاصیت باشد. خنده دار است ولی بزهای کوهی مراکش از این درخت بالا می‌رفتند تا میوه اش را بخورند!

روغن آرگان مملو از ویتامین‌ها به‌ویژه ویتامین A و E، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب ضروری است. اسید لینولئیک و اسید اولئیک موجود در آن سبب تقویت تارهای ضعیف و آسیب‌دیده مو می‌شود درحالی‌که ویتامین E موجود در آن تأثیر مهمی در آبرسانی پوست و مو دارد. همچنین این روغن در بازگرداندن قابلیت ارتجاعی و درخشش پوست و مو نیز بسیار مؤثر است. تحقیقات نشان داده است که استفاده از روغن آرگان حتی به ماندگاری رنگ مو نیز کمک می‌کند.

به همین ترتیب زمانی که روی پوست یا مو قرار می‌گیرد اسیدهای چرب موجود در آن جهت تسکین و محافظت از پوست و مو، مزایای ضدالتهابی و ضد باکتریایی قابل‌ توجهی را در کنار رطوبت رسانی، ارائه می‌دهند.

علاوه بر این‌ها روغن آرگان با کنترل تولید سبوم باعث کاهش جوش‌های پوستی می‌شود و می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند اگزما و درماتیک کمک‌کننده باشد. این ماده انعطاف‌پذیری پوست را بهبود می‌بخشد و علائم کششی پوست را کاهش داده یا از بروز آن جلوگیری می‌کند. این روغن ضد جوش برای انواع پوست مناسب است و منافذ پوست را مسدود نمی‌کند.

روغن آرگان مملو از ویتامین‌ها به‌ویژه ویتامین A و E، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب ضروری است، ازاین‌رو در آبرسانی، بازگرداندن قابلیت ارتجاعی و درخشش پوست و مو بسیار مؤثر عمل می­کند.

 

رژلب میبلین اصل ویتامینه

برای داشتن یک آرایش تمام عیار رژلب میبلین تنها انتخاب شماست.

این رژلب بدون سرب مرطوب کننده و ویتامینه لب است.

رژلب بادوام میبلین دارای انواع ویتامین ها و ۲۴ ساعته است.

 

خواص روغن آرگان برای مو چیست؟

می‌توان گفت این روغن بهترین روغن برای مو است. مو یکی از ویژگی‌های زیبای هر فرد است و البته بر روی ظاهر، اعتماد به نفس و یا حتی ویژگی‌های شخصیتی‌اش هم تاثیر می‌گذارد. اگر فردی را می‌بینید که موهای سالم و درخشانی دارد و درست در همان زمان از موهای آسیب‌دیده خودتان نا امید می‌شوید، باید بدانید که وقت آن است که به موهای خود بیشتر برسید! موها به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت، مواد شیمیایی، انواع رنگ مو و … نیاز به مراقبت زیادی دارند تا بتوانند وضعیت سالم خود را حفظ کنند و اینجاست که روغن مو قهرمانانه وارد می‌شود.

درمان شوره سر

روغن آرگان مرطوب‌کننده بسیار خوبی است و به دلیل میزان بالای ویتامین ای و آنتی اکسیدانش با شوره و پوسته‌های خشک سر مبارزه می‌کند. زمانی که برای درمان شوره مو از شامپوهای ضدشوره استفاده می‌کنید، در واقع میزان زیادی از مواد شیمیایی که قوی هم هستند، به پوست سر می‌رسانید ولی روغن طبیعی آرگان بدون آسیب به سر، با آیرسانی به مو حتی با چند قطره می‌تواند مشکل را حل کند.

نرم‌کننده بعد از حمام

از این ماده می‌توان به عنوان ماده نرم‌کننده بعد از شامپوی مو هم استفاده کرد. این روغن حالت وزی مو را می‌گیرد و موخوره را هم درمان می‌کند. دو سه قطره از آن را کف دست ریخته و آن را روی ساقه تا انتهای مو ماساژ دهید. این نکته را هم باید بگوییم که درخشندگی و نرمی مو با استفاده از این روغن به ظاهر شما باز می‌گردد.

محافظت از مو در برابر حرارت

مژده بدهید که دیگر سشوار و اتوی موها را آسیب نخواهد زد! قبل از استفاده این وسایل، دو تا سه قطره از روغن آرگان را کف دست ریخته و به موها بمالید. با استفاده از برس یا شانه روغن را به همه تارهای مو برساند و آن را از آسیب درجه حرارت بالا در امان بدارید.

شامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا

شامپو ضد ریزش مو

درمان فوری ریزش مو و رشد مو با شامپو رشد مو بایوفول کانادا

این شامپو ضد ریزش مو کاملا گیاهی و ارگانیک است.

شامپو ضد ریزش بایوفول ساخت کشور کانادا است.

 

پوستی درخشان با روغن آرگان!

روغن آرگان نه سنگین است نه سبک بنابراین برای انواع پوست به‌ویژه پوست‌های مستعد آکنه بسیار مناسب است. ازآنجایی‌که این روغن به‌عنوان سدی در مقابل از دست رفتن رطوبت عمل می‌کند بنابراین بهتر است بعد از سرم و مرطوب‌کننده استفاده شود تا به حفظ کیفیت هیدراتاسیون پوست کمک کند.

تحقیقات نشان داده است که استفاده روزانه روغن آرگان به‌صورت موضعی باعث بهبود قابلیت ارتجاعی و آبرسانی پوست می‌شود. اگر از روتین‌های مراقبتی چندمرحله‌ای خسته می‌شوید می‌توانید مرطوب کننده‌های غنی‌شده با روغن آرگان را در بازار پیدا کنید.

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

بهترین و سریع ترین روش برای لاغری ژل لاغری هات چیلی

چربی سوزی موضعی با کرم لاغری هات چیلی میسر است.

این کرم ضد سلولیت درمان سلولیت نیز است.

علاوه بر این می‌توانید این روغن را با سایر روغن‌های مناسب پوست مثل روغن جوجوبا یا حتی روغن گل سرخ ترکیب کنید و از نرمی و لطافت پوستتان لذت ببرید. اگرچه ممکن است محصولات مرطوب‌کننده بدن حاوی ۱۰۰ درصد روغن آرگان باشند اما محصولات پوست صورت عموماً حاوی مواد مغذی اضافی یا ترکیبات گیاهی هستند. از دیگر مزایای روغن آرگان برای پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خشکی پوست را درمان می‌کند.
  • چین‌وچروک را از بین می‌برد.
  • در درمان آکنه مؤثر است.
  • از پوست در برابر آفتاب و لکه‌های پیری محافظت می‌کند.
  • می‌تواند به‌عنوان پاک‌کننده آرایش استفاده شود.
  • ترک‌خوردگی دست و پا را برطرف می‌کند.
  • علائم کشش پوست را کاهش می‌دهد.


:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati
ماسک خاک رس و گلاب برای درمان جوش زیر پوستی :

۲ قاشق غذاخوری خاک رس ، 1 قاشق چایخوری گلاب، 4-5 قاشق آبلیمو مواد را مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. ناحیه مورد نظر را مرطوب کرده و خمیر را به طور مساوی روی آن بگذارید، اجازه دهید خشک شود و پس 15 الی 20 دقیقه بشویید. همچنین ماسک را به مدت طولانی روی صورت نگذارید زیرا می تواند پوست را خشک کند.

ماسک خاک رس برای رفع تیرگی زیربغل :

1قاشق چایخوری خاک رس، مقداری آب لیمو، مقدار کافی آب را به آن اضافه کنید مواد را مخلوط کرده تا خمیر نرمی به‌دست آید. آن را روی زیر بغل خود بگذارید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید. این کار را باید ۲ بار در هفته انجام دهید.

چرا خاک رس را برای ماسک مناسب می دانند؟
  • خاک رس در تمام رنگ ها دارای قابلیت پاک سازی پوست و از بین بردن سلول های مرده را دارند.
  • به سفت شدن پوست کمک کرده و پوست میزان چربی پوست را تعادل می سازند.
  • برای از بین بردن جوش های صورت و بدن و حتی جوش های سر سیاه بینی بسیار مفید بوده و تاثیرات چشم گیری دارد.
  • از آن جا که معمولا زنان وسایل آرایشی طبیعی استفاده نمی کنند اگر یک ماسک طبیعی و بسیار مناسب مانند ماسک خاک رس دریایی را در برنامه ی خود قرار داده و به صورت منظم استفاده کنند، صورتی شاداب و پاکیزه خواه

فواید خاک رس برای پوست

پیش از هر چیزی لازم به ذکر است که خاک رس را می‌توانید در سه نوع خاک رس قرمز، خاک رس سفید و خاک رس سبز بیابید. از جمله مزایای استفاده از خاک رس برای پوست میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

 

موس ضد ریزش و ضخیم کننده ،تقویت کننده، حالت دهنده و پرپشت کننده موهای ضعیف و نازک BIOFOL

درمان ریزش مو+ حجم دهنده و ضخیم کننده تارهای نازک مو

با استفاده از موس مو بایوفول شما فقط به موهایتان حالت نمیدهید بلکه به تقویت فولیکول مو کمک می کنید.

محافظ قوی مو در برابر عوامل آسیب رسان مانند آلودگی هوا، اشعه های مضر خورشید، سشوار و حالت دهنده های حرارتی و شیمیایی

موس مو بایوفول علاوه بر حالت دهی به موها، باعث افزایش ضخامت تار موها نیز میشود.

تارهای نازک شما توسط این فوم درمانی محافظت می شود

موس پرپشت کننده بایوفول کانادا به ضخیم شدن و پرپشت شدن موهای ضعیف،نازک و کم حجم کمک می کند و در عین حال بهترین حالت ممکن را برای مو های شما به همراه دارد.

  • موس ضد ریزش مو
  • رشد مجدد مو
  • موس درمانی مو بر پایه پلاسنتا کمپلکس
  • موس ضخیم کننده موهای ضعیف و نازک
  • حالت دهنده و پرپشت کننده مو
  • محافظ بسیار قوی موهای ضعیف
  • ضد پیری
  • حالت دهنده و تقویت کننده همزمان مو
  • تقویت ساقه و پرپشت شدن آن
  • کنترل چربی و خشکی مو
  • حالت دهندگی عمیق مو بدون نیاز به محصولات حرارتی

محلول رشد مو و تقویت مو سی کمپلکس بایوفول کانادا

محلول رشد مو و تقویت مو و آبرسان سی کمپلکس بایوفول کانادا با ترکیبات گیاهی و اثردهی فوری مخصوص موهای نازک، معرفی ویژگی های سرم رشد مو فوری:

  • محلول قطع ریزش و تقویت مو های نازک
  • احیا کننده و آبرسان موهای نازک ، خشک و آسیب دیده
  • محلول رشد مو فوری
  • سرم رشد مو فوری و آبرسان گیاهی
  • محلول تقویت مو و  آبرسان مو سی کمپلکس به تارهای بلند مو آبرسانی و رطوبت رسانی می کند و سرعت رشد مو را بالا می برد.
  • محلول ضخیم کننده مو
  • بالا برنده استحکام ریشه و ساقه مو
  • استحکام و افزایش ضخامت ساقه مو برای جلوگیری از شکستگی و نازک شدن
  • محلول مو مغذی و ویتامینه
  • سرم نرم کننده قوی و حالت دهنده سبک مو
  • رطوبت رسانی و افزایش حجم مو و درخشندگی آن

پاکسازی پوست

خاک رس دارای قابلیت پاکسازی عمیق و کامل روی پوست است. هر گونه ذرات به جای مانده از آلودگی هوا و همین طور لایه‌های ایجاد شده از محصولات آرایشی را برطرف میکند. به علاوه ماسک خاک رس، می‌تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند. اینطور به کاهش رادیکال‌های آزاد پوست کمک کند. این در صورتی که استفاده مستمر از این ماسک صورت را در برنامه رسیدگی و مراقبت‌های پوستی خود قرار دهید، به مراتب بیشتر خواهد بود.

شفاف کردن پوست

ماسک خاک رس برای آن دسته از افرادی که دچار تیرگی پوست شده اند، به عنوان یک اکسیر معجزه آسا عمل میکند. این ماسک را روی پوست خود گذاشته و بگذارید یک ربع بماند. پس از شستشوی پوست، چهره خود را به مراتب روشن تر و درخشان تر خواهید یافت.

حجم دهنده سینه

کرم حجم دهنده ، سفت کننده و لیفتینگ سینه و باسن میبلین آمریکا و معرفی ویژگی های استثنائی آن

کرم حجم دهنده سینه و باسن میبلین بانوان امریکا بزرگ کننده، سفت کننده و لیفت کننده سینه و باسن می باشد

برای بزرگ کردن سینه و باسن و فرم دهی به آن روش های مختلفی وجود دارد مانند ورزش کردن، جراحی،ماساژ و…

اما بیشتر این روش ها نتیجه لازمه و رضایت بخش را برای افزایش سایز سینه و باسن به همراه ندارد

جراحی سینه( پروتز سینه) روشی پر خطر و با دوره نقاهت طولانی بوده و می تواند در شیردهی اختلال ایجاد کند.

روش های دیگر مانند ورزش کردن نیز معمولا تنها در فرم دهی و سفت شدن سینه و باسن موثر است و ماساژ این دو عضو نیز به همین صورت است

در نتیجه استفاده از کرم های موضعی می تواند بهترین راه حل و مطمئن ترین راه باشد.

کرم حجم دهنده سینه میبلین درمان قطعی کوچکی سینه بوده و بزرگ کردن سینه، فرم دادن و لیفت شدن سینه و باسن را بدون هیچ گونه عارضه ای در پی خواهد داشت.

جوانسازی پوست

اگر می‌خواهید از یک ماده طبیعی برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید، خاک رس یکی از بهترین گزینه‌ها است. این ماده طبیعی دارای خاصیت کلاژن سازی است. اینطور به کشیدگی و سفتی پوست و همین طور بازگشت جوانی آن کمک زیادی می‌کند.

خاک رس برای جوش صورت

یکی از استفاده‌های اصلی خاک رس، درمان جوش‌های صورت است. این ماده طبیعی نه تنها به رفع جوش‌های صورت کمک می‌کند، بلکه باعث از بین رفتن جای جوش‌ها نیز می‌شود. مواد معدنی موجود در خاک رس، باعث درمان سریع جوش شده و به بازسازی پوست پس از آن نیز کمک میکند.

رفع چربی اضافی پوست

اگر پوست شما چرب است و معمولا چربی اضافی روی پوست خود احساس می‌کنید، می‌توانید با استفاده از خاک رس، چربی اضافی پوست خود را برطرف کنید. اینطور آن را به تعادل برسانید.

لایه برداری پوست

اگر به دنبال یک لایه بردار خانگی قوی و در عین حال ضدحساسیت هستید، خاک رس می‌تواند چنین نقشی را برای شما بازی کند. دانه‌های ریز خاک رس، به خوبی یک لایه بردار شرکتی عمل می‌کند. اینطور تمام لایه‌های مرده و کهنه پوست شما را برطرف می‌سازند. به علاوه خاک رس یک حلال قوی مواد است. زمانی که روی پوست قرار می‌گیرد، به راحتی تمام ذرات آلودگی و میکروب‌ها را جدا کرده و در خود حل می‌کند.

نحوه استفاده از ماسک خاک رس برای صورت

برای استفاده از ماسک خاک رس برای جوش صورت، مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا صورت خود را شستشو داده و اجازه دهید خشک شود. شما نباید هیچ گونه مواد آرایشی یا حتی مرطوب کننده روی پوست خود داشته باشید. به علاوه از یک ماده شوینده ملایم مانند پن شستشو کمک بگیرید. صورت خود را بشویید تا تمام آلودگی‌ها و ذرات گرد و غبار از روی آن شسته شوند. هر قدر که پوست تمیزتر باشد، بهتر پذیرای این ماسک خواهد بود. اینطور اثربخشی بیشتری از آن را تجربه خواهید کرد.

پس از آن به مقدار مناسبی از ماسک تازه آماده شده خاک رس، گلاب و آبلیموی تازه را روی پوست خود قرار دهید. آن را به کمک انگشتان یا یک قلمو، به خوبی در تمام نواحی پخش کنید. البته شما این امکان را دارید که تنها ماسک را روی بخش‌هایی از پوست که دچار جوش و آکنه شده اند، قرار دهید. (اما در اکثر مواقع افراد مایل هستند که از ماسک خاک رس برای پوست، در تمامی نواحی آن استفاده کنند.)

پس از سپری شدن 10 تا 15 دقیقه که ماسک روی صورت شما خشک می‌شود. به آرامی آن را به کمک آب ولرم شستشو داده و سپس از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. ماسک خاک رس، تا حدودی خاصیت ضدچربی داشته و به طور طبیعی چربی پوست شما را کاهش میدهد. از این روی افرادی که پوست خشک یا نرمال دارند، باید حتما پس از استفاده این ماسک، از کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنند.

آیا خاک رس برای لک صورت خوب است؟

با توجه به فواید زیادی برای خاک رس، معمولا پرسیده می‌شود که آیا خاک رس برای لک صورت نیز خوب است یا خیر؟ همان طور که گفتیم، خاک رس دارای خاصیت لایه برداری پوست است. چیزی که به روشن کردن و درخشانی پوست نیز کمک می‌کند. از این روی اگر از تکنیک قدیمی رومیان باستان استفاده کرده و خاک رس را با روغن زیتون مخلوط کنید، به ماسک ضدلک عالی دست خواهید یافت.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

عسل کوهی نوعی عسل طبیعی است که به طور سنتی از طبیعت جمع‌آوری می‌شود. این عسل دارای خواص زیاد، طعم و عطری لذیذ و خوشایند است. در واقع در عسل کوهی و حشی هم، زنبور برای دریافت شهد به گیاهان و گل‌های آن منطقه مراجعه می‌کند و عسل حاصل شده کاملا طبیعی است.

عسل کوهی وحشی چیست؟

عسل وحشی به صورت کاملاً طبیعی از لابه‌لای صخره‌ها و درون درختان کندور قدیمی  به دست می‌آید. این عسل را می‌توان در طبیعت خالی از سکنه و دور افتاده کردستان نزدیک مناطق مرزی و کوهستانی یافت.

زنبورهایی که این نوع عسل را درست می‌کنند از نوع وحشی هستند، همانطور که می‌دانید ما دو نوع زنبور داریم، یکی زنبورهای وحشی که در طبیعت رها هستند و مطلع به هیچ زنبورداری نیستند و معمولا در مناطقی مانند خوزستان، فارس، کردستان، سیستان و بلوچستان و بعضا در مناطق شمالی مانند گیلان دیده می‌شوند.

یکی هم زنبورهای پرورشی هستند که در کندوها دیده می‌شوند و متعلق به زنبورداران هستند، تفاوت بین زنبور وحشی و زنبور معمولی معمولا در ظاهر آنها و همچنین نوع لانه سازی آنهاست.

زنبور وحشی و پرورشی چه تفاوتی دارند؟

زنبور وحشی از نظر جثه تقریبا نصف زنبور پرورشی است اما در عوض خرطومی بلندتر و قامتی کشیده تر دارد، در میان شکاف کوه‌ها و درخت ها زندگی می‌کند و جالب این است که نمی‌توان آن را به زنبور پرورشی تبدیل کرد، یعنی به هیچ وجه به داخل کندو نمی‌رود.

خواص عسل وحشی کوهی چیست؟

در خصوص عسل وحشی کوهی برخی معتقند که خواص این نوع به مراتب بیشتر از عسل طبیعی است و از این جهت خیلی آن را توصیه می‌کنند، اما برخی هم اعتقاد دارند که خواص عسل طبیعی کندو با عسل طبیعی کوهی وحشی هیچ تفاوتی ندارد و زنبورهای هر دو کندو در هر صورت از گل ها و گیاهان طبیعت شهد دریافت کرده اند.

اما از آنجایی که زنبورهای وحشی در مناطق بکرتر و دست نخورده تری از طبیعت هستند و از محیط شهری فاصله بیشتری دارند، به همین دلیل پوشش گیاهی آن مناطق هم بکرتر است و در نتیجه شهدی که دریافت می‌کند کمی خالصتر است.

لذا از نظر خواص باهم یکی هستند و هر دو خواص یکسانی دارند، اما کیفیت این خواص کمی در عسل وحشی بهتر است که البته این یک قانون نیست و یک کندوی پرورشی هم اگر در منطقه بکری باشد، می‌تواند خواص برابری با عسل وحشی داشته باشد.

برنزه کننده فلورسان روسیه

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان

کرم برنزه کننده فلورسان محصولی بینظیر برای افرادی است که زمان کافی برای برنزه شدن ندارند.

این برنزه کننده دارای رنگ دهی فوری است.

لوسیون برنزه کننده فلورسان مخصوص سولاریوم و آفتاب است.

این اسپری برنزه کننده تا ۴ ماه رنگ پوست را برنزه نگه می دارد.

کرم برنزه فلورسان دارای ترکیبات ویتامینه و مرطوب کننده بدن است.

ژل لاغری هات چیلی تایوان

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

اگر دغده لاغری موضعی و چربی سوزی فوری دارید به سراغ کرم لاغری هات چیلی بروید. این ژل لاغری فوری به صورت موضعی چربی سوزی می کند.

برای درمان سلولیت بدن کرم ضد سلولیت هات چیلی فوق العاده موثر است.

کرم لاغری هات چیلی فاقد ترکیبات شیمیایی است.

این ژل لاغری شکم و پهلو برای کاهش سایزفوری بسیار موثر است.

ژل لاغر کننده هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

خواص عسل وحشی کوهی چیست؟

در خصوص عسل وحشی کوهی برخی معتقند که خواص این نوع به مراتب بیشتر از عسل طبیعی است و از این جهت خیلی آن را توصیه می‌کنند، اما برخی هم اعتقاد دارند که خواص عسل طبیعی کندو با عسل طبیعی کوهی وحشی هیچ تفاوتی ندارد و زنبورهای هر دو کندو در هر صورت از گل ها و گیاهان طبیعت شهد دریافت کرده اند.

اما از آنجایی که زنبورهای وحشی در مناطق بکرتر و دست نخورده تری از طبیعت هستند و از محیط شهری فاصله بیشتری دارند، به همین دلیل پوشش گیاهی آن مناطق هم بکرتر است و در نتیجه شهدی که دریافت می‌کند کمی خالصتر است.

لذا از نظر خواص باهم یکی هستند و هر دو خواص یکسانی دارند، اما کیفیت این خواص کمی در عسل وحشی بهتر است که البته این یک قانون نیست و یک کندوی پرورشی هم اگر در منطقه بکری باشد، می‌تواند خواص برابری با عسل وحشی داشته باشد.

افزایش قوای جنسی

دستگاه جنسی هر فرد مانند دیگر اجزای بدن نیاز به تغذیه مناسب دارد. عسل کوهستان این مواد مغذی را تأمین و در سلامت این دستگاه بدن تأثیر دارد. از این رو می‌توانید برای ناتوانی جنسی و افزایش قوای جنسی خود نسبت به خرید عسل کوهستان اقدام کنید.

آسم

تنگی نفس، سرفه و خس ‌خس سینه از جمله علائم آسم هستند که فرد مبتلا را به شدت درگیر می‌کند. عسل کوهستان با خواص طبیعی خود این علائم را کاهش می‌دهد. از این رو افراد دچار آسم می‌توانند با خرید عسل کوهستان و مصرف روزانه آن، به بهبود شرایط خود کمک کنند.

شیمی ‌درمانی

شیمی ‌درمانی روشی تهاجمی و سخت برای بدن است که به منظور از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود. فردی که تحت این درمان قرار می‌گیرد، عموماً قدرت بدنی کمتری را نسبت به قبل تجربه می‌کند. این دسته از افراد می‌توانند با مصرف روزانه ۲ قاشق غذاخوری از این عسل طبیعی از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مفید برای بانوان

بانوان محترم با مصرف عسل کوهستان می‌توانند از مزایای سلامتی آن به طور خاص بهره‌مند شوند. این عسل درمان مؤثری برای کاهش و تسکین عفونت‌های زنانه است و به رفع آن کمک می‌کند.

عسل کوهستان نوعی عسل کمیاب و مرغوب است که در دامنه کوه و ارتفاعات سردسیر یافت می‌شود. این عسل دارای خواص متعددی برای سلامتی و درمان بیماری‌ها است. با خرید عسل کوهستان می‌توانید از مواد مغذی موجود در آن برای حفظ و ارتقا سطح سلامتی خود بهره ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

خب حال اگر مصرف قهوه بسیار زیاد باشد و کورتیزول (که به نام هورمون استرس معروف است) زیاد ترشح شود نه تنها شما را بی خواب می کند، بلکه استرس شما را هم زیاد می کند و دیگر عوارض استرس را هم کم کم در خود مشاهده خواهید کرد.

فواید و مضرات قهوه

فواید قهوه: 

  1. نوشیدن قهوه در اول صبح و به مقدار مناسب، می تواند به چربی سوزی کمک کند.کافئین حدود 4 تا 11 درصد متابولیسم بدن را افزایش می دهدو اکثر چربی سوزها ی ورزشی مقداری کافئین هم در خود دارند.
  2. نوشیدن قهوه، قبل از ورزش، عملکرد فیزیکی را بهبود می بخشد و در حین تمرین خستگی کمتری را احساس می کنید و راحت تر می توانید ادامه دهید. 
  3. در یک گرم قهوه خالص مقدار زیادی آنتی اکسیدان یافت می شود.می دانید که آنتی اکسیدان ها مقدار زیادی اغلتهاب را کاهش می دهند و این برای افرادی که رژیم لاغری دارند بسیار مفید است. 
  4. عادت نوشیدن قهوه روزانه و منظم، شما را از ابتلا به نقرس هم دور نگه می دارد.
  5. مصرف کم و متداول قهوه موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود برخلاف آنچه تا کنون شنیده اید. 
  6. بهبود حافظه: با نوشیدن دائم و مقدار کم قهوه، از حافظه خود محافظت کنید. 

محلول ضد ریزش مو شوک

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول

درمان قطعی و فوری ریزش مو تنها با یک محلول ضد ریزش محقق می شود.

محلول ضد ریزش مو فوری شوک بایوفول

این محلول ضد ریزش مو گیاهی فاقد پارابن و سیلیکون است.

تونیک ضد ریزش مو شوک از ماه اول استفاده هم ریزش مو
را درمان و رشد مو را نیز در پی دارد.

محلول ضد ریزش مو شوک درمان ریزش مو ارثی و هورمونی نیز می باشد.

تونیک ضد ریزش شوک ساخت کشور کانادا است.

رژلب میبلین بدون سرب و ویتامینه

رژلب میبلین اصل

برای داشتن آرایشی زیبا رژلب میبلین برای هر خانمی میتواند انتخاب ایده آلی باشد.

این رژلب بدون سرب ویتامینه و مرطوب کننده لب است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

با رژلب بادوام میبلین آرایش لب به راحتی پاک نمی شود.

رژلب ویتامینه میبلین دارای ویتامین E,A و روغن های مغذی است.

ضررهای قهوه: 

  1. نوشیدن بیش از حد و افراطی قهوه در طول روز و به طور متداول قطعا باعث بالا رفتن فشار خون می شود. حال اگر فردی ازقبل هم فشار خون بالایی دارد، و یا کمی تپش قلب دارد، ممکن است علاوه بر افزایش فشار خون، دچار عوارض قلبی، حمله قلبی و... هم بشود. 
  2. قهوه و مشتقات آن ( که دارای کافئین زیاد هستند)،اسیدی هستند ومی دانید که هر ماده ی اسیدی دیواره ی معده را ضعیف کرده و به راحتی باعث جذب باکتری هال می شوند. خب این برای همه نباید نگران کننده باشد، بلکه فقط برای افرادی که خود کمی مشکلات گوارشی دارند باید مراقبت شود. 
  3. گاهی ما انتخاب می کنیم که قهوه بنوشیم که بیشتر بیدار بمانیم و یا کمبود خوابمان را جبران کنیم و راحت تر کارها را انجام دهیم. اما در نظر داشته باشید که نوشیدن زیاد قهوه، مخصوصا در ساعات پایانی روز حتما ایجاد بی خوابی می کندو ممکن است رنج بی خوابی شدید را به افراد بدهد.
  4. یکی از عوارض مصرف قهوه، افزایش هورمون کورتیزول می باشد، که تاحد کافی خوب هم هست. اما ترشح زیاد این هورمون باعث افزایش اضطراب، پرخوری و چاقی می شود. 
  5. نوشیدن قهوه با معده خالی، ایجاد سوء هاضمه می کند. حتما قهوه را بعد از وعده ی غذایی خود بنوشید. 
  6. شیوه درست مصرف قهوه در طول روز

    پزشکان و متخصصان معمولا مقدار مجاز قهوه را درطول یک روز حدود 300 میلی گرم برابر با سه فنجان 8 اونسی ( معادل 240 سی سی ) توصیه می کنند  که نه تنها  برای سلامتی هیچ گونه ضرری نخواهد داشت، بلکه مفید هم خواهد بود.

    خب این یک نظریه ی علمی است و برای عموم افراد. اما واقعیت این است که قهوه، ازجمله مواد مصرفی است که نمیتوان برای همه یک مقدار مشخص از آن را تجویز کرد. 

    بعضی از افراد در روز تا پنج فنجان قهوه هم مصرف می کنند و دچار هیچ گونه عارضه ای نمی شوند و بعضی هم با نوشیدن یک فنجان قهوه دچار تپش قلب یا عوارض دیگر می شوند. اینها همه بستگی به سلامت جسمی فرد دارد.

    بسیاری از محققان معتقدند که افرادی که به مصرف کافئین ( قهوه) هادت می کنند، بعدا در ترک آن دچار مشکل خواهند شد چون وابستگی شدیدی دارد.

    هم از نظر روحی وابستگی ایجاد می کند و هم بدن خود را با آن تنظیم می کند و بعدا با کمبود آن دچار اختلال می شود.

    چه نوع از  قهوه را مصرف کنیم؟

    خب برای جواب دادن به این سوال بهتر است اول بررسی کنیم که در هر نوع قهوه چه مقدار کافئین وجود دارد:

    به طور کلی دانه های قهوه که برای مصرف عادی مردم تولید می شوند، عربیکا و روبوستا هستند که کافئین موجود در قهوه روبوستا دو برابر قهوه عربیکاست.

    مهمترین عامل تاثیر گذار در میزان مصرف کافئین در مدل دم کردن آن است. 

    اغلب، افراد فکر می کنند که یک فنجان اسپرسو کافئین بیشتری نسبت به یک فنجان قهوه دمی دارد. اما این می تواند بسیار متفاوت باشد. چون قهوه دمی می تواند ترک باشد که این گفته را تصدیق می کند و یا می تواند یک قهوه دمی  v60 باشد که کاملا برعکس هست. 

    قهوه دمی یا فوری:

    قهوه دمی قهوه ای است که ابتدا باید دانه های قهوه را متناسب با نوع دستگاه قهوه ساز، آسیاب کرده و در طی مراحلی، قهوه را دم کرد.

    قهوه فوری، دانه های قهوه ای هستند که آب آنها را گرفته و به دانه های ریز قهوه تبدیل می کنندو برای آماده کردن آن، فقط کافی است محتوای بسته های قهوه فوری را در فنجان ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید.

    نسبت به زمان و علاقه خود یکی را انتخاب کنید. 

    مصرف قرص کافئین به جای قهوه:

    یک اشتباه خطرناک، که اغلب برای ورزشکاران پیش می آید، استفاده از قرص کافئین به جای قهوه است.

    قرص کافئین، حاوی مقدار زیادی کافئین است و شاید یکبار، دو بار، به طور موقت انرژی لازم را به شما بدهد و آسیب جدی هم به شما نرساند اما قطعا مصرف به دفعات بیشتر آسیب جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. 



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

روغن هسته انگور چیست؟

روغن هسته انگور (Grape seed oil) محصولی است که در فرآیند تولید آب‌ انگور، قابل استخراج است. پس از گرفتن آب ‌انگور، هسته‌های انگور باقی می‌مانند و از این هسته‌های باقی‌مانده، روغن استخراج می‌شود. به جرات می‌توان روغن هسته انگور را یکی از محصولات زیبایی طبیعی به شمار آو‌رد و آن را روغن سالمی دانست که در آشپزی نیز کاربرد دارد و می‌توان آن را جایگزین روغن نباتی قرار داد.

نگاهی سریع به فواید روغن هسته انگور

  • اسید لینولنیک برای تولید هورمون‌هایی مثل پروستاگلاندین ضروری و در پیش‌گیری از لخته شدن خون در رگها و تورم شریان‌ها مؤثر است.
  • روغن هسته انگور به‌طور طبیعی فاقد کلسترول است به همین دلیل این روغن با پایین آوردن مصرف چربی اشباع شده خطر بیماری قلبی-عروقی و دیگر مشکلات گردش خون را کاهش می‌دهد.
  • استفاده از روغن هسته انگور چه به عنوان چاشنی و چه در پخت‌وپز روش مناسبی برای کاهش چربی‌های اشباع شده در برنامه غذایی است.
  • این روغن در حالی که کلسترول مفید یا HDL بالایی دارد، میزان LDL و تری گلیسیرید (نمک‌های آلی حاصل از ترکیب گلیسیرین و اسیدهای چرب) را کاهش می‌دهد.
  • خصوصیات روغن هسته انگور سبب می‌شود تا به میزان زیادی از عوارض قلبی و بخصوص از تصلب شرایین پیش‌گیری شود.
  • روغن هسته انگور به سبب خاصیت نرم‌کنندگی و نیز تطابق با لوسیون‌ها و کرمهای آرایشی به مقدار زیادی در تولید لوازم آرایش کاربرد دارد.

اگر می‌خواهید درباره خواص روغن هسته انگور برای پوست، مو و سلامت بدن بیشتر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

ماسک مو کراتینه اولتراشاین

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول

برای درمان موخوره ماسک ضد موخوره اولتراشاین درمانی قطعی است.

این ماسک کراتینه مو حالت لخت و ابریشمی به موها می دهد.

ماسک ابریشمی مو اولتراشاین موها را نرم و لطیف می کند.

برای صاف کردن فوری مو ماسک صاف کننده مو اولتراشاین بهترین گزینه است.

ماسک پروتئینه مو و مغذی مو اولتراشاین ترمیم آسیب دیدگی مو را نیز به همراه دارد.

برای براق و درخشان کردن مو این ماسک براق کننده مو ایده آل است.

این ماسک کراتینه ساخت کشور کانادا است

شامپو ضد ریزش و رشد مو

شامپو ضد ریزش مو

درمان ریزش مو با شامپو ضد ریزش مو بایوفول خیلی سریع میسر می شود.

این شامپو رشد مو اثردهی فوری دارد.

شامپو ضد ریزش مو گیاهی ایج دیفنس فاقد پارابن و سیلیکون است.

درمان انواع الگوهای ریزش مو با بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادا میسر است.

این شامپو ضد ریزش بر پایه پلاسنتا کمپلکس و ب کمپلکس است.

شامپو رشد مو فوری بایوفول وگان و ارگانیک است.

شامپو ضد ریزش مو خارجی و اصل بایوفول ساخت کشور کانادا است.

خواص روغن هسته انگور برای پوست

این روغن که سرشار از فلاوانوئید، بتاکاروتن، ویتامین C و E است خاصیت های زیادی دارد زمانی روغن هسته انگور روغن هسته انگور راز بسیاری از محصولات آرایشی قدیمی بود. این روغن به‌راحتی جذب پوست می‌شود و خواص زیادی برای پوست شما دارد. در این قسمت به خواص روغن هسته انگور مرتبط با سلامت و زیبایی پوست اشاره می‌کنیم.

1. درمان آفتاب سوختگی و لکه‌های پیری

درمان آفتاب سوختگی، لک و پیس پوست و برطرف شدن لکه‌های پیری، جزو خواص چشمگیر روغن هسته انگور برای پوست هستند. کافیست به این منظور، کمی روغن هسته انگور را روی ناحی‌ای از پوست تان که آسیب دیده است بمالید.

2. رفع سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم علل مختلفی می‌تواند داشته باشد، از مهمترین علل سیاهی دور چشم استرس و بیخوابی است. استرس و بی خوابی اطراف چشم شما را سیاه و تیره می‌کند. با استفاده از روغن هسته انگور می‌توان این مشکلات را درمان کرد.

برای از بین بردن سیاهی دور چشم با روغن هسته انگور، کافیست 2 الی 3 قطره روغن هسته انگور به همراه 1 الی 2 قطره روغن حامل را با هم مخلوط کرده سپس با مخلوط زیر پلک چشم را به آرامی ماساژ داده. بعد از گذشت 10 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این فرایند دومرتبه در روز و به مدت چند هفته انجام شود.

3. روغن هسته انگور مرطوب کننده و تغذیه پوست مرده

یک روغن مناسب برای جذب، نرم‌کننده در لایه‌های پوستی است و به شما اجازه می‌دهد تا پوستتان را تغذیه کنید. این روغن گیاهی نقش یک مرطوب کننده ارگانیک را دارد که ممکن است غیر چرب و حتی ملایم برای لایه‌های پوست باشد.

4. مناسب برای پوست‌های چرب

روغن هسته‌ی انگور روی پوست شما بسیار سبک است و هیچ‌گاه اثر چربی از خود برجا نمی‌گذارد. به‌جای آن به طرز مؤثری پوست شما را مرطوب می‌کند و بین چربی و خشکی پوست تعادل برقرار می‌نماید. زمانی که از روغن هسته‌ی انگور استفاده شود می‌تواند منافذ بسته‌شده‌ی پوستی را بازکرده و جوش‌ها را تمیز کند.

5. تونر پوست

به جای استفاده از سرم گران قیمت، روغن دانه انگور خالص بزنید پوست را صاف کرده و همچنین رنگ پوست را روشن‌تر می‌کند. قبل از اینکه به رختخواب بروید، این روغن را به پوست بزنید تا همه آلودگی‌های پوست را پاک کند.

6. کاهش چین‌وچروک پوستی

روغن هسته انگور سرشار از بتاکاروتن و ویتامین‌های Dو C و E است. همچنین اسیدهای چربی مانند پالمیتیک، استئاریک و لینولئیک دارد. این اسیدهای چرب در درمان چین‌وچروک‌های پوستی بسیار موثراند. همچنین ثابت‌شده است که این مواد در کاهش اثر زخم‌های پوستی نیز مؤثر هستند.

7. پیشگیری از جوش‌های پوستی

رژلب‌ها، کرم‌های صورت، نرم‌کننده‌ها، مرطوب‌کننده ها و دیگر محصولات آرایشی که دارای روغن هسته انگور روغن هسته انگور روغن هسته انگور هستند سرشار از پلی فنول‌ها می‌باشند. این پلی فنول ها آنتی‌اکسیدان‌های ضدحساسیتی هستند که پیری پوست را به تعویق انداخته و از بروز جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کنند.

8. درمان خشکی لب‌ها

از روغن هسته انگور برای درمان خشکی لب استفاده می‌شود. در ادامه نحوه‌ی استفاده از روغن هسته انگور برای لب‌های خشک آمده است.

روش استفاده:

کافیست 2 الی 3 قطره روغن هسته انگور، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 2 قطره عسل، 1 قاشق غذاخوری موم عسل رنده شده، 2 عدد کپسول ویتامین E را با هم مخلوط کرده سپس ترکیب بدست آمده را روی لب‌های خود قرار دهید.

9. لایه‌بردار و درخشان کننده پوست

روغن هسته انگور دارای خواص بی‌نظیری برای پوست بوده که یکی از آن خواص لایه برداری پوست است. با لایه‌برداری کردن، جریان خون در رگ‌ها افزایش می‌یابد و پوست برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌شود.

روش استفاده:

کافیست 2 الی 3 قطره روغن هسته انگور را با اسکراب شکر مخلوط کرده سپس صورت را به آرامی ماساژ دهید. این کار به مدت 5 دقیقه انجام شود و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. این فرایند 3 مرتبه در هفته انجام پذیرد تا نتیجه فوق العاه آن را مشاهده نمایید.

خواص روغن هسته انگور برای مو

روغن هسته انگور تاثیر مخرب اشعه‌های UV را کاهش داده و از تاثیر ریزگرد و غبارها بر سلامت مو می‌کاهد. به این ترتیب سبب تقویت ریشه مو و جلوگیری از ریزش مو در نتیجه تاثیر عوامل مخرب خواهد شد. در این قسمت به خواص روغن هسته انگور مرتبط با سلامت و زیبایی مو اشاره می‌کنیم.

 درمان شوره سر

بدون نیاز به خرید شامپو شوره سر گران قیمت، از روغن دانه انگور استفاده کنید. این روغن گیاهی پوست سر را هیدراتاسیون کرده و نمی‌گذارد پوسته پوسته شود.

روش استفاده:

کافیست 3 الی 4 قطره روغن هسته انگور را با مقداری از شامپوی همیشگی خود مخلوط نمایید. پس از گذشت 5 دقیقه موهای خودرا شستشو دهید. این عمل بعد از هر بار استحمام انجام شود.

تسریع رشد موی سر

روغن دانه انگور منبع خوبی از مواد مغذی است موها باید سالم بلند شوند، به خصوص ویتامین E. همچنین اسید لینولئیک و مواد معدنی موجود در آن موها را تقویت می‌کند.

روش استفاده:

کافیست 2 الی 3 قطره روغن هسته انگور را با 1 الی 2 قطره روغن حامل مخلوط کرده. روغن را کمی گرم کرده. ابتدا موهای خود را شسته و خشک کرده سپس موهای خود را با این ترکیب  ماساژ دهید و پس از 20 دقیقه موهای خود را بشویید. این عمل را 1 مرتبه در هفته انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

خواص دم‌نوش به و هل

به و هل همان‌طور که توضیح داده شد دارای خواص بی‌شماری هستند و ترکیب این دو گیاه دم‌نوشی عالی را فراهم کرده که عطروطعم بی‌نظیرش افراد را ترغیب به مصرف این مخلوط می‌کند. ترکیب طبیعی این دو دمنوش لاغری بدون هیچ مواد افزودنی سلامتی به همراه داشته و خواص بسیاری دارد. این خواص عبارت‌اند از:

  •  دارای مواد مغذی فراوانی است

هل و به حاوی فیبر، مواد معدنی و چندین ویتامین دیگر بوده که آن را به یک ماده مغذی مفید تبدیل می‌کند.

  • دم‌نوش به مشکلات گوارشی را تسکین می‌دهد.

تحقیقات نشان داده که دم‌کرده به می‌تواند از بافت روده در مقابل آسیب‌های بیماری‌های چون کولیت اولسراتیو محافظت کند. دم‌نوش به علائم مربوط به رفلکس (اسید) معده رو کاهش داده و به خاطر غلظت عصاره‌ای مانندش ترشح زیاد اسید معده و برآمدگی آن را کنترل می‌کند.

  • از بدن در برابر واکنش‌های آلرژیک محافظت می‌کند

همچنین دم‌نوش به به دلیل وجود ترکیبات ضد حساسیت باعث از بین رفتن آثار حساسیت و آلرژی‌ها در بدن شده بدن را در مقابل حساسیت‌ها مقاوم می‌کند.

  • دم‌نوش هل خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد

هل به خاطر خاصیت مدر بودن و وجود انواع آنتی‌اکسیدان‌ها فشارخون را پایین می‌آورد.

  • دم‌نوش هل خواص ضد سرطانی دارد

برخی از ترکیبات موجود در هل ممکن است رشد تومورهای سرطانی رو متوقف و مانع سرطان شود ، یعنی هل فعالیت آنزیم‌های کشنده‌ی تومور سرطانی را افزایش می‌دهد.

  • دم‌نوش هل بوی بددهان را از بین می‌برد.

هل می‌تواند میکروب‌ها را از بین برده، مانع تکثیر آن‌ها شده و ایجاد حفره‌های میکروبی را متوقف کند.

  • دم‌نوش هل اثرات ضد باکتریایی دارد

دانه‌ی هل دارای یک سری روغن‌هاست که ترکیبات این روغن با باکتری‌های سالمونلا جنگیده و عفونت ها را کاهش می ده.

به در طب سنتی دارای طبع سرد و خشک بوده و برای افراد با طبع گرم گیاه مناسبی است. از قدیم برای رفع اختلالات معده، سخت ادراری، اسهال و استفراغ و بی‌اشتهایی استفاده می‌شده، همچنین در طب اسلامی گفته‌شده که بوییدن به‌موجب شادی و افزایش نشاط بدن می‌شود.

هل  دارای طبع گرم و خشک است و درنتیجه برای تنظیم مزاج افراد سردمزاج مفید بوده و درگذشته به‌عنوان دارویی برای رفع تهوع، استفراغ و نفخ استفاده می‌شده، همچنین در طب اسلامی جویدن دانه‌ی هل برای تمیز کردن و خوشبو شدن دهان و دندان توصیه‌شده است. در طب سنتی هند از هل برای تمیز کردن مجاری و رفع اختلالات جاری ادراری استفاده می‌کردند. ترکیب این دو گیاه با طبع‌های متضاد به‌عنوان مصلح هم بوده و تأثیرات متفاوتی بر بدن می‌گذارد چراکه تعادل بدن با تنظیم طبع عملکرد بیشتری پیدا می‌کند.

خواص به در بارداری

از جمله خواص به می‌توان به مفید بودن این‌ میوه در بارداری برای خانم‌ها اشاره کرد. استفاده از میوه به و دمنوش به برای خانم‌ها در حین دوران بارداری و حاملگی خواص و فواید زیادی به همراه دارد. میوه به حاوی مقادیر بالای ویتامین B6 است و بر روی تهوع و استفراغ بارداری موثر و کمک ‌کننده است از همین رو در بارداری به خصوص بین هفته ششم تا چهاردهم بارداری، مصرف میوه به به خانم‌های باردار توصیه می‌شود.

 

خواص به برای جنین

تاثیر مثبت و مفید به بر روی جنین از دیگر خواص ناخنک است. میوه به تاثیر مفیدی بر روی میزان IQ نوزاد متولد شده دارد و می‌تواند موجب افزایش هوش کودکان شود‌. برخی از مطالعات از جمله خواص به، به تاثیر به در زیبایی کودکان نیز یاد کرده‌اند.

 

خواص به برای مردان

یکی از خواص به تاثیر این میوه در افزایش انرژی است و به همین دلیل برای آقایانی که کار‌های سخت انجام می‌دهند و به انرژی بالایی احتیاج دارند مفید است. همچنین یکی دیگر از خواص به کمک به تقویت قوای جنسی است.

کرم لاغری هات چیلی تایوان

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

اگر دغده لاغری موضعی و چربی سوزی فوری دارید به سراغ ژل لاغری هات چیلی بروید. این ژل لاغری فوری به صورت موضعی چربی سوزی می کند.

برای درمان سلولیت بدن کرم ضد سلولیت هات چیلی فوق العاده موثر است.

کرم لاغری هات چیلی فاقد ترکیبات شیمیایی است.

این ژل لاغری شکم و پهلو برای کاهش سایزفوری بسیار موثر است.

ژل لاغر کننده هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول

برای درمان موخوره ماسک ضد موخوره اولتراشاین درمانی قطعی است.

این ماسک کراتینه مو حالت لخت و ابریشمی به موها می دهد.

ماسک ابریشمی مو اولتراشاین موها را نرم و لطیف می کند.

برای صاف کردن فوری مو ماسک صاف کننده مو اولتراشاین بهترین گزینه است.

ماسک پروتئینه مو و مغذی مو اولتراشاین ترمیم آسیب دیدگی مو را نیز به همراه دارد.

برای براق و درخشان کردن مو این ماسک براق کننده مو ایده آل است.

این ماسک کراتینه ساخت کشور کانادا است.

رژلب میبلین رژلب ویتامینه و بادوام

رژلب میبلین اصل

برای داشتن آرایشی زیبا رژلب میبلین برای هر خانمی میتواند انتخاب ایده آلی باشد.

این رژلب بدون سرب ویتامینه و مرطوب کننده لب است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

با رژلب بادوام میبلین آرایش لب به راحتی پاک نمی شود.

رژلب ویتامینه میبلین دارای ویتامین E,A و روغن های مغذی است.

خواص به به عنوان ضد سرطان

به دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و با داشتن این خاصیت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و موجب از بین رفتن سلول‌های بدخیم سرطانی را از بین سرطانی می‌شود.

به با داشتن موادی دارای ترکیبات قابض به نام قابض به نام‌ تانن، کاتچین (catechin) و اپی کاتچین (epicatechin) است، این ماده با حذف سموم شیمیایی و سرطان‌زا از غشاهای مخاطی روده بزرگ در برابر سرطان محافظت می‌کند. بنابراین یکی از خواص به این است که ضدسرطان است.

 

خواص به برای پوست

یکی دیگر از خواص به تاثیر به در سلامت و شادابی پوست است. به حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که موجب حذف بسیاری از عوامل مضر برای سلامت پوست می‌شود و از این طریق موجب بهبود چین و چروک پوست، حذف لکه‌های پوستی می‌شود. میوه به همچنین در محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز موثر و کمک کننده خواهد بود.

 

خواص به برای فشار خون

از دیگر خواص به، کمک به تنظیم ک کنترل فشار خون است. به حاوی پتاسیم است که این پتاسیم موجود در به موجب شل کردن عروق و تنظیم انقباض عروقی می‌شود و از این طریق به جریان بهتر خون در رگ‌ها کمک می‌کند و سبب تنظیم فشارخون می‌شود. یکی دیگر از خواص به تنظیم و بهبود سطوح چربی‌های خونی است و با ای بهبود سطح چربی خون میوه به می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی عروقی همانند سکته، نارسایی احتقانی قلب و بیماری‌های عروق قلبی ممانعت کند.

 

خواص به برای مو

کمک به سلامت و زیبایی مو از دیگر خواص به است. میوه به برای خون سازی بسیار مفید است و تقویت خون‌سازی و تنظیم گردش خون موجب تقویت فولیکول‌های مو شده و به رشد بهتر مو و زیبایی مو‌ها کمک می‌‌کند.

 

خواص به به عنوان ضد التهاب

یکی از خواص به تاثیر این میوه در کاهش علائم بیماری‌هایی که باعث التهاب در بدن می‌شوند است. به حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C است و به همین علت دارای خاصیت ضد التهابی و ضد حساسیت است. یکی دیگر از خواص به داشتن خاصیت ضد عفونی کنندگی است و از همین رو میوه به می‌تواند در درمان عفونت مثانه کمک کننده و مفید باشد.

 

خواص آب به

آب به دارای خواص متفاوتی است. از جمله خواص آب به می‌توان به مواردی مانند درمان سردرد، جلوگیری از خون ریزی، جلوگیری از تهوع و استفراغ و برطرف کردن تشنگی اشاره کرد.

 

خواص روغن میوه به

خواص روغن میوه به برای سلامتی فراوان است. از جمله خواص روغن میوه به می‌توان به مواردی مانند جلوگیری از عرق کردن، تقویت قلب، تقویت کبد و تقویت معده اشاره کرد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

این گیاه از زمان‌های بسیار قدیم به دلیل دارا بودن خواص درمانی خود بسیار شناخته شده است. در ادامه به بررسی بعضی خواص دارویی گیاه بومادران می‌پردازیم:

درمان سرماخوردگی

از دوران باستان برای درمان سرماخوردگی و تب از چای بومادران استفاده شده است. گیاه بومادران منافذ و عروق خونی را باز می‌کند. بنابراین در دفع سموم بدن از طریق تعریق موثر است، التهاب را از بین می‌برد و خاصیت آنتی بیوتیکی آن عفونت ناشی از بیماری سرماخوردگی را از بین می‌برد. توصیه می‌شود به منظور کاهش سرفه، عطسه و آبریزش بینی ناشی از سرماخوردگی، از ترکیب چای بومادران و نعنا استفاده شود.

رفع اضطراب

مصرف گیاه بومادران تأثیر مستقیمی بر کاهش هورمون‌های استرس زا دارد. این گیاه دارای اثرات مشابه داروی دیازپام است و به درمان استرس و اضطراب کمک می‌کند. علاوه بر این مصرف بومادران به دلیل خواص آرام بخشی که دارد برای درمان بی‌خوابی بسیار مفید و سودمند است. افراد می‌توانند برای درمان بی‌خوابی، هر شب قبل از خواب یک فنجان چای بومادران بنوشند.

بهبود سیستم گوارش

گیاه بومادران به تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی و صفرا کمک می‌کند. بنابراین می‌تواند روند گوارشی را سرعت بخشد و خطر ابتلاء به مشکلات مربوط به سیستم گوارش مانند یبوست، نفخ معده و اسهال را کاهش دهد. علاوه بر این اگر از سندروم روده تحریک پذیر رنج می‌برید، چای بومادران می‌تواند به بهبود علائم این بیماری کمک کند. شواهد علمی نیز به تأثیر مثبت بومادران را در پیشگیری و درمان زخم معده نشان داده است.

درمان فشار خون بالا

نتایج مطالعات نشان می‌دهد استفاده منظم از گیاه بومادران می‌تواند به تنظیم فشار خون کمک کند و خطر ابتلاء به سکته قلبی، سکته مغزی، آترواسکلروز و دیگر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. نتایج یک مطالعه روی موش‌ها ثابت کرد که مصرف چای بومادران، مانع ورود کلسیم به عروق خونی می‌شود و به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

خواص بومادران برای سلامت دستگاه گوارش

از دیگران خواص بومادران می‌توان به تحریک آنزیم‌های گوارشی و آنزیم‌های صفراوی اشاره کرد. بومادران با تحریک این آنزیم‌ها موجب تسریع روند گوارش شده میشود. گیاه دارویی بومادران علائم و نشانه‌های یبوست، اسهال و نفخ معده را کاهش می‌دهد.

 

خواص بومادران برای کاهش التهاب

گیاه بومادران می‌تواند موجب کاهش التهاب در بخش‌های مختلف بدن از جمله در موارد سندروم روده تحریک پذیر و نقرس شود. برای بهره‌مندی از این خواص بومادران می‌توانید این گیاه دارویی را هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی استفاده کنید.

شامپو ضد ریزش و رشد مو فوری بایوفول کانادا

شامپو ضد ریزش مو

درمان ریزش مو با شامپو ضد ریزش مو بایوفول خیلی سریع میسر می شود.

این شامپو رشد مو اثردهی فوری دارد.

شامپو ضد ریزش مو گیاهی ایج دیفنس فاقد پارابن و سیلیکون است.

درمان انواع الگوهای ریزش مو با بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادا میسر است.

این شامپو ضد ریزش بر پایه پلاسنتا کمپلکس و ب کمپلکس است.

شامپو رشد مو فوری بایوفول وگان و ارگانیک است.

شامپو ضد ریزش مو خارجی و اصل بایوفول ساخت کشور کانادا است.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول

درمان قطعی و فوری ریزش مو تنها با یک محلول ضد ریزش محقق می شود.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش مو فوری شوک بایوفول

این محلول ضد ریزش مو گیاهی فاقد پارابن و سیلیکون است.

تونیک ضد ریزش مو شوک از ماه اول استفاده هم ریزش مو
را درمان و رشد مو را نیز در پی دارد.

محلول ضد ریزش مو شوک درمان ریزش مو ارثی و هورمونی نیز می باشد.

تونیک ضد ریزش شوک ساخت کشور کانادا است.

کرم برنزه کننده فلورسان روسیه

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان

برنزه کننده فلورسان محصولی بینظیر برای افرادی است که زمان کافی برای برنزه شدن ندارند.

این کرم برنزه کننده دارای رنگ دهی فوری است.

لوسیون برنزه کننده فلورسان مخصوص سولاریوم و آفتاب است.

این اسپری برنزه کننده تا ۴ ماه رنگ پوست را برنزه نگه می دارد.

کرم برنزه فلورسان دارای ترکیبات ویتامینه و مرطوب کننده بدن است.

 

بومادران و قاعدگی

برای رفع درد‌ها و گرفتگی‌های قاعدگی می‌توان از چای بومادران استفاده کرد. چای بومادران موجب آرام شدن ماهیچه‌های رحم شده و از این طریق گرفتگی‌های قاعدگی را کاهش داده و درمان می‌کند. گیاه بومادران می‌تواند رحم را برای شروع قاعدگی تحریک کند، اما جریان سنگین قاعدگی را محدود می‌کند و موجب تسکین درد‌های قاعدگی می‌شود. داروی گیاهی بومادران می‌تواند در تنظیم سیکل قاعدگی مؤثر باشد.

طرز تهیه چای بومادران به این صورت است که باید ابتدا به اندارزه ۲ یا ۳ قاشق چای خوری از گل گیاه بومادران را در یک فنجان آب داغ ریخته و برای مدت زمان پانزده دقیقه اجازه دهید تا دم بکشد. برای بهره‌مندی از این خواص بومادران بهتر است از ۲ روز پیش از شروع سیکل قاعدگی روزانه سه الی پنج فنجان از چای بومادران مصرف شود.

 

خواص بومادران برای آسم

التهاب و تورم نایژه‌ها و یا برونش موجب بدوز آسم می‌شود. ملتهب شدن نایژه‌ها آن‌ها را باریک‌تر می‌کند و ریتم تنفسی اختلال پیدا می‌کند. مصرف بومادران می‌تواند موجب رفع التهاب و پهن‌تر شدن نایژه‌ها می‌شود و از این طریق برلی بیماران مبتلا به آسم مفید است.

 

خواص بومادران برای خواب آرام

از خواص بومادران می‌توان به تاثیر آن در کیفیت خواب اشاره کرد‌. نوشیدن چای بومادران می‌تواند به شما کمک کند تا خوابی آرام را تجربه کنید.

 

خواص بومادران برای رحم

یکی از خواص بومادران محافظت از رحم و تحریک رحم برای قاعدگی است. بومادران می‌تواند فیبروم رحمی را درمان کند.

 

عرق بومادران و کیست تخمدان

یکی از درمان‌های مفید برای درمان کیست تخمدان مصرف خواص عرق بومادران است. گیاه بومادران حاوی ترکیبات شیمیایی است که می‌تواند در درمان کیست تخمدان موثر باشد.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

برای تهیه این بالم لب می‌بایست هشت قطره روغن نعناع و یک قاشق چای خوری موم زنبور عسل را با دو قاشق غذا خوری روغن حامل ترکیب کنید. توجه داشته باشید که روغن حامل باعث می‌شود که بدون نیاز به استفاده بیش از حد از مواد، سطح بیشتری از لب خود را با بالم لب بپوشانید و همچنین این روغن از واکنش‌های پوستی نیز جلوگیری می‌کند.

برای درست کردن این بالم، روغن‌ها و عسل را روی حرارت کم نگه داشته و پس از آب شدن موم، مواد را با یک همزن به خوبی مخلوط کنید. سپس حدود دو ساعت زمان برای خنک شدن مواد در نظر بگیرید. این بالم لب می‌تواند تا حدود شش ماه عمر مفید و قابل استفاده داشته باشد.

شما همچنین می توانید برای رنگ دهی به هر کدام از بالم لب‌های تولید شده خود، به دلخواه از رژ لب خرد شده نیز استفاده کنید.

کرم لاغری هات چیلی تایوان

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

اگر دغده لاغری موضعی و چربی سوزی فوری دارید به سراغ ژل لاغری هات چیلی بروید. این ژل لاغری فوری به صورت موضعی چربی سوزی می کند.

برای درمان سلولیت بدن کرم ضد سلولیت هات چیلی فوق العاده موثر است.

کرم لاغری هات چیلی فاقد ترکیبات شیمیایی است.

این ژل لاغری شکم و پهلو برای کاهش سایزفوری بسیار موثر است.

ژل لاغر کننده هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

 

بالم لب خانگی موم زنبور عسل

بالم لب خانگی موم زنبور عسل

همانطور که گفته شد موم زنبور عسل برای رطوبت رسانی به پوست لب بسیار مفید است. حال می‌توانید با اضافه کردن روغن شاهدانه به این ماده، به پیشگیری از هرگونه مشکل پوستی نیز بپردازید.

طرز تهیه بالم لب خانگی موم زنبور عسل

برای تهیه این بالم لب نیاز به پانزده گرم موم زنبور عسل، بیست میل روغن کارنالا، پنج میل روغن شاهدانه، ده گرم کره و هشت قطره روغن مرکبات دارید.

 

بالم لب روغن زیتون و نارگیل

بالم لب

روغن نارگیل در کنار رطوبت رسانی به لب، به دلیل داشتن اسیدهای چرب از پوست در مقابل اشعه UV نیز محافظت می‌کند و جلوی بسیاری از بیماری‌های پوستی را می‌گیرد.

طرز تهیه بالم لب روغن زیتون و نارگیل

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 3/4 قاشق چای‌خوری موم زنبور عسل ترکیب کنید تا به یک بالم محافظتی مناسب برای لب‌هایتان دست پیدا کنید.

نگه داشتن این ترکیب در یک محیط خشک و خنک، عمر مفید آن را به حدود یک ماه می‌رساند.

بالم لب با توت فرنگی

بالم لب با توت فرنگی

مهمترین ویژگی توت فرنگی داشتن ویتامین‌های A و E و K به همراه منیزیم است. این ویتامین‌ها در کنار رطوبت رسانی، در مقابل اشعه‌های خطرناک نور خورشید نیز مقاوم هستند.

طرز تهیه بالم لب با توت فرنگی

برای تهیه این بالم لب به دو قاشق غذاخوری موم زنبور عسل، چهار قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان، کمی براق کننده خوراکی و روغن با طعم توت فرنگی نیاز دارید.

توجه داشته باشید که در کنار همه این مواد می‌توانید از رژ لب خورد شده نیز برای رنگ دهی استفاده نمایید.

بالم لب با روغن زیتون و ویتامین E

ویتامین E

ویتامین E یکی از بهترین درمان‌ها برای خشکی و ترک لب است. بسیاری از افراد با استفاده از این ویتامین به تنهایی از خشکی لب جلوگیری می‌کنند،

اما اگر دنبال یک ترکیب بهتر با خصوصیات درمانی بیشتر هستید به طرز تهیه این بالم لب خانگی توجه کنید.

طرز تهیه بالم لب با روغن زیتون و ویتامین E

شما در ابتدا به دو قاشق غذا خوری روغن زیتون، یک عدد کپسول ویتامین E، وازلین بهداشتی و رژ لب نیاز دارید. برای تهیه این بالم،

باید تمامی مواد را حرارت داده و ذوب کنید، سپس کپسول ویتامین را سوراخ کرده و مایع داخل آن را به مواد اضافه نمایید.

پس از ترکیب و یک دست کردن، آن را در یخچال قرار داده و بعد از خنک شدن از آن استفاده کنید.

توجه کنید که مدت زمان استفاده از این بالم لب خانگی تا شش الی هشت ساعت است.

کرم برنزه کننده فلورسان روسیه

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان

برنزه کننده فلورسان محصولی بینظیر برای افرادی است که زمان کافی برای برنزه شدن ندارند.

این کرم برنزه کننده دارای رنگ دهی فوری است.

لوسیون برنزه کننده فلورسان مخصوص سولاریوم و آفتاب است.

این اسپری برنزه کننده تا ۴ ماه رنگ پوست را برنزه نگه می دارد.

کرم برنزه فلورسان دارای ترکیبات ویتامینه و مرطوب کننده بدن است.

طرز تهیه بالم لب با کره گیاهی و روغن

برای تهیه این بالم لب ساده تنها کافیست یک قاشق غذاخوری موم عسل را با یک قاشق غذاخوری روغن سبزیجات و دو قاشق غذاخوری کره گیاهی حرارت داده و ترکیب کنید.

 

و در آخر باید یادآور شد که سلامت نبودن لب‌ها نه تنها به زیبایی آن آسیب می‌رساند، بلکه می‌تواند با مشکلات پوستی و سوزش نیز همراه شود.

پس بهتر است که هرگونه خشکی و ترک خوردن روی لب را جدی بگیرید و تا بیشتر نشدن این مشکل، نسبت به درمان آن اقدام نمایید.

 

طرز تهیه بالم لب خانگی با وازلین

این بالم لب خاصیت رطوبت رسانی و نرم کنندگی دارد.

وازلین:1 قاشق سوپخوری

روغن نارگیل:½  قاشق سوپخوری

هر دو را در ظرفی بریزید و با حرارت غیر مستقیم گرم کنید تا حالت مایع پیدا کند. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود.

سپس در ظرف دربسته بریزید و در یخچال برای مدت 30 الی 40 دقیقه نگه دارید تا ببندد.

 

 

رژلب میبلین رژلب ویتامینه و بادوام

رژلب میبلین اصل

برای داشتن آرایشی زیبا رژلب میبلین برای هر خانمی میتواند انتخاب ایده آلی باشد.

این رژلب بدون سرب ویتامینه و مرطوب کننده لب است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

با رژلب بادوام میبلین آرایش لب به راحتی پاک نمی شود.

رژلب ویتامینه میبلین دارای ویتامین E,A و روغن های مغذی است.



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

ریزش مو با الگوی مردانه


دلایل انواع ریزش مو با الگوی مردانه عبارتند از:

ژنتیک
سرطان ها
تیروئید
مصرف داروهای خاص
اختلالات تغذیه ای
سطح بالای هورمون جنسی به نام آندروژن


ریزش مو با الگوی زنانه


احتمال کچلی کامل زنان بسیار کم است. در واقع ریزش مو در زنان بیشتر به شکل تنک و نازک شدن موها رخ می دهد. پزشکان معمولا الگوی ریزش مو زنانه را به سه دسته کلی تقسیم بندی می کنند:

نوع I. زمانی است که تنها تعداد کمی از موهای اطراف سر نازک می شوند.
نوع II. مشابه با ریزش مو نوع یک است که در فضای بزرگتری رخ می دهد و تعداد موهای نازک شده نیز افزایش پیدا می کنند.
نوع III. موهای تمام سر نازک می شوند و پوست کف سر به خوبی قابل رویت است.
ریزش مو با الگوی زنانه می تواند به صورت طبیعی رخ دهد. ژنتیک، عوارض جانبی داروها، روش های درمانی خاص و یا تغییرات هورمونی ناشی از بارداری یا یائسگی از جمله عوامل به وجود آورنده این عارضه هستند. زنان در دهه 20 زندگی خود کمتر دچار ریزش مو می شوند. معمولا این علایم در دهه های 40 و 50 به بعد مشاهده می شوند.

نکاتی برای رشد طبیعی موهای شما


ماساژ
ماساژ پوست سر، اگر همراه با روغن ها و ماسک های مخصوص مو باشد، می تواند منجر به تحریک پوست سر و بهبود ضخامت موهای شما شود. کشش پوست سر در طول ماساژ می تواند سبب رشد دوباره موها و افزایش ضخامت آن ها شود. این کار بر روی سلول های پاپیلای پوست که در بخش زیرین فولیکول قرار دارند، تاثیر می گذارد و سبب تحریک آنها می شود. این سلول ها نقش کلیدی را در شکل گیری چرخه رشد و ریزش موها ایفا می کنند. از سویی دیگر، ماساژ برای بهبود جریان خون و سلامت پوست سر موثر است.

شامپو ضد ریزش و رشد مو فوری بایوفول

شامپو ضد ریزش مو

درمان ریزش مو با شامپو ضد ریزش مو بایوفول خیلی سریع میسر می شود.

این شامپو رشد مو اثردهی فوری دارد.

شامپو ضد ریزش مو گیاهی ایج دیفنس فاقد پارابن و سیلیکون است.

درمان انواع الگوهای ریزش مو با بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادا میسر است.

این شامپو ضد ریزش بر پایه پلاسنتا کمپلکس و ب کمپلکس است.

شامپو رشد مو فوری بایوفول وگان و ارگانیک است.

شامپو ضد ریزش مو خارجی و اصل بایوفول ساخت کشور کانادا است.

ماساژ

یک مطالعه در سال 2019 نشان داده است که ماساژ پوست کف سر می تواند با افزایش جریان خون در این ناحیه، به بهبود سلامت پوست سر کمک کند. اختصاص دادن بخشی از روز به ماساژ پوست سر می تواند به کاهش استرس و اضطراب شما نیز کمک کند. اگر ریزش مو شما محصول استرس و اضطراب روزانه باشد، ماساژ کف سر می تواند به کاهش ریزش موها کمک کند.

برای ماساژ کف سر خود از نوک انگشتان (و نه ناخن ها) استفاده کنید. انگشتان خود را در مسیر دایره های کوچک حرکت دهید و در عین حال فشار کم یا متوسط را روی پوست سر ایجاد کنید. اگرچه هیچ بازه زمانی استانداردی برای ماساژ پوست سر وجود ندارد، اما یک مطالعه در سال 2019 نشان داده است که انجام روزانه ماساژ پوست سر به مدت 4 دقیقه و برای 24 هفته می تواند در جلوگیری از ریزش موها، موثر واقع شود.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول

درمان قطعی و فوری ریزش مو تنها با یک محلول ضد ریزش محقق می شود.

محلول ضد ریزش مو فوری شوک بایوفول

این محلول ضد ریزش مو گیاهی فاقد پارابن و سیلیکون است.

تونیک ضد ریزش مو شوک از ماه اول استفاده هم ریزش مو
را درمان و رشد مو را نیز در پی دارد.

محلول ضد ریزش مو شوک درمان ریزش مو ارثی و هورمونی نیز می باشد.

تونیک ضد ریزش شوک ساخت کشور کانادا است.

آلوئه ورا
آلوئه ورا از زمان های گذشته تا به امروز در درمان خانگی ریزش مو مو مورد توجه بوده است. همچنین آلوئه ورا می تواند به تسکین و نرمی پوست سر و موها کمک کند. این ماده طبیعی می تواند شوره سر را کاهش دهد و فولیکولهای مو که ممکن است به واسطه چربی اضافی مسدود شده باشند، را باز کند. شما می توانید ژل آلوئه ورای خالص را چند بار در هفته بر روی موها و پوست سر خود قرار دهید. همچنین می تواند از شامپوها و نرم کننده های حاوی آلوئه ورا برای کاهش ریزش مو استفاده کنید.

روغن نارگیل
یکی دیگر از روش های درمان خانگی ریزش مو استفاده روغن نارگیل است که حاوی اسید های چرب، از جمله اسید لوریک، بوده و می تواند داخل ساقه مو نفوذ کرده و فرایند از بین رفتن پروتئین در داخل ساقه موها را کاهش دهد. شما می توانید از روغن نارگیل قبل یا بعد از شستشوی موها استفاده کنید. این انتخاب به جنس موهای شما بستگی دارد. اگر موهای شما چرب است، می توانید در طول شب و یا چند ساعت قبل از شستشوی موهایتان، از روغن نارگیل استفاده کنید.

روغن نارگیل

برای این کار، روغن نارگیل را روی پوست سر و تمام موهایتان به خوبی ماساژ دهید. اگر موهای خشک دارید، می توانید از روغن نارگیل به عنوان یک روتین درمانی و درمان خانگی ریزش مو استفاده کنید.  اگرچه هنوز نقش روغن نارگیل به عنوان یک محرک رشد مو تایید نشده است، اما مشاهدات نشان داده اند که استفاده از این روغن می تواند ساقه مو را نرم و لطیف کرده و از شکستن آن جلوگیری کند.

همچنین یک تحقیق مورد تایید نشان داده است که استفاده از نارگیل بر روی کف سر می تواند به غنی سازی میکروبیوم پوست سر کمک کرده و سبب سالم تر شدن پوست و فولیکول های مو شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

روش درمان موی خشک

در بسیاری از موارد، شما می‌توانید با تغییر سبک زندگی‌تان به درمان موی خشک و وز کمک کنید. به یاد داشته باشید که درمان موهای خشک نیاز به صبر و زمان کافی دارد و بهتر است برای نتیجه بهتر، این نکات را همیشه رعایت کنید.

  1. هر روز به موهایتان شامپو نزنید، چرا که چربی مفید و لازم برای سلامت موها از بین می‌رود.
  2. بعد از هر شستشو، از کاندیشنر یا نرم کننده مو استفاده کنید.
  3. پیش از خرید شامپو یا کاندیشنر، به نوع موهایتان توجه کنید.
  4. موهای خود را با حرکات آهسته بشویید و ساقه‌ها را روی هم نکشید.
  5. از محصولات مرطوب کننده مو استفاده کنید.
  6. برای خشک کردن مو، ابتدا آب موهایتان را به نرمی با حوله بگیرید، سپس سشوار را با فاصله از موهایتان قرار دهید. البته استفاده از سشوار بهتر است به حداقل برسد.
  7. هنگامی که موهایتان خیس است، از اتو مو یا دستگاه فرکننده مو استفاده نکنید.
  8. پیش از استفاده از سشوار یا اتو مو، از اسپری محافظت مو در برابر حرارت یا اسپری دو فاز مو استفاده کنید.

درمان خشکی مو در خانه
در ادامه مقاله، چند نکته ضروری برای درمان خشکی مو در خانه قرار دادیم که کمک به سزایی در زیباتر شدن موهایتان می‌کند. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از هر چیز با پزشک مشورت کنید تا در صورت بروز مشکلاتی مثل تیروئیدیت، درمان صحیحی در پیش بگیرید.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول

برای درمان موخوره ماسک ضد موخوره اولتراشاین درمانی قطعی است.

این ماسک کراتینه مو حالت لخت و ابریشمی به موها می دهد.

ماسک ابریشمی مو اولتراشاین موها را نرم و لطیف می کند.

برای صاف کردن فوری مو ماسک صاف کننده مو اولتراشاین بهترین گزینه است.

ماسک پروتئینه مو و مغذی مو اولتراشاین ترمیم آسیب دیدگی مو را نیز به همراه دارد.

برای براق و درخشان کردن مو این ماسک براق کننده مو ایده آل است.

این ماسک کراتینه ساخت کشور کانادا است.

 

رژلب میبلین رژلب ویتامینه و بادوام

رژلب میبلین اصل

برای داشتن آرایشی زیبا رژلب میبلین برای هر خانمی میتواند انتخاب ایده آلی باشد.

این رژلب بدون سرب ویتامینه و مرطوب کننده لب است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

با رژلب بادوام میبلین آرایش لب به راحتی پاک نمی شود.

رژلب ویتامینه میبلین دارای ویتامین E,A و روغن های مغذی است.

1. موهایتان را کوتاه کنید
اگر موهای خیلی خشکی دارید، احتمالاً باید برای مدتی به موهایتان استراحت دهید. یکی از راه حل‌های درمان خشکی مو، کوتاه‌ کردن یا نوک گیری موها است. این روش کمک می‌کند تا موهای خشک و آسیب دیده کوتاه شوند و با تغییر سبک زندگی و استفاده از محصولات مراقبتی مو، موهای سالم و درخشان رشد کنند.

2. ویتامین برای مو مصرف کنید
بدن برای فعالیت و سلامت بیشتر، به انواع ویتامین نیاز دارد. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از مصرف هرگونه ویتامین با پزشک مشورت کنید! برخی از ویتامین‌ها ارتباط مستقیمی با سلامت مو و ناخن دارند. برای مثال ویتامین A، ویتامین C، بیوتین و مواد معدنی همچون آهن برای سلامت مو اهمیت دارند.

ویتامین برای خشکی مو
قرص ویتامین برای درمان خشکی مو
3. آنتی‌اکسیدان و امگا3 برای مو
سعی کنید در برنامه غذایی‌تان حتماً امگا3 و آنتی‌اکسیدان قرار دهید، چرا که به سلامت موهایتان کمک بسزایی خواهید کرد. امگا3 چربی مفیدی برای مو، ناخن و پوست است که به درخشان‌تر شدن موها کمک می‌کند. از امگا3 برای مو می‌توان به سالمون، ماهی تن، ساردین و میگو اشاره کرد.

در صورتی که میزان استرس در زندگی روزمره‌تان بالا است، باید آنتی‌اکسیدان بیشتری مصرف کنید، چرا که استرس نیز به سلامت پوست، مو و ناخن نیز آسیب جدی وارد می‌کند. گردو، لوبیا، انواع توت، کلم بروکلی و گوجه‌فرنگی از جمله مواد غذایی هستند که برای درمان خشکی مو اهمیت دارند

1. ماسک موی عسل و روغن نارگیل برای موهای خشک

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چربی است که باعث مرطوب شدن، آبرسانی و نرم شدن موها می‌شود. در واقع روغن نارگیل برای موهای خشک و وز خاصیت بسیاری دارد و در مقایسه با بسیاری از مواد شیمیایی باعث ابریشمی و درخشان‌تر شدن موها می‌شود.

خوشبختانه عسل در بسیاری از خانه‌های ایرانی در دسترس است و برای سلامت موها اهمیت بسیاری دارد. عسل باعث آبرسانی موهای خشک می‌شود و موها را براق و زیبا می‌کند. در این صورت ماسک عسل و روغن نارگیل برای موهای خشک و وز، یک ترکیب معجزه‌آسا خواهد بود.

برای تهیه این ماسک موهای خشک، 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب کنید و آن را روی موهایتان بزنید. در نهایت پس از 20 دقیقه موهایتان را با آب ولرم، شامپو و کاندیشنر بشویید.

 

محلول رشد مو و تقویت مو سی کمپلکس بایوفول کانادا

محلول رشد مو و تقویت مو و آبرسان سی کمپلکس بایوفول کانادا با ترکیبات گیاهی و اثردهی فوری مخصوص موهای نازک، معرفی ویژگی های سرم رشد مو فوری:

  • محلول قطع ریزش و تقویت مو های نازک
  • احیا کننده و آبرسان موهای نازک ، خشک و آسیب دیده
  • محلول رشد مو فوری
  • سرم رشد مو فوری و آبرسان گیاهی
  • سرم رشد مو و تقویت مو و  آبرسان مو سی کمپلکس به تارهای بلند مو آبرسانی و رطوبت رسانی می کند و سرعت رشد مو را بالا می برد.
  • محلول ضخیم کننده مو
  • بالا برنده استحکام ریشه و ساقه مو
  • استحکام و افزایش ضخامت ساقه مو برای جلوگیری از شکستگی و نازک شدن
  • محلول مو مغذی و ویتامینه
  • سرم  رشد مو و نرم کننده قوی و حالت دهنده سبک مو
  • رطوبت رسانی و افزایش حجم مو و درخشندگی آن


:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

1. کالری کم هویج مناسب برای رژیم های غذایی

مصرف هویج برای استفاده در یک رژیم لاغری فوق العاده است. توصیه می کنم اگر رژیم دارید همیشه مقداری از این سبزی پر خاصیت را به صورت پخته در کنار بشقابتون بذارید. هم زیبایی خوبی به رنگ و تزیین غذا خواهد داد و هم بسیار مفید و صد البته کم کالری است.

2. هویج و سلامت چشم

احتمالاً شنیده ایم که هویج به تقویت و حفظ سلامت چشم کمک می کند و برای جلوگیری از ضعیف شدن چشم باید هویج یا آب هویج استفاده کنیم! اینطور به نظر می رسد که به دلیل وجود مقادیر زیادی بتاکاروتن است که در کبد به ویتامین A تبدیل می شود.

ویتامین A در شبکیه چشم به Rhodopsin ، رنگدانه ارغوانی لازم برای دید در شب تبدیل می شود. بتا کاروتن باعث بهبود دید در شب و محافظت چشم در برابر بیماری هایی مثل آب مروارید می شود.

 

3. هویج و سلامت قلب و عروق

هویج حاوی مقادیر متنوعی از آنتی اکسیدان(Antioxidant) هاست که سپر محافظت از قلب هستند. مصرف منظم هویج از قلب شما در برابر آسیب ها محافظت می کند و مانع افزایش کلسترول(Cholesterol) بد خواهد شد.

4. عاملی برای جلوگیری از سرطان

مطالعات نشان داده که مصرف هویج می تواند خطر ابتلا به سرطان ریه، سرطان پستان و سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. این موضوع هم به دلیل وجود پلی استیلن آنتی اکسیدان هاست که مانع رشد سلول های سرطانی خصوصا در روده بزرگ و دستگاه گوارش می شود.

همچنین هویج به دیلل دارا بودن مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها به همراه ویتامین C باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود و مصرف منظم هویج یک سپر حفاظتی در برابر بیماری ها برای بدن شما ایجاد می کند.

5. جلوگیری از پیری زودرس

سطح بالایی از مواد مغذی که در بالا برای هویج بیان کردیم باعث می شود، سوخت و ساز بدن به صورت منظم انجام بگیرد و این موضوع در کم کردن سرعت سلول ها در پیر شدن و جلوگیری از پیری زودرس کمک خواهد کرد.

رژلب میبلین رژلب ویتامینه و بادوام

رژلب میبلین اصل

برای داشتن آرایشی زیبا رژلب میبلین برای هر خانمی میتواند انتخاب ایده آلی باشد.

این رژلب بدون سرب ویتامینه و مرطوب کننده لب است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

با رژلب بادوام میبلین آرایش لب به راحتی پاک نمی شود.

رژلب ویتامینه میبلین دارای ویتامین E,A و روغن های مغذی است.

کرم برنزه کننده فلورسان روسیه

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان

برنزه کننده فلورسان محصولی بینظیر برای افرادی است که زمان کافی برای برنزه شدن ندارند.

این کرم برنزه کننده دارای رنگ دهی فوری است.

لوسیون برنزه کننده فلورسان مخصوص سولاریوم و آفتاب است.

این اسپری برنزه کننده تا ۴ ماه رنگ پوست را برنزه نگه می دارد.

کرم برنزه فلورسان دارای ترکیبات ویتامینه و مرطوب کننده بدن است.

کرم لاغری هات چیلی تایوان

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

اگر دغده لاغری موضعی و چربی سوزی فوری دارید به سراغ ژل لاغری هات چیلی بروید. این ژل لاغری فوری به صورت موضعی چربی سوزی می کند.

برای درمان سلولیت بدن کرم ضد سلولیت هات چیلی فوق العاده موثر است.

کرم لاغری هات چیلی فاقد ترکیبات شیمیایی است.

این ژل لاغری شکم و پهلو برای کاهش سایزفوری بسیار موثر است.

ژل لاغر کننده هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

6. ماده ای سودمند برای دوران قاعدگی و مرحله پس از یائسگی

آب هویج برای خانوم ها بسیار مفید است. دلیلش هم فیتواستروژن موجود در هویج است که در منظم کردن دوران قاعدگی و همچنین تسکین درد های این دوران و کمک به کسانی که عادات ماهیانه سنگین دارند موثر است. همچنین مصرف هویج به کاهش علائم یائسگی در خانوم های یائسه کمک خواهد کرد..

7. هویج ماده ای مفید برای دوران بارداری

هویج به رشد مناسب جنین در دوران بارداری کمک می کند و خطر ابتلا به عفونت و سقط جنین را کاهش می دهد. همچنین مصرف منظم هویج به زیاد شدن شیر مادر و همچنین بهبود کیفیت شیر کمک خواهد کرد.

8. کمک به هضم غذا

هویج سرشار از فیبر است که در تنظیم حرکات روده و هضم غذا کمک زیادی خواهد کرد. همچنین در شرایطی مثل یبوست مفید است. فیبر موجود در هویج به طور غیر مستقیم به کاهش وزن کمک می کند.

همچنین هویج از افزایش قند خون هم جلوگیری خواهد کرد و قند خون و همچنین فشار خون را تنظیم می کند.

هویج و خواص آن در سلامت پوست

مصرف هویج به نشاط و درخشان شدن پوست شما کمک می کند. به دلیل وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان ها، هویج برای سلامت پوست بسیار مفید است. از هویج رنده شده می توانید یک ماسک عالی به همراه عسل تهیه کننید و برای روشن شدن پوست استفاده کنید.

9. درمان لکه و زخم پوست

نوشیدن آب هویج لک های روی پوست را کمرنگ می کند و همچنین به بهبود جای زخم ها کمک می کند.

10. خواص ضد پیری هویج

کلاژن نوعی پروتئین در بدن است که برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست حیاتی و مهم است. هویج به دلیل داشتن ویتامین C که در بدن منجر به تولید کلاژن می شود، خاصیت ضد پیری دارد و از چین و چروک افتادن روی پوست جلوگیری می کند.

همچنین مواد موجود در هویج باعث محافظت پوست در برابر آفتاب می شود و در درمان آفتاب سوختگی بسیار موثر است.

11. درمان بیماری های پوستی با هویج

کمبود پتتاسیم می تواند باعث خشکی پوست شود و نوشیدن آب هویج به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی پتاسیم می تواند از خشکی پوست در این موارد جلوگیری کند. همچنین هویج در درمان برخی بیماری های پوستی مثل جوش و آکنه و بیماری های پوستی ناشی از کمبود ویتامین A بسیار موثر است.

البته نباید هم در مصرف هویج زیاده روی کرد چرا که ممکنه بطور موقت باعث تغییر رنگ پوست شما شود.

همچنین هویج به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، می تواند به کاهش التهاب زخم ها کمک کند.

تاثیر هویج بر سلامت و تقویت مو

هویج به ضخیم شدن تار های مو و قوی شدن ریشه های مو کمک می کند. از ریزش مو جلوگیری می کند و باعث زیبایی موها می شود. نوشیدن آب هویج به سلامت موهای شما کمک زیادی خواهد کرد.

12. جلوگیری از سفید شدن زودرس مو

نوشیدن یک لیوان آب هویج به صورت روزانه باعث رشد خوب و منظم موی شما خواهد شد و ویتامین های موجود در هویج باعث بهبود گردش خون در پوست سر و در نتیجه جلوگیری از سفید شدن زودرس مو ها می شود.



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

جلوگیری از ریزش مو

یکی از خواص بابونه برای مو، ترمیم سلول‌ها و بافت‌های آسیب دیده پوست است. ترپن‌ها، فلاونوئیدها و سسکوی‌ترپن‌ها به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کنند و موهای شما را تقویت می‌کنند و به این ترتیب از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

افزایش رشد مو

برای داشتن موهای سالم باید پوست سر سالمی داشته باشید. یک پوست سر سالم باید عاری از هرگونه عفونت و شوره سر باشد که منجر به نازک‌ شدن مو و ریزش مو می‌شود. روغن بابونه به ترمیم فولیکول‌های آسیب دیده مو و به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند که در رشد مو تأثیر به سزایی دارد. همچنین خاصیت ارتجاعی موهای شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه از شکستن موهایتان جلوگیری می‌کند.

ترمیم موهای آسیب دیده

روغن بابونه سرشار از ویتامین C و E است. آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و آلودگی ایجاد می‌شوند، کمک می‌کند. این رادیکال‌های آزاد به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند که منجر به ریزش مو می‌شود. روغن بابونه که دارای آنتی اکسیدان است به طور مؤثر با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. خاصیت درمانی این روغن به ترمیم فولیکول‌های آسیب دیده مو کمک می‌کند و در نتیجه به موهای شما قدرت می‌بخشد.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول

برای درمان موخوره ماسک ضد موخوره اولتراشاین درمانی قطعی است.

این ماسک کراتینه مو حالت لخت و ابریشمی به موها می دهد.

ماسک ابریشمی مو اولتراشاین موها را نرم و لطیف می کند.

برای صاف کردن فوری مو ماسک صاف کننده مو اولتراشاین بهترین گزینه است.

ماسک پروتئینه مو و مغذی مو اولتراشاین ترمیم آسیب دیدگی مو را نیز به همراه دارد.

برای براق و درخشان کردن مو این ماسک براق کننده مو ایده آل است.

این ماسک کراتینه ساخت کشور کانادا است.

شامپو ضد ریزش و رشد مو فوری بایوفول

شامپو ضد ریزش مو

درمان ریزش مو با شامپو ضد ریزش مو بایوفول خیلی سریع میسر می شود.

این شامپو رشد مو اثردهی فوری دارد.

شامپو ضد ریزش مو گیاهی ایج دیفنس فاقد پارابن و سیلیکون است.

درمان انواع الگوهای ریزش مو با بهترین شامپو ضد ریزش مو کانادا میسر است.

این شامپو ضد ریزش بر پایه پلاسنتا کمپلکس و ب کمپلکس است.

شامپو رشد مو فوری بایوفول وگان و ارگانیک است.

شامپو ضد ریزش مو خارجی و اصل بایوفول ساخت کشور کانادا است.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول

درمان قطعی و فوری ریزش مو تنها با یک محلول ضد ریزش محقق می شود.

محلول ضد ریزش مو فوری شوک بایوفول

این محلول ضد ریزش مو گیاهی فاقد پارابن و سیلیکون است.

تونیک ضد ریزش مو شوک از ماه اول استفاده هم ریزش مو
را درمان و رشد مو را نیز در پی دارد.

محلول ضد ریزش مو شوک درمان ریزش مو ارثی و هورمونی نیز می باشد.

تونیک ضد ریزش شوک ساخت کشور کانادا است.

بابونه برای تغذیه مو

روغن بابونه با خاصیت آبرسانی و رطوبت دهی به مو‌، آن‌ را تغذیه کرده و باعث سلامت هر چه بیشتر موها می‌شود. خواص بابونه برای مو آسیب‌های ناشی از اشعه خورشید، آلودگی و گرد و غبار را کاهش داده و به صاف و نرم نگه داشتن مو‌ها کمک می‌کند.

بابونه برای افزایش رشد مو

بابونه حاوی بسیاری از ویتامین‌ های ضروری است که می‌تواند فواید زیادی برای سلامت موها و پوست سر داشته باشد. این ویتامین‌ های ترکیبی با هم سلول‌های مو را تغذیه و ترمیم کرده و به قوی‌تر شدن تار‌های مو کمک می‌کنند. استفاده منظم از چای بابونه روی مو‌ها باعث رشد سریع مو‌ها شده و شکنندگی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

بابونه برای ترمیم مو‌های آسیب دیده

روغن بابونه حاوی ویتامین C و E فراوانی است. آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن بابونه باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد مو شده و آسیب‌های ناشی از آن را از بین می‌برد. وجود رادیکال‌های آزاد باعث آسیب رساندن به فولیکول‌های مو و ریزش مو می‌شوند. این رادیکال‌های آزاد به فولیکول‌های مو آسیب می‌رسانند که منجر به ریزش مو می‌شوند.

روغن بابونه حاوی آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که ضمن مقابله با رادیکال‌های آزاد، باعث ترمیم فولیکول‌های مو و تقویت آن‌ها می‌شود. پس از شستشوی مو با بابونه، پوست سر تغذیه شده و عاری از آلودگی می‌شود. این حالت منجر به بهبود رشد مو و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود.

بابونه برای موخوره

بابونه به تسکین و تغذیه مو و پوست سر کمک کرده و شکنندگی و خشک بودن مو‌ها را برطرف می‌کند. به دلیل آبرسانی به مو‌ها و همچنین تأمین رطوبت کافی، موخوره مو‌ها از بین رفته و دیگر دوشاخه نمی‌شوند.

بابونه برای درمان ریزش مو

مهمترین خواص بابونه برای مو، ترمیم بافت‌های آسیب دیده و ترمیم سلول هاست. فلاونوئید‌ها، ترپن‌ها و سسکوی‌ترپن‌ها موجود در بابونه، به تقویت فولیکول‌های موها کمک کرده و از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کنند.

بابونه برای درمان شوره مو سر

یکی از مشهورترین خواص بابونه برای مو، روشن کنندگی و درخشندگی مو است. روغن بابونه به عنوان یکی از روشن‌کننده‌های گیاهی شناخته شده است. آغشته کردن روزانه مو‌ با روغن بابونه باعث روشن شدن مو‌ها به طرز بسیار طبیعی می‌شود، گویی که هایلایت کرده باشید.

بابونه برای درخشندگی موها

از ماسک بابونه برای براق شدن و درخشندگی موها نیز استفاده می‌شود. بدین منظور کافیست که گیاه بابونه را به طور غلیظ دم کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس دمنوش بابونه را روی موهایتان بریزید و اجازه دهید که سی دقیقه باقی بماند. این کار را یک روز در میان انجام دهید، بدین ترتیب موهایی درخشان و براق پیدا می‌کنید.

خواص بابونه برای مو‌های سفید

ریشه، برگ، گل، ساقه و روغن گیاه بابونه خاص فراوانی دارند. روغن بابونه باعث درخشش و شادابی مو‌ها شده و مانع سفیدی زود هنگام مو‌ها می‌شود.

بابونه برای مو‌های چرب

گیاه بابونه باعث متعادل شدن چربی مو‌ها شده و مانع از خشک شدن پوست سر می‌شود. این گیاه تار‌های مو را احیا کرده و آن‌ها را تقویت می‌کند.

طرز استفاده بابونه برای مو

ساده‌ترین روش استفاده از بابونه برای مو‌ها، خیساندن گل‌های بابونه ارگانیک در آب جوش و شستن مو‌ها با دم کرده بابونه است. برای انجام این کار کافیست که مراحل زیر را انجام دهید.

یک فنجان چای بابونه غلیظ دم کنید. این کار را می‌توان با استفاده از چای کیسه‌ای یا گل بابونه انجام داد. چای کیسه‌ای یا گل‌ها را در یک فنجان آب جوش (تقریبا ۱ قاشق غذاخوری گل) قرار دهید و بگذارید حداقل ۵ دقیقه دم بکشد. اجازه دهید که کمی خنک شود. چای بابونه ولرم بهترین خاصیت را دارد.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند چای بابونه را به تار‌های مو بمالند تا تأثیر بیشتری داشته باشد. در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند چای بابونه را روی تمام مو‌ها بریزند. البته این روش به ترجیح شما بستگی دارد. اگر پوست سر حساس یا خشکی دارید، توصیه می‌کنیم آن چای بابونه را روی تمامی قسمت‌های مو‌هایتان بریزید، زیرا بابونه می‌تواند به رفع خشکی و خارش کمک کند.

تخم مرغ و بابونه برای مو

استفاده از زرده تخم مرغ باعث تقویت و تغذیه ریشه مو‌ها می‌شود. مو‌های جدید بدین ترتیب بسیار قوی بوده و کمتر مستعد آسیب هستند. وقتی مو‌ها ریزش نداشته باشند، پرپشت‌تر شده و سریعتر رشد می‌کنند.

خواص حنا و بابونه برای مو

ترکیب حنا و بابونه برای موی سر، علاوه بر تقویت مو‌ها باعث درخشندگی و خوشرنگ‌تر شدن آن‌ها می‌شود. این دو ماده گیاهی با هم ترکیبی فوق‌العاده می‌سازند که باعث روشن‌تر شدن هر چه بیشتر مو‌ها و البته تقویت آن‌ها می‌شوند.

کلام آخر

بابونه یکی از گیاهان دارویی باستانی است که سال‌هاست برای بشر شناخته شده است. از زمان‌های بسیار قدیم، روغن بابونه برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شده است. امروزه خواص بابونه برای مو و دیگر موارد زیباشناختی نیز شناخته شده هستند و از آن استفاده‌های بسیاری می‌شود. همان‌طور که در این مقاله خواندید، این گل کم از معجزه ندارد!



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

آیا میدانید که بادام به عنوان “پادشاه آجیل” شناخته میشود؟ بادام سرشار از چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که آن را به یک منبع تغذیه قوی تبدیل میکند! بنابراین، این مسئله تعجب آور نیست که روغن گرفته شده از این مغز به دلیل مزایای بینظیر آن برای مو ، بدن و پوست بسیار محبوبیت دارد.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که موهای سست و شکننده ای دارید و با ریزش مو، شوره سر، موخوره و … دست و پنجه نرم میکنید و اگر از مصرف دارو های شیمیایی برای رفع این مشکلات خسته شده اید و نتیجه ای نگرفته اید به شما توصیه میکنیم از روغن بادام تلخ برای روغن تراپی مو های خود استفاده کنید.

درمان ریزش مو، رفع شوره سر و از بین بردن خشکی موها کار سخت و پیچیده‌ای نیست و به راحتی با روغن بادام تلخ امکان‌پذیر است.

اکثرا خانم‌ها به زیبایی اهمیت بیشتری میدهند و دغدغه زیبایی پوست و موی خود را دارند. در پاسخ به این دغدغه محصولات زیادی در بازار وجود دارد که علاوه بر قیمت بالا ممکن است عوارض غیرقابل پیش بینی در پی داشته باشد.

 روغن بادام تلخ میتواند جایگزین مناسبی برای محصولات گران‌قیمت و شیمیایی باشد. روغن بادام تلخ فواید ویژه ای برای سلامتی پوست و مو دارد،

 

توجه داشته باشید که روغن بادام تلخ سالماطور فقط به صورت موضعی و برای استعمال خارجی به کار میرود و مصرف خوراکی ندارد در همین راستا سالماطور قصد دارد در این مقاله به بررسی  فواید و خواص روغن بادام تلخ بپردازد.

ژل لاغری موضعی هات چیلی تایوان

ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری فوری و موضعی بدن

کرم لاغری موضعی و بدون حساسیت برای لاغری و چربی سوزی

درمان سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی

لاغری شکم و پهلو و سایر اندام بدن با ژل لاغری شکم و پهلو

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان

برنزه کننده فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

کرم برنزه کننده فلورسان دارای رنگ دهی فوری

این اسپری برنزه کننده ویتامینه و مرطوب کننده لب است.

کرم برنزه فلورسان ساخت کشور روسیه است.

تفاوت روغن بادام شیرین با روغن بادام تلخ چیست؟

بادام نوعی آجیل و یکی از مغزهای مفید و پرخاصیت است که برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها به کار برده میشود و با توجه به درخت آن میتواند تلخ یا شیرین باشد. درخت بادام یک درخت کوچک است که تا ارتفاع 4 الی 10 متر رشد میکند. درخت بادام تلخ اغلب دارای شکوفه هایی به رنگ صورتی میباشد و از نظر ظاهری بادام تلخ و شیرین درکل شبیه هم هستند با این تفاوت که دانه بادام تلخ از نظر اندازه کوتاه تر و پهن تر از بادام شیرین است. بادام تلخ طی فرآیندی به روش پرس سرد روغن گیری میشود و 50% این روغن از سه ماده اساسی 50% روغن بادام تلخ از سه ماده اساسی به نام بنزآلدهید، گلیکوزید آمیگدالین و هیدروژن سیانید یا همان اسید هیدروسانیک تشکیل شده است و 50% باقی‌مانده این روغن هم حاوی چربی تک غیر اشباع و ترکیبات مشابه با روغن بادام شیرین است.

روغن بادام تلخ رایحه ی بسیار تندی دارد و تلخی بوی آن کاملا قابل تشخیص است. این روغن را حتما از مراکز معتبر تهیه کنید چون به خاطر کم بودن میوه آن گاها با روغن هسته هلو و زرد آلو مخلوط میشود که ممکن است کارایی مناسبی نداشته باشد. بادام تلخ به عنوان داروی بی حس کننده موضعی به دلیل خاصیت مخدر و مهار کننده ای که دارد به عنوان دارویی برای سرفه و ضد خارش استفاده میشود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد که روغن بادام تلخ دارد  این است که برای انواع پوست مناسب است.



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

ارگیل حاوی مقدار زیادی کالری، ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوع است. ۴۰۰ گرم گوشت نارگیل تقریبا تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم بدن در روز را تأمین می‌کند. گوشت نارگیل حاوی اسیدهای چرب اشباع شده مثل اسید لوریک و ترکیبات بیواکتیو است که برای سلامتی بدن فواید زیادی دارند.

نارگیل منبع خوبی از مس، کلسیم، منگنز، منیزیم و زینک (روی) به شمار می‌رود. نارگیل همچنین منبع خوبی از فولات، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین محسوب می‌شود.

آب نارگیل یک نوشیدنی سالم و آبرسان است که قندهای ساده، الکترولیت، مواد معدنی و اسید فسفاتاز دارد. نه تنها آب نارگیل، بلکه روغن نارگیل هم به‌عنوان یک سوپرفود شناخته می‌شود. ترکیب منحصربه‌فرد اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل می‌تواند اثرات مثبتی روی سلامتی بدن داشته باشد.

شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس بایوفول کانادا

شامپو ضد ریزش مو

درمان قطعی ریزش مو شامپو ضد ریزش مو فوری بایوفول کانادا

شامپو رشد مو ضد ریزش و رشد مجدد موهای ریخته شده

درمان گیاهی و بدون ماینوکسیدیل با شامپو ضد ریزش مو گیاهی بایوفول

شامپو ضد ریزش بایوفول دارای عملکردی بدون بازگشت است.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو شوک

درمان انواع الگوهای ریزش مو با محلول ضد ریزش مو شوک

رشد مو و افزایش ضخامت مو با تونیک ضد ریزش مو

تقویت ریشه و ساقه مو با محلول ضد ریزش بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو گیاهی شوک فاقد ترکیبات شیمیایی است

خواص نارگیل برای بدن

نارگیل حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی است و به همین دلیل فواید زیادی برای بدن دارد.

این میوه حاوی مقدار زیادی چربی‌های اشباع شده است که برای بدن هیچ ضرری ندارند. نارگیل تری‌گلیسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط دارد که نوعی اسید چرب هستند‌. این اسیدهای چرب به‌طرز متفاوتی در بدن جذب می‌شوند.

این چربی‌ها به‌طور مستقیم از دستگاه گوارش وارد کبد شده و به کتون بادی تبدیل می‌شوند. این موضوع می‌تواند روی اختلالات مغزی مثل آلزایمر اثرات درمانی داشته باشد. در ادامه خواص نارگیل برای سلامتی بدن را بررسی می‌کنیم.

۱. فیبر زیادی دارد

نارگیل حاوی مقدار زیادی فیبر است؛ به طوری که ۶۱ درصد از فیبر لازم بدن را فراهم می‌کند. فیبر موجود در نارگیل سرعت آزاد شدن گلوکز را کاهش می‌دهد و آن را به سلول‌ها منتقل می‌کند. گلوکز در سلول‌ها تبدیل به انرژی می‌شود. فیبر به کاهش فشار روی پانکراس و سیستم‌ آنزیمی کمک می‌کند که این موضوع در کاهش خطر ابتلا به دیابت اهمیت دارد.

۲. دیابت را کنترل می‌کند

نارگیل به ترشح انسولین و استفاده از گلوکز خون کمک می‌کند. این میوه از طریق اثر مثبت گذاشتن روی هورمون‌ها برای کنترل قند خون، دیابت را مدیریت می‌کند. این موضوع سرعت بالا رفتن سطح قند خون را کاهش می‌دهد.

نارگیل علائم بیمار‌های روده‌ای و گوارشی را برطرف می‌کند. این میوه‌ی استوایی به جذب بهتر مواد مغذی و مواد معدنی کمک می‌کند و به بدن فیبر می‌دهد. علاوه بر این حالت تهوع و استفراغ را هم کاهش می‌دهد.

۳‌. خواص ضدپیری دارد

سیتوکین‌ها و کینتین‌های موجود در نارگیل روی بدن اثرات ضدسرطانی و ضدپیری دارند. این یعنی نارگیل با پیری و سرطان مبارزه می‌کند.

۴‌. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

مواد مغذی نارگیل برای سیستم ایمنی بدن عالی هستند. نارگیل خواص ضدویروسی، ضدقارچی، ضدباکتریایی و ضدانگلی دارد. مصرف روغن نارگیل می‌تواند به بدن برای مقاومت در برابر ویروس‌ها و باکتری‌های ایجادکننده‌ی مریضی کمک کند. خوردن نارگیل خام می‌تواند در درمان بعضی از بیماری‌ها مثل عفونت‌های گلو، برونشیت، عفونت‌های دستگاه ادراری و سایر بیماری‌های ایجاد شده در اثر میکروب‌ها اثرگذار باشد.

۵. چربی‌های شکم را کاهش می‌دهد

اگر همه‌ی راه‌ها را امتحان کرده‌اید، اما چربی شکمتان آب نشده است، به فکر اضافه کردن نارگیل به رژیم غذایی خود باشید. یکی از خواص نارگیل، رفع چربی‌های شکم است.

چربی‌های شکم چربی‌های خطرناکی هستند که منجر به بیماری‌های مختلف می‌شوند‌. مصرف ۲۰۰ گرم نارگیل در روز می‌تواند در کاهش چشمگیر شاخص توده‌ی بدنی (BMI) و سایز دور کمر فقط طی ۱۲ هفته مفید باشد.

۶. سلامت عمومی بدن را افزایش می‌دهد

تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که هر روز نارگیل مصرف می‌کنند، در مقایسه با کسانی که این میوه را نمی‌خورند، سالم‌تر هستند. برای اینکه سلامتی بدنتان را تقویت کرده و بیماری‌ها را از خود دور کنید، نارگیل را در رژیم غذایی خود جای دهید.

۷. انرژی را افزایش می‌دهد

نارگیل از طریق سوزاندن چربی‌ها، به افزایش انرژی در بدن کمک می‌کند. تری‌گلیسیرید‌های موجود در روغن نارگیل طی ۲۴ ساعت مصرف انرژی در بدن را افزایش می‌دهند و منجر به کاهش وزن در بلندمدت می‌شوند.

نارگیل همچنین در کاهش احساس گرسنگی مفید است. افرادی که به‌طور مداوم از محصولات نارگیل استفاده می‌کنند، بدون اینکه افت قند خون را تجربه کنند، می‌توانند برای چند ساعت هیچ غذایی نخورند. نارگیل همچنین به بهبود عملکرد تیروئید و تسکین علائم خستگی شدید کمک می‌کند.

۸. صرع را درمان می‌کند

درمان صرع را هم می‌توانیم در فهرست خواص نارگیل قرار دهیم. رژیم کتوژنیک یکی از انواع رژیم‌های غذایی است که در آن افراد باید کربوهیدرات کمی مصرف کنند. از این رژیم غذایی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. دنبال کردن این رژیم به کودکان مبتلا به صرع توصیه می‌شود.

در این رژیم غذایی باید مقدار کمی کربوهیدرات و مقدار زیادی چربی‌های سالم مانند روغن نارگیل مصرف کنید. این موضوع منجر به افزایش میزان کتون‌ بادی (اجسام کتونی) در خون می‌شود. این رژیم غذایی به طرز چشمگیری تشنج را در کودکان مبتلا به صرع کاهش می‌دهد.

۹. در مبارزه با سرطان مفید است

یکی دیگر از خواص نارگیل، مبارزه با سرطان محسوب می‌شود. ثابت شده که مواد مغذی موجود در نارگیل خواص ضدسرطانی دارند. نارگیل به‌طور ویژه به درمان سرطان‌های روده‌ی بزرگ و سینه کمک می‌کند.

۱۰. بدن را هیدراته نگه می‌دارد

هیدراته نگه داشتن بدن اهمیت بسیار زیادی دارد. آب نارگیل حاوی الکترولیت‌های مهم است که به حفظ سطح آب بدن کمک می‌کنند. افرادی که ورزش می‌کنند یا فعالیت بدنی زیادی دارند، باید تا جایی که می‌توانند آب نارگیل مصرف کنند. آب نارگیل جایگزین الکترولیت از دست‌رفته‌ی بدن می‌شود و بدن را هیدراته می‌کند.

علاوه بر این واکنش‌های سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. آب نارگیل جایگزین بهتری نسبت به آب معمولی به‌حساب می‌آید، چون خوش‌طعم تر است و مواد مغذی زیادی دارد.

خواص روغن نارگیل برای مو

یکی از بهترین روغن‌ها برای پوست و مو، روغن نارگیل است. روغن نارگیل حاوی پروتئین است که برای سلامت موها اهمیت دارد و همچنین با چربی بسیار مفیدی که به همراه دارد، باعث سلامت و درمان موهای خشک و آسیب دیده می‌شود که در ادامه مقاله به برخی از خواص روغن نارگیل برای مو می‌پردازیم.

1.      خواص روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو

آیا روغن نارگیل مانع ریزش مو می‌شود؟ طبق تحقیقات صورت گرفته، روغن نارگیل نه تنها برای جلوگیری از ریزش مو مفید است، بلکه باعث پرپشت شدن و رشد مو می‌شود و کمک می‌کند تا موهای سالم و درخشانی داشته باشید.

در واقع روغن نارگیل حاوی ویتامین، پروتئین و چربی‌های مفید است که به سلول‌های مو نفوذ می‌کند و آن‌ها را تقویت می‌نماید. بنابراین روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو یک انتخاب مناسب خواهد بود.

طرز استفاده از روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو بسیار ساده است. شما باید حداقل یک بار در هفته از روغن نارگیل برای ریزش مو استفاده کنید. چند قطره روغن نارگیل روی دستتان بریزید و با نوک انگشتان، کف سر را به مدت 5 تا 10 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. در واقع ترکیبات روغن نارگیل به همراه ماساژ سر باعث می‌شود که خون در کف سر جریان پیدا کند و باعث رشد موها ‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

نارگیل که به‌وفور در آسیای جنوب شرقی رشد می‌کند، به مزه‌ی خوب و فواید متعددی که برای سلامتی بدن دارد شناخته می‌شود. باور بر این است که شیر نارگیل یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های روی زمین است، چون برای سلامتی خواص زیادی دارد. شیر نارگیل شیر نیست، بلکه آب غلیظی است که از گوشت نارگیل به دست می‌آید. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ قرار است با خواص شیر نارگیل برای سلامتی بدن، پوست و مو آشنا شوید. همچنین طرز درست کردن شیر نارگیل خانگی و دو خوردنی خوشمزه با آن را یاد بگیرید. قبل از هر چیز ارزش غذایی شیر نارگیل را به شما می‌گوییم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ارزش غذایی شیر نارگیل

شیر نارگیل کالری زیادی دارد، چون سرشار از تری‌گلسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط است که نوعی چربی اشباع شده هستند. همچنین منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف مس و منگنز به شمار می‌رود. در ادامه ارزش غذایی یک فنجان (۲۴۰ گرم) شیر نارگیل آورده شده است.

  • کالری: ۵۵۲ (۲۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • کربوهیدرات: ۱۳ گرم (۴ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • پروتئین: ۵٫۵ گرم (۱۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • چربی: ۵۷ گرم (۸۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • چربی چند غیراشباع: ۰٫۶ گرم
  • فیبر غذایی: ۵٫۳ گرم (۲۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • قند: ۸ گرم
  • ویتامین ث: ۷ میلی‌گرم (۱۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • فولات: ۳۸ میکروگرم (۱۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • آهن: ۴ میلی‌گرم (۲۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • منیزیم: ۸۹ میلی‌گرم (۲۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • فسفر: ۲۴۰ میلی‌گرم (۲۴ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • پتاسیم: ۶۳۱ میلی‌گرم (۱۸ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • مس: ۰٫۶ میلی‌گرم (۳۲ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • منگنز: ۲٫۲ میلی‌گرم (۱۱۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)
  • سلنیوم: ۱۴٫۹ میکروگرم (۲۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن)

خواص شیر نارگیل برای سلامتی

شاید فکر کنید شیر نارگیل چربی زیادی دارد و به همین دلیل ناسالم است، اما این موضوع درست نیست.

مصرف شیر نارگیل به میزان متوسط می‌تواند فوایدی برای سلامتی بدن داشته باشد. از شیر نارگیل در رسپی‌های متنوع و برای درمان مشکلات و بهبود سلامت پوست و مو استفاده می‌شود. شیر نارگیل به دلیل خواص فراوان و مواد مغذی زیادی که دارد استفاده می‌شود. این نوشیدنی نقش مهمی در حفظ سلامت قلب، کمک به هضم، تقویت سیستم عصبی و دستگاه گوارش و… دارد. برای اینکه بیشتر با خواص شیر نارگیل آشنا شوید، ادامه مطلب را بخوانید.

۱. روی سلامت قلب اثرات مثبتی می‌گذارد

۲. به کاهش وزن کمک می‌کند

نارگیل حاوی ۱۲ درصد تری‌گلیسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط، اسید کاپریک و اسید کاپریلیک است. احتمال اینکه این ترکیبات به‌عنوان چربی ذخیره شوند کم است. این ترکیات به تولید کتون‌ها کمک می‌کنند و باعث احساس سیری می‌شوند که این موضوع در جلوگیری از پرخوری مفید است. این ویژگی به کاهش وزن در بلندمدت کمک می‌کند.

در یک مطالعه در سال ۲۰۰۳، ۲۴ فرد مبتلا به اضافه وزن به مدت چهار هفته رژیم غذایی غنی از تری‌گلیسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط و اسیدهای چرب با زنجیره‌ی بلند را دنبال کردند. محققان ترکیب بدن شرکت‌کنندگان را بعد از هفته‌ی چهارم بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که مصرف تری‌گلیسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط در مقایسه با اسیدهای چرب با زنجیره‌ی بلند منجر به کاهش میزان بافت چربی شد.

محققان این مطالعه عنوان کردند که تری‌گلیسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط را می‌توان به‌عنوان یک ترکیب مهم برای کمک به پیشگیری از اضافه وزن تلقی کرد. توجه کنید که هیچ مطالعه‌ای اثرات شیر نارگیل روی وزن و سوخت‌وساز را به‌طور مستقیم بررسی نکرده است‌. بنابراین قبل از اظهار نظر قطعی در این زمینه به مطالعات بیشتری نیاز است.

خواص شیر نارگیل برای پوست

شیر نارگیل یک گزینه‌ی به‌شدت سالم برای پوست محسوب می‌شود. اگر از این نوشیدنی به‌طور منظم روی پوست خود استفاده کنید، پوستتان درخشان می‌شود. شیر نارگیل تعدادی از مشکلات پوستی را هم درمان می‌کند. در ادامه خواص شیر نارگیل برای پوست را نام برده‌ایم.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک کراتینه مو

ماسک کراتینه موی کاملا طبیعی

درمان موخوره با ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک پروتئینه مو و مغذی مو و ترمیم کننده موهای آسیب دیده

لخت کننده و براق کننده با ماسک براق کننده مو اولتراشاین بایوفول

 پوست را مرطوب می‌کند

مدت زیادی است که افراد برای مرطوب کردن پوست خود، شیر نارگیل را به آب وان اضافه می‌کنند. شیر پوست را مرطوب، نرم و لطیف می‌کند. وقت آن است که از شیر نارگیل برای بهبود سلامت پوست خود استفاده کنید. مرطوب شدن پوست تنها خاصیت استفاده‌ی موضعی از شیر نارگیل روی پوست نیست.

از دیگر خواص شیر نارگیل برای پوست می‌توانیم به مبارزه با خشکی، خارش، تورم و قرمزی، تسکین پوست و کمک به سلامت و درخشندگی پوست اشاره کنیم. یک فنجان شیر نارگیل، نصف فنجان گلاب و یک فنجان گلبرگ رز را به آب گرم وان اضافه کنید و در آن دراز بکشید. این کار را به‌طور مرتب انجام دهید تا شاهد اثرات شگفت‌انگیز آن روی پوست خود باشید.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو شوک

درمان انواع الگوهای ریزش مو با محلول ضد ریزش مو شوک

رشد مو و افزایش ضخامت مو با تونیک ضد ریزش مو

تقویت ریشه و ساقه مو با محلول ضد ریزش بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو گیاهی شوک فاقد ترکیبات شیمیایی است

 از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند

اگر دوست دارید پوستتان جوان و شاداب شود، از شیر نارگیل استفاده کنید. شیر سرشار از ویتامین ث و مس است که به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک می‌کنند و ظاهر و سلامت پوست را بهبود می‌بخشند. چند قطره شیر نارگیل را با شش تا هفت عدد بادام بدون پوست مخلوط کنید تا یک خمیر نرم به دست بیاید.

خمیر ایجاد شده را روی پوست خود قرار دهید و بگذارید به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب خنک بشویید. از این ماسک فوق‌العاده دو تا سه بار در روز استفاده کنید تا سلامت پوستتان بهبود پیدا کند و علائم پیری به‌طرز چشمگیری کاهش پیدا کنند‌.

 



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

نه تنها جویدن دانه قهوه و خوردن آن بلکه هر ماده غذایی دیگر در مورد عدم مدیریت مصرف و استفاده بالا باعث ایجاد عوارض در بدن انسان می شود، مخصوصا اگر شما فقط قصد دارید یکبار آن را امتحان کنید حتما در میزان استفاده خود مدیریت کنید.

از عوارض استفاده بیش از حد دانه های قهوه می توان به ایجاد سوزش در قلب و افزایش ضربان قلب می باشد، همچنین استفاده مدام و بالا دانه های قهوه ممکن است باعث ایجاد کلسترول در بدن شما شود.

توصیه می شود اگر دارای بیماری خاصی هستید که کافئین تاثیر منفی روی بدن شماست، و یا اینکه باردار هستید یا شیر می دهید استفاده از دانه های قهوه را در قطع و یا بسیار محدود کنید.

نکته مهم: خوردن و جویدن دانه قهوه میزان کافئین بالایی را داراست، تا این حد که میزان کافئین  آن از یک فنجان قهوه غلیظ و قوی نیز بیشتر است و میزان آن تقریبا 3.5 برابر حالت دم کرده همان حجم می باشد.

قهوه به عنوان یک کالای ضروری

قهوه، امروزه به‌عنوان یک کالای ضروری شناخته‌شده و دیگر یک کالای لوکس به‌حساب نمی‌آید و از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سطح جهانی است؛ که هرروزه توسط میلیون‌ها نفر مصرف‌شده و همچنین مهم‌ترین ماده‌ی غذایی تجاری و به‌طورکلی دومین کالای تجاری مهم پس از نفت خام است.

اهمیت اصلی قهوه مربوط به قهوه دم شده حاصل از دانه‌ی برشته‌شده یا آسیاب شده است. در بین عموم، اثر سودآور قهوه تنها به جذاب‌ترین ترکیب آن یعنی کافئین نسبت داده می‌شود؛ ولی ثابت‌شده است که سایر ترکیبات آن نیز در ایجاد خواص سلامتی بخش نقش مؤثری دارند.

نقش قهوه در جلوگیری از برخی بیماری ها

نقش مصرف قهوه در جلوگیری از برخی بیماری‌ها، طبقه‌بندی آن به‌عنوان یک نوشیدنی کاربردی را توجیه می‌کند. این ویژگی‌های کاربردی توسط ترکیب دانه‌ها و تغییراتی که در حین برشته کردن در آن‌ها رخ می‌دهد تعیین می‌شود. همچنین محصولات جانبی حاصل از فرآوری میوه و دانه قهوه نیز می‌توانند به‌عنوان ترکیبات کاربردی در صنعت غذا به کار روند.

پوست و پالپ قهوه که حدود ۴۵% میوه را شامل می‌شوند، از محصولات جانبی اساسی فراوری قهوه هستند که در صنعت غذا برای مقاصد مختلفی ازجمله استخراج کافئین و پلی فنل ها به کار می‌روند.

تاثیر رست کردن روی قهوه

ویژگی‌های نوشــیدنی قهوه مانند عطروطعم در هنگام رست کردن به وجود می‌آیند. رست کردن باعــث رخ دادن واکنش‌های متوالی در دانه‌های قهوه می‌شود که باعث تغییر در ساختار شیمیایی آن‌ها می‌شود. برای مثال پلی ساکارید ها در هنگام رست کردن به کربوهیدرات با وزن مولکولی کم تبدیل می‌شوند. درجه رست کردن همان‌گونه که بر روی ویژگی‌های گفته‌شده تأثیر می‌گذارد، رنگ‌دانه‌ها را نیز تغییر می‌دهد.

ترکیبات تشکیل‌شده حین رست کردن مسئول بسیاری از فعالیت‌های بیولوژیکی مثبت در قهوه دم شده هستند. البته ترکیبات کارســینوژنیک مانند پلی ســیکلیک هم می‌توانند توسط سوخت ناکامل ترکیبات آلی، هنگام رست کردن تشکیل شوند؛ اما خوشبختانه آن‌ها را می‌توان حتــی در میزان‌های بســیار کم شناسایی کرد.

ترکیبات کارسینوژنیک، ترکیباتی هستند که می‌توانند باعث پیامدهایی ازجمله سرطان شوند. قهوه‌ی رست شــده دارای %٢ الی ٣ % کلروژنیک اســید می‌باشد که باعث ایجاد ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی در آن می‌شود. البته دمای شدید باعث کاهــش در میزان کلروژنیک اســید می‌شود، به همین علت شدت رست شدن باید کنترل شود.

ترکیبات قهوه چیست؟

کافئین قهوه با مسدود کردن گیرنده‌های عصبی آدنوزین، خواب ما را تحریک می‌کند و هنگامی‌که ماده شیمیایی خواب توسط کافئین مسدود شود، نتیجه‌اش بیدار نگه‌داشتن شما خواهد بود.

عاتیل فنل عامل ایجاد عطر و بوی خوب قهوه است که مشام شما را نوازش می‌دهد.
اسیدیته یا همان ترشی موجود در قهوه به دلیل وجود اسید کوینیک درون آن است. افرادی که مشکل رفلاکس معده دارند معمولاً بعد از نوشیدن قهوه دچار سوزش معده می‌شوند که علتش حضور همین ترکیب است.
قهوه منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که سرحال شدن و نشاط بعد از خوردن قهوه را برخی از این مواد به‌عنوان عضوی از ترکیبات قهوه ایجاد می‌کنند.
تئوفیلین که یکی از مواد همچون کافئین است. این ماده محرک و آرامش‌بخش عضله برای تسکین علائم آسم، برونشیت و آمفیزم است؛ که حتی می‌تواند با برخی از آنتی‌بیوتیک‌های جدیدتر واکنش نشان دهد.

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان

برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان

برنزه کننده فلورسان با ماندگاری ۴ ماه

کرم برنزه کننده فلورسان دارای رنگ دهی فوری

این اسپری برنزه کننده ویتامینه و مرطوب کننده لب است.

کرم برنزه فلورسان ساخت کشور روسیه است.

 

Image result for ‫فواید قهوه برای پوست‬‎
 
قهوه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. از فواید دیگر آنتی اکسیدان می‌توان به خاصیت ضد پیری آن اشاره کرد. بر اساس تحقیقات، خصوصا روغن قهوه خواصی مشابه کرم‌های ضد چروک برای پوست دارد.
 
 

۱- تاثیر قهوه در جلوگیری از پیری پوست

شاتوت و انار از جمله میوه‌هایی هستند که به دلیل آنتی اکسیدان‌های قوی به سلامت، جوانی و شادابی پوست بسیار کمک می‌کنند و به عنوان میوه‌های مناسب برای پوست شناخته می‌شوند.

در رابطه با انواع قهوه نیز این موضوع صادق است زیرا  قهوه دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان‌ است. اولین خاصیت آنتی اکسیدان‌های قهوه سلامت پوست و جلوگیری از پیری زودرس است. پیری زودرس که امروزه هم بسیار شاهد آن هستیم بر اثر آلودگی، گرما و نور ایجاد می‌شود و قهوه از جمله مواردی است که می‌تواند از بروز آن جلوگیری کند.
علاوه بر تاثیر آنتی اکسیدان‌ها، کافئین قهوه، پوست را سفت می‌کند و مزیت سفت شدن پوست جلوگیری از چین و چروک و افتادگی پوست است.

۲- مزایای قهوه در محافظت از موها

علاوه بر مورد اشاره شده در فوق، یکی از مزایای قهوه محافظت از مو است. آنتی اکسیدان‌های موجود در قهوه باعث براق شدن موها می‌شوند.

استفاده از ماسک قهوه از شکستن موها جلوگیری می‌کند و موها را درخشان و خوشبو می‌کند. این مزیت قهوه برای زیبایی، باعث شده است که امروزه بیشتر مراکز زیبایی در سراسر دنیا از قهوه برای سلامت مو استفاده کنند. همچنین از دیگر مزایا و فواید قهوه برای پوست و مو این است که قهوه آسیب‌هایی که بر اثر مواد شیمیایی مختلف برای مو ایجاد می شود را برطرف می‌کند.

برای استفاده از قهوه می‌توانید آن را در خانه دم کنید و روی موهای‌ خود بگذارید.

شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس بایوفول کانادا

شامپو ضد ریزش مو

درمان قطعی ریزش مو شامپو ضد ریزش مو فوری بایوفول کانادا

شامپو رشد مو ضد ریزش و رشد مجدد موهای ریخته شده

درمان گیاهی و بدون ماینوکسیدیل با شامپو ضد ریزش مو گیاهی بایوفول

شامپو ضد ریزش بایوفول دارای عملکردی بدون بازگشت است.

 



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

خواص بادام زمینی

شاید عحیب باشد ولی بادام زمینی در واقع یکی از حبوبات محسوب می‌شود اما تقریبا همه‌ی ویژگی‌های دیگر آجیل‌ های خوراکی محبوب مانند پسته، بادام و غیره را دارد. از نظر گیاه شناسی، بادام زمینی یک غلاف میوه‌ی کوچک و زیر زمینی از یک گیاه متعلق به خانواده‌ی باقلاییان (Fabaceae) است. بادام زمینی یک گیاه دو لپه‌ای و یکساله است که به ارتفاع 30 سانتی‌متر از سطح زمین رشد می‌کند.

 

گفته می‌شود منشاء بادام زمینی آمریکای مرکزی بوده و پس از آن این مغز پرخاصیت توسط کاوشگران اسپانیایی به سایر نقاط جهان منتقل شده است. امروزه هم بادام زمینی یکی از پر کاشت‌ترین محصولات در کشورهایی مانند چین، هند، کشورهای آفریقایی و آمریکا است.

1. خواص بادام زمینی: مواد معدنی موجود در 100 گرم محصول

بادام زمینی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. مقدار 100 گرم بادام زمینی خام حاوی مواد مغذی زیر است:

  • میزان 567 کالری انرژی
  • مقدار 7% آب
  • مقدار 25.8 گرم پروتئین
  • مقدار 16.1 گرم کربوهیدرات
  • مقدار 4.7 گرم قند
  • مقدار 8.5 گرم فیبر
  • مقدار 49.2 گرم چربی (که 6.28 گرم آن اشباع‌شده، 24.43 گرم اشباع‌نشده‌ی تک و 15.56 گرم اشباع‌نشده‌ی چندگانه است)
  • مقدار 15.56 گرم امگا 6

فواید بادام زمینی: منبع طبیعی فیبر و کربوهیدرات

میزان کربوهیدرات موجود در بادام زمینی نسبتا پایین است. در واقع، محتوای کربوهیدرات این مغز تنها 13 تا 16 درصد از وزن آن را تشکیل می‌دهد. کربوهیدرات پایین و پروتئین، چربی و فیبر بالا باعث می‌شود بادام زمینی دارای شاخص گلیسمی پایین باشد که معیاری برای میزان ورود سریع کربوهیدرات‌ها به خون پس از مصرف غذا است.

 جدول غذایی فواید بادام زمینی

بادام زمینی منبعی خوب از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است که از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛ در ادامه به خلاصه‌ای ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید که در بافت بادام زمینی وجود دارد می‌پردازیم:

الف. بیوتین در بادام زمینی:

بادام زمینی یکی از غنی‌ترین منابع بیوتین است که برای دوران بارداری زنان می‌تواند بسیار مفید باشد.

ب. مس در بادام زمینی:

مس به عنوان یک ماده‌ی معدنی کمیاب در رژیم‌های غذایی اکثر افراد شناخته می‌شود. کمبود مس در بدن می‌تواند اثرات مخربی بر سلامت قلب داشته باشد.

پ. نیاسین در بادام زمینی:

این ویتامین که با نام ویتامین B3 نیز شناخته می‌شود، عملکردهای متنوع و مهمی در بدن انسان ایفا می‌کند. این ویتامین با کاهش خطر بیماری‌های قلبی مرتبط است.

ت. فولات در بادام زمینی:

این ویتامین نیز با نام ویتامین B9 یا اسید فولیک شناخته می‌شود و عملکردهای اساسی زیادی دارد و به ویژه در دوران بارداری برای زنان بسیار مهم است.

ث. منگنز در بادام زمینی:

منگنز نیز ماده‌ی معدنی دیگری است که در آب آشامیدنی و بسیاری از غذاها یافت می‌شود.

ج. ویتامین E در بادام زمینی:

این ویتامین یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که اغلب در غذاهای چرب به میزان زیاد یافت می‌شود.

چ. تیامین در بادام زمینی:

این ویتامین یکی دیگر از ویتامین‌های گروه B است و با نام ویتامین B1 شناخته می‌شود. این ویتامین در بدن انسان به تبدیل کربوهیدرات‌ها به انرژی کمک می‌کند و برای عملکرد قلب، ماهیچه‌ها و سیستم عصبی بسیار ضروری و مهم است.

ح. فسفر در بادام زمینی:

بادام زمینی منبع خوبی از فسفر محسوب می‌شود؛ یک ماده‌ی معدنی پر از خواص که برای رشد و نگهداری بافت‌های بدن لازم است.

ژل لاغری موضعی هات چیلی تایوان

ژل لاغری هات چیلی

ژل لاغری فوری و موضعی بدن

کرم لاغری موضعی و بدون حساسیت برای لاغری و چربی سوزی

درمان سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی

لاغری شکم و پهلو و سایر اندام بدن با ژل لاغری شکم و پهلو

د. منیزیم در بادام زمینی:

منیزیم یک ماده‌ی معدنی با عملکردهای متنوع و مهمی است و دریافت میزان کافی منیزیم از قلب در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند.

خواص بادام زمینی برای سلامت قلب:  کاهش دهنده‌ی سطح کلسترول

رزوراترول موجود در بادام زمینی نیز دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است و می‌تواند مانع از ابتلا به بیماری‌های قلبی شود. به همین دلیل است که به نظر می‌رسد بادام زمینی مانند سایر مواد غذایی حاوی رزوراترول دارای اثرات محافظتی از قلب است.

مطالعات دیگر نشان داده‌اند مصرف منظم بادام زمینی باعث کاهش تری گلیسیرید شده و سلامت قلب را افزایش می‌دهد. این اثر را می‌توان به وجود اسیدهای چرب اشباع نشده، فولات و منیزیم نسبت داد.

 

مزایای بادام زمینی برای کم خونی

خوردن بادام زمینی می‌تواند به محافظت از بیماری‌های عروق کرونر قلب کمک کند. تحقیقات انجام شده در مورد خواص بادام زمینی نشان داده است این آجیل باعث کاهش سطح کلسترول بد می‌شود. کلسترول بد باعث ایجاد پلاک در رگ‌های خونی می‌شود و مصرف بادام زمینی در رژیم غذایی روزانه می‌تواند از این خطر جلوگیری کند.

از این رو مصرف بادام زمینی برای کنترل بیماری های قلبی و همچنین کم خونی بسیار موثر می‌باشد.

 

افزایش سوخت و ساز با بادام زمینی

با مصرف بادام زمینی به صورت روزانه می توان به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرد. با بالا رفتن سوخت و ساز سریع تر می توان به وزن آیده آل خود رسید. با افزایش سوخت و ساز بدن، سبب از بین رفتن انرژی بسیاری در بدن می شود و بدن برای تامین انرژی از چربی های ذخیره شده و انباشته بدن، استفاده می کند. اگر علاوه بر افزایش سوخت و ساز بدن به صورت منظم ورزش کنید، اثر چربی سوزی بیشتر می شود و می توانید در مدت زمان کوتاه تری وزن بیشتری را از دست دهید. مصرف روزانه 30 عدد بادام زمینی به همراه ورزش سبک می توانید به صورت چشم گیری وزن خود را کاهش دهید.

 

رژلب میبلین امریکا ویتامینه و بدون سرب

رژلب بدون سرب و با دوام میبلین

رژلب میبلین امریکا کاملا ویتامینه و ماندگار

این رژلب بادوام دارای ماندگاری ۲۴ سلعته است.

رژلب بدون سرب میبلین دارای SPF و ویتامین است.

تنوع رنگ زیبا و تناژ رنگ های رژلب مات و کرمی

ارزش غذایی بالای بادام زمینی

بادام زمینی منبع غنی از مواد مغذی می باشد. این آجیل را می توان به شکل خام و فرآوری نشده میل کرد و فاقد هر گونه مواد نگهدارنده می باشد. همین علت سبب می شود که با مصرف بادام زمینی به عنوا یک میان وعده از ناراحتی های گوارشی حاصل از مصرف مواد غذایی ناسالم جلوگیری کنید. افرادی که می خواهند در رژیم غذایی خود از بادام زمینی استفاده کنند باید بدانند یک میان وعده عالی برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شود. اما با این حال باید به این نکته توجه نمایید که بیش از حد مجاز از آن مصرف نکنید. در کنار میوه ها و سبزیجات بهترین مکمل در رژیم های غذایی کم کالری می توان به بادام زمینی اشاره کرد.



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

 

 

 

خواص زنجبیل برای لاغری

خوراکی‌هایی که خاصیت گرمازایی دارند می‌توانند با افزایش سوخت و ساز بدن، موجب کاهش وزن شوند. با این حساب خواص زنجبیل برای لاغری غیر قابل انکار است. زیرا با بالابردن مصرف انرژی برای سوزاندن چربی سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و روند کاهش وزن را تسریع می‌کند.

زنجبیل خام برای لاغری بهتر است قبل از وعده‌های غذایی استفاده شود. به این منظور کمی زنجبیل تازه را رنده کنید و با آب لیمو مخلوط کنید. همچنین می‌توانید یک تکه کوچک زنجبیل را در دهان بجوید.

بهتر است بدانید زنجبیل کالری ندارد و با کم کردن اشتها و ایجاد احساس سیری در کاهش حجم چربی‌های دور شکم تاثیر بسیاری دارد.

خواص زنجبیل برای درمان شوره سر

یکی از خواص زنجبیل برای مو درمان شوره‌ی سر است. زیرا زنجبیل خاصیت قارچ کشی دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای شامپوهای موضعی باشد. نحوه مصرف زنجبیل برای درمان ساده است و فقط کافی‌ست پودر آن را با آب ترکیب کنید و روی مو اسپری کنید یا از خواص روغن دارچین و زنجبیل استفاده کنید.

خواص آنتی اکسیدانی زنجبیل و دارچین

دارچین و زنجبیل هر دو حاوی آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها ترکیبات ضروری هستند که به حفظ سلامتی شما کمک می کنند. آنتی اکسیدان ها به مبارزه با اکسیداسیون ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. رادیکال های آزاد عواملی هستند که می توانند به سلول های شما آسیب برسانند و خطر بیماری هایی مانند دیابت، سرطان و مشکلات مربوط به قلب را افزایش دهند.


از ژل لاغری هات چیلی مصرف کنید

ژل لاغری هات چیلی محصولی بینظیر برای کاهش سایز و لاغری بدن است.

اگر قصد دارید به صورت موضعی چربی سوزی داشته باشید ژل لاغری شکم و پهلو و سایر اندام بدن بهترین گزین است.

این ژل لاغر کننده دارای ترکیبات کافئین،کاتچین، ال کارنتین و غیره است.

کرم لاغری هات چیلی با اثردهی فوری ساحت کشور تایوان است و یکی از معتبر ترین محصولات لاغری است.

این محصول به عنوان کرم ضد سلولیت نیز بسار موثر است.

ژل لاغری فوری هات چیلی برای چربی سوزی و لاغری فوری بسیار موثر است.

 

 

 

کاهش وزن با زنجبیل و دارچین

زنجبیل منبع عالی برای کنترل کالری دریافتی است و اغلب برای کمک به کاهش وزن پیشنهاد می شود. همچنین در مطلب خواص زنجبیل برای لاغری گفته شد که باعث افزایش چربی سوزی در بدن می شود. بسیاری از مردم چای دارچین و زنجبیل را به عنوان مکمل چربی سوز می نوشند زیرا باعث کاهش وزن سریع و کاهش سایز دور کمر می شود.

برای لاغر به نظر رسیدن می توانید برنزه کنید.

کرم برنزه کننده فلورسان به شما رنگ پوست زیبای شکلاتی طلایی میبخشد.

این لوسیون برنزه کننده مخصوص سولاریوم و آفتاب است.

برنزه کننده فلورسان محصولی مناسب برای افرادی است که به زیبایی و تناسب اندام خود نیز اهمیت می دهند.

اسپری برنزه کننده فلورسان دارای مقادیر بالای ویتامین و مرطوب کننده پوست است.

این کرم برنزه تا ۴ ماه ماندگار است.

 

 

 



 

کاهش التهاب با خواص زنجبیل و دارچین

ترکیبات موجود در چای دارچین و زنجبیل می تواند التهابات بدن را کاهش دهد. تصور می شود که التهاب می تواند منجر به بیماری قلبی و سایر بیماری های مزمن شود. مطالعات نشان داده است که ادویه دارچین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند تورم را کاهش دهد.

کاهش قند خون با خواص زنجبیل و دارچین

مصرف ترکیب زنجبیل و دارچین ممکن است به کاهش عوارض ناشی از دیابت نوع 2 کمک کند. ترکیب موجود در زنجبیل و دارچین می تواند با کاهش مقاومت به انسولین، سطح قند خون را کاهش دهد.

یک مطالعه نشان داد که دارچین به کاهش کربوهیدرات در روده کمک می کند و خطر افزایش قند خون بعد از غذا را کاهش می دهد. چای دارچین و زنجبیل با تأثیر مثبت بر قند خون بدن برای شما مفید است.

 

طرز تهیه چای زنجبیل و دارچین

به سادگی زنجبیل و دارچین را با آب حدود 15 تا 20 دقیقه دم کنید. آن را در یک لیوان صاف کرده و در صورت تمایل برای شیرینی عسل اضافه کنید. همچنین می توانید یک دسته بزرگ را برای نگهداری یک یا دو هفته دم کنید. طعم میوه ای تلخ و شیرین دارد و طعمی شیرین و تند دارد که فوراً روحیه شما را روشن می کند.

خواص زنجبیل برای رشد مو

زنجبیل به طور سنتی برای کاهش ریزش مو و تقویت رشد مو استفاده می‌شود. ریشه زنجبیل تازه حاوی منیزیم، پتاسیم، فسفر و ویتامین است. این مواد مغذی فولیکول‌های موی شما را تغذیه می‌کنند، آنها را قوی کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند. همچنین حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند اسید لینولئیک هستند. کمبود اسیدهای چرب غیر اشباع مانند اسید لینولئیک می‌تواند منجر به ریزش مو شود. بنابراین، ترکیب زنجبیل با این اسید ضروری ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

فواید زنجبیل برای جلوگیری از ریزش مو

  • زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان‌ها و عوامل گردش خون است که به تحریک گردش خون کمک می‌کند.

    • این مهم به نوبه خود ممکن است باعث رشد موی سالم شود.
    • مطالعه‌ای که بر روی افراد مبتلا به «آلوپسی آره آتا» انجام شد، نشان داد که:

      • عصاره زنجبیل استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد و سرعت رشد مو را بهبود می‌بخشد.
  • نتیجه مطالعه‌ای در هند به این صورت بود که ژل گیاهی حاوی عصاره زنجبیل توانایی تقویت رشد مو را دارد.
  • ماده فعال و آنتی اکسیدان یعنی «جینجرول» موجود در زنجبیل به شل شدن عروق خونی و بهبود گردش خون کمک می‌کند.

    • این مهم امکان تغذیه بهتر فولیکول‌های مو را فراهم می‌کند که منجر به رشد سریع مو می‌شود.
    • فواید زنجبیل برای جلوگیری از ریزش مو

      • زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان‌ها و عوامل گردش خون است که به تحریک گردش خون کمک می‌کند.

        • این مهم به نوبه خود ممکن است باعث رشد موی سالم شود.
        • مطالعه‌ای که بر روی افراد مبتلا به «آلوپسی آره آتا» انجام شد، نشان داد که:

          • عصاره زنجبیل استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد و سرعت رشد مو را بهبود می‌بخشد.
      • نتیجه مطالعه‌ای در هند به این صورت بود که ژل گیاهی حاوی عصاره زنجبیل توانایی تقویت رشد مو را دارد.
      • ماده فعال و آنتی اکسیدان یعنی «جینجرول» موجود در زنجبیل به شل شدن عروق خونی و بهبود گردش خون کمک می‌کند.

        • این مهم امکان تغذیه بهتر فولیکول‌های مو را فراهم می‌کند که منجر به رشد سریع مو می‌شود.
        • خمیر زنجبیل برای رشد مو

خمیر زنجبیل با خواص ضد میکروبی و مغذی قوی خود می‌تواند به مقابله با ریزش مو و تحریک رشد مجدد مو کمک کند. با این حال، مطالعات محدودی برای اثبات این ادعا در دسترس هستند. این یکی از ساده‌ ترین و کارآمدترین راه‌ها برای استفاده از زنجبیل در روتین مراقبت از مو به حساب می‌آید.

مواد مورد نیاز





          • ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده
          • آب
        • نحوه انجام کار

          • زنجبیل رنده شده را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا خمیر کمی آبکی به دست آید.
          • این خمیر را به پوست سر خود بمالید و بگذارید ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بماند.
          • موهای خود را با آب بشویید.
        • تعداد استفاده

          • ۲ بار در هفته اگر دچار ریزش شدید مو شده‌ اید.
        • مالیدن آب زنجبیل روی مو

با توجه به تأثیر زنجبیل در رشد مو و جلوگیری از ریزش مو، این مکان را دارید که آب زنجبیل را ۲ یا ۳ بار در هفته روی موهای خود بمالید تا از حداکثر فواید آن بهره مند شوید. آب زنجبیل را به موهای خود بمالید و پس از ۳۰ دقیقه با شامپوی ملایمی موهای خود را بشویید تا نتیجه خوبی بگیرید. به طور کلی زنجبیل یک داروی مؤثر برای مو است.

نقش زنجبیل در کاهش لکه‌های طاسی

تحقیقات محدودی درباره تأثیر زنجبیل در رشد مو و جلوگیری از ریزش مو وجود دارند. اما ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های موجود در زنجبیل، ممکن است به رشد مو کمک کرده و سلامت موهای شما را بهبود ببخشند. ماساژ پوست سر با زنجبیل می‌تواند به تحریک فولیکول‌های مو و گردش بیشتر هورمون دی هیدروتستوسترون از پوست سر کمک کند که این باعث نازک شدن موها می‌شود.

اهمیت زنجبیل در کاهش موهای خاکستری

با افزایش سن، بدن شما قادر به تولید ملانین نیست. ملانین مسئول رنگ طبیعی موهای شماست. زنجبیل حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است که ملانین تولید می‌کند. اگرچه گفته می‌شود که ملانین می‌تواند به جلوگیری از سفیدی در سنین پایین کمک کند اما هیچ مدرک علمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

مکمل‌های غذایی حاوی زنجبیل

تأثیر زنجبیل در رشد مو و جلوگیری از ریزش مو با مصرف مکمل نیز شدنی است. مکمل‌های زنجبیل به صورت کپسول و قرص در داروخانه‌ها موجود هستند. هنگام مصرف زنجبیل به صورت خوراکی حتماً تمامی دستور العمل‌های درج شده روی محصول را با دقت بخوانید. در صورت بروز هرگونه عارضه جانبی در دستگاه گوارش، مصرف آن را قطع کنید. مراجعه به پزشک می‌تواند بهترین راه برای نوع مکمل و نحوه مصرف آن باشد.

درمان انواع الگوهای ریزش مو با شامپو ضد ریزش مو فوری ایج دیفنس بایوفول

درمان قطعی ریزش مو و رشد مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس

ترکیبات شامپو ضد ریزش مو گیاهی بایوفول فاقد پارابن و سیلیکون است.

این شامپو ضد ریزش مو فوری ویتامینه و غنی شده با پلاسنتا کمپلکس است.

بایوفول بهترین شامپو ضد ریزش مو برای درمان ریزش مو ارثی و ژنتیکی است.

 

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول کانادا

برای داشتن موهایی لخت و ابریشمی ماسک کراتینه مو اولتراشاین را انتخاب کنید.

این ماسک صاف کننده مو دارای ترکیبات کاملا گیاهی است.

ماسک ابریشمی مو اولتراشاین درخشش و جلا مو را چند برابر می کند.

ترکیبات مغذی این ماسک پروتئینه مو تارهای آسیب دیده مو را احیاء و درمان می کند.

 

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

برای درمان ریزش مو ارثی و ژنتیکی و حتی سکه ای محلول ضد ریزش مو شوک بهترین گزینه است.

این محلول ضد ریزش مو گیاهی فاقد پارابن و سیلیکون است.

بایوفول تولید کننده بهترین محلول ضد ریزش مو ارگانیک است کخ فاقد ماینوکسیدیل است.

تونیک ضد ریزش مو شوک موثر برای خانم ها و آقایان است.

این محلول ضد ریزش غنی شده با کلسیم و ب کمپلکس است.

رژلب میبلین امریکا ویتامینه و بدون سرب

اگر به دنبال یک رژلب ویتامینه هستید که اصل و معبر باشد به شما رژلب میبلین را پیشنهاد میکنیم.

رژلب میبلین اصل کاملا ویتامینه و مرطوب کننده لب است.

این رژلب بدون سرب و دارای ویتامین E است.

رژلب بادوام میبلین دارای ماندگاری طولانی مدت است.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()