نوشته شده توسط : salamati

لاغری با سرکه سیب

سرکه سیب چیست؟ سرکه سیب در یک فرآیند دو مرحله‌ای درست می‌شود. ابتدا سیب‌ها را خرد یا له کرده و با مخمر ترکیب می‌کنند تا قندشان تبدیل به الکل شود. در مرحله دوم به سیب و مخمر باکتری اضافه می‌کنند تا الکل را به اسید استیک تبدیل کنند. تهیه سرکه سیب به روش سنتی حدود یک ماه طول می‌کشد اما برخی از تولید کنندگان سرعت این فرایند را بالا می‌برند و حتی آن را به یک روز کاهش می‌دهند. اسید استیک ترکیب اصلی و فعال سرکه سیب است. اسید استیک ترکیبی نارنجی رنگ با طعم ترش و بویی قوی است که حدود ۵ تا ۶ درصد از سرکه سیب را تشکیل می‌دهد و علاوه بر این اسید، سرکه سیب دارای آب و مقداری اسیدهای دیگر مانند اسید مالیک است. یک قاشق غذا خوری از سرکه سیب، حدود ۳ کالری دارد و تقریبا کربوهیدرات هم ندارد.

مطالعات متعددی برای ارزیابی اثرات لاغری با سرکه سیب انجام شده است. این تلاش‌های تحقیقاتی چندین مکانیسم کلیدی را شناسایی کرده‌اند که از طریق آنها می‌تواند به کاهش وزن اضافی کمک کند.

  • سرکوب اشتها: سرکه سیب باعث افزایش احساس سیری می شود که منجر به کاهش کالری دریافتی می شود. یک مطالعه نشان داد که مصرف مقدار کمی سرکه سیب قبل از غذا باعث می شود شرکت کنندگان کالری کمتری در طول روز مصرف کنند.
  • تنظیم قند خون: نشان داده شده است که سرکه سیب حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و سطح قند خون را تثبیت می کند. این به ویژه برای کسانی که دیابت یا مقاومت به انسولین دارند مفید است، زیرا می تواند به جلوگیری از افزایش قند خون و سقوط که منجر به افزایش وزن می شود، کمک کند.
  • اکسیداسیون چربی: تحقیقات نشان می دهد که سرکه سیب ممکن است باعث اکسیداسیون چربی یا فرآیند تجزیه مولکول های چربی برای انرژی شود. این به طور بالقوه می تواند منجر به کاهش درصد چربی بدن شود.

اقدامات احتیاطی و عوارض جانبی لاغری با سرکه سیب

در حالی که سرکه سیب به طور کلی برای اکثر افراد بی خطر در نظر گرفته می شود، برخی از اقدامات احتیاطی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود:

  • به درستی رقیق کنید: مصرف سرکه سیب رقیق نشده می تواند منجر به فرسایش مینای دندان، تحریک گلو و مشکلات گوارشی شود. همیشه قبل از مصرف آن را با آب رقیق کنید.
  • سطح قند خون را کنترل کنید: افراد مبتلا به دیابت باید قبل از استفاده از سرکه سیب در رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنند، زیرا ممکن است با داروهای قند خون تداخل داشته باشد.
  • از تداخلات احتمالی آگاه باشید: سرکه سیب ممکن است با برخی داروها از جمله دیورتیک ها و داروهای قلبی تداخل داشته باشد. قبل از استفاده از سرکه سیب برای لاغری، در صورت مصرف هر گونه دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

چربی سوزی

مصرف اسید استیک موجب افزایش ژن های چربی سوزی شده و چربی های بدن را کاهش می دهد.

کاهش اشتها

این اسید عملکرد مراکز کنترل اشتها در مغز را مهار کرده و موجب کاهش اشتها می شود.

سرکه سیب و کاهش مصرف کالری

مصرف مقدار کمی از سرکه سیب موجب پر شدن معده و در نتیجه کاهش کالری می شود.مطالعات انجام شده نشان داده اتغری با سرکه سیب ثاثیر گذار بوده و مضرات بسیار کمی دارد. اما با این حال باید توجه ویژه ای به روش مصرف سرکه سیب برای لاغری و کاهش وزن داشته باشید. مصرف سرکه ی سیب علاوه براینکه اشتها را کاهش می دهد نقش مهمی نیز درکاهش روند هضم مواد غذایی و تخلیه آن ها از معده دارد، همچنین خوردن مقدار کمی از سرکه سیب همراه وعده های غذایی که سرشار از نشاسته هستند موجب احساس سیری طولانی مدت شده و به کاهش قند خون و انسولین کمک می کند.

تاثیر سرکه سیب برای لاغری

همان طور که می‌دانید، مصرف تنها یک ماده غذایی نمی‌تواند تاثیر زیادی در کاهش وزن داشته باشد و بیشتر افراد با مصرف سه ماه سرکه سیب برای لاغری، تنها در حدود یک کیلوگرم کاهش وزن داشته‌اند. همچنین مصرف سرکه سیب می‌تواند عوارضی به دنبال داشته باشد که بهتر است از مصرف خودسرانه آن پرهیز نمایید‌. برای کاهش عوارض سرکه سیب باید مصرف آن را از میزان کم شروع کنید و بعد به دو قاشق غذاخوری برسانید‌ همچنین پس از مصرف سرکه سیب دهان خود را با آب بشویید و یا آن را با نی مصرف کنید تا به دندان شما آسیب نرسد.

همچنین افرادی که به بیماری گاستروپارزی مبتلا هستند و یا نسبت به سرکه سیب حساسیت دارند، باید از مصرف آن امتناع کنند.چنانچه به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید که به سلامت شما صدمه نزند و در عین حال به تناسب اندام برسید؛ پیشنهاد ما به شما رژیم ‌های لاغری بهاره غفاری است. تفاوت رژیم‌های لاغری بهاره غفاری این است که برای هر کس اختصاصی هستند و بر اساس وزن، قد، سن، بیماری‌های زمینه‌ای و.. ارائه می‌شوند‌.

کاهش قند خون

از مهم ترین خواص سرکه سیب برای لاغری میتوان به کاهش قند اشاره کرد. اسید استیک عملکرد کبد و ماهیچه ها را در جذب قند بهبود می بخشد و به کاهش قند خون کمک می کند.

بهبود متابولیسم

اسید استیک باعث افزایش آنزیم AMPK می شود که این افرایش متابولیسم بدن را بهبود بخشیده و به چربی سوزی و کاهش تولید چربی و قند در کبد کمک می کند.

به بهبود سلامت پوست کمک می‌کند سرکه سیب ماده اولیه بسیاری از محصولات مراقبت پوستی است به خصوص محصولاتی که برای خشکی پوست و اگزما تولید می‌شوند. پوست به طور طبیعی کمی اسیدی است. استفاده از سرکه سیب به صورت موضعی می‌تواند PH طبیعی پوست را متعادل و به بهبود آن کمک کند. از طرف دیگر صابون‌ها و پاک‌کننده‌های قلیایی می‌توانند اگزما را تحریک و علائم را بدتر کنند. سرکه سیب به دلیل داشتن خاصیت آنتی‌باکتریال به پیشگیری از عفونت‌های پوستی مربوط به اگزما و دیگر بیماری‌های پوستی کمک می‌کند. البته در تحقیقی بر روی 22 نفر نشان داده شد که سرکه سیب نه تنها باعث بهبود اگزما و عفونت نشده، بلکه حساسیت‌های پوستی و خارش نیز ایجاد کرده است. بنابراین قبل از استفاده از سرکه سیب برای پوست با افراد متخصص مشورت کنید.

ژل لاغری بدن، شکم و پهلو و کاهش سایز موضعی هات چیلی تایوان با اثردهی فوری و بدون بازگشت

 

کاهش وزن و لاغری موضعی و همچنین درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت و چربی سوزی موضعی هات چیلی به راحتی امکان پذیر است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی با قدرت بسیار بالا و با عملکردی بسیار فوری تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

ژل لاغری و کاهش سایز و چربی سوز بدن با اثر فوری مخصوص بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا بدون نیاز به وزش و رژیم سخت میسر است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری بدون داشتن ترکیبات شیمیایی مضر است. ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان بدون محدودیت است.
 ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش و فعالیت های سخت برای لاغری نداشته و به تنهایی اثر گذار است .

البته می توان این ژل لاغری موضعی را برای اثربخشی بیشتر ورزش و رژیم لاغری به عنوان یک مکمل اثربخش مصرف کرد و گرفتن نتیجه را تسریع بخشید تا کاهش سایز بیشتر در زمان کوتاهتر داشت.

برنزه کننده فوری صورت و بدن فلورسان روسیه مخصوص سولاریوم و آفتاب با عملکردی فوری و ماندگار

 

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای برنزه شدن پوست به همراه محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و اشعه دستگاه سولاریوم است.

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن،اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید که تا ۴ ماه ماندگار است و در عین حال طراوت و شادابی پوست را حفظ میکند و مانع از آسیب دیدگی و سوختگی پوست میشوئ. مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید وپوست را نرم و لطیف و برنزه یکدست طبیعی می کند.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان پوست را مرطوب و ویتامینه میکند و آن را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند که برای انواع پوست حتی پوست های حساس برای برنزه شدن بهترین انتخاب است و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

این لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب کمک به آبرسانی پوست می کند. برنزه کننده فلورسان محصولی ارگانیک و ویتامینه برای برنزه کردن پوست، ساخت کشور روسیه است.

رژلب میبلین امریکا اصل، با دوام، ویتامینه، ارگانیک و فاقد سرب و مواد شیمیایی

 

رژلب میبلین ویتامینه، ارگانیک، بدون سرب و با دوام و ثابت بر روی لب است.

مدل revitalizing رژلب میبلین امریکا برگرفته از عصاره دانه هسته انگور، موم عسل، روغن آرگان، آلوئه ورا، ویتامین ها، مرکبات و سایر ترکیبات ارگانیک طراوت و شادابی لب را حفظ می کند و رنگ های بینظیر آن بر روی لب برای مدت طولانی بدون پس دادن و پاک شدن ماندگار هستند.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.

این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ بسیار زیبا است و بر روی لب به نرمی می نشیند و از ایجاد چین و چروک و خطوط لب جلوگیری می کند و بافت کرمی و لطیف و لبریشمی را بر روی لب ها ایجاد می کند که به راحتی از زوی لب ها پاک نشده و مناسب مجالس و مهمانی هاست. این رژلب مات کرم و ویتامینه دارای دوام و پایداری بی نظیر است که میتواند بهترین گزینه برای مهمانی و مجالس باشد و زیبایی لبهایتان را چند برابر کند. همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

موضوع کاهش وزن و لاغری دغدغه بسیاری از افراد است.سرکه سیب دارای چندین آنتی اکسیدان است که سلامت بدن را تأمین می‌کند.

این مایع ترش مزه دارای اسیداستیک است که به جذب مواد معدنی در بدن کمک می‌کند. همچنین اسیداستیک باعث کاهش اشتها، افزایش متابولیسم بدن و دفع آب اضافه بدن می‌شود.

اگرچه مصرف سرکه سیب تأثیر زیادی در کاهش وزن و سلامت بدن دارد، اما انتخاب زمان مناسب برای مصرف این مایع هم مهم است. شما می‌توانید آن را بعد از غذا، در زمان ناشتا، قبل از غذا و یا قبل از خواب مصرف کنید. مصرف سرکه سیب در هر یک از این زمان‌ها تأثیر متفاوتی بر روی سلامت بدن دارد.

سرکه سیب ناشتا برای لاغری تأثیر زیادی دارد. زیرا سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. سرکه سیب به دلیل خاصیت اسیدی بودن، به مینای دهان، بافت دهان، گلو و دیواره‌ی معده آسیب می‌زند، باید ابتدا آن را با آب رقیق کنید. مصرف سرکه سیب خالی قبل از غذا کمی خطرناک است. پس به جای این که تاثیر مثبتی بر روی سلامت داشته باشد، برعکس عمل می‌کند.

بهترین زمان برای مصرف سرکه سیب باید با توجه به وزن و میزان بافت چربی در بدن باشد. همچنین مداومت در مصرف این ماده‌ خوراکی باید بر همین اساس باشد. برای تأثیر بیشتر اگر آن را بعد از غذا مصرف کنید، به افزایش متابولیسم بدن و جذب مواد معدنی کمک می‌کند.

برخی از افراد که به خوردن سرکه قبل از غذا و یا ناشتا حساسیت دارند، بهتر است آن را بعد از خوردن غذا میل کنند. اما از آن جا که خوردن سرکه خالی باعث ضعف و بی‌حالی می‌شود، باید مقدار کمتری بخورید و در عین حال آن را با آب ترکیب کنید. زیرا برخی از افراد بعد خوردن سرکه سیب بعد از غذا، باز هم احساس گرسنگی می‌کنند و مجبور به خوردن غذا می‌شوند.

اگر می‌خواهید بدانید مصرف سرکه‌سیب قبل از صرف وعده‌های غذایی چه تأثیری بر روی بدن دارد، باید بدانید که به میزان وزن شما بستگی دارد. شما باید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از خواب، به مدت دو هفته و هر شب سرکه سیب مصرف کنید. اگر اضافه وزن شما زیاد نباشد، در همان چند هفته‌ی اول بین ۱-۲ کیلو وزن کم می‌کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

خواص روغن گل رز

فواید روغن گل رز

روغن رز که از آن بیشتر به شکل موضعی و رایحه درمانی استفاده می کنند از جمله روغن های موثر در کاهش مشکلات مختلف بدن است، البته مصرف آن اگر به شکل غلیظ یا بیش از حد صورت گیرد می تواند باعث مسمومیت شود، این روغن به طور کلی برای پوست و مو معجزه می کند، تاثیر زیادی در کاهش اسپاسم های عضلانی دارد و بدن را در حالت مناسب قرار می دهد، در ادامه به بررسی دقیق تر فواید این ماده چرب می پردازیم.

فواید عصاره گل رز برای پوست

روغن رز می تواند باعث طراوت و شادابی پوست شود، تاثیر زیادی در آبرسانی و خون رسانی به پوست دارد، لکه ها و زخم ها را کاهش می دهد، چین و چروک را از بین می برد، می تواند باعث روشن تر شدن پوست شود، لایه برداری قوی است و باعث بازسازی پوست می شود، علاوه بر این خاصیتی آرامش بخش دارد و از پوست در برابر آفتاب مراقبت می کند، می توانید از آن برای از بین بردن باکتری ها و عفونت های پوستی نیز کمک بگیرید.

آبرسانی موثر برای پوست

گل رز می تواند به آب رسانی پوست کمک کند و باعث درخشش پوست شود، این ماده خشکی پوست را از بین می برد، می تواند باعث نرمی و براقی پوست شود و پوست را مرطوب نگه دارد، این خاصیت در دوران های مختلف زندگی بخصوص یاسگی می تواند کمک کننده باشد و از پیری زودرس پوست پیشگیری کند.

خون بیشتری به پوست خود برسانید

از جمله ویژگی های موثر دیگر گل رز این است که می تواند خونرسانی به بافت پوست را گسترش دهد، این ماده علاوه بر به جریان انداختن خون در زیر پوست می تواند به افزایش میزان اکسیژن در بافت پوست نیز کمک کند، مشکلات پوستی را کاهش دهد و باعث افزایش سلامتی پوست شود، این ویژگی از ابتلا به بیماری های پوستی مختلف نیز پیشگیری می کند.

از بین بردن چین و چروک پوست

از جمله مهم ترین دلایل استفاده از عصاره گل رز این است که می تواند چین و چروک را از بین ببرد، این ماده سرشار از ویتامین آ و آنتی اکسیدان های قوی است، می تواند به پوست نفوذ کند و رادیکال های آزاد را از بین ببرد، کاهش رادیکال های آزاد باعث مراقبت بیشتر از پوست شده و چین و چروک را از بین می برد.

لکه ها و زخم های خود را بهبود بخشید

اگر زخم هایی دارید که ردشان از روی پوستتان نمی روید می توانید از عصاره گل رز برای از بین بردن رد زخم کمک بگیرید و لکه های مختلف را کاهش دهید، طبق مطالعاتی که صورت گرفته این روغن را می توان چند بار در طول روز استفاده کرد تا به کاهش مشکل جای زخم کمک کند، برای از بین بردن جای جوش نیز در برخی موارد این ماده کمک کننده بوده.

روشن تر کردن پوست با روغن رز

روغن رز می تواند به شفاف تر شدن پوست کمک کند، این روغن ویتامین ث بالایی دارد و همانطور که می دانید ویتامین ث نقش زیادی در روشن تر کردن پوست دارد، علاوه بر این می تواند سیاهی های ناحیه ای پوست را هم کاهش دهد، مصرف این روغن می تواند به کاهش ظاهر هایپرپیگمانتاسیون کمک کند و به دلیل ویتامین ای بالایی که دارد چهره را سالم تر و درخشان تر نگه دارد.


 

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش موی گیاهی بایوفول کانادا اصل قطع فوری ریزش مو

 

درمان فوری ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون است.

درمان فوری ریزش مو و حتی رشد مجدد موهای ریخته شده را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است که کاملا ارگانیک است. 
شامپو رشد مو فوری بایوفول دارای ب کمپلکس و آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر و ساقه مو می رساند.

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره و صاف کننده مو ارگانیک بایوفول کانادا

 

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا که دارای مواد و ترکیباتی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده ، صاف کننده و براق کننده مو بسیار قوی و موثر برای موهای خشک، وز و آسیب دیده است.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها ی مفید برای موها است. ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است. این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو ارگانیک بایوفول کانادا درمان فوری ریزش مو

 

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان و هر نوع الگوی ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.

این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است. و به صورت کاملا علمی و برپایه ترکیبات برگزفته از دل طبیعت ریزش مو را درمان می کند.
این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است. محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکس و آمینو اسید است. این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.

 

 

هایپرپیگمانتاسیون چیست؟

هایپرپیگمانتاسیون در واقع شامل لکه های روشن و تیره ای می شود که به دلیل جمع شدن ملانین زیاد در برخی از نقاط پوست ایجاد می شود، این حالت به دلایل مختلفی ایجاد می شود مانند در معرض آفتاب مستقیم قرار گرفتن، تغییرات هورمونی مربوط به مسائلی مانند بارداری یا یائسگی و مصرف داروهای شیمی درمانی، ضد بارداری و برخی از داروهای خاص دیگر.
ترکیبات خاصی که می توانند به کاهش این مشکل پوستی کمک کنند شامل رتینوئیدها و ترکیباتی مانند بتاکاروتن و لیکوپن است، ویتامین آ به طور کلی ویتامین مهمی در افزایش کیفیت پوست به حساب می آید.

لایه برداری قوی به نام روغن گل رز

این روغن لایه برداری قوی است که می تواند سلول های مرده را از بین ببرد، این ویژگی باعث لایه برداری از پوست می شود و درخشش پوست شما را چند برابر می کند، علاوه بر این ماساژ آن روی پوست همراه با مقداری شکر می تواند تاثیر را بیشتر کند و پوست را زیباتر سازد.

کمک به بازسازی پوست

روغن رز سرشار از ویتامین های مختلف مانند ویتامین آ، ب1، ب2، ب3 و کا است، این روغن خاصیتی تسکین دهنده و ترمیم کننده دارد و می تواند به بهبود مشکلات مربوط به آسیب پوست کمک کند و یا پوست را در برابر آسیب های احتمالی مقاوم تر کند تا سریع تر بهبودی خود را باز یابد، این ماده هر قدر غلظت بیشتری در مصرف داشته باشد مفید تر خواهد بود، البته به شرطی که شما به آن حساسیت نداشته باشید و یا از بیماری پوستی خاصی رنج نبرید.

خاصیت آرامش بخشی برای پوست

روغن مورد نظر ما می تواند عصب های پوست را تحت تاثیر مثبت خود قرار دهد و باعث افزایش آرامش شود، این ماده اگر همراه با برگ های خشک بابونه و یا اسطوخودوس در وان حمام استفاده شود می تواند به افزایش میزان اثر بخشی کمک کند و باعث ارتقای سطح سلامتی بدن شود.

تسکین ناراحتی های قاعدگی

در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، بیمارانی که قاعدگی دردناکی داشتند، ماساژ شکم را برای تسکین ناراحتی دریافت کردند.

یک گروه فقط با روغن حامل (روغن بادام) و گروه دیگر با روغن بادام به اضافه روغن گل رز ماساژ داده شدند. گروه روغن رز گزارش دادند که پس از ماساژ درد کمتری نسبت به گروه روغن بادام داشتند.


کاهش اضطراب و استرس

روغن گل رز برای بسیاری از افراد اثر آرام بخش دارد. در یک مطالعه منبع معتبر، محققان روغن گل رز را روی پوست شرکت‌کنندگان استفاده کردند و سپس اثرات آن را بر شایع‌ترین علائم اضطراب اندازه‌گیری کردند.

جالب این که در این افراد فشار خون، ضربان قلب، تعداد تنفس، سطح کورتیزول و سطح اکسیژن خون همه روند کاهشی داشتند. همچنین افراد پس از درمان با روغن احساس آرامش بیشتری داشتند.

مطالعه دیگری با بیش از ۱۰۰ زن در حال زایمان نشان داد که روغن گل رز سطح اضطراب آنها را در هنگام زایمان کاهش داده است.


 

خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی روغن گل سرخ

محققان دریافتند اسانس معطر استخراج شده از گل رز می تواند در برابر طیف وسیعی از میکروب ها که باعث عفونت می شوند، به مبارزه بپردازد. به دلیل وجود برخی باکتری ها مانند E.coli که باعث عفونت و گلو درد می شود، روغن گل رز با این مشکلات به راحتی مبارزه خواهد کرد. علاوه بر این، مطالعه نشان داد که روغن گل رز در برابر کاندیدا آلبیکنس که می تواند باعث عفونت قارچی در دهان، روده و واژن شود، مؤثر است.

نحوه مصرف روغن گل رز

این روغن معمولاً بسیار گران و دارای رایحه ای قوی است که هم به صورت استنشاق و هم به صورت موضعی قابل استفاده می باشد. در ذیل به برخی از کاربردهای این روغن اشاره شده است.

روغن گل رز معمولاً بسیار گران و بسیار قوی است. چه قصد استنشاق آن را داشته باشید و چه بخواهید روی پوست تان بمالید، باید آن را با روغن حامل رقیق کنید.

برای حمام با روغن گل رز، کافیست ۱۰ قطره روغن گل رز را با روغن حامل رقیق کنید و سپس به وان آب گرم اضافه کنید. اسانس های روغنی را باید همیشه قبل از افزودن به آب در روغن حامل رقیق کرد.

برای درمان اضطراب، استرس یا افسردگی، می توانید روغن گل رز را با استفاده از دیفیوزر (منتشرکننده) استنشاق کنید یا آن را به آرامی روی سینه، گردن و مچ دست خود بمالید. حتما قبل از تماس با پوست آن را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل، بادام یا جوجوبا مخلوط کنید.

قبل از استفاده از هر گونه درمان جایگزین یا مکمل، با پزشک خود در مورد شرایط پزشکی فعلی، تداخلات دارویی احتمالی یا عوارض جانبی صحبت کنید.

آیا روغن گل رز عوارض جانبی شناخته شده ای دارد؟

در حال حاضر اشتنشاق یا استفاده موضعی روغن در فردی بدون آلرژی، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای ندارد.

با این حال، همیشه ایده خوبی است که قبل از استفاده از روغن برای اولین بار، یک آزمایش برای بررسی آلرژی انجام دهید.

برای آزمایش روغن، کافی است مقدار کمی روغن گل رز رقیق شده (مخلوط با روغن حامل) را روی پوست داخل آرنج خود بمالید. اگر در عرض چند ساعت هیچ خارش، تورم یا قرمزی مشاهده نشد، احتمالاً استفاده از روغن روی پوست برای شما بی خطر است.


تفاوت بین روغن گل رز و روغن دانه گل رز (رزهیپ) چیست؟

روغن دانه گل رز از دانه ها و میوه های گل رز که درست در زیر شکوفه گل رز قرار دارند، تقطیر می شود این روغن به اندازه یک روغن گل رز غلیظ نیست.

روغن رزهیپ می تواند به جای روغن حامل در نظر گرفته شود و به طور گسترده برای اهداف آرایشی استفاده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 | نظرات ()