نوشته شده توسط : salamati

گلاب، مایعی معطر و خوشبو بوده که طی فرایند تقطیر با بخار گلبرگ‌های گل محمدی به دست می‌آید. به علت پی بردن خواص گلاب برای پوست، از آن برای تهیه محصولات مراقبت پوستی و عطرها و طعم دار کردن غذا استفاده می‌شود. تولید و استفاده از گلاب به قرون وسطی بر می‌گردد. یکی از مهم‌ترین خواص گلاب برای چاقی صورت است.

به جز استفاده از گلاب در مصارف آشپزی و محصولات زیبایی، مردم خاورمیانه (به خصوص ایرانی‌ها) از آن به جهت مقاصد دارویی هم استفاده می‌کنند. چندین فرآورده جانبی از گلاب به دست می‌آید.

این ماده دارای ۱۰ تا ۵۰ درصد روغن گل سرخ بوده که یکی از مهم‌ترین فراورده‌های جانبی گل محمدی بوده و از تقطیر گلبرگ‌های آن به دست می‌آید. باتوجه به اینکه گل محمدی دارای مقدار بسیار کمی روغن می‌باشد، روغن گل سرخ به دست آمده از آن، یکی از گران‌ترین روغن‌های گیاهی در جهان است.

گل و گلبرگ‌های خشک شده هم از دیگر محصولات جانبی این ماده بوده و غالبا از آن‌ها برای مصارف خوراکی و بهبود مشکلات گوارشی استفاده می‌شود. دیگر فرآورده‌های گل محمدی عبارتند از میوه گل سرخ، عصاره هیدروسول، عصاره تام، عصاره اتانولی، عصاره آبی و عصاره کلروفرمی.

گل و گلبرگ های خشک شده نیز از سایر محصولات جانبی این ماده است و اغلب از آنها برای مصارف خوراکی و بهبود مشکلات گوارشی استفاده می شود. سایر فرآورده های گل محمدی عبارتند از میوه گل سرخ، عصاره هیدروسول، عصاره تام، عصاره اتانولی، عصاره آبی و عصاره کلروفرمی. 

تعادل چربی پوست

گلاب می‌تواند چربی طبیعی پوست را کنترل کند. در واقع گلاب به سلول‌های پوست کمک می‌کند تا تغذیه‌رسانی کافی به آنها صورت گیرد. در این صورت سلول‌های پوستی سالم و هیدراته می‌مانند.

کمک به بسته شدن منافذ باز پوست

یکی دیگر از خواص گلاب برای پوست صورت کمک به بسته شدن منافذ باز پوست است. گلاب به شفاف شدن و تعادل چربی پوست کمک کرده و منافذ بزرگ شده پوست را به حداقل می‌رساند. به طور کلی گلاب این قابلیت را دارد که بافت پوست را بهبود بخشد.

صاف و سفت شدن پوست

گلاب به شما کمک می‌کند تا ظاهر پوستتان صاف به نظر برسد و پوست شما قوام کافی را داشته و سفت باشد. همچنین برای کاهش لک و چین و چروک هم می‌توانید از گلاب بهره بگیرید.

رطوبت‌رسانی به پوست با گلاب

گلاب پوست را مرطوب نگه می‌دارد. اگر به دنبال یک آبرسان طبیعی هستید که از خشکی پوست شما جلوگیری کند، استفاده از گلاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر گلاب را به لب خود هم بمالید، ظاهر لب نرم‌تر و صاف‌تر به نظر خواهد رسید. برای اینکه از خشکی پوست و در نتیجه چین و چروک جلوگیری کنید، باید پوست خود را هیدراته نگه دارید و برای این هدف، گلاب ایده‌آل است.

کاهش علائم پیری

با استفاده از گلاب می‌توانید خطوط ریز روی چهره خود را کاهش دهید. گلاب با کاهش آسیب سلولی از بروز چین و چرک جلوگیری می‌کند.

خواص گلاب برای پوست

1) کمک به تسکین پوست تحریک شده

یکی از مهم ترین خاصیت گلاب، خاصیت ضد التهابی بسیار قوی آن است. این خاصیت می تواند به درمان بیماری‌های متعدد داخلی و خارجی بدن کمک کند. گلاب حتی ممکن است تحریک پوست ناشی از اگزما ( Eczema ) یا بیماری رزاسه (Rosacea) را نیز تسکین دهد.

2) کاهش قرمزی پوست

گلاب به عنوان یک محصول زیبایی طی هزاران سال استفاده می شده است؛ بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم این ماده باعث زیبا شدن چهرۀ شما و کاهش قرمزی پوست می شود. خواص ضد باکتریایی گلاب می تواند باعث کاهش آکنه ( Acne ) و خاصیت ضد التهابی آن باعث کاهش قرمزی پوست و پُف صورت شود.

3) خاصیت آنتی اکسیدانی

گلبرگ ها و روغن گل سرخ، حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که به محافظت از سلول ها در مقابل آسیب کمک می کنند. مطالعات نشان می دهند، این آنتی اکسیدان ها پتانسیل مهار پراکسیداسیون لیپیدها (که باعث ایجاد محافظت سلولی می شوند) را دارند.

4) بهبود بریدگی، زخم و سوختگی

یکی از خواص گلاب برای پوست ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی است. این خاصیت گلاب می تواند علاوه بر بهبود سریع تر زخم ها، به تمیز نگه داشتن و مقابله با عفونت های ناشی از بریدگی و سوختگی کمک کرده و همچنین روند بهبود بریدگی، سوختگی و حتی جای زخم را تسریع کند.

5) خاصیت ضد پیری

گلاب اغلب در محصولات آرایشی به منظور کاهش چین و چروک پوست صورت استفاده می شود؛ چرا که این ماده دارای اثرات ضد پیری است. استفاده از گلاب به صورت موضعی علاوه بر تسکین پوست تحریک شده؛ ممکن است بروز چین و چروک را نیز کاهش دهد.

ماسک ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

6) خاصیت ضد میکروبی

اسانس روغنی گل سرخ دارای خاصیت ضد میکروبی است. تحقیقات نشان می دهند که اسانس روغنی و عصارۀ تام گلاب، دارای خاصیت ضد باکتریایی قوی در مقابل سویه های استافیلوکوک اورئوس (عامل ایجاد آکنه)، باکتری اشرشیا کلای، کروموباکتریوم ویولاسوم و چندین نوع باکتری دیگر است. از آنجایی که گلاب حاوی روغن گل سرخ است، به سالم ماندن پوست شما نیز کمک می کند.

همچنین این ماده علاوه بر این ها باعث طراوت و نرمی پوست می شود. افراد اغلب از خواص گلاب برای پوست  به عنوان تونر و برای کاهش سیاهی دور چشم ، تسکین آفتاب سوختگی و آبرسانی پوست استفاده می کنند.

پوست سالم با اسانس روغنی گل سرخ

اسانس روغنی گل سرخ، یکی از موادی است که در تهیه گلاب به‌کار رفته و خاصیت ضد میکروبی دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که این اسانس روغنی و عصاره‌ی کلی گلاب، قابلیت مقابله با سویه‌های مختلف باکتری ها را دارند. این موضوع باعث می‌شود تا گلاب به سلامت پوست شما کمک کند.

گلاب: درمانگر قدرتمند التهاب‌ها

گلاب با داشتن خاصیت ضدالتهابی قوی، می‌تواند در درمان بیماری‌های داخلی و خارجی بدن مفید واقع شود. از جمله بیماری‌هایی که می‌توان با استفاده از گلاب تسکین داد، اگزما و بیماری رزاسه است.

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو ارگانیک بایوفول کانادا

 

گلاب: منبعی برای طراوت و نرمی پوست

گلاب، علاوه بر خواص گوناگونی که دارد، می‌تواند باعث طراوت و نرمی پوست شود. این خاصیت موجب شده است که افراد اغلب از گلاب به عنوان تونر، برای کاهش سیاهی دور چشم، تسکین آفتاب‌سوختگی و آبرسانی پوست استفاده کنند.

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره اولتراشاین بایوفول کانادا

پاک‌کننده طبیعی صورت با گلاب

برای آنان که علاقمند به تهیه یک پاک‌کننده طبیعی صورت در خانه هستند، دستورالعمل زیر می‌تواند کمک کننده باشد. شما می‌توانید یک فنجان گلاب را با دو قاشق غذاخوری صابون کاستیل ترکیب کنید و در صورت تمایل، یک کپسول ویتامین E را اضافه کنید. این محلول می‌تواند به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی صورت استفاده شود.

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش مو بایوفول کانادا

محلول آرامش‌بخش گلاب و ریحان

برای تهیه یک محلول خنک‌کننده و آرامش‌بخش، می‌توانید ۱۰ تا ۱۵ برگ ریحان را کوبیده و له کرده و به ۲۰۰ میلی‌لیتر گلاب اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را در یک بطری بریزید و به مدت چند ساعت درون یخچال نگه دارید. سپس، با اسپری کردن آن روی نقاط آسیب‌دیده پوست، می‌توانید از خواص خنک کننده و درمان‌کننده آفتاب‌سوختگی و لکه‌های قرمز پوست استفاده کنید.

مرطوب‌کننده طبیعی گلاب و روغن نارگیل

برای هر نوع پوستی – از پوست‌های حساس و خشک گرفته تا پوست‌های چرب و مختلط – نیاز به مرطوب‌کننده‌ای با کیفیت وجود دارد. شما می‌توانید با ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر (جامد) و سه قاشق غذاخوری گلاب، یک مرطوب‌کننده طبیعی تهیه کنید. این مخلوط، به شدت پوست را مرطوب می‌کند و همچنین به پوست شادابی می‌بخشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

از مهم ترین دلایل ریزش مو به غیر از تغییر فصل می توان به کمبود ویتامین ها در بدن اشاره کرد. جو دو سر سرشار از ویتامین ها و املاحی است که در رشد و تقویت مو بسیار موثر هستند. بیوتین که به نام B7 یا H شناخته شده و جزء ویتامین‌های گروه B است، تاثیر زیادی در رشد و تقویت مو  دارد. در جو دو سر املاح دیگری مثل آهن و فسفر به مقدار زیاد وجود دارد که  باعث تقویت فولیکول‌های مو می شود. پس اگر مشکل ریزش موی شما به دلیل کمبود ویتامین ها و به خصوص بیوتین است حتما این مطلب را بخوانید.

جو دو سر و جلوگیری از ریزش مو

جو دوسر نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو دارد.محققان معتقدند استفاده از جو دو سر در غذاهای روزانه و البته استفاده از ماسک آن در جلوگیری از ریزش مو تاثیر زیادی دارد. جوی دو سر را در صبحانه ، ناهار و شام به انواع مختلف میل کنید.  برای تهیه ماسک موی جو دوسر هم کار سختی ندارید. یک قاشق غذا خوری جو دوسر را با  شیر تازه و شیر بادام در یک ظرف بریزید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست درست شود. حواستان باشد قبل استفاده از این ماسک موهایتان را شانه کنید تا درهم و گره خورده نباشند. ماسک را روی موهایتان بزنید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. ماسک جو دو سر می‌تواند میزان چربی تار مو و پوست سر را کنترل کند و با حذف چربی غیر ضروری مو و پوست سرتان مانع از چرب شدن زود به زود موها و در نتیجه ریزش موهایتان شود.

جو دو سر و درمان شوره سر

ویتامین های موجود در جو دو سر و البته املاحی که دارد در درمان شوره سر هم تاثیر زیادی دارد. برای درمان شوره سر، فقط به یک فنجان جودوسر نیاز دارید. می توانید با استفاده از بلغور جو دوسر یک ماسک فوق العاده بسازید. بلغور جو دو سر را درون مخلوط کن بریزید و آن را به صورت پودر در بیاورید. پودر به دست آمده را با ۲ فنجان آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید.  بعد از  ۱۰ دقیقه مخلوط را صاف کنید و داخل ظرفی بریزید. به این ترکیب یک قاشق غذاخوری آب لیمو و ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب اضافه کنید و خوب هم بزنید. برای اینکه ماسک موی شما قوی تر شود حدود ۲۰ قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. می توانید کل ترکیب را درون یک بطری شامپو خالی بریزید. برای استفاده از این معجون بی نظیر موها را با آب ولرم نمدار کنید و آن را روی پوست سرتان بریزید و بگذاریدحدود ۲ دقیقه روی موها باقی بماند.. شامپو یا ماسک موی جو دوسر، خارش پوست سر، چربی و آلودگی های باقی مانده روی مو را از بین می برد و دیگر اجازه نمی دهد شوره های سفید روی مو ظاهر شود.

جو دو سر و زیبایی و درخشندگی مو

مواد موجود در جو دو سر به زیبایی  و درخشندگی مو نیز کمک می کند. ۳ قاشق غذاخوری جو دو سر را  با نصف پیمانه شیر و ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و عسل مخلوط کنید و  مواد به دست آمده را مثل  ماسک روی مو و پوست سرتان بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه موها را بشویید. این ماسک باعث درخشش مو شده و همچنین حالتی ابریشمی به موها می بخشد. با این کار به رطوبت رسانی موهای خود نیز کمک می کنید. جو دو سر به لطافت و تازگی موهای دکلره شده و رنگ شده هم کمک می کند.

فقط کافی است مقداری جودوسر آسیاب شده را روی پوست سرتان مالش دهید و با استفاده از یک برس، موهایتان را به آرامی شانه کرده تا جوهای اضافی پایین بریزد. بعداز ۱۰ دقیقه می توانید موها را با یک شامپو که حاوی نرم کننده است، بشویید.

بهبود ظاهر مو

ظاهر موهای شما به اندازۀ استحکام آنها حائز اهمیت است. تمام آنچه برای استفاده از جو دوسر جهت بهبود ظاهر مو نیاز دارید 3 قاشق غذاخوری جو ساده، نصف پیمانه شیر و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و عسل است. مواد گفته شده را خوب با هم مخلوط کنید. سپس ماسک را روی مو و پوست سرتان بمالید و بعد از 30 دقیقه موهایتان را مانند معمول شامپو کنید. این ماسک باعث درخشش مو شده و همچنین حالتی ابریشمی به موهای شما می بخشد. با این کار به رطوبت رسانی موهای خود نیز کمک می کنید. علاوه بر این ماسک مو حاوی عصاره جوی دوسر لافارر می تواند به افزایش حجم و حالت پذیزی بهتر موها کمک کند.

خواص جو دوسر برای موهای بلوند

اگر موهایی بلوند دارید جای نگرانی نیست. جو آسیاب شده به عنوان یک شامپوی خشک می تواند به زیبایی موهای بلوند شما بیافزاید. فقط کافی است مقداری جودوسر آسیاب شده را روی پوست سرتان مالش دهید و با استفاده از یک برس، موهایتان را به آرامی شانه کرده تا جوهای اضافی را پایین بریزید.

برنزه کننده فوری و ماندگار فلورسان روسیه

خاصیت جو پرک برای لاغری و کاهش وزن

جو پرک سرشار از فیبر است که باعث کاهش اشتها می‌شود و با جلوگیری از پرخوری، شاخص توده بدنی شما را کاهش داده و به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

پیشنهاد می شود که افراد چاق، جو دوسر پرک را هر روز به عنوان صبحانه به رژیم غذایی خود اضافه کنند تا زودتر نتیجه بگیرند؛ شما می توانید جو دوسر پرک را برای تهیه پنکیک صبحانه، غلات صبحانه با انواع میوه های تازه مانند بلوبری، انبه، آناناس، انگور، موز، میوه های خشک شده و مغزیجات استفاده کنید.

خاصیت جو پرک برای نوزادان و کودکان

گفته می شود که اگر به نوزاد پس از 5 ماهگی جو پرک داده شود، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد خطر ابتلا به آسم در دوران کودکی را کاهش می دهد.

کرم حجم دهنده باسن میبلین آمریکا

درمان علائم یائسگی با استفاده از جو پرک

جو پرک حاوی مقادیر بالای ترکیبی پلی فنلی به نام لیگنان است که در واقع نوعی فیتو استروژن بوده و با بهبود هورمون ها در دوران یائسگی به درمان علائم آن از جمله گر گرفتگی کمک می کند.

ژل لاغری فوری و ضد سلولیت بدن هات چیلی تایوان

جو پرک برای کمک به درمان یبوست

مقادیر بالای فیبر موجود در جو پرک و همچنین بلغور جو دوسر به بهبود حرکات روده کمک کرده و یبوست را درمان می کند.

رژلب میبلین ویتامینه و مات کرمی اصل امریکا

کمک به درمان قند خون و دیابت با استفاده از جو پرک

جو دوسر شاخص گلیسمی پایینی دارد، همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در آن به تنظیم سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

خاصیت جو پرک برای کمک به بدنسازان

جو پرک مقادیر بالای پروتئین و کربوهیدرات دارد؛ کربوهیدرات های موجود در جو دوسر به افزایش انرژی مورد نیاز ورزشکاران برای تمرینات ورزشی و بدنسازی کمک می کند.

متخصصان توصیه کرده اند که ورزشکاران 30 تا 60 دقیقه قبل از شروع تمرینات ورزشی یک وعده حاوی جو پرک مصرف کنند؛ شما می توانید پنکیک صبحانه، غلات صبحانه و یک کاسه سوپ کدو با جو دوسر پرک استفاده کنید.

کمک به کاهش کلسترول خون با استفاده از جو پرک

تحقیقات در دانشگاه هاروارد نشان می دهد که مقادیر بالای بتاگلوکان که در واقع همان فیبر موجود در جو پرک است و همچنین آنتی اکسیدان های موجود در آن به کاهش کلسترول خون بالا کمک می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

خواص زردچوبه چه از نظر سلامتی و دارویی و چه از نظر زیبایی و درمان پوست و مو بسیار زیاد است و می‌توان آن را در شکل‌های مختلفی استفاده کرد. می‌توان این گیاه خوش رنگ و مفید را به طور مستقیم روی پوست بدن و صورت مالید و از فواید بی‌نظیر آن بهره برد و یا از آن ماسک زردچوبه درست کرد و برای درمان و زیبایی پوست از آن بهره برد.

 

۱. ماسک زردچوبه برای روشن شدن پوست و پاکسازی پوست

همانطور که گفتیم زردچوبه برای زیبایی پوست بسیار مفید است و از آن می توان برای پاکسازی پوست استفاده های بسیاری برد.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک زردچوبه و دارچین

  • یک قاشق چایخوری زردچوبه
  • یک قاشق پودر دارچین
  • دو قاشق روغن زیتون
  • نصف قاشق چایخوری نمک و شکر

دستورالعمل تهیه ماسک

– یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه و پودر دارچین را با مقدار کافی روغن زیتون ترکیب‌کنید تا خمیرمانند شود. سپس با شکر یا نمک (نصف قاشق چایخوری) ترکیب‌کنید.
– برای چند دقیقه صورت و گردن را با خمیر مالش‌دهید
– صورتتان را با آب ولرم بشویید
-بهتراست از این اسکراب طبیعی یک یا دوبار در هفته استفاده‌کنید.

۲. ماسک زردچوبه برای درمان جوش

اگر به دنبال یک ماسک صورت فوق‌العاده برای از بین بردن جای آکنه هستید، نباید شیر، عسل و زردچوبه را نادیده بگیرید. شیر خام سرشار از اسید لاکتیک است. بنابراین، به عنوان یک لایه‌بردار ملایم در نظر گرفته می‌شود. شیر خام همچنین حاوی خواص ضد پیری است. بنابراین، استفاده منظم از آن به صورت موضعی می‌تواند پوست شما را بی‌عیب و نقص و جوان کند. زردچوبه برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می‌شود، زیرا دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتری و آنتی‌اکسیدانی است. استفاده از زردچوبه در کاهش لکه‌های ناشی از آکنه و ریزش مو موثر است.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک زردچوبه و شیر و عسل

  • یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه
  • دو قاشق چایخوری شیر
  • یک قاشق غذاخوری عسل

دستورالعمل تهیه ماسک

– یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه، دو قاشق چایخوری شیر و یک قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه بریزید.
– تمام این مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر نسبتا رقیق آماده شود.
– با استفاده از یک براش آرایشی این ماسک را روی پوست‌تان پخش کنید.
– اجازه بدهید ماسک به مدت چند دقیقه روی پوست بماند.
– در نهایت آن را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک های صورت زردچوبه برای پوست خشک

پوست خشک همیشه مستلزم رطوبت رسانی و هیدراتاسیون اضافی ، بدون توجه به شرایط آب و هوا است، وضعیت در زمستان و تابستان های شدید بدتر می شود. ماسک های صورت متن زیر رطوبت طبیعی را به پوست ارائه می دهند و زردچوبه به صورت درخشش می دهد.

ماسک صورت کرم، آرد نخودچی و زردچوبه برای پوست خشک:

مواد لازم:

  • 1 کرم چای
  • 2 قاشق چای خوری آردنخودچی
  • کمی زردچوبه
  • 1 قاشق چایخوری چوب صندل
  • روغن بادام یا روغن زیتون (اختیاری)

ماسک زردچوبه برای درمان آکنه های مزمن

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک زردچوبه با شیر و عسل

  • دو قاشق عسل
  • دو قاشق پودر زردچوبه
  • یک قاشق شیر
  • یک قاشق گلاب

دستورالعمل تهیه ماسک

تهیه این ماسک و استفاده از آن بسیار آسان است. ۲ قاشق سوپخوری عسل، شیر و نصف قاشق سوپخوری زردچوبه را مخلوط کرده تا ترکیبی به‌دست بیاید. سپس چند قطره گلاب به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. روغن زیتون نیز یکی از موثرترین ترکیبات برای درمان جوش شناخته شده است.

1- ماسک ساده زردچوبه:

پودر زردچوبه را با مقداری عسل و شیر مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید و بعد از 20 دقیقه صورت را با آب ولرم آبکشی کنید. این ماسک یک آبرسان بسیار عالی برای پوست بوده و درمان کننده خشکی پوست و آکنه (جوش) است.

 

2- ماسک زردچوبه برای صورت‌های پر جوش:

کافی است که مقداری پودر زردچوبه، جو دوسر، عسل و روغن شاهدانه را با هم مخلوط کنید و روی صورت قرار دهید. این ماسک یک تمیز کننده و صاف کننده صورت بوده، درمان کننده جوش صورت و محافظ صورت در سرمای زمستان می‌باشد.

 

3- ماسک زردچوبه روشن کننده پوست:

با ترکیب روغن زیتون یا ماسک با زردچوبه یک ماسک درخشان کننده پوست می‌توانید بسازید.

 

4- ماسک برای درخشش پوست:

برای ایجاد و افزایش خاصیت آنتی‌اکسیدانی زردچوبه، آن را با سرکه سیب و عسل طبیعی مخلوط کنید تا پوست کاملا جوانسازی شود.

 

5- ماسک زردچوبه و جو دوسر برای نقاط تیره بدن:

با استفاده از این ماسک که از مخلوط زردچوبه و جو دوسر ساخته شده، پوست شما ترمیم می‌شود.

6- ماسک زردچوبه برای افزایش خونرسانی و جوانسازی:

مقداری زردچوبه، آرد نخود و آب لیمو را با هم مخلوط کنید و روی پوست بمالید. این کار خونرسانی و جوانسازی را در پوست انجام می‌دهد و لکه‌های صورت را محو می‌کند.

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو ارگانیک بایوفول کانادا

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان و هر نوع الگوی ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با محلول ضد ریزش مو شوک به راحتی امکان پذیر می شود. این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است و به صورت کاملا علمی و برپایه ترکیبات برگزفته از دل طبیعت، ریزش مو را درمان می کند.
این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو تقویت کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو و ساقه موی نازک و ضعیف است. محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس(جفت گیاهی) ، ب کمپلکس و آمینو اسید است. این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در هنگام شستشو و سشوار و حمام می شود.اگر در اثر استرس،رژیم لاغری، زایمان، فشار کاری زیاد و ارثی دچار ریزش مو هستید این محلول ضد ریزش مو آن را کاملا درمان می کند.

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها ی مفید و ارگانیک برای موها است.  
برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا که دارای مواد و ترکیباتی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید.
پروتئین کراتین موجود در این ماسک صاف کننده و ماسک کراتینه مو به راحتی جذب کوتیکول و فولیکول مو شده و به همراه انواع ویتامین ها مورا به صورت کامل تغذیه می کند و انواع آسیب دیدگی مو را درمان میکند.
این ماسک ابریشمی مو لخت کننده ، صاف کننده و براق کننده مو بسیار قوی و موثر برای موهای خشک، وز و آسیب دیده است.   ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است. این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش مو بایوفول کانادا

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است که کاملا ارگانیک و ویتامینه است.
درمان فوری ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادابه راحتی میسر می شود.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون است.

درمان فوری ریزش مو و حتی رشد مجدد موهای ریخته شده را این شامپو ضد ریزش مو فوری طی مدت زمان کوتاهی از شروع استفاده ممکن میکند.
شامپو رشد مو فوری بایوفول دارای ب کمپلکس و آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر و ساقه مو می رساند.

شامپو ضد ریزش مو بایوفول

ماسک ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

ماسک ضد ریزش مو بایوفول کانادا بهترین ماسک درمانی مخصوص موهای ضعیف و نازک و کم حجم است.

این ماسک ضد ریزش مو هم مخصوص ساقه و هم مخصوص ریشه مو است.

اگر از کم حجم موهایتان رنج می برید این ماسک گیاهی ضد ریزش بهترین گزینه برای احیاء موهایتان است.

ماسک درمان ریزش مو بایوفول کانادا فاقد پارابن و سیلیکون است.

این ماسک ضد ریزش مو گیاهی بر پایه پلاسنتا کمپلکس یا جفت گیاهی است که به طور عمقی و دائمی ریزش مو را خیلی فوری درمان میکند.

ماسک مو ضد ریزش مو و ترمیم کننده



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

رژیم فستینگ یا همان روزه داری یک الگوی رژیم غذایی است که در آن افراد مصرف غذایشان را به ساعات مشخصی در روز محدود میکنند. برخی تحقیقات نشان می دهد این روش احتمالا مزایایی بیشتر از کاهش وزن دارد، مانند بهبود عملکرد مغز و سلامت قلب. 

 

رژیم فستینگ چیست؟

رژیم Fasting که به روزه‌داری متناوب ۸-۱۶ هم مشهور است، یکی از پرطرفدارترین رژیم‌های غذایی محسوب می‌شود. در این برنامه غذایی، افراد ۱۶ ساعت از روز را روزه می‌گیرند و تمام کالری مورد نیاز بدن خود را در طول ۸ ساعت دیگر دریافت خواهند کرد. استفاده از این برنامه غذایی، هم برای کاهش وزن و چربی و همین‌طور به‌منظور پیشگیری از دیابت نوع ۲ و دیگر بیماری‌های مرتبط با چاقی، پیشنهاد می‌شود.

افرادی که از رژیم روزه ۱۶ ساعته پیروی می‌کنند، معتقدند که ابتدای صبح و انتهای شب، بهترین زمان برای روزه‌داری است و اگر ۸ ساعت باقی‌مانده را به وسط روز موکول کنند، شاهد اثرگذاری بیشتری خواهند بود. هیچ محدودیتی در مورد نوع یا مقدار غذایی که فرد می‌تواند طی ۸ ساعت مصرف کند، وجود ندارد. اگرچه طی ۱۶ ساعت ممنوعیت خوردن، همچنان مجاز به نوشیدن آب و سایر نوشیدنی‌های بدون کالری، مثل قهوه یا چای خواهید بود. همین باعث آسان‌تر شدن اجرای رژیم لاغری روزه‌داری می‌شود.

درحالی‌که دیگر رژیم‌های غذایی، محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را به‌همراه دارند، پیگیری رژیم Fasting متناوب دشوار نیست و نتایج قابل توجهی را به‌همراه دارد. در مجموع، این رژیم انعطاف‌پذیری بالاتری نسبت به دیگر رژیم‌های غذایی دارد و با سبک زندگی‌ امروزی سازگارتر است.

رژیم فستینگ چگونه عمل می­‌کند؟

چندین روش مختلف برای برنامه رژیم فستینگ وجود دارد، اما همه آنها بر اساس انتخاب دوره­‌های زمانی منظم برای غذا خوردن و سپس اجتناب از غذا هستند. به عنوان مثال، یکی از این روش­­‌ها خوردن در هشت ساعت از روز و روزه­‌داری در بقیه ساعات است. برخی هم دو روز در هفته فقط یک وعده غذایی می­‌خورند. برنامه­‌های مختلفی برای روزه­‌داری متناوب وجود دارد.بدن پس از این­که ساعت­‌ها بدون غذا می‌­ماند، ذخایر قندش تمام می­ شود و به سراغ چربی­‌ها می­رود. این یک تغییر متابولیسم خیلی مثبت است و همان چیزی است که افراد به دنبال آن می­‌گردند.

در این روش، فاصله بین دریافت مواد غذایی زیاد می­‌شود و بدن برای تامین نیاز خود به سراغ چربی­‌های ذخیره شده می­رود. این درحالی است که اگر شما مرتبا غذا بخورید و ورزش هم نکنید، فرصتی برای سوزاندن چربی­‌ها نخواهید داشت.در این نوع رژیم، خود فرد تعیین می­‌کند که رژیم فستینگش چگونه باشد. ممکن است در زمان برنامه رژیم فستینگ مقدار کمی غذا بخورد یا اصلا چیزی نخورد.به هر حال این باعث کاهش کالری مصرفی در طول هفته می­شود و سوزاندن چربی­‌ها را تسریع می­‌کند.

فواید بالقوه روزه داری متناوب برای سلامتی

به‌طورکلی، تحقیقات دقیق و طولانی‌مدت چندانی در مورد روزه‌ داری متناوب انجام نشده است. پس لازم است با احتیاط پیش بروید. با در نظر گرفتن این موضوع، فواید احتمالی رژیم فستینگ به شرح زیر است:

✅ پیشگیری از بیماری­‌های قلبی

اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما به نظر می‌­رسد رژیم فستینگ برای بهبود سلامت قلب و عروق خوب است، زیرا عوامل خطر قلبی عروقی مانند چاقی، فشار خون بالا، کلسترول و دیابت را کاهش می­‌دهد. به گفته محققان، در حال حاضر مشخص نیست که کدام نوع این رژیم برای سلامت قلب بهترین است.

✅ کنترل دیابت نوع 2

رژیم فستینگ ممکن است یک روش امیدوارکننده برای کنترل دیابت نوع 2 باشد. روزه داری به کاهش وزن کمک می­کند، مقاومت به انسولین را کاهش می‌­دهد و هورمون­‌های آزاد شده توسط سلول­‌های چربی را که بر اشتها و سطح التهاب تأثیر می­‌گذارد، کنترل می‌کند. گفتنی است، اگر دیابت دارید، نباید به تنهایی و بدون مشورت با پزشک خود اقدام به گرفتن این نوع رژیم کنید.

✅ از بیماری آلزایمر و سکته جلوگیری می­کند

برخی از مطالعات نشان می‌دهند که روزه ‌داری متناوب ممکن است به کاهش خطر سکته مغزی و بیماری آلزایمر کمک کند. با این وجود، علیرغم آن­چه که طرفداران این نوع رژیم می­‌گویند، به نظر نمی‌­رسد که رژیم فستینگ در کوتاه مدت سبب افزایش تمرکز شود.

 

✅ بهبود کبد چرب غیر الکلی

در یک مرور سیستماتیک و متاآنالیز شش مطالعه، افراد مبتلا به کبد چرب غیرالکلی (بیماری کبدی که در افراد مبتلا به چاقی، دیابت و سندرم متابولیک دیده می‌شود) که از رژیم فستینگ پیروی می­‌کردند، در مقایسه با افرادی که این کار را انجام نمی‌­دادند، عملکرد کبدی بهتری داشتند. ممکن است این نتیجه به دلیل این باشد که رژیم فستینگ منجر به کاهش وزن می‌شود.

اثرات کاهش وزن  در روزه ­‌داری متناوب

تحقیقات نشان می‌­دهد که خوردن با محدودیت زمانی، به طور طبیعی سبب می‌­شود فرد چندصد کالری در روز کمتر بخورد. این دریافت کمتر انرژی، منجر به کاهش حدود 250 تا 500 کیلوگرم در هفته می­‌شود. این کار شبیه به پیروی از یک رژیم غذایی با کالری محدود در تمام روزها است، اما یک مزیت بزرگ دارد و آن این است که شما مجبور نیستید کالری را بشمارید. بررسی 11 متاآنالیز به این نتیجه رسید که با رژیم فستینگ، وزن دو برابر سریع‌تر از معمول، کم می­‌شود.

انواع رژیم روزه‌داری چیست و چگونه انجام می‌شود؟

فستینگ در انواع متخلفی قابل اجرا است که رژیم روزه ۱۶ ساعته فقط یکی از آن‌هاست. به جز این، شما می‌توانید به ۲ روش دیگر هم این رژیم را پیاده‌سازی کنید.

۱. رژیم غذایی فستینگ ۱۶:۸

در این روش شما باید ۱۶ ساعت از روز هیچگونه کالری دریافت نکنید و تمام وعده‌های غذایی و کالری‌های مصرفی را به ۸ ساعت باقی‌مانده موکول کنید.

ساده‌ترین راه اجرای رژیم روزه‌داری (FASTING) این است که شما بازه زمانی ۱۶ ساعته را در زمان خواب خود بگنجانید. برخی از کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند بدن انسان نباید از عصر به بعد کالری دریافت کند. زیرا از آن زمان به بعد سرعت متابولیسم کند می‌شود. با این حال، رعایت چنین نکته‌ای برای همه امکان‌پذیر نیست. بسیاری از افراد ممکن است به‌خاطر شرایط کاری خود نتوانند وعده غذایی شام را تا ساعت ۷ بعد از ظهر بخورند. اما بهتر است که شما ۲ تا ۳ ساعت پیش از خواب، از مصرف هرگونه کالری پرهیز کنید.

در این رژیم فستینگ 16 ساعته، شما می‌توانید ۸ ساعتی که مجاز به مصرف کالری هستید را یکی از بازه‌های زیر تعیین کنید:

  • ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
  • ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • ۱۲ ظهر تا ۸ بعد از ظهر

۲. رژیم غذایی فستینگ ۵:۲

یک نمونه رژیم روزه‌داری، فستینگ ۵-۲ است که در آن شما طی ۵ روز هفته مطابق معمول وعده‌های غذایی و کالری‌ها را مصرف خواهید کرد، ولی در ۲ روز دیگر هفته، باید حداکثر ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری مصرف کنید. به‌طور مثال، شما می‌توانید روزهای شنبه و چهارشنبه را به‌عنوان روزهای فستینگ خود مشخص کرده و در این دو روز، وعده‌های غذایی کم کالری مصرف کنید.

۳. رژیم فستینگ ۲۴ ساعته

یک نمونه رژیم فستینگ که دشوارترین روش رژیم روزه‌ برای کاهش وزن هم محسوب می‌شود، رژیم غذایی فستینگ ۲۴ ساعته است. این یعنی شما ۱ یا ۲ روز در هفته نباید به‌مدت ۲۴ ساعت کالری دریافت کنید. به‌طور مثال اگر  ۸ شب روز شنبه، وعده غذایی شام را خوردید، تا ۸ شب روز یکشنبه نباید هیچ‌گونه کالری به بدن شما برسد.

ژل لاغری فوری و ضد سلولیت بدن هات چیلی تایوان

کاهش وزن و لاغری موضعی و همچنین درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت  ، فرم دهنده و لاغر کننده موضعی بدن هات چیلی میسر میشود.

ژل لاغری  و کاهش سایز و چربی سوز بدن با اثر فوری مخصوص بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی با قدرت بسیار بالا و با عملکردی بسیار فوری تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا بدون نیاز به وزش و رژیم سخت ممکن است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری بدون داشتن ترکیبات شیمیایی مضر است.  

ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان است.
 ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش و فعالیت های سخت برای لاغری ندارد .

البته می توان ژل لاغری موضعی هات چیلی  را برای اثربخشی بیشتر ورزش و رژیم لاغری به عنوان یک مکمل اثربخش مصرف کرد تا کاهش سایز بیشتر در زمان کوتاهتر داشت.

ژل لاغری هات چیلی

برنزه کننده فوری و ماندگار فلورسان روسیه

 کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان در کنار برنزه کردن پوست، آن را مرطوب و ویتامینه میکند و همچنین پوست را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند که این خاصیت این لوسیون برنزه را برای انواع پوست حتی پوست های حساس به منظور برنزه شدن بهترین انتخاب کرده است

فلورسان از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای برنزه شدن پوست به همراه محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و اشعه دستگاه سولاریوم است.  


مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد
 و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید که تا ۴ ماه ماندگار است و در عین حال طراوت و شادابی پوست را حفظ میکند و مانع از آسیب دیدگی و سوختگی پوست میشود. 

مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید وپوست را نرم و لطیف و برنزه یکدست طبیعی می کند.

این لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب کمک به آبرسانی پوست می کند. برنزه کننده فلورسان محصولی ارگانیک و ویتامینه برای برنزه کردن پوست، ساخت کشور روسیه است.

کرم برنزه کننده فلورسان

رژلب میبلین ویتامینه و مات کرمی اصل امریکا

میبلین تولید کننده انواع رژلب ارگانیک و ویتامینه است.

رژلب میبلین ویتامینه، ارگانیک، بدون سرب و با دوام و ثابت بر روی لب است.

مدل revitalizing رژلب میبلین امریکا برگرفته از عصاره دانه هسته انگور، موم عسل، روغن آرگان، آلوئه ورا، ویتامین ها، مرکبات و سایر ترکیبات ارگانیک طراوت و شادابی لب را حفظ می کند و رنگ های بینظیر آن بر روی لب برای مدت طولانی بدون پس دادن و پاک شدن ماندگار هستند.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.

این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ بسیار زیبا است و بر روی لب به نرمی می نشیند و از ایجاد چین و چروک و خطوط لب جلوگیری می کند و بافت کرمی و لطیف و لبریشمی را بر روی لب ها ایجاد می کند که به راحتی از زوی لب ها پاک نشده و مناسب مجالس و مهمانی هاست.

این رژلب مات کرم و ویتامینه دارای دوام و پایداری بی نظیر است که میتواند بهترین گزینه برای مهمانی و مجالس باشد و زیبایی لبهایتان را چند برابر کند.

همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

رژلب میبلین

کرم حجم دهنده باسن میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه و سفت کننده باسن  و سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی

و شادابی پوست سینه و باسن میشود. یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.

حجم دهنده باسن میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

کرم حجم دهنده سینه و باسن میبلین

 



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

گیاه دم اسبی برای مو و مشکلات آن بسیار مفید و موثر است. تقویت و افزایش رشد مو از خواص دم اسبی است. گیاه دم اسبی برای مو علاوه بر مکمل می‌تواند به صورت موضعی نیز مورد استفاده قرار گیرد‌. نصف فنجان از گیاه دم اسبی را با یک فنجان آب نخلوط کنید و اجازه دهید که برای مدت زمان یک ساعت با هم بمانند و پس از این زمان مجدد این ترکیب را هم زده و از آن به عنوان شامپو استفاده کنید. برای داشتن مو‌های سالم و پر پشت و رشد بهتر مو‌ها می‌توانید گیاه دم اسبی را با روغن زیتون و یا روغن نارگیل مخلوط کنید و به پوست سر و مو زده و ماساژ دهید. از دیگر خواص دم اسبی این است که یک نرم کننده عالی و طبیعی برای مو‌های سر است.

  • درمان شوره و موخوره

گیاه دم اسبی حاوی سیلیس و این ماده موجب درمان مو خوره و شوره سر می‌شود. برای این‌کار دو قاشق چای خوری از عصاره گیاه دم اسبی را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید و به پوست سر و مو‌ها بمالید و ماساژ دهید و اجازه دهید بیست دقیقه روی سر شما بماند و بعد از گذشت بیست دقیقه سر خود را با شامپو شسته و آب ولرم آبکشی کنید. این کار را در هفته دو بار انجام دهید.

در مورد گیاه دم اسب بیشتر بدانیم

گیاه دم اسب از خانواده سرخس هایی است که بسیار طرفدار دارد و تاریخچه استفاده درمانی از آن به زمان امپراطوری یونان باستان بازمی گردد. این گیاه خواص متعددی دارد و بیشتر برای بهبود سلامت پوست، مو، ناخن و استخوان ها استفاده می شود. دم اسب در مناطقی که آب و هوای معتدل و مرطوب دارد رشد می کند. ساقه های آن بلند و برگ های سبز و متراکمی دارد. مهم ترین عنصر سازنده ای که بر روی پوست و مو تاثیرگذار است آنتی اکسیدان های موجود در آن می باشد. گیاه دم اسب مملو از ماده معدنی سیلیکا می باشد.

نقش آنتی اکسیدان

نقش آنتی اکسیدان ها در بدن مبارزه با رادیکال های آزاد است که از آسیب هایی که به سلول ها وارد می کنند جلوگیری نمایند.

نحوه مصرف گیاه دم اسب

معمولا گیاه دم اسب به صورت دمنوش مصرف می شود. به این صورت که مانند چای باید دم بکشد و سپس نوشیده شود.

بهترین قرص گیاه دم اسب

اکثر افرادی که به بو و مزه گیاهان دارویی حساسیت دارند و نمی توانند آن را تحمل کنند به محصولاتی مانند قرص آن مراجعه می کنند. بهترین کپسول شناخته شده که گیاه دم اسب در آن همراه با ویتامین های دیگر موجود است قرص Advanced Formula از برند Hairtamin می باشد.

تاثیر گیاه دم اسب بر رشد مو

آنتی اکسیدان و سیلیکا هر دو ماده هایی هستند که برای رشد مو ضروری می باشند همچنین باعث ایجاد شادابی و درخشانی در تار موها می شوند به این صورت که ابتدا آنتی اکسیدان ها التهاب و صدمات وارد شده به فیبر موها را درمان می کنند سپس سیلیکا ریزش موها را قطع می نماید. آنتی اکسیدان ها از موها در برابر رادیکال های آزاد مراقبت می کنند. طی سه ماه، تحقیقاتی بر روی خانم هایی که موهایی کم پشت و نازک داشتند انجام شد. کسانی که از این جمع، کپسول حاوی دم اسب مصرف می کردند بعد از سه ماه رشد مو و ضخیم شدن تار موها کاملا مشهود بوده است.

بهبود زخم و سلامت ناخن ها

مطالعات بالینی نشان می دهد، استفاده از پمادهایی که در ترکیبات آن از این گیاه به کار رفته است زودتر به بهبودی زخم ها و تسکین درد کمک می کند. همچنین قرمزی، تورم و ترشحات زخم تا حد زیادی کاهش می یابد و این به دلیل سیلیکای موجود در آن است. علاوه بر آن استفاده سطحی از عصاره دم اسب بر روی ناخن ها در درمان و بهبود وضعیت پسوریازیس تاثیرگذار می باشد. محصولاتی مانند لاک های دارویی حتما در ترکیبات خود دم اسب دارند.

کاربرد گیاه دم اسب برای استخوان ها

سلول های استخوانی به نام های استئوبلاست و استئوکلاست از طریق متابولیسم استخوان ها مدام در حال بازسازی و ترمیم هستند تا از عدم تعادل و شکستگی جلوگیری کنند. تحقیقات نشان داده است که این گیاه عملکرد استئوکلاست ها را محدود و عملکرد استئوبلاست ها را تشدید می کند و این کار موجب پیشگیری از پوکی استخوان می گردد. مصرف دوز مشخصی از آن به صورت روزانه باعث افزایش تراکم استخوان ها می شود.

خواص گیاه دم اسب برای مو

اگرچه بسیاری از شواهد موجود در این زمینه پایه علمی مستندی ندارند، اما برخی از مطالعات نشان می‌دهند دم ‌اسب به‌واسطه خواصی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، سبب تقویت موهای سالم می‌گردد:

  • تأثیر بر کلاژن: بسیاری از طرفداران استفاده از گیاه دم ‌اسب برای مراقبت از مو، معتقدند که این گیاه علاوه بر اثراتی که بر کلاژن و کلسیم برای بازسازی استخوان دارد، برای سلامت و ظاهر مو مفید است.
  • خواص آنتی‌اکسیدانی: تحقیقات نشان می‌دهند که گیاه دم‌ اسب سرشار از ترکیبات فنولی است. ترکیبات فنولی در واقع گروهی از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند هستند که از آسیب اکسیداتیو به غشای سلولی جلوگیری می‌کنند.
  • سلنیوم معدنی: گیاه دم ‌اسب حاوی سلنیوم است که به بدن در پردازش ید کمک می‌کند. یکی از نقش‌های ید در بدن، تنظیم رشد مو است.
  • سیلیکا (سیلیس): گیاه دم ‌اسب منبع غنی سیلیس بوده و بیشتر مزایای این گیاه به‌دلیل وجود همین عنصر است. در ادامه به این فواید اشاره می‌کنیم.

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک کراتینه مو اولتراشاین یا گلاسینگ هیر کرم بایوفول حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها ی مفید و ارگانیک برای موها است.  
برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا که دارای مواد و ترکیباتی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید.
پروتئین کراتین موجود در این ماسک صاف کننده و ماسک کراتینه مو به راحتی جذب کوتیکول و فولیکول مو شده و به همراه انواع ویتامین ها مورا به صورت کامل تغذیه می کند و انواع آسیب دیدگی مو را درمان میکند.
این ماسک ابریشمی مو لخت کننده ، صاف کننده و براق کننده مو بسیار قوی و موثر برای موهای خشک، وز و آسیب دیده است.  
ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است.
این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو ارگانیک بایوفول کانادا

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان و هر نوع الگوی ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با محلول ضد ریزش مو شوک به راحتی امکان پذیر می شود.
این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است و به صورت کاملا علمی و برپایه ترکیبات برگزفته از دل طبیعت، ریزش مو را درمان می کند.
این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو تقویت کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو و ساقه موی نازک و ضعیف است.
محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس(جفت گیاهی) ، ب کمپلکس و آمینو اسید است. این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در هنگام شستشو و سشوار و حمام می شود.اگر در اثر استرس،رژیم لاغری، زایمان، فشار کاری زیاد و ارثی دچار ریزش مو شدید و حاد هستید و حتی برای مدت زمان طولانی ریزش موهایتان قطع نمی شود و هیچ گونه درمانی موثر نبوده است، این محلول ضد ریزش مو آن را کاملا درمان می کند.

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

ماسک ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

ماسک ضد ریزش مو بایوفول کانادا بهترین ماسک درمانی مخصوص موهای ضعیف و نازک و کم حجم است.

این ماسک ضد ریزش مو هم مخصوص ساقه و هم مخصوص ریشه مو است.

اگر از کم حجم موهایتان رنج می برید این ماسک گیاهی ضد ریزش بهترین گزینه برای احیاء موهایتان است.

ماسک درمان ریزش مو بایوفول کانادا فاقد پارابن و سیلیکون است.
ترکیبات به کار رفته در این شامپو ضد ریزش مو گیاهی بر پایه عناصر طبیعت بوده و فاقد هر گونه عوارض جانبی است و با قطع درمان ریزش مو برگشت پذیر نیست.

این ماسک ضد ریزش مو گیاهی بر پایه پلاسنتا کمپلکس یا جفت گیاهی است که به طور عمقی و دائمی ریزش مو را خیلی فوری درمان میکند.

ماسک مو ضد ریزش مو و ترمیم کننده

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش مو بایوفول کانادا

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است که کاملا ارگانیک و ویتامینه است.
درمان فوری ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادابه راحتی میسر می شود.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون است.

درمان فوری ریزش مو و حتی رشد مجدد موهای ریخته شده را این شامپو ضد ریزش مو فوری طی مدت زمان کوتاهی از شروع استفاده ممکن میکند.
شامپو رشد مو فوری بایوفول دارای ب کمپلکس و آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر و ساقه مو می رساند.

پلاسنتا کمپلکس و ب کمپلکس موجود در شامپو ضد ریزش بایوفول به طور موثری ریزش موی حاد و شدید را درمان می کند و رشد مجدد مو را به راحتی و با اولین دوره استفاده میسر میسازد.

شامپو ضد ریزش مو بایوفول

 

 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

فواید بادام هندی برای بدن

  • رشد سالم ماهیچه‌ها و اعصاب

بادام هندی منبع خوبی از منیزیم است که برای رشد سالم استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، بافت‌ها و اندام‌های بدن حیاتی است. منیزیم ممکن است به حفظ فشارخون، تقویت ایمنی، حفظ عملکرد عصبی و قوی نگه‌داشتن استخوان‌ها کمک کند. همچنین ممکن است در عملکردهای متابولیک نقش داشته باشد و به تنظیم سطح قند خون بدن (از طریق فعالیت انسولین) کمک می‌کند. کمبود منیزیم می‌تواند متابولیسم کلسیم و هورمون‌های مسئول تنظیم آن را تغییر دهد.

  • مدیریت دیابت

بادام هندی احتمالاً حاوی مقادیر بسیار کم قند و بدون کلسترول مضر است که آن را برای افراد مبتلا به دیابت بی‌خطر می‌کند. بااین‌حال، تنها ۴ تا ۵ عدد بادام‌هندی در روز توسط متخصصان تغذیه توصیه می‌شود.

  •  فواید بادام هندی برای قلب

بادام هندی منبع خوبی از چربی‌های غذایی سالم است که برای جذب ویتامین‌های محلول در چربی (ویتامین A، D،  و K) و تولید اسیدهای چرب ضروری برای رشد مغز، حیاتی هستند. چربی‌های سالم شامل چربی‌های غیراشباع تکی و چربی‌های غیراشباع چندگانه هستند. آنها برای قلب مفید هستند و در صورت مصرف به مقدار مناسب حتی در افراد دیابتی به کاهش کلسترول بد کمک می‌کنند.

کلسترول LDL می‌تواند در نتیجه مصرف بیش از حد چربی‌های اشباع شده افزایش یابد و تهدیدی بزرگ برای افرادی است که از بیماری‌های قلبی عروقی مانند تصلب شرایین (معروف به سخت‌شدن شریان‌ها) رنج می‌برند.

مطالعات نشان داده‌اند که انتخاب چربی‌های غیراشباع به‌جای چربی‌های اشباع، سطح کلسترول HDL را افزایش می‌دهد، سطح تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد و همچنین به طور مفیدی فشارخون را کاهش می‌دهد. گنجاندن آجیل‌هایی مانند بادام هندی، ماهی و روغن‌های گیاهی مانند روغن‌زیتون و روغن کانولا در رژیم غذایی می‌تواند این چربی‌های غیراشباع سالم را برای بدن فراهم کند.

  • سلامت استخوان و دهان

بادام‌هندی فسفر را تأمین می‌کند که می‌تواند برای رشد سالم دندان‌ها و استخوان‌ها ضروری باشد. فسفر همچنین ممکن است به سنتز پروتئین، جذب کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها و حفظ سلامت سلولی کمک کند.

  • کاهش خطر کم‌خونی

بادام هندی منبع آهن رژیمی است که برای حمل اکسیژن در بدن حیاتی است و به عملکرد آنزیم‌ها و سیستم ایمنی کمک می‌کند. کمبود آهن در رژیم غذایی می‌تواند منجر به خستگی، کم خونی و افزایش حساسیت به عفونت‌ها شود.

  • جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

سنگ‌های صفراوی رسوبات سنگ مانندی هستند که معمولاً از کلسترول تشکیل شده است که در کیسه صفرا تجمع می‌یابد. عوامل خطر شامل سن، وزن و هرگونه مشکل گوارشی است. مصرف منظم آجیل‌های سالم مانند بادام‌هندی می‌تواند به کاهش خطر تشکیل سنگ کیسه صفرا کمک کند.

  • تقویت سیستم ایمنی

بادام هندی حاوی روی است که در تقویت سیستم ایمنی در برابر عفونت‌های میکروبی و التیام زخم‌ها نقش حیاتی دارد. این می‌تواند در دوران بارداری برای رشد کودک و سال‌های رشد کودکی برای حفظ بدن سالم بسیار مهم باشد.

ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد

تبعیت از رژیم های غذایی غنی از آجیل، از جمله بادام هندی، با کاهش خطر سکته مغزی و بیماری های قلبی همراه هستند. یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که 10 درصد کالری روزانه خود را از طریق مصرف بادام هندی تامین می کنند نسبت کلسترول LDL به کلسترول HDL کمتری نسبت به افرادی که اصلا بادام هندی نمی خورند، دارند. نسبت پایین LDL به HDL معمولا به عنوان نشانگر سلامت قلب در نظر گرفته می شود. دو مطالعه دیگر مصرف بادام هندی را با سطوح کلسترول HDL بالاتر و فشار خون پایین تر و همچنین کاهش سطوح کلسترول تام و LDL مرتبط می دانند. بنابراین از خواص بادام هندی کاهش کلسترول است.

کمک به کنترل دیابت نوع 2 

یکی دیگر از خواص بادام هندی کمک به بهبود دیابت نوع 2 است، چراکه بادام هندی منبع خوبی از فیبر است، ماده مغذی که به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می کند و اعتقاد بر این است که از دیابت نوع 2 محافظت می کند. در یک مطالعه، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که 10 درصد از کالری روزانه خود را از بادام هندی می‌خوردند، به طور کلی سطح انسولین پایین‌ تری داشتند. علاوه بر این، بادام هندی حاوی 8 گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده است که کمتر از 2 گرم آن از قندها است. کربوهیدرات خالص به کل مقدار کربوهیدرات موجود در یک غذا، منهای فیبر آن اشاره دارد. جایگزینی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات خالص و شکر با بادام هندی احتمالا به کاهش سطح قند خون کمک می کند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای بررسی اثرات رژیم غذایی غنی از بادام هندی در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مورد نیاز است.

بادام هندی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

بادام هندی را می توان به صورت خام یا بوداده استفاده کرد. بادام هندی کامل یا آسیاب شده را نیز می توان در انواع غذاها، از توفو و سیب زمینی سرخ شده گرفته تا سوپ، سالاد و خورش ها اضافه کرد. استفاده از کره بادام هندی راه دیگری برای افزودن آن به رژیم غذایی است. آن را روی نان تست بمالید یا در ماست یا بلغور جو دوسر هم بزنید. همچنین می توانید کره بادام هندی را به جو و میوه خشک اضافه کنید و توپ های انرژی زا درست کنید. بادام هندی را می‌توان با سرکه سیب یا آب لیمو مخلوط کرد تا خامه ترش یا پنیر خامه‌ای فاقد لبنیات درست شود. از این مواد برای طعم دادن به وعده های غذایی استفاده کنید.

ارزش غذایی بادام هندی

تمام آجیل‌ها حاوی مواد مغذی ضروری ازجمله فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم هستند که شامل بادام‌هندی نیز می‌شود. این موضوع آجیل‌ها را به یک میان وعده نسبتاً سالم تبدیل می‌کند، زیرا آن‌ها شمارا برای مدت طولانی‌تری نسبت به یک آب‌نبات یا یک‌مشت چیپس سیب‌زمینی سیر نگه می‌دارند. آن‌ها به‌طور طبیعی قند، نمک و کلسترول پایینی دارند.

بااین‌حال، مهم است که هنگام استفاده از این آجیل‌های ترد، اندازه وعده را در نظر داشته باشید، زیرا آجیل‌ها پرکالری هستند.

 علی‌رغم کالری بالا، بادام‌هندی سرشار از مواد مغذی زیر است:

  • اسیدهای چرب ضروری
  • ویتامین E
  • ویتامین K
  • ویتامین B6
  • مواد معدنی مانند کلسیم، مس، پتاسیم، منیزیم، روی و فولات
  • منیزیم
  • منگنز
  • آنتی‌اکسیدان‌ها
  • فیبر
  • پروتئین
  • کربوهیدرات

در اینجا حقایق تغذیه‌ای برای یک وعده یک اونسی بادام‌هندی خام، بر اساس USDA آمده است: (طبق USDA، یک وعده بادام‌هندی معادل یک اونس یا 28 گرم است – تقریباً یک‌مشت.)

• 156 کالری

• 12 گرم چربی

• 9 گرم کربوهیدرات

• 5 گرم پروتئین

• 2 گرم شکر

• 1 گرم فیبر

اما این اعداد به چه معنا هستند؟ مقدار پروتئین موجود در یک اونس بادام‌هندی معادل پروتئینی است که در یک وعده گوشت با اندازه مشابه وجود دارد. بادام‌هندی همچنین کربوهیدرات و قند پایینی دارد. اگر 12 گرم چربی بسیار زیاد به نظر می‌رسد، بدانید که بیشتر چربی‌های موجود در این آجیل تک و چند غیراشباع هستند. این چربی‌ها، چربی‌های “خوب” یا چربی‌هایی هستند که برای سلامت قلب و سطح کلسترول شما مفید هستند.

یک وعده بادام‌هندی شامل:

• 20 درصد از مقدار توصیه‌شده روزانه منیزیم، که از عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب و تولید انرژی حمایت می‌کند و می‌تواند خطر فشارخون بالا، بیماری قلبی و دیابت را کاهش دهد (طبق کلینیک مایو)

• 20 درصد از ارزش روزانه منگنز، که برای استخوان‌های قوی، تولیدمثل، لخته شدن خون و سیستم ایمنی قوی ضروری است (بر اساس موسسه ملی بهداشت)

• 15 درصد از ارزش روزانه روی، که از سیستم ایمنی و متابولیسم شما حمایت می‌کند (بر اساس کلینیک مایو)

• 13 درصد از ارزش روزانه فسفر، که به رشد، نگهداری و ترمیم سلول‌ها و بافت‌ها کمک می‌کند و به کلیه‌ها کمک می‌کند تا مواد زائد را فیلتر کنند (در هر کوه سینا)

• 11 درصد از ارزش روزانه آهن، که برای گلبول‌های قرمز خون برای حمل اکسیژن در سراسر بدن شما ضروری است (بر اساس دانشکده پزشکی هاروارد)

• 10 درصد از ارزش روزانه سلنیوم، که از تیروئید و سیستم تولیدمثل حمایت می‌کند و در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند (به ازای NIH)

• 10 درصد از ارزش روزانه تیامین، که به بدن کمک می‌کند از مواد مغذی انرژی تولید کند (بر اساس کلینیک مایو)

• 8 درصد از ارزش روزانه ویتامین K، که برای سلامت استخوان و بهبود زخم ضروری است (بر اساس دانشکده بهداشت عمومی هاروارد)

• 7 درصد از ارزش روزانه ویتامین B6، که به بدن کمک می‌کند تا انرژی را استفاده و ذخیره کند و هموگلوبین را در گلبول‌های قرمز تشکیل دهد (بر اساس خدمات بهداشت ملی)

بادام‌هندی مملو از مواد مغذی مفید و ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن شماست، به شرطی که به‌اندازه وعده‌های توصیه‌شده پایبند باشید تا از یک میان وعده پرکالری جلوگیری کنید.

ژل لاغری فوری و ضد سلولیت بدن هات چیلی تایوان

کاهش وزن و لاغری موضعی و همچنین درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت  ، فرم دهنده و لاغر کننده موضعی بدن هات چیلی میسر میشود.

ژل لاغری  و کاهش سایز و چربی سوز بدن با اثر فوری مخصوص بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.

کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی با قدرت بسیار بالا و با عملکردی بسیار فوری تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.

فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا بدون نیاز به وزش و رژیم سخت ممکن است.

این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری بدون داشتن ترکیبات شیمیایی مضر است.  

ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان است.
 ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش و فعالیت های سخت برای لاغری ندارد .

البته می توان ژل لاغری موضعی هات چیلی  را برای اثربخشی بیشتر ورزش و رژیم لاغری به عنوان یک مکمل اثربخش مصرف کرد تا کاهش سایز بیشتر در زمان کوتاهتر داشت.

 

برنزه کننده فوری و ماندگار فلورسان روسیه

 کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان در کنار برنزه کردن پوست، آن را مرطوب و ویتامینه میکند و همچنین پوست را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند که این خاصیت این لوسیون برنزه را برای انواع پوست حتی پوست های حساس به منظور برنزه شدن بهترین انتخاب کرده است

فلورسان از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای برنزه شدن پوست به همراه محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و اشعه دستگاه سولاریوم است.  


مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن، اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد
 و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید که تا ۴ ماه ماندگار است و در عین حال طراوت و شادابی پوست را حفظ میکند و مانع از آسیب دیدگی و سوختگی پوست میشود. 

مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید وپوست را نرم و لطیف و برنزه یکدست طبیعی می کند.

این لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب کمک به آبرسانی پوست می کند. برنزه کننده فلورسان محصولی ارگانیک و ویتامینه برای برنزه کردن پوست، ساخت کشور روسیه است.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati

خواص بادام درختی؛ همه برای سلامتی بیشتر به آن احتیاج داریم!

بادام درختی یکی از محبوب‌ترین انواع اجیل در دنیاست که به لطف غلظت بالای چربی‌های غیر اشباع (چربی‌های سالم) فواید و مزایای فراوانی برای سلامتی به ویژه سلامت قلب به همراه دارد. مصرف این آجیل برای افزایش گردش خون، تقویت استخوان‌ها، محافظت از پوست، کمک به هضم غذا، کنترل سطح قند خون و غیره بسیار مفید است.

انواع بادام:

بادام پوست کاغذی: با پوسته‌ای چوبی و نازک

بادام مامایی: درختی دیرگل و بسیار مقاوم در برابر آفات

بادام سنگی: با پوستی بسیار سخت و مناسب دیم‌کاری

بادام ربیع: با مقاومت بسیار در برابر سرمازدگی و آفات

بادام منقا: درختی زودگل با محصولی شیرین

بادام سفید: درختی زودگل با محصولی بسیار محبوب

بادام تلخ: با درختی مقاوم در برابر آفات و استفاده به عنوان پایه و ستونی محکم برای ذیگر ارقام بادام

بادام زمینی: نوعی حبوبات که در واقع رشد دانه آن در زیر زمین است.

بادام هندی: درختی گرمسیری و همیشه سبز و قرار گرفتن بادام در قسمت پایینی میوه آن

برخی از خواص بادام شیرین

بادام شیرین یکی از آجیل‌‌های بسیار محبوب به شمار می‌رود و روغنی که از فشردن هسته آن تهیه می‌شود نیز در تهیه داروهای گیاهی، حکایت از خاصیت بادام، دارد. از جمله فواید بادام شیرین می‌توان به مقابله با بیماری‌هایی چون کلسترول بالا، چاقی، دیابت، بیماری‌های پوستی و … اشاره کرد.

دیگر خاصیت بادام شیرین، حل کردن برخی از داروها در آن به منظور استفاده در تزریقات است؛ از دیگر خواص های بادام شیرین، استفاده گسترده در صنعت آرایشی است.

بادام حاوی مقادیری فیبر، اسیدهای چرب و سایر ترکیبات گیاهی است. مجموع این مواد می‌تواند به تنظیم قند خون، کاهش کلسترول و در نتیجه بهبود عملکرد قلب منجر شود ضمن اینکه در کنترل وزن و کاهش آن نیز به افراد کمک می‌کند.

خواص بادام برای دندان

یکی از با اهمیت‌ترین فواید بادام، تاثیر مثبت آن در حفظ سلامتی دندان‌هاست؛ بادام نوعی میان‌وعده بسیار مغذی به شمار می‌رود و عاری از ترکیبات قندی است، از این رو پلاکی بر روی سطح دندان‌های فرد ایجاد نمی‌کند. این خاصیت بادام، به دلیل وجود کلسیم و پروتیین در آن، به محافظت از دندان‌ها در برابر باکتری‌های مضر که بیماری‌های پریودنتال ایجاد می‌کنند، کمک می‌کند.

بهتر است در بخشی از رژیم غذایی خود، بادام را بگنجانید و در صورتی که به لاکتوز حساسیت ندارید، شیربادام شیرین نشده می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

کاهش سطح کلسترول بد با مصرف بادام خیس خورده

برخی به مصرف بادام به صورت‌های خام یا بوداده عادت دارند اما برخی دیگر، حالت خیس کرده آن را تناول می‌کنند. فواید بادام در این روش تضمین‌کننده سلامت دستگاه گوارش و کمک به مقابله با سرطان است.

بافت، مواد مغذی در دسترس و نیز مزه بادام در این حالت تقویت می‌شود؛ با نرم شدن لایه بیرونی بادام در اثر خیساندن، هضم آن راحت‌تر و در نتیجه جذب ریزمغذی‌ها سریع‌تر صورت می‌پذیرد. خاصیت بادام پوست‌کنده، آزاد کردن آنزیمی ‌برای هضم چربی با نام لیپاز است.

همچنین مصرف مداوم این ماده مغذی به صورت خیسانده شده به افزایش سوخت و ساز بدن (متابولیسم) کمک فراوانی می‌کند. با مصرف بادام خیسانده شده، در ابتدای صبح به کاهش سطح کلسترول بد و نیز کاهش وزن خود کمک کنید.

خواص بادام برای معده و رفع یبوست

یکی دیگر از فواید بادام، کمک به حفظ سلامتی معده است. خوردن یک مشت بادام یا نوشیدن یک لیوان شیربادام، می‌تواند به دستگاه گوارش در برابر بیماری آزاردهنده‌ای چون یبوست در افراد کمک فراوانی کند همچنین دیگر خاصیت بادام، کمک به ایجاد باکتری‌های سالم در روده و کمک در روند هضم غذا و نیز مقابله با بیماری‌های آن است.

برخلاف پروبیوتیک‌های ماست که وظیفه افزودن باکتری‌های سالم را به معده بر عهده دارند، پروبیوتیک‌های موجود در بادام، غیرقابل هضم بوده و در معده باقی می‌مانند. از این رو دیگر خاصیت های بادام، کمک به درمان زخم معده است.

مصرف بادام بوداده؛ آری یا خیر

فواید بادام با حرارت دادن از بین نمی‌رود بلکه این خواص افزایش نیز می‌یابند البته لازم به تذکر است که روند تفت آن بیش از حد به طول نینجامد. طبیعی است که در این شرایط می‌تواند منجر به ایجاد اکریل آمید (یک ماده شیمیایی مضر) شود.

اگر چه آجیل‌های برشته، با تفاوتی اندک، چربی و کالری بیشتری در خود دارند. در هر 28 گرم بادام خام، 161 کالری و 14 گرم چربی وجود دارد که در همین مقدار بادام خشک (تفت داده) 167 کالری و 15 گرم چربی یافت می‌شود. به یاد داشته باشید که در مرحله بو دادن، مغز بادام، رطوبت خود را از دست می‌دهد.

خواص بادام برای مو

در ترکیبات بادام، 4 درصد آب، 22 درصد کربوهیدرات، 21 درصد پروتیین و 50 درصد چربی وجود دارد. گرچه بادام مقادیر زیادی چربی به خود اختصاص داده اما از نظر شاخص‌های تغذیه‌ای به عنوان چربی مفید در نظر گرفته می‌شود. چربی‌ها از انواع اسید اولئیک، اسید لینولئیک و انواع اسیدهای چرب امگا 6 هستند.

استفاده از روغن بادام، در حفظ سلامتی موها طرفداران بسیاری دارد. از جمله فواید بادام، وجود چربی‌های مفید، ویتامین‌های B (به ویژه ریبوفلاوین، تیامین و نیاسین) و E، پروتئین، فیبر، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، روی و فولات موجود در آن است که بر حفظ سلامتی مو بسیار تاثیرگذار است.

همچنین دیگر خاصیت بادام، جلوگیری از سفید شدن زودهنگام مو است. تجمع پروکسید هیدروژن در پیاز مو و از بین رفتن رنگدانه‌ها، دلایل اصلی سفیدی مو عنوان می‌شود. خاصیت بادام، که سرشار از آنتی اکسیدان (کاتالاز) است، جلوگیری از این روند است.

از بیماری های قلبی پیشگیری کنید:

چربی های تک غیراشباع، پروتئین و پتاسیم موجود در بادام همگی برای سلامت قلب حیاتی هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، ویتامین E یک آنتی اکسیدان موثر است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد.

فلاونوئیدهای موجود در پوست بادام با ویتامین E ترکیب شده و سپر قدرتمندی را در برابر آسیب دیواره سرخرگ تشکیل می دهند. در مورد فواید بادام درختی ، تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی کوتاه مدت غنی شده با بادام می تواند عملکرد عروقی را در مردان سالم بدون علامت بین 20 تا 70 سال بدون هیچ تاثیری بر نشانگرهای استرس اکسیداتیو بهبود بخشد.

افزایش تولید انرژی:

وجود مس، منگنز و ریبوفلاوین در بادام به تولید انرژی و سرعت متابولیسم کمک می کند. مصرف 4 دانه بادام می توانند شما را در طول روز به عنوان یک میان وعده بین وعده های غذایی بدون اینکه شما را با کالری یا چربی بیش از حد سیر کنند، به شما کمک کنند.

پیشگیری از سرطان روده بزرگ:

بادام به دلیل داشتن فیبر بالا، حرکت غذا از طریق روده بزرگ را بهبود می بخشد. این می تواند باعث ایجاد سرطان روده بزرگ و متعاقب آن شود. مرکز ملی سرطان تحقیقات گسترده ای در مورد ارتباط بین رژیم های غذایی با فیبر بالا و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ انجام داده است.

کرم حجم دهنده باسن میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این نوید را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت و سفت شدن این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و نحوه عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده است و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده باسن میبلین آمریکا، با ترکیبات و فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص است که دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه و سفت کننده باسن  و سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود. 
یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری آن طی یک هفته و ماندگاری اثر آن تا ۴ سال با یک دوره استفاده و سه دوره برای دائمی شدن میباشد.

حجم دهنده باسن میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

کرم حجم دهنده سینه و باسن میبلین

رژلب میبلین ویتامینه و مات کرمی اصل امریکا

میبلین تولید کننده انواع رژلب ارگانیک و ویتامینه ماندگار است.

رژلب میبلین ویتامینه، ارگانیک، بدون سرب و با دوام و ثابت بر روی لب است که در طول زمان بر روی لب و صورت پخش نمیشود.

مدل revitalizing رژلب میبلین امریکا برگرفته از عصاره دانه هسته انگور، موم عسل، روغن آرگان، آلوئه ورا، ویتامین ها، مرکبات و سایر ترکیبات ارگانیک طراوت و شادابی لب را حفظ می کند و رنگ های بینظیر آن بر روی لب برای مدت طولانی بدون پس دادن و پاک شدن ماندگار هستند.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.

این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ بسیار زیبا است و بر روی لب به نرمی می نشیند و از ایجاد چین و چروک و خطوط لب جلوگیری می کند و بافت کرمی و لطیف و لبریشمی را بر روی لب ها ایجاد می کند که به راحتی از زوی لب ها پاک نشده و مناسب مجالس و مهمانی هاست.

این رژلب مات کرم و ویتامینه دارای دوام و پایداری بی نظیر است که میتواند بهترین گزینه برای مهمانی و مجالس باشد و زیبایی لبهایتان را چند برابر کند.

همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

رژلب میبلین

 



:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati
شنبلیله چیست؟
شنبلیله (Trigonella foenum-graecum) گیاهی است که حدود ۲ تا ۳ فوت (۶۰ تا ۹۰ سانتی متر) ارتفاع دارد. دارای برگ­های سبز، گل­های سفید کوچک و غلاف­هایی است که حاوی دانه­های کوچک و قهوه­ای طلایی است.
دانه­ها و پودر شنبلیله به دلیل مشخصات غذایی و طعم کمی شیرین و آجیلی در بسیاری از غذاهای هندی استفاده می شود. اخیرا این گیاه در محصولاتی مانند صابون و شامپو یافت می­شود.
 
 
ارزش غذایی شنبلیله
یک قاشق غذاخوری (۱۱.۱ گرم) دانه کامل شنبلیله حاوی ۳۵ کالری و چندین ماده مغذی است:
  • فیبر: ۳ گرم
  • پروتئین: ۳ گرم
  • کربوهیدرات: ۶ گرم
  • چربی: ۱ گرم
  • آهن: ۲۰ درصد نیاز روزانه (DV)
  • منگنز: ۷ درصد از DV
  • منیزیم: ۵٪ از DV
خواص شنبلیله
خواص شنبلیله بر تولید شیر مادر
شنبلیله ممکن است شیر مادر را زیاد کند.
یک مطالعه ۱۴ روزه روی ۷۷ مادر که نوزاد آنها تازه متولد شده بود نشان داد که نوشیدن چای گیاهی با دانه­های شنبلیله باعث افزایش تولید شیر مادر می­شود که به وزن بیشتر نوزادان کمک می­کند.
اگرچه این تحقیقات دلگرم کننده است، اما شما باید هر گونه مشکل در مورد تولید شیر را با ماما یا پزشک خود در میان بگذارید.
خواص شنبلیله برای مردان
یکی از رایج­ترین دلایلی که مردان از مکمل­های شنبلیله استفاده می­کنند، افزایش تستوسترون است. برخی از مطالعات نشان داده­اند که این گیاه اثرات مفیدی -از جمله افزایش میل جنسی- دارد.
۱. خواص شنبلیله برای رحم و تخمدان
قرن‌هاست که از این گیاه دارویی برای بهبود سلامت و تندرستی استفاده می‌شود. استفاده از این گیاه سابقه طولانی در بهبود سلامت زنان نیز دارد. برای مثال، درگذشته از این گیاه برای القای زایمان و کمک به زایمان استفاده می‌شد. همچنین این گیاه دارویی به‌عنوان درمانی موثر برای بیماری‌های زنانه همچون مشکلات رحمی شناخته می‌شود.
 
این گیاه روی سلامت تخمدان‌ها و به‌طورکلی دستگاه تناسلی زنانه تاثیر مثبتی دارد. مصرف منظم تخم شنبلیله‌ باعث افزایش ترشح هورمون لوتئینه‌کننده (LH) و هورمون محرکه فولیکولی (FSH) می‌شود که به کاهش علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک می‌کنند.
 
۲. شنبلیله و پریودی
یکی از خواص این گیاه دارویی برای زنان، کاهش درد و گرفتگی‌ها در دوران قاعدگی است. مصرف خوراکی پودر تخم این گیاه دارویی ممکن است دوره‌های دردناک پریود (دیسمنوره) را کاهش دهد.
 
۳. فواید شنبلیله برای درمان چسبندگی رحم
این گیاه دارویی از نظر خاصیت، عملکردی مشابه هورمون جنسی استروژن دارد؛ در نتیجه با کمک آن می‌توان به درمان چسبندگی رحم پرداخت. همچنین این داروی گیاهی باعث افزایش میل جنسی مردان و زنان نیز می‌شود.
 
۴. خواص شنبلیله برای سرفه
برخی از مطالعات خواص شنبلیله برای سرفه را تایید می‌کنند. در این روش باید دانه‌ها یا تخم این گیاه دارویی را قبل از مصرف در آب خیس کنید. زمانی که ۱ قاشق مرباخوری تخم شنبلیله‌ را با عسل و لیمو مخلوط کنید، این ترکیب شگفت‌انگیز می‌تواند در کاهش تب، سرفه، گلودرد و به‌طورکلی در بهبود علائم سرماخوردگی مفید باشد.
 
۵. شنبلیله برای مو
این گیاه دارویی دارای خواص ضدقارچی، ضدالتهابی و ضدباکتریایی است که به بهبود سلامت کلی مو کمک می‌کند. روغن این گیاه دارویی عمیقاً به مو و پوست سر نفوذ می‌کند تا رطوبت موردنیاز را فراهم کند، رشد مو را تحریک کند و بافت کلی پوست و مو را نرم کند.
 
این گیاه دارویی برای شوره سر نیز معجزه می‌کند. برای بهره‌مندی از خواص این گیاه، بهتر است خمیری از دانه‌های شنبلیله خیس‌خورده درست کنید و کشک را به آن اضافه کنید. این ترکیب را روی پوست سر استعمال کنید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند. در نهایت نیز با شامپوی ملایم آن را کاملاً بشویید.این ترکیب می‌تواند پوست سر را تمیز کند، خارش را تسکین دهد و پوست را رطوبت‌رسانی کند.
 
همچنین می‌توانید تخم‌شنبیله را به‌مدت ۲۴ ساعت در مقداری آب خیسانده سپس آن را صاف کنید. آب حاصله را یک روز در میان (هفته ای ۲-۳ بار) روی موهایتان اسپری کنید.
ارزش غذایی تخم شنبلیله :(هر 100 گرم)
  • کالری 320
  • کل کربوهیدرات 58 گرم
  • فیبر رژیمی 25 گرم (98 درصد )
  • کل چربی 6.4 گرم
  • پروتئین 23 گرم ( 46 درصد )
  • تیامین 0.3 میلی گرم(21 درصد )
  • ریبوفلاوین 1.4 میلی گرم( 22 درصد)
  • نیاسین 1.6 میلی گرم( 8 درصد)
  • ویتامین ب 6، 0.6 میلی گرم (30 درصد)
  • فولات 57 میکروگرم (14 درصد )
  • کلسیم 176 میلی گرم( 18 درصد)
  • منیزیوم 191 میلی گرم (48 درصد)
  • فسفر 296 میلی گرم (30 درصد)
  • پتاسیم 770 میلی گرم (22 درصد)
  • روی 2.5 میلی گرم (17 درصد)
  • مس 1.1 میلی گرم (56 درصد)
  • منگنز 1.2 میلی گرم (61 درصد )
  • سلنیوم 6.3 میکروگرم (9 درصد )
فواید و خواص تخم شنبلیله برای سلامت بدن
تخم شنبلیله خواص فراوانی برای سلامتی و از بین بردن بیماری ها دارد که عبارتند از:
کمک به کنترل دیابت
به اکثر بیماران دیابتی توصیه می شود که تخم شنبلیله را در رژیم غذایی خود بگنجانند، زیرا تخم شنبلیله سرشار از فیبر بوده و بر سلامت آنها تأثیر مثبتی دارد. همچنین در تخم شنبلیله اسید آمینه ای به نام «هیدروکسی ایزولوسین» وجود دارد که این اسید آمینه ترشح انسولین را تسریع می کند. مصرف شنبلیله به بهبود متابولیسم بدن و بهبود سطح کربوهیدرات خون و بهبود عملکرد انسولین می شود.
جلوگیری از حمله قلبی
تخم شنبلیله حاوی گالاکتومانان، نوعی فیبر محلول است که تاثیر قابل توجهی بر سلامت قلب و عروق دارد و از آسیب جدی قلب جلوگیری می کند.
محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو ارگانیک بایوفول کانادا
درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان و هر نوع الگوی ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با محلول ضد ریزش مو شوک به راحتی امکان پذیر می شود. این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است و به صورت کاملا علمی و برپایه ترکیبات برگزفته از دل طبیعت، ریزش مو را درمان می کند. این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو تقویت کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو و ساقه موی نازک و ضعیف است. محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس(جفت گیاهی) ، ب کمپلکس و آمینو اسید است. این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در هنگام شستشو و سشوار و حمام می شود.اگر در اثر استرس،رژیم لاغری، زایمان، فشار کاری زیاد و ارثی دچار ریزش مو هستید این محلول ضد ریزش مو آن را کاملا درمان می کند.
 
ماسک ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا
ماسک ضد ریزش مو بایوفول کانادا بهترین ماسک درمانی مخصوص موهای ضعیف و نازک و کم حجم است.
این ماسک ضد ریزش مو هم مخصوص ساقه و هم مخصوص ریشه مو است.
اگر از کم حجم موهایتان رنج می برید این ماسک گیاهی ضد ریزش بهترین گزینه برای احیاء موهایتان است.
ماسک درمان ریزش مو بایوفول کانادا فاقد پارابن و سیلیکون است.
این ماسک ضد ریزش مو گیاهی بر پایه پلاسنتا کمپلکس یا جفت گیاهی است که به طور عمقی و دائمی ریزش مو را خیلی فوری درمان میکند.
 
ماسک کراتینه مو و ضد موخوره اولتراشاین بایوفول کانادا
ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها ی مفید و ارگانیک برای موها است.   برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا که دارای مواد و ترکیباتی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید. پروتئین کراتین موجود در این ماسک صاف کننده و ماسک کراتینه مو به راحتی جذب کوتیکول و فولیکول مو شده و به همراه انواع ویتامین ها مورا به صورت کامل تغذیه می کند و انواع آسیب دیدگی مو را درمان میکند. این ماسک ابریشمی مو لخت کننده ، صاف کننده و براق کننده مو بسیار قوی و موثر برای موهای خشک، وز و آسیب دیده است.   ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است. این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.
 
شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش مو بایوفول کانادا
بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است که کاملا ارگانیک و ویتامینه است.  درمان فوری ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادابه راحتی میسر می شود.
این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون است.
درمان فوری ریزش مو و حتی رشد مجدد موهای ریخته شده را این شامپو ضد ریزش مو فوری طی مدت زمان کوتاهی از شروع استفاده ممکن میکند. شامپو رشد مو فوری بایوفول دارای ب کمپلکس و آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر و ساقه مو می رساند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : salamati
خواص و مضرات تخم شربتی
آشنایی با تخم شربتی
تخم شربتی دانه گیاه ریحان است که بیشتر به عنوان سبزی خوردن مصرف می شود. تخم شربتی در شهرهای مختلف با نام های متنوعی شناخته می شود که از این نام ها می توان به بادروج ، تره خراسانی ، حوک ، اوقیمن و بورنگ اشاره کرد.
تخم شربتی خواص اعجاب انگیزی دارد که در این مطلب با برخی از این خواص آشنا خواهید شد. در کشور عزیزمان ایران از تخم شربتی تقریبا در بیشتر مواقع برای تهیه شربت تخم شربتی استفاده می شود که یکی از مهم ترین شربت های فصل تابستان و ماه رمضان است.
تخم شربتی همانگونه که در اول مقاله اشاره کردیم تخم های گیاه ریحان است که در خانواده نعناعیان دسته بندی می شود. تخم شربتی هنگامی که در آب قرار می گیرد لعاب می اندازد و آب را به خود جذب می کند ، به همین دلیل برای رفع تشنگی مناسب است.
 
 
فواید تخم شربتی برای دهان و دندان
یکی دیگر از فواید تخم شربتی این است که به دلیل اینکه خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد می تواند باعث پیشگیری از پوسیدگی دندان ها شود. ضمن اینکه مصرف تخم شربتی باعث از بین رفتن بوی بد دهان و خوش بوتر شدن بوی دهان نیز می شود.
بهبود اسهال و یبوست
تخم شربتی پس از مخلوط شدن با آب یک لایه ژله ای ایجاد می کند که این لایه حاوی مقادیر غنی از فیبر است ، به همین جهت تخم شربتی می تواند باعث بهبود حرکات و پاکسازی روده شود. در نتیجه می تواند به درمان یبوست و اسهال کمک شایانی کند.
رژیم های لاغری و کاهش وزن
تخم شربتی حاوی مقادیر غنی از ویتامین ها ، اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است که به همین جهت می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود و در نتیجه به کاهش وزن کمک کند. علاوه بر این تخم شربتی کالری پایینی دارد.
تخم شربتی پس از ورود به معده با جذب آب حجم بیشتری از معده را پر می کند و باعث می شود فرد احساس سیری کند. ضمن اینکه تخم شربتی حاوی مقادیر غنی از فیبر است که پس از مصرف باعث کاهش یافتن اشتها و در نتیجه جلوگیری از پرخوری می شود.
ارزش غذایی دانه‌های تخم شربتی
دانه‌های تخم ‌شربتی سرشار از خواص تغذیه‌ای و تقویت‌کننده سیستم ایمنی هستند. این دانه‌ها کالری کمی دارند و حاوی ۴۲ درصد کربوهیدرات، ۲۰ درصد پروتئین و ۲۵ درصد چربی خوب هستند. آن‌ها همچنین سرشار از فیبر هستند و منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ محسوب می‌شوند. در ضمن دانه‌های تخم شربتی منبع خوبی برای مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز، مس، کلسیم و منیزیم و ویتامین C و فولات به شمار می‌رود.
علاوه بر این‌ها تخم شربتی منبع غنی ویتامین سی، ویتامین‌های ب و دیگر مواد معدنی مثل کلسیم، پتاسیم، منیزیم و… است. به همین دلیل نیز تخم شربتی می‌تواند منبع مهمی از آهن و کلسیم برای افرادی باشد که گوشت یا محصولات لبنی مصرف نمی‌کنند.
خواص خاکشیر و تخم شربتی
تخم شربتی را معمولا در ترکیب با شربت خاکشیر یا زعفران درست می‌کنند. تخم شربتی به‌عنوان یک خنک‌کننده طبیعی بدن عمل می‌کند. بنابراین شربت خاکشیر و تخم شربتی یک نوشیدنی رفع عطش و خستگی برای روزهای طولانی و گرم تابستان خواهد بود.
دانه‌های ژلاتینی تخم شربتی آب زیادی در خود نگه می‌دارند و خاصیت کنترل اشتهای کاذب دارند. این شربت ترکیب جذابی برای ماه مبارک رمضان است که برای کاهش گرسنگی و تشنگی در طول روز توصیه می‌شود.
تخم شربتی همچنین دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی است. درواقع خاکشیر و تخم شربتی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مفید برای سلامت سیستم گوارشی، کبد و پوست هستند. خاکشیر نوشیدنی سالم برای خانم‌ها در دوران بارداری است. مخصوصا که به رفع یبوست و کنترل اسیدیته معده کمک می‌کند و استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد. البته در مورد مصرف تخم شربتی در این دوران با پزشک مشورت کنید.
تخم شربتی سطح قند خون را کاهش می‌دهد و به حفظ سطح قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو کمک می‌کند. همچنین در چندین مطالعه مشاهده شده که اگر افراد دانه تخم شربتی را درست قبل از غذا مصرف کنند، سطح قند خون آن‌ها بعد از غذا بالا نمی‌رود. تخم شربتی همچنین می‌تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد. برای همین هم شربت خاکشیر و تخم شربتی را می‌توانید برای کنترل بیماری دیابت و کاهش چربی خون بنوشید. تخم شربتی به عضله‌سازی بدن ورزشکارها و افرادی که قصد کاهش وزن دارند، کمک می‌کند.
رفع چین و چروک های پوست با تخم شربتی
همانطور که می دانید رادیکال های آزاد اگر کنترل نشوند می توانند باعث ایجاد چین و چروک های متعدد روی پوست صورت و گردن شوند. تخم شربتی با دارا بودن مقادیر غنی از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها می تواند رادیکال های آزاد را کنترل کند و باعث جوان سازی و رفع چین و چروک روی پوست شود.
در ایران از تخم شربتی در بسیاری از مجالس و مهمانی‌ها به عنوان شربت برای رفع عطش و پذیرایی از مهمان‌ها استفاده می‌کنند. چرا که برای رفع تشنگی و عطش فوق‌العاده مفید است. علاوه بر رفع تشنگی این گیاه خواص معجزه‌آسای دیگری هم دارد که شاید از آن‌ها بی‌خبر باشید. اکنون بیایید تا به اتفاق هم نگاهی به فواید تخم شربتی بیندازیم:
  • برطرف کردن آکنه و جوش: با مصرف این گیاه به صورت روزانه بدن از هر گونه میکروب و آلودگی پاکسازی شده، به همین علت از بروز مشکلات پوستی همچون جوش و آکنه در نوجوانان و جوانان جلوگیری کرده و به درمان آنها نیز کمک می‌کند.
  • کمک به سلامت مو: مصرف این گیاه برای سلامت موها هم بسیار مفید است. از آنجایی که در تخم شربتی آهن و آنتی‌اکسیدان وجود دارد، مصرف آن در در دراز مدت از ریزش مو جلوگیری کرده و جریان خون کف سر را بیشتر می‌کند. معمولا بسیاری از بانوان برای ریزش موهای‌شان از قرص آهن یا زینک استفاده می‌کنند؛ اما مصرف تخم شربتی در مقایسه با قرص یا مکمل‌های موجود در بازار مناسب‌تر است.
  • کاهش سطح کلسترول خون: در تخم شربتی فیبر محلول وجود دارد؛ به همین علت کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد. به علاوه این گیاه معجزه‌‌آسا از ابتلا به حملات قلبی و گرفتگی رگ‌ها جلوگیری می‌کند.
  • کنترل فشار خون: این گیاه به‌طورکل بر متابولیسم چربی و پلاکت‌ها تاثیرگذار است. به همین علت فشار خون بالا را کنترل می‌کند.
  • کاهش وزن و لاغری: بسیاری از ورزشکاران قبل از شروع تمرینات ورزش تخم شربتی (بدون شکر) مصرف می‌کنند. چرا که هم در کاهش وزن آن‌ها تاثیرگذار است و هم عطش و تشنگی‌شان را در طی انجام دادن تمرینات ورزشی رفع می‌کند. به علاوه این نوشیدنی فیبر بسیار بالایی دارد. برای همین مصرف آن احساس سیری در بدن ایجاد کرده و به مرور زمان به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.
  • کمک به سلامت استخوان‌ها: در این گیاه مواد معدنی بی‌نظیری همچون آهن، کلسیم، پتاسیم، منگنز، مس و منیزیم وجود دارد. به همین علت مصرف این گیاه به مواد معدنی تراکم استخوان‌ها بسیار کمک می‌کند.
  • کنترل دیابت: عصاره‌های دانه این گیاه برای افرادی که دیابت دارند بسیار مناسب است. به علاوه مصرف دانه‌های این گیاه برای پیشگیری از ابتلا به دیابت بسیار مفید است.
  • کاهش سطح استرس: اگر همیشه در موقعیت‌های مختلف دچار استرس هستید، حتما یک لیوان شربت تخم شربتی نوش جان کنید تا سطح استرس‌تان کاهش پیدا کند. این گیاه برای کاهش افسردگی، کاهش سطح هورمون‌های استرس بدن، افزایش روحیه و تقویت سلامتی بدن هم بسیار مفید است.
  • بهبود و تقویت بینایی: در دانه این گیاه ویتامین A بسیار بالایی وجود دارد. به همین علت مصرف این گیاه برای تقویت بینایی و سلامت چشمان‌تان فوق‌العاده مفید است. به علاوه مصرف دانه‌های این گیاه از آب مروارید چشم‌ها نیز در سنین پیری جلوگیری می‌کند.
کاهش بدن درد، تقویت استخوان‎‌های بدن، تنظیم قند خون، جلوگیری از عفونت‎‌های خاص، تقویت قلب و عروق، تقویت اعصاب و رفع بیماری‌های تنفسی از دیگر فواید این گیاه هستند.
در نهایت ناگفته نماند که دانه این گیاه مواد معدنی مفیدی همچون فیبر، آهن، پروتئین، آنتی‌اکسیدان قوی، ترکیبات پلی فنولیک، مواد شیمیایی گیاهی و اورنیتین دارد. توصیه می‌شود حتما مصرف این نوشیدنی گوارا را در برنامه روزانه خود جدی بگیرید تا همیشه سالم و سلامت باشید.
ژل لاغری فوری و ضد سلولیت بدن هات چیلی تایوان
کاهش وزن و لاغری موضعی و همچنین درمان فوری سلولیت با کرم ضد سلولیت  ، فرم دهنده و لاغر کننده موضعی بدن هات چیلی میسر میشود.
ژل لاغری  و کاهش سایز و چربی سوز بدن با اثر فوری مخصوص بدن و شکم و پهلو هات چیلی ساخت کشور تایوان است.
کاهش سایز فوری و موضعی و چربی سوزی با قدرت بسیار بالا و با عملکردی بسیار فوری تنها با یک دوره مصرف با کرم لاغری هات چیلی برای بدن صورت میگیرد.
فرم دهی به بدن و لاغری شکم و پهلو و تمامی اندام بدن به صورت موضعی با ژل لاغری شکم و پهلو هات چیلی با اثردهی بالا بدون نیاز به وزش و رژیم سخت ممکن است.
این کرم لاغری فوری دارای اثردهی فوق العاده فوری و چربی سوزی سریع و فوری بدون داشتن ترکیبات شیمیایی مضر است.
ژل لاغری فوری هات چیلی مخصوص خانم ها و آقایان است. ژل لاغری هات چیلی نیاز به ورزش و فعالیت های سخت برای لاغری ندارد .
البته می توان ژل لاغری موضعی هات چیلی  را برای اثربخشی بیشتر ورزش ورژیم لاغری به عنوان یک مکمل اثربخش مصرف کرد تا کاهش سایز بیشتر در زمان کوتاهتر داشت.
 
برنزه کننده فوری و ماندگار فلورسان روسیه
کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان در کنار برنزه کردن پوست، آن را مرطوب و ویتامینه میکند و همچنین پوست را نرم، لطیف و جوان حفظ می کندکه این خاصیت این لوسیون برنزه را برای انواع پوست حتی پوست های حساس به منظور برنزه شدن بهترین انتخاب کرده است
فلورسان از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.
لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای برنزه شدن پوست به همراه محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و اشعه دستگاه سولاریوم است.
مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن،اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذاردو رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید که تا ۴ ماه ماندگار استو در عین حال طراوت و شادابی پوست را حفظ میکند و مانع از آسیب دیدگی و سوختگی پوست میشود.
مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید وپوست را نرم و لطیف و برنزه یکدست طبیعی می کند.
این لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب کمک به آبرسانی پوست می کند. برنزه کننده فلورسان محصولی ارگانیک و ویتامینه برای برنزه کردن پوست، ساخت کشور روسیه است.
 
رژلب میبلین ویتامینه و مات کرمی اصل امریکا
میبلین تولید کننده انواع رژلب ارگانیک و ویتامینه است.
رژلب میبلین ویتامینه، ارگانیک، بدون سرب و با دوام و ثابت بر روی لب است.
مدل revitalizing رژلب میبلین امریکا برگرفته از عصاره دانه هسته انگور، موم عسل، روغن آرگان، آلوئه ورا، ویتامین ها، مرکبات و سایر ترکیبات ارگانیک طراوت و شادابی لب را حفظ می کند و رنگ های بینظیر آن بر روی لب برای مدت طولانی بدون پس دادن و پاک شدن ماندگار هستند.
این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.
این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.
رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.
رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ بسیار زیبا است و بر روی لب به نرمی می نشیند و از ایجاد چین و چروک و خطوط لب جلوگیری می کند و بافت کرمی و لطیف و لبریشمی را بر روی لب ها ایجاد می کند که به راحتی از زوی لب ها پاک نشده و مناسب مجالس و مهمانی هاست.
این رژلب مات کرم و ویتامینه دارای دوام و پایداری بی نظیر است که میتواند بهترین گزینه برای مهمانی و مجالس باشد و زیبایی لبهایتان را چند برابر کند.
همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.
 
کرم حجم دهنده باسن میبلین آمریکا
ما به شما بانوان گرامی این دلگرمی را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترینو قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت این دو ناحیه خواهید داشت.
همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.
محتویات و عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:
این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.
حجم دهنده باسن میبلین، با فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص، دارای ترکیباتی چونروغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژنو الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.
ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه و سفت کننده باسن  و سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی
و شادابی پوست سینه و باسن میشود.یکی ازویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری و یک هفته ای آن و ماندگاری اثر آن میباشد.
حجم دهنده باسن میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 | نظرات ()