خواص بی نظیر آویش برای بدن و لاغری
نوشته شده توسط : salamati

آویشن یکی از محبوب‌ترین گیاهان برای آشپزی است که سابقه‌ی طولانی‌مدتی هم در طب‌های سنتی دارد. خواص آویشن برای سلامتی منجر شده مردم زیادی سالیان سال از این گیاه برای درمان بیماری‌ها، حفظ سلامتی و به‌ویژه پیشگیری و درمان مسمومیت غذایی استفاده کنند.

در روزگاران کهن که یخچال و امکانات لازم برای نگه‌داری غذاها وجود نداشت مردم از آویشن در غذاهای خود استفاده می‌کردند تا جلوی فاسد شدن گوشت و ابتلا به بیماری‌های موجود در غذاها را بگیرند. همچنین زمانی که هنوز آنتی‌بیوتیک وجود نداشت استفاده از روغن آویشن بهترین راهکار برای بهبود زخم‌ها و پیشگیری از عفونت به شمار می‌رفت.

امروزه آویشن در برنامه‌ی غذایی بیشتر مردم پیدا می‌شود. فواید آویشن برای سلامتی به شما کمک می‌کند زندگی سالم و عمر طولانی‌تری داشته باشید. در این نوشته می‌خواهیم نگاه دقیق‌تری به آویشن و خواص آن بیندازیم و ببینیم چرا باید از این گیاه در غذاهای خود استفاده کنید.

شامپو ضد ریزش مو بایوفول کانادا

شامپو ضد ریزش مو

درمان فوری ریزش مو و رشد مو با شامپو رشد مو بایوفول کانادا

این شامپو ضد ریزش مو کاملا گیاهی و ارگانیک است.

شامپو ضد ریزش بایوفول ساخت کشور کانادا است.

ژل لاغری فوری بدن هات چیلی

بهترین و سریع ترین روش برای لاغری ژل لاغری هات چیلی

چربی سوزی موضعی با کرم لاغری هات چیلی میسر است.

این کرم ضد سلولیت درمان سلولیت نیز است.

خواص چای آویشن

چای آویشن برای چی خوبه ؟

چای آویشن برای سلامتی انسان فواید زیادی دارد. از خواص چای آویشن می‌توان به درمان دردهای شکمی، تسکین دردهای قاعدگی، افزایش ادرار، درمان سرفه و آنفلونزا، کمک به درمان روماتیسم، درمان دردهای ملتحمه، پیشگیری از سقط جنین، درمان احتقان ریه اشاره کرد. از دیگر خواص چای آویشن درمان کم‌خونی است.چای آویشن بوی بد دهان و آفت دهان را می‌تواند درمان کند. یکی دیگر از خواص چای آویشن کمک به بهبود بیماران کلیوی و بیماران مثانه است. در مورد خواص چای آویشن برای خانم‌ها می‌توان به دفع خونریزی‌های رحم و ترشحات غیرطبیعی آن‌ها اشاره کرد.

روش تهیه چای آویشن

یک قاشق غذاخوری از آویشن را همراه با ۲ لیوان آبجوش مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه دم بکشد. بعد از ده دقیقه می‌توانید چای آویشن خود را میل کنید. در فصل زمستان مصرف چای آویشن می‌تواند به درمان زکام و سرماخوردگی کمک کند.از چای آویشن برای مقابله با برونشیت، سیتوزین، تسکین گلو‌درد، ضعف بدن نیز می‌توانید استفاده کنید.

خواص آویشن در لاغری

از دیگر خاصیت آویشن می‌توان به خواص آویشن در لاغری و کاهش وزن سریع اشاره کرد. درطب سنتی استفاده از خواص دمنوش آویشن و داروهای آویشن به افرادی که خواهان کاهش وزن و لاغری هستند توصیه می‌کنند.طبع گرم آویشن در افرادی که مزاج سرد دارند، مخصوصا آن‌هایی که در ناحیه شکم تخت مستعد چاقی هستند، سبب کاهش وزن و لاغری می‌شود. آویشن خاصیت دیوریتیک (ادرار آور) دارد که سبب دفع سموم و کاهش وزن می‌شود. دمنوش آویشن سبب افزایش متابولیسم بدن می‌شود که این مورد هم یکی دیگر از خواص آویشن در لاغری است.

هضم سریع غذا، رفع یبوست و کارکرد صحیح و درست سیستم گوارش نیز می‌تواند به لاغری و کاهش وزن کمک کند، مصرف یک فنجان دمنوش آویشن در طول روز می‌تواند به عملکرد بهتر سیستم گوارش کمک کند. مصرف دمنوش آویشن صبح‌ها به به کاهش اشتها و رفع سوءهاضمه کمک می‌کند

 

پژوهش‌های زیادی وجود دارند که خواص آویشن را برای کاهش یا از بین بردن باکتری‌های موجود در غذاها، بهبود سلامت قلب و کاهش التهاب و بیماری‌ها در بدن تأیید می‌کنند.

ترکیبات موجود در آویشن می‌توانند انواع میکروب‌ها را از بین ببرند و همچنین به جلوگیری از عفونت‌ها و از بین بردن رادیکال‌های آزاد کمک کنند. رادیکال‌های آزاد ترکیبات مضری هستند که در فرآیندهای سلولی بدن به وجود می‌آیند و می‌توانند منجر به التهاب و ابتلا به بیماری‌های مزمن شوند.

شما با مصرف منظم آویشن به‌عنوان یک چاشنی و ادویه در غذاهای خود می‌توانید با فواید بسیاری برای سلامتی روبه‌رو شوید. در ادامه فواید آویشن را بررسی می‌کنیم.

۱. خواص آویشن برای فشار خون؛ می‌تواند فشار خون بالا و سطح کلسترول را پایین بیاورد

با توجه به پژوهش‌ها، آویشن می‌تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند و به همین دلیل یکی از بهترین گیاهان درمانی برای کسانی که به این مشکل دچار هستند در نظر گرفته شود.

پژوهش‌گران با بررسی جانوران دریافته‌اند که آویشن و عصاره‌ی آن می‌توانند ضربان قلب افراد مبتلا به فشار خون بالا را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهند و فشار خون را تنظیم کنند. جدا از این، این ماده‌ی غذایی می‌تواند به تنظیم و بهبود سطح کلسترول بد (LDL)، کلسترول خوب (HDL) و همچنین تری‌گلیسیرید کمک کند.

کلسترول یک جزء ساختاری ضروری از هر سلول در بدن به شمار می‌رود. کلسترول دو نوع خوب (HDL) و بد (LDL) دارد. کلسترول خوب به انتقال کلسترول به کبد و دفع آن کمک می‌کند. ولی کلسترول بد باعث می‌شود کلسترول به شریان‌ها و سرخرگ‌ها برود و پس از انباشته شدن منجر به بیماری سختاک سرخرگ‌ها شود. تری گلیسیرید هم یک نوع چربی خون است که در صورت افزایش یافتن می‌تواند خطر سکته یا بیماری‌های قلبی را به دنبال داشته باشد.

شما به جای استفاده از ادویه‌های مضری مانند نمک می‌توانید به سراغ آویشن و سایر چاشنی‌های گیاهی بروید تا هم غذاهای خوشمزه‌ای آماده کنید و هم جلوی بالا رفتن سطح فشار خون و کلسترول را بگیرید.

رژلب میبلین اصل ویتامینه

برای داشتن یک آرایش تمام عیار رژلب میبلین تنها انتخاب شماست.

این رژلب بدون سرب مرطوب کننده و ویتامینه لب است.

رژلب بادوام میبلین دارای انواع ویتامین ها و ۲۴ ساعته است.

۲. فواید آویشن در درمان سرطان

کمک به درمان سرطان یکی دیگر از خواص آویشن محسوب می‌شود. یک مطالعه‌ی پرتغالی به این نتیجه رسید که آویشن ممکن است به پیشگیری از سرطان، به‌ویژه سرطان روده‌ی بزرگ (کولون) کمک کند. علت این خاصیت آویشن وجود بعضی ترکیبات مفید در آن است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم لوتئین و اسید اورسولیک را نام ببریم.

آویشن همچنین اثرات مثبتی روی سرطان سینه می‌گذارد. نشان داده شده که این گیاه از طریق افزایش مرگ سلول‌های سرطانی به درمان سرطان سینه کمک می‌کند. یکی دیگر از ترکیبات مهم موجود در روغن اسانسی آویشن کارواکرول نام دارد که در پیشگیری از سرطان مفید است. یک مطالعه به این نتیجه رسید که کارواکرول می‌تواند از تکثیر سلول‌های سرطانی پیشگیری کند. نشان داده شده که این ترکیب روی انواع سرطان‌‌ها، به‌ویژه سرطان روده اثرات درمانی دارد.

خواص آویشن برای سرماخوردگی و مشکلات تنفسی

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که آویشن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این مسأله به درمان بیشتر بیماری‌های تنفسی کمک می‌کند. از آویشن برای درمان مشکلات تنفسی از جمله برونشیت و سرفه استفاده می‌شود. خواص آویشن در درمان ناراحتی‌های تنفسی تأیید شده است. یک مطالعه هم به این نتیجه رسیده که استفاده از آویشن سرماخوردگی و سایر علائم برونشیت مزمن را تسکین می‌دهد.

خواص آویشن برای زنان؛ مشکلات قاعدگی را تسکین می‌دهد

تسکین مشکلات قاعدگی را هم می‌توانیم در لیست خواص آویشن قرار دهیم. یک مطالعه به این نتیجه رسید که آویشن ممکن است به کاهش دل درد قاعدگی کمک کند.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول

محلول ضد ریزش مو شوک

درمان انواع رزش مو در خانم ها و آقایان با محلول ضد ریزش مو شوک

این محلول ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.

تونیک ضد ریزش مو شوک ساخت کشور کانادا است

ماسک کراتینه مو اولتراشاین

ماسک کراتینه اولتراشاین

درمان خشکی وزی و موخوره با ماسک کراتینه مو اولتراشاین

این ماسک ضد موخوره مو دارای اثردهی فوری و درمان قطعی است.

ماسک صاف کننده مو اولتراشاین ساخت کشور کانادا است.

 فواید آویشن برای سلامت دهان و دندان

مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که روغن آویشن می‌تواند به تسکین عفونت‌های دهان و دندان کمک کند. نشان داده شده که این روغن با باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌‌ها مبارزه می‌کند. همچنین می‌توانید از آویشن به‌عنوان شوینده‌ی دهان استفاده کنید و با این کار به حفظ سلامت دهان و دندان خود کمک کنید.

برای این کار یک قطره روغن آویشن را در یک فنجان آب گرم بریزید و آن را خوب هم بزنید. مخلوط را چند دقیقه غرغره کنید. سپس آن را از دهانتان خارج کنید. در یک مطالعه‌ی دیگر نشان داده شد که روغن آویشن می‌تواند در برابر عوامل بیماری‌‌زای دهان و دندان به‌عنوان یک ترکیب ضدعفونی‌کننده‌ی اثربخش عمل کند.

سایر مشکلات مربوط به دهان و دندان از جمله پلاک، پوسیدگی دندان، بوی بد دهان و التهاب لثه را هم می‌توانید با آویشن از بین ببرید. علت خاصیت ذکر شده‌ی آویشن داشتن خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کننده‌ است. تیمول که یکی دیگر از ترکیبات موجود در آویشن به شمار می‌رود، از دندان‌ها در برابر پوسیدگی‌ محافظت می‌کند.

برنزه کننده سولاریوم و بدن

برای پوستی برنزه در طول یک فصل برنزه کننده فلورسان انتخاب بی نظیر است.

این کرم برنزه کننده دارای ویتامین و مرطوب کننده است.

لوسیون برنزه کننده فلورسان ساخت کشور روسیه است.





:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: