نوشته شده توسط : salamati
برای از بین بردن جوش صورت روش‌های متفاوتی وجود دارد، اما بسیاری از افراد تمایلی به استفاده از ترکیبات شیمیایی، تکنیک‌های کلینیکال و داروهای خوراکی ندارند. در چنین مواردی آگاهی از ترکیبات طبیعی موثر برای درمان خانگی جوش صورت بسیار مفید است.
 
 
بسیاری از افراد معتقدند که سروکله جوش‌ها، این زائده‌های پوستی آزاردهنده وقتی پیدا می‌شود که قرار است به مهمانی بروید یا سر یک قرار مهم حاضر شوید. اتفاقی که ممکن است بارها برای شما هم پیش آمده باشد. نظری درباره هم‌زمانی این اتفاقات نداریم، اما اگر می‌خواهید با روش های سریع درمان جوش صورت آشنا شوید، با این مقاله همراه باشید و البته با کمی تحمل، یکی از غیرقابل‌مقاومت‌ترین کارها یعنی فشار دادن جوش‌ را فعلا به تعویق بیندازید و در درمان جوش صورت استاد شوید.
ابتدا باید بدانید چرا جوش می‌زنیم
جوش یک زائده کوچک پوستی است. جوش‌ها جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به‌وسیله میکرب‌ها آلوده و ملتهب می‌شوند و در مرحله بعد، سطح آنها را ترشحات پر می‌کند.
اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان از شر جوش‌ خلاص شد و خودتان یک پا متخصص شوید، باید ابتدا درباره دلیل فیزیولوژیکی پدید آمدن آنها اطلاعاتی داشته باشید. برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه اختلال بخش‌های تولید‌کننده چربی پوست به وجود آمده‌ است. به‌طور کلی، این بخش‌ها به دلایلی بیش‌فعال می‌شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می‌کنند که در نتیجه آن این بخش‌ها در چربی غوطه‌ور می‌شوند.
ارگانیسم‌های زنده میکروسکوپی که به‌طور معمول روی پوست وجود دارند، در این حجم زیادِ چربی به دام می‌افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می‌شوند. این اتفاقی است که نقطه برآمده روی پوست (که آن را جوش می‌نامیم) را ایجاد می‌کند.
انواع جوش صورت
به طور کلی انواع جوش صورت را می‌توان به 2 دسته تقسیم کرد
به‌طورکلی می‌توان جوش‌ها را در دو دسته التهابی و غیرالتهابی طبقه‌بندی کرد. جوش‌های سرسفید و سرسیاه از انواع جوش‌های غیرالتهابی هستند. درمان این نوع جوش‌ها نسبت به جوش‌های التهابی آسان‌تر بوده و روش‌های خانگی و بدون نسخه نیز می‌تواند بر آن‌ها تاثیرگذار باشد. انواع دیگر جوش‌ها نظیر پاپول، پاسچول، ندول و کیست از انواع التهابی هستند که درمان آن‌ها دشوارتر و زمان‌بر است.
تا به حال کسی را دیده‌اید که ادعا کند در عمرش حتی یک جوش هم روی پوست صورت یا دیگر بخش‌های بدنش نزده است؟ چنین ادعایی بیشتر شبیه ادعای معجزه می‌ماند. بیشتر مردم در طول زندگی، عارضه پوستی جوش صورت را تجربه می‌کنند. تقریباً همه افراد در سن نوجوانی به عارضه آکنه مبتلا می‌شوند. ابتلا به آکنه در بزرگسالان هم شایع است.
آکنه معمولاً روی پوست صورت پدیدار می‌شود، اما در بسیاری از موارد ممکن است قسمت‌های دیگر بدن‌تان نیز به آکنه دچار شوند. شدت جوش می‌تواند از یک جوش قرمز التهابی کوچک تا آکنه شدید که منجر به اسکار (جای جوش) می‌شود، متغیر باشد.
به طور کلی، عارضه آکنه زمانی روی پوست شما ظاهر می‌شود که منافذ پوست‌تان بسته شوند و چربی طبیعی پوست، راهی برای خروج پیدا نکند. در واقع، تجمع چربی در زیر منافذ پوست باعث ایجاد برآمدگی و افزایش رشد و تکثیر باکتری‌‌های مولد آکنه می‌شود.
درمان جوش صورت با روغن درخت چای
روغن درخت چای از ترکیبات گیاهی است که خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و می‌تواند آکنه و جوش را درمان کند. علاوه بر این با کنترل عفونت‌های قارچی سلامت را به پوست برمی‌گرداند. همچنین در مواردی که فردی در اثر مداومت بر استفاده از آنتی بیوتیک نسبت به آن مقاومت پیدا کرده استفاده‌ی موضعی از روغن درخت چای می‌تواند یک درمان موثر برای التهاب و آکنه باشد.
البته به دلیل این‌که روغن درخت چای غلیظ است می‌توانید قبل از استفاده آن را رقیق کنید و بعد روی پوست بمالید.
نحوه‌ی استفاده از روغن درخت چای:
روغن درخت چای غلظت بالایی دارد و بهتر است قبل از استفاده آن را رقیق کنید. برای این کار باید روغن را با نسبت ۱ به ۹ با آب مخلوط کنید. سپس با استفاده از قطره چکان چند قطره از آن را روی پوست بریزید یا این‌که پنبه را به روغن آغشته کنید و روی پوست بمالید. به مدت دو یا سه دقیقه پوست را با روغن ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.
بعد از گذشت دو ساعت می‌توانید پوست را بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.
درمان جوش صورت با روغن فندق جادوگر
فندق جادوگر یا ویت هازل یکی از گیاهان دارویی در منطقه‌ی آمریکای شمالی است که از پوست و برگ آن برای تهیه‌ی روغن استفاده می‌شود. این گیاه حاوی مقادیر بالای تانن است که می‌تواند باکتری و التهاب را به طرز موثری از بین ببرد.
نحوه‌ی استفاده از روغن فندق جادوگر :
یکی از شیوه‌های استفاده از روغن فندق جادوگر به این صورت است که با استفاده از پنبه آن را روی صورت بزنید و چند دقیقه ماساژ دهید.
در شیوه‌ی دوم می‌توانید کمی پوست فندق جادوگر را داخل یک قابلمه کوچک آب بریزید و بجوشانید بعد از ۱۵ دقیقه مایع را صاف  کنید و بعد از سرد شدن هر شب آن را به صورت خود اسپری کنید.
درمان جوش صورت با روغن نارگیل
روغن نارگیل حاوی ترکیبات موثر در از بین بردن باکتری‌ها و برطرف کردن قرمزی و التهاب جوش‌ها است. همچنین روغن نارگیل می‌تواند موجب بهبودی جای زخم‌های آکنه نیز شود. برای استفاده از روغن نارگیل ابتدا باید پوست خود را با شوینده تمیز کنید و سپس چند قطره روغن را روی پوست بریزید و ماساژ دهید. بعد از چند ساعت مجدداً پوست را شستشو و خشک کنید.
رژلب میبلین ویتامینه و با دوام بالا و بدون سرب
رژلب میبلین ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است.
این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.
این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.
رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.
رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ زیبا است.
همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.
 
ماسک دارچین و عسل
نوع دیگر ماسک صورت برای جوش، ماسک عسل و دارچین است.
عسل و دارچین منبع آنتی اکسیدان ها هستند. مطالعات نشان داده‌اند که آنتی‌اکسیدان‌ها بیشتر از بنزوئیل پراکساید و رتینول‌ها در کاهش آکنه مؤثرند. البته آنتی‌اکسیدان‌هایی که در این مطالعات بررسی شده‌اند، از مشتقات ویتامین C هستند که در عسل یا دارچین یافت نمی‌شوند، مانند ویتامین B3، اسید لینولئیک (امگا ۶) و سدیم اسکوربیل فسفات (SAP)؛ اما با‌توجه‌به نتایج این مطالعات، می‌توان نتیجه گرفت که سایر آنتی‌اکسیدان‌ها هم اثر مشابهی داشته باشند.
عسل و دارچین می‌توانند به مبارزه با باکتری‌ها و کاهش التهاب کمک کنند که هر دو عامل ایجاد آکنه هستند.
با اینکه خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتریایی عسل و دارچین می‌تواند برای پوست‌های مستعد آکنه مفید باشد، هنوز هیچ مطالعه‌ای درباره توانایی آنها برای درمان کامل آکنه وجود ندارد.
طرز تهیه ماسک عسل و دارچین
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل را با ۱ قاشق غذاخوری دارچین مخلوط کنید تا خمیری‌شکل شود؛
  • بعد از اینکه صورتتان را تمیز شستید، ماسک را روی آن بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید؛
  • حالا صورتتان را بشویید و آن را خشک کنید.
شامپو رشد مو و ضد ریزش مو بایوفول
درمان فوری ریزش مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.
این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.
درمان فوری ریزش مو را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.
بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است.
شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش بدون بازگشت مو ارگانیک و ویتامینه مو سر بایوفول دارای ب کمپلکس و آمینو اسید ها و همچنین آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر می رساند.
استفاده از مکمل خوراکی زینک با تاثیرات شگفت‌انگیز
مطالعات نشان داده‌اند که زینک یکی از درمان‌های طبیعی برای جوش و آکنه است. تحقیقات دیگری نشان می‌دهند که معمولا مقدار زینک در بدن افراد مبتلا به آکنه، نسبت به افراد دارای پوست سالم کمتر است. همچنین چندین مطالعه دیگر نشان داده‌اند که مصرف زینک به‌شکل خوراکی، می‌تواند به کاهش آکنه کمک کند. در یک مطالعه روی ۴۸ نفر از افراد مبتلا به آکنه، از آنها خواستند تا روزی سه نوبت مکمل زینک بخورند. پس از هشت هفته، ۸۰ تا ۱۰۰٪ از آکنه در ۳۸ نفر از بیماران کاهش یافته بود.
هنوز دُز مشخصی برای مصرف زینک برای درمان آکنه وجود ندارد، اما چندین مطالعه نشان داده‌اند که کاهش قابل‌توجه آکنه با مصرف ۳۰ تا ۴۵ میلی‌گرم زینک در هر روز به دست می‌آید. این مقدار بالاترین دُز توصیه‌شده برای هر روز است. بهتر است بیشتر از ۴۰ میلی‌گرم در روز زینک مصرف نکنید، مگر اینکه پزشکتان تجویز کرده باشد. زیاده‌روی در مصرف زینک، ممکن است باعث معده درد و تحریک روده شود.
ماسک کراتینه مو اولتراشاین
برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول بهره ببرید.
ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین است.
این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو است.
ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی است.
این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.
روغن جوجوبا
روغن جوجوبا، یک ماده طبیعی مومی است که از دانه‌های درختچه جوجوبا استخراج می‌شود. مواد مومی موجود در روغن جوجوبا به ترمیم پوست آسیب‌دیده کمک می‌کنند؛ به این معنی که این مواد می‌توانند در تسریع بهبود زخم‌ها (از جمله آکنه و آسیب‌های ناشی از آن) نیز موثر باشند.
برخی از ترکیبات موجود در روغن جوجوبا ممکن است به کاهش التهاب پوست کمک کنند؛ به این معنی که آن‌ها می‌توانند قرمزی و تورم اطراف جوش‌ها، جوش‌های سر سفید و سایر ضایعات پوستی ملتهب را کاهش دهند.
اگر برایتان مقدور است، اسانس روغنی جوجوبا را با ژل، کرم یا ماسک صورت خاک رس مخلوط کرده و آن را روی آکنه بمالید. در غیر این صورت، چند قطره روغن جوجوبا را روی پنبه ریخته و به آرامی روی آکنه‌ها مالش دهید.
لیمو
لیمو، سفیدکننده‌ای طبیعی است که به کمرنگ شدن جای انواع زخم روی پوست شما کمک می‌کند. لیمو سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، رشد سلول‌های جدید را افزایش می‌دهد و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد.




:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: