درمان ریزش مو با سدر یا شامپو ضد ریزش مو
نوشته شده توسط : salamati

ضماد برگ آن و شستشو با آن جهت بثورات جلدى و زخم‌هاى پوستى و گرفتن چرک بدن و تقویت مو و جلوگیرى از ریزش آن، و تقویت اعصاب و از بین بردن شپش و شپشک سودمند است. شستشوی موی سر با سدر باعث تمیزی و تقویت رشد مو شده و هنوز هم به همین منظور از آن استفاده می‌شود؛ به طوری که بسیاری از صنایع آرایشی از عصاره برگ آن انواع شامپوها را تهیه می‌کنند. در منابعی اشاره شده که زنان قدیم مصر با شانه‌های چوبی ساخته‌شده از درخت سدر موهای خود را شانه می‌کردند. 

درمان ریزش مو با سدر آیا واقعیت دارد؟

سدر ظاهر سالم مو را حفظ کرده و آن را تقویت می‌کند. ویتامین‌های سدر موها را تقویت کرده و در مقابل عوامل آسیب رسام محیطی از آن محافظت می‌نماید.

• سدر موهای شما را از خشکی، موخوره و شوره حفظ می‌کند. جلوگیری از ریزش مو با مواد طبیعی

• گیاه سدر ضدالتهاب، خنک کننده پوست، تقویت‌کننده پوست، تقویت‌کننده و حالت‌دهنده مو است؛ این گیاه همچنین از ریزش موی سر جلوگیری می‌کند.

• ترکیبات شیمیایی سدر صابونی است و از سدر برای شست و شوی بدن یا سر استفاده می‌‌شود؛همچنین باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود.

• سدر برای رشد و سلامت موهای شما بسیار مفید است. ۱ قاشق غذاخوری از پودر سدر را با تقریباً یک فنجان آب گرم ترکیب کنید. آن‌ها را با انگشت خود خوب مخلوط‌کنید تا کف آن مانند کف صابون شود. موهای خود را با آن بشویید و بگذارید تا زمان شستن باقی بدن روی مو باقی بماند. سپس موهای خود را کاملاً با آب بشویید. روز بعد از شستشو موهای شما براق‌شده و پرحجم‌تر به نظر می‌رسند.

• سدر مقوی مو است و موها را تقویت می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند اما برای ریزش مو باید مو را طبقه‌بندی کرد. افرادی که منافذ گشادی در پوست سرشان دارند و قطر موهای‌شان زیاد است، از آنجا که گیاه سدر حالت قابض دارد، برای این تیپ ریزش‌ها ایده‌آل است اما افرادی که پوست خشک دارند و منافذ موهای‌شان تنگ است، معمولا موهای نازکی دارند. این افراد نباید از سدر استفاده کنند و به جای آن ترکیباتی که عصاره گرم دارند مانند سیر، فلفل یا عصاره بادام استفاده کنند. در این حالت منافذ پوست باز می‌شود و موها می‌توانند از این منافذ بیرون بیایند.

 

قابض یا سدر از گیاهانی که درطب سنتی بیشترین کاربرد را دارد.این خاصیت سدر موجب فشردگی و تقویت اعضا می شود و در واقع انسان را از ضعف و ناتوانی و وارفتگی می رهاند."کنار" نام دیگر سدر می باشد که گیاهی خوشبو با مزاج سرد و خشک است.

سدر دارای میوه ای به شکل سنجد است که در مناطق جنوبی ایران می روید .سدر به عنوان گیاهی است که همه ی قسمتهای آن دارای خاصیت دارویی است.برگ ، میوه ،شکوفه ، و حتی ریشه سدر هم قابل استفاده می باشد.

 

فواید سدر برای جلوگیری از ریزش موها

سدر قوت دهنده ی مو است و موجب تقویت و شادابی و شفافیت مو شده و از ریزش آن جلوگیری به عمل می آورد اما برای ریزش مو در ابتدا باید مو را طبقه بندی کرده و علل آن را پیدا کرد افرادی که پوست سرشان منافذ گشادی دارد و موهای سرشان دارای قطر زیاد است از آنجا که سدر حالت قابض (گیرنده) دارد برای این نوع ریزش ها مناسب است اما افراد داری پوست خشک که منافذ موهایشان باریک است و معمولا موهای نازکی دارند استفاده از سدر توصیه نمی گردد و به جای آن می توانند از ترکیباتی مانند فلفل ، سیر، و یا بادام که دارای طبع گرم هستند استفاده نمایند. در این هنگام منافذ بسته ی پوست باز می شود و موها می توانند از منافذ بیرون آمده و رشد کنند.

 

صمغ سدر درمانی برای از بین بردن شوره سر

یکی از مشکلات شایع که در بین همه رایج است شوره سر است که دارای علل متفاوتی است و سدر گزینه ی مناسبی برای درمان آن است .گیاه سدر دارای صمغی است که برای استفاده آن را در آب حل کرده و روی سر قرارمی دهند این ترکیب برای درمان شوره سر معجزه می کند شامپوهای آماده سدر برای شوره سر پیشنهاد خوبی است.

 

 

یکی از علل ریزش مو، بازتر شدن منافذ پوست سر است. از آنجا یکی از خواص سدر قابض بودن آن است، می‌توان با گذاشتن سدر روی پوست سر، این منافذ را عملا تنگ‌تر کرد و تا حد زیادی ریزش مو را کاهش داد.

ماسک سدر و مورد درمانی برای ریزش مو

۵۰ گرم حنای بی‌رنگ را با ۱۵۰ گرم سدر و ۱۵۰ گرم مورد ترکیب کنید و روی موها بگذارید، بعد از گذشت مدت زمان نیم ساعته موهای خود را بشویید، این ماسک برای جلوگیری از ریزش مو عالی است و ریشه مو را محکم می‌کند.

ماسک سدر و آبلیمو برای سفید کردن دست‌ها

برای سفید شدن دست و بدنتان سدر و آبلیمو رو با هم ترکیب کنید تا به شکل خمیری نه سفت و نه بسیار شل در آید سپس آن را به تمام قسمت‌های بدنتان بمالید و ۱۵ دقیقه بعد بشویید.

ماسک سدر برای از بین بردن جای زخم و سوختگی

برای بهبود جای سوختگی و زخم‌های سطحی، مقداری پودر سدر را با آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود و سپس روی زخم بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه، آن را بشویید.

ماسک سدر و روغن بادام تلخ

از خواص زیبایی سدر  نیکویی رنگ رخسار است، در صورتی که پوست شما کدر است و می‌خواهید پوستی شفاف و روشن داشته باشید،  سدر را با روغن بادام تلخ مخلوط کرده و استفاده کنید، از آنجا که روغن بادام تلخ چرب است مشکلی برای پوست ایجاد نمی‌کند و می‌تواند یک الی ۲ ساعت روی پوست بماند.

طرز تهیه ماسک: برای درست کردن ماسک، سدر را بجوشانید، آب آن را صاف کرده و آبش را با هم وزن خودش روغن بادام تلخ مخلوط کنید، حالا آن را روی حرارت کم قرار دهید، آرام  هم بزنید تا آبش بخار شود و عصاره سدر در بادام تلخ باقی بماند، این ماسک هر چه بیشتر روی پوست بماند تأثیر بیشتری خواهد داشت و برای پوست‌های خشک مفید است.

در ادامه به معرفی بهترین شامپو ضد ریزش مو و رشد مو می پردازیم

در صورتی که علاقه مند به استفاده از سدر برای درمان ریزش موهایتان نیستید شامپو ضد ریزش مو بایوفول بهترین گزینه است.

 

محتویات بهترین شامپو ضد ریزش مو فوری :

  • حاوی پلاسنتا کمپلکس گیاهی و پروکپیل کمپلس
  •  شامپوی درمانی بایوفول ضد ریزش و ضد پیری مو دارای پلاسنتا کمپلکس گیاهی،
  • پروکپیل کمپلکس، آمینواسیدها و ویتامین های گروه ب، از ریزش مو جلوگیری کرده و منجر به رشد مجدد آن می شود.
  • آمینو پرولین در ترکیبات با گلیکوز آمینو گلیکان عمیقاً مو را مرطوب، لطیف و براق می کند.
  • آپی ژنین موجود در شامپو ضد ریزش مو بایوفول جریان خون در مویرگ ها را افزایش می دهد.
  • ویتامین بیوتین متابولیسم سلول ها را تحریک می کند، ساقه مو را قوی کرده، مو پرپشت و ضخیم می شود.
  • ترکیبات شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول: پلاسنتا کمپلکس گیاهی ، پروکاپیل کمپلکس ، آمینواسیدها، ویتامین های گروه ب (ب کمپلکس)،
    ویتامین A, E ، آمینوپرولین، بایوتینیل تری پپتید، کلسیم، عصاره آلوئه ورا، پروتئین سویا
  • فرمول این محصول ۹۸% از عناصر گیاهی طبیعت است.
  • شامپو ضد ریزش مو و رشد مجدد مو  فاقد ماینوکسدیل، فاقد پارابن و سیلیکون می باشد.
  • شامپو ضدریزش گیاهی و ارگانیک، ضدشوره و ضد پیری بایوفول دارای ترکیبات مؤثر ارگانیک بوده و به عنوان شامپو ضد شوره مو سر هم می توان از آن استفاده کرد
    همچنین به خاطر دارا بودن ترکیبات پروتئین کراتین ارگانیک نیز به عنوان شامپو کراتینه ارگانیک مو کاربرد دارد.

شامپو ضد ریزش مو و رشد مو

نکات مهم برای استفاده از ماسک سدر

در زمانی که ماسک روی صورت است به هیچ وجه صحبت نکنید و تا پایان زمان ۳۰ دقیقه که ماسک را بشویید ساکت باشید، زیرا در حین صحبت کردن با ماسک، به مرور زمان چین و چروک در پوست‌تان ایجاد می شود، به طور کلی در استفاده از ماسک‌ها، حتی ماسک طبیعی زیاده‌روی نکنید و هفته‌ای یک مرتبه به سراغ آن‌ها بروید.

 





:: برچسب‌ها: شامپو ضد ریزش مو , شامپو رشد مو , درمان ریزش مو با سدر , شامپو ضد ریزش , شامپو گیاهی ضد ریزش مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: