از خواص آناناس چه می دانید؟
نوشته شده توسط : salamati

خواص و فواید آناناس

آناناس میوه‌ای است که برای اولین بار توسط کلمبوس بعد از سفر به آمریکای جنوبی به اروپا برده شد. در ابتدا به‌عنوان میوه‌ای عجیب و غریب شناخته شد و تنها در ضیافت‌های مجلل سرو می‌شد. در آمریکای مرکزی و جنوبی آناناس تنها برای طعم شیرین آن ارزشمند نبوده است؛ بلکه برای قرن‌ها از آن برای درمان مشکلات هاضمه و التهابی استفاده میشده است. امروز آناناس میوه‌ای شناخته شده است و به‌صورت تازه و کمپوت از آن استفاده می‌شود.

ارزش غذایی آناناس

آناناس نیز مانند تمامی میوه‌های موجود در طبیعت، سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است که مصرف آن به‌عنوان ماده‌ای مناسب جهت سلامتی بدن، بارها توسط کارشناسان تغذیه و سلامتی توصیه شده است.

مواد مغذی در هر 100 گرم آناناس عبارتند از:

  • 50 کیلوکالری
  • 0/54 گرم پروتئین
  • 1/14 گرم فیبر
  • 0/12 گرم چربی
  • 0/079 میلی‌گرم ویتامین B1 (تیامین)
  • 0/032 میلی‌گرم ویتامین B2 (ریبوفلاوین)
  • 0/5 میلی‌گرم ویتامین B3 (نیاسین)
  • 0/213 میلی‌گرم ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)
  • 0/112 میلی‌گرم ویتامین B6
  • 18 میکروگرم ویتامین B9 (اسید فولیک)
  • 47/8 میلی‌گرم ویتامین C
  • 13 میلی‌گرم کلسیم
  • 0/29 میلی‌گرم آهن
  • 0/12 میلی‌گرم روی
  • 109 میلی‌گرم پتاسیم
  • 8 میلی‌گرم فسفر
  • 0/927 میلی‌گرم منگنز
  • 1 میلی‌گرم سدیم
  • 12 میلی‌گرم منیزیم

همچنین آناناس سرشار از:

  • ویتامین C، یکی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌ها است.
  • سرشار از منگنز، ماده معدنی است که از آسیب‌های سلولی جلوگیری می‌کند و باعث افزایش انرژی می‌شود.

آب و گوشت آناناس در سرار جهان حتی در غذاها نیز استفاده می‌شود. آناناس را می‌توان در دسرها مانند سالاد میوه، یا در غذاهای خوش طعم، در پیتزا، یا آناناس کبابی در یک همبرگر استفاده کرد. علاوه بر این، آناناس را می‌توان به ماست، مربا، شیرینی و یا بستنی اضافه کرد.

۱- خواص آناناس برای زخم
خواص آناناس برای زخم
زمانی که زخمی روی بدن ما ایجاد می‌شود، پوست نیاز به کلاژن دارد که بتواند آن را بهبود دهد. در این بین نقش ویتامین C در تولید کلاژن حیاتی است و آناناس هم منبع غنی از این ویتامین ارزشمند دارد. به‌طور کلی ویتامین C و آنتی‌اکسیدان موجود در آناناس با آسیب‌های سلولی مبارزه می‌کنند. به همین دلیل پزشکان همیشه توصیه کرده‌اند که اگر می‌خواهید بافت‌های بدن شما همیشه سالم بمانند، خواص آناناس و ویتامین C را فراموش نکنید. همچنین بهتر است که این ویتامین را به‌طور طبیعی و از طریق خوردن میوه‌هایی مثل آناناس، پرتقال و … به بدن خود برسانید.

رژلب میبلین اصل امریکا، با دوام و فاقد سرب

 

رژلب میبلین ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.

این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ بسیار زیبا است

این رژلب مات کرم و ویتامینه دارای دوام و پایداری بی نظیر است که میتواند
بهترین گزینه برای مهمانی و مجالس باشد و زیبایی لبهایتان را چند برابر کند.

همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

 

۲- خواص آناناس برای معده
خواص آناناس برای معده
اگر در هنگام هضم غذا مشکل دارید یا در اکثر اوقات دچار گاز معده می‌شوید، حتماً لازم است که به رژیم غذایی‌تان اهمیت ویژه‌ای دهید. حتما پیش یک پزشک متخصص رفته و آزمایش‌های مخصوص را انجام دهید؛ ولی اگر تغذیه‌تان متعادل است و مشکل خاصی ندارید، احتمالاً بدن شما به میزان کافی آنزیم‌های لازم را برای گوارش ترشح نمی‌کند. آنزیم بروملین در بدن باعث تقویت پروسه هضم غذا و گوارش می‌شود. حال این آنزیم با خوردن آناناس در بدن تشکیل شده و به حل مشکلات معده و گوارشی کمک شایانی می‌کند.

به‌عنوان مثال برخی افراد با خوردن گوشت قرمز دچار درد معده و مشکلات گوارشی می‌شوند. به این خاطر که بدن نمی‌تواند پروتئین‌های موجود در گوشت قرمز را به‌سرعت تجزیه کند؛ بنابراین در فرایند هضم غذا در بدن فرد اختلالاتی به وجود می‌آید. حال خوردن آناناس و حتی آب آن می‌تواند روند تجزیه را تسریع کند. از دیگر خواص آناناس می‌توان به درمان نارسانی پانکراس نیز اشاره کرد. اگر پانکراس به‌اندازه لازم نمی‌تواند بعضی از آنزیم‌هایی را که برای هضم غذا در روده کوچک است تولید کند. حال خوردن آناناس می‌تواند بروملائین لازم برای حل این مشکلات را تولید و بحران هضم غذا در بدن را حل کند. جالب است بدانید که خواص تمشک نیز در درمان مشکلات معده تأثیر گذار است.

شامپو رشد مو و ضد ریزش مو بایوفول

درمان فوری ریزش مو با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل است.

درمان فوری ریزش مو را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است.

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش بدون بازگشت مو ارگانیک و ویتامینه مو سر بایوفول دارای ب کمپلکس و آمینو اسید ها و همچنین آپی ژنین است و باعث میشود که عملکرد این این شامپو گیاهی مو که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر می رساند و به تقویت ریشه مو کمک میکند و به استحکام و طول عمر بیشتر مو می انجامد.

۳- خواص آناناس برای رحم
خواص آناناس برای رحم
بانوان در دوران قاعدگی، با دردهای سخت و طاقت فرسایی مواجه می شوند که تحمل آن ها بسیار مشکل است. آن ها در این دوران باید نوع تغذیه و استراحت خود را تغییر داده تا از این دوران به سلامت عبور کنند. یکی از خوراکی های مفید برای دوران قاعدگی، آناناس است که که باعث کاهش درد در این دوران می شود. از دیگر خواص آناناس، آبدار بودن این میوه است. این میوه با مقدار آب زیادی که دارد مایعات اضافی بدن شان دفع می شود و ورم هایی که در این دوران در بدنشان به وجود آمده را نیز کاهش می دهد. پیشنهاد می شود که حتما ارزش غذایی خیار را مطالعه کنید زیرا در دوران بارداری برای بدن موثر است.

بانوان در دوران قاعدگی، با دردهای سخت و طاقت‌فرسایی مواجه می‌شوند که تحمل آن‌ها بسیار مشکل است. آن‌ها باید نوع تغذیه و استراحت خود را تغییر داده تا از این چند روز به‌سلامت عبور کنند. یکی از خوراکی های مفید برای دوران قاعدگی، آناناس است که باعث کاهش درد در این دوران می‌شود. از دیگر خواص آناناس، آبدار بودن این میوه است. این میوه با مقدار آب زیادی که دارد مایعات اضافی بدن بانوان را دفع می‌کند و ورم‌هایی را که در این دوران در بدنشان به وجود آمده نیز کاهش می‌دهد.

ویتامین C: مادران در دروان با بارداری نیاز زیادی به جذب ویتامین C پیدا می‌کنند. این ویتامین باعث افزایش سیستم ایمنی بدن شده و از اختلالات سلولی در بدن مادر جلوگیری می‌کند.
ویتامین B1: بانوان در دوران بارداری خود شرایط پیچیده و عجیبی را می‌گذارنند. فشار عصبی، روحی و فیزیکی که او مشکلات زیادی را برای او به وجود می‌آورد. به همین خاطر خوردن آناناس می‌تواند به تقویت سیست عصبی او کمک فراوانی کرده و شرایط آرام‌تری را برای او ایجاد کند.
ویتامین B6: مادران در دوران حاملگی سطح انرژی بدن شان افت می‌کند. در برخی اوقات حالت تهوع به آن‌ها دست می‌دهد و چندین شرایط بد و عجیب دیگر که بانوان با آن‌ها درگیر هستند. به همین خاطر پزشکان ماما و تغذیه در این دوران برای مادران خوردن آناناس را توصیه می‌کنند که باعث جلوگیری از این شرایط می‌شود.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین بایوفول کانادا

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا
که دارای موادی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده و براق کننده مو بسیار قوی است.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها است.

ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است.

این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

4. آناناس و کمک به دستگاه گوارش

آناناس حاوی آنزیم‌های گوارشی به نام بروملائین هستند که به هضم غذا کمک می‌کنند. این آنزیم‌ها به عنوان پروتئاز عمل می‌کنند و مولکول‌های پروتئینی را به ساختارهای کوچک تر مانند آمینو اسیدها و پپتیدهای کوچک تبدیل می‌کنند.

هنگامی که مولکول های پروتئینی شکسته می‌شوند، آنها به راحتی در روده کوچک جذب می‌شوند. این امر به ویژه می‌تواند برای افراد مبتلا به نارسایی لوزالمعده در شرایطی که آنزیم‌های کافی نداشته باشد، بسیار مفید واقع شود. یک مطالعه نشان داده است که شرکت کنندگان مبتلا به نارسایی پانکراس پس از مصرف یک مکمل آنزیمی گوارشی حاوی بروملائین به تدریج مشکل هضم غذا را حل کردند.

5. آناناس و رفع سرفه

آناناس سرشار از ویتامین C است. آناناس حاوی بروملین و آنزیمی با خواص ضدالتهابی است و باکتری‌ها و عفونت‌ها را از بین می‌برد. آب آناناس تازه می‌تواند 5 برابر بهتر از شربت سینه تاثیر بگذارد. یک فنجان آب آناناس تازه می تواند تقریباً 50 درصد ویتامین C مورد نیاز بدن را در روز تامین کند.

6. آناناس و پیشگیری از سرطان

آناناس سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. آناناس بدن شما را از ابتلا به سرطان محافظت می‌کند. منگز موجود در آناناس علاوه بر بروملین، فلانوئیدها و سایر اجزاء آن برای پیشگیری از ابتلا به سرطان بسیار موثر است.

آناناس یک منبع خوب ویتامین A و بتاکاروتن می‌باشد که این ویتامین دارای خواص آنتی اکسیدانی است. ویتامین A در بهبود عملکرد غشای مخاطی، پوست و رگ‌های خونی نقش موثری دارد. همچنین آناناس منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B مانند فولات، تیامین، پیریدوکسین، ریبوفلاوین و مواد معدنی مانند مس، منگنز و پتاسیم می‌باشد. پتاسیم یک عنصر مهم در سلول‌ها و مایعات بدن است که در تنظیم فشارخون و ضربان قلب نقش دارد و مس یک فاکتور مهم در سنتز گلبول‌های قرمز است و منگنز نقش مهمی را در پاک کردن بدن از رادیکال‌های آزاد بر عهده دارد.

4. بهبود گردش خون و کاهش فشار خون

یکی دیگر از مزایای آناناس برای سلامتی بدن، بهبود گردش خون و کاهش فشار خون است. آناناس سرشار از مس است که برای تشکیل سلول‌های قرمز خون بسیار لازم است. خوردن روزانه آناناس معمولا برای كسانی كه عمل جراحی انجام داده و طی عمل، خون از دست داده‌اند، تجویز می‌شود. مبتلایان به می‌توانند در یك روز و در دو نوبت صبح و شب، دو تا سه اسلایس آناناس میل كنند. خطر بالا رفتن فشار خون در افرادی که هر روز آناناس مصرف می‌کنند، تا 20 درصد کاهش می‌یابد.

5. افزایش سرعت بازیابی بعد از جراحی

خوردن آناناس ممکن است زمان لازم برای بازیابی بعد از جراحی یا ورزش را کاهش دهد. این امر عمدتا به علت خواص ضد التهابی بروملائین است. مطالعات متعدد نشان داده است که بروملائین ممکن است التهاب، تورم، کبودی و درد که اغلب بعد از عمل جراحی رخ می‌دهند را کاهش دهد. به عنوان مثال یک مطالعه نشان داد کسانی که قبل از جراحی دندان، بروملائین مصرف کرده بودند، درد را به میزان قابل توجهی کمتر احساس کردند.

ورزش شدید نیز می‌تواند به بافت عضلانی آسیب برساند و باعث التهاب در اطراف آن شود. عضلات آسیب دیده می‌توانند تا سه روز برای بازیابی به زمان احتیاج داشته باشند. تحقیقات نشان داده‌اند که خوردن آناناس می‌تواند این دوره را کوتاه‌تر کند و روند بازیابی را سریع‌تر نماید.





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: