خواص و فواید کرفس برای بدن
نوشته شده توسط : salamati

خواص کرفس

قصد داریم در این نوشته در مورد خواص کرفس برای شما مطالبی را قرار دهیم، کرفس دارای آب فراوان می باشد که برای سلامت پوست و مو بسیار مفید می باشد. کرفس از قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است.

این گیاه دارای ساقه و برگ می باشد و به عنوان ادویه در خیلی از مواد غذایی استفاده می شود. کرفس به رنگ های سبز روشن یا سبز تیره وجود دارد. این گیاه دارای گلبرگ های سفید هستند که دانه های آن قهوه ای روشن می باشد. رایحه کرفس تند و دلپذیر است.

کرفس دارای کالری کمی می باشد و می توان از این گیاه در رژیم غذایی کاهش وزن استفاده نمود. برای جلوگیری از بیماری های قلبی توصیه شده است و دارای ویتامین و مواد معدنی بسیاری است.

کرفس یک سبزی کم‌کالری است که به داشتن مقدار زیادی آب شناخته می‌شود. این سبزی مواد مغذی زیاد و خواص متنوعی برای سلامتی بدن دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در کرفس به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کنند. اضافه کردن کرفس به رژیم غذایی ممکن است احتمال ابتلا به سرطان را کاهش ‌دهد، التهاب را کم کند، سلامت قلبی و عروقی را بهبود ببخشد و به گوارش بهتر کمک ‌کند. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ خواص کرفس را در اختیارتان قرار می‌دهیم و ارزش غذایی آن را می‌گوییم.

کرفس یک سبزی کم‌کالری است که به داشتن مقدار زیادی آب شناخته می‌شود. این سبزی مواد مغذی زیاد و خواص متنوعی برای سلامتی بدن دارد. آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در کرفس به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کنند. اضافه کردن کرفس به رژیم غذایی ممکن است احتمال ابتلا به سرطان را کاهش ‌دهد، التهاب را کم کند، سلامت قلبی و عروقی را بهبود ببخشد و به گوارش بهتر کمک ‌کند. در این مقاله از دیجی‌کالا مگ خواص کرفس را در اختیارتان قرار می‌دهیم و ارزش غذایی آن را می‌گوییم.

خواص کرفس برای کمک به کاهش خطرات سرطان

کرفس سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد محرک سرطان کمک می کند. حاوی دو فلاونوئید زیست فعال — آپیژنین و لوتئولین — است که ممکن است سلول های سرطانی را در بدن از بین ببرد. آپیژنین یک عامل پیشگیری کننده از شیمی درمانی است و خواص ضد سرطانی آن رادیکال های آزاد را در بدن از بین می برد و باعث مرگ سلول های سرطانی می شود. همچنین باعث افزایش اتوفاژی می شود، فرآیندی که از طریق آن بدن سلول های ناکارآمد را که به پیشگیری از بیماری کمک می کند، حذف می کند.

خاصیت ضد سرطانی لوتئولین فرآیند تکثیر سلولی را مهار می کند.این فلاونوئیدهای موجود در کرفس پتانسیل درمان سرطان پانکراس و سینه را دارند.همچنین گفته می شود کرفس دارای پلی استیلن های زیست فعال است. این ترکیبات محافظ شیمی درمانی پتانسیل جلوگیری از تشکیلات سرطانی متعدد را دارند.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد

کرفس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند‌. رادیکال‌‌های آزاد منجر به سرطان می‌شوند. این سبزی حاوی دو نوع فلاونوئید به نام آپی‌ژنین و لوتئین است که شاید سلول‌های سرطانی را از بین ببرند‌. آپی‌ژنین ترکیبی است که با از بین بردن رادیکال‌های آزاد بدن، به مرگ سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.

خواص ضدسرطانی لوتئین هم از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کنند. فلاونوئیدهای کرفس می‌توانند در درمان سرطان‌های پانکراس و سینه مفید باشند‌. گفته می‌شود کرفس حاوی ترکیباتی است که از شکل‌گیری بسیاری از سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کنند‌.

التهاب را کاهش می‌دهد

کرفس غنی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که خواص ضدالتهابی دارند.

یک مطالعه‌ی دانشگاهی به این نتیجه رسید که این سبزی منبع خوبی از فلاونول‌ها به شمار می‌رود. یک مطالعه‌ی دیگر نشان داد که آب کرفس یا عصاره‌ی کرفس فعالیت بعضی از پروتئین‌های مرتبط با التهاب را کاهش می‌دهند. گفته می‌شود که تخم کرفس خواص ضدالتهابی دارد. کرفس دارای ترکیبی به نام لوتئولین است که می‌تواند از بروز التهاب در سلول‌های مغز پیشگیری کند. یک مطالعه‌ی دانشگاهی روی موش‌های صحرایی به این نتیجه رسید که کرفس می‌تواند مانع از رشد نوعی باکتری شود که منجر به التهاب در پوشش معده می‌شود.

سلامت قلبی و عروقی را بهبود می‌بخشد

کرفس از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می‌کند و از این طریق می‌تواند در حفظ سلامت قلبی و عروقی مفید باشد. مطالعه‌ی انجام شده در ایران به این نتیجه رسید که عصاره‌ی برگ کرفس می‌تواند تعداد زیادی از عوامل اثرگذار روی سلامت قلبی و عروقی مثل کلسترول، تری‌گلیسیرید و کلسترول بد (LDL) را بهبود دهد.

کرفس سرشار از پلی‌فنول‌هایی است که خواص ضدالتهابی دارند و برای سلامت قلبی و عروقی مفید هستند. هرچند برای بررسی خواص کرفس روی انسان‌ها به مطالعات بیشتری نیاز است.

کرفس از عفونت‌های دستگاه ادراری جلوگیری می‌کند

دانه‌های کرفس در از بین بردن اسید اوریک کمک می‌کنند، زیرا معمولاً برای خواص دیورتیک آن استفاده می‌شود، به این معنی که باعث افزایش حجم ادرار می‌شود؛ بنابراین، خواص کرفس برای درمان افراد مبتلا به اختلالات مثانه، مشکلات کلیوی، کیستیت و سایر مشکلات مشابه مناسب است. این دانه‌ها همچنین در پیشگیری از بروز عفونت‌های دستگاه ادراری در زنان کمک می‌کنند.

با خوردن کرفس، دربرابر سرطان زره‌پوش شوید

این سبزی پرطرفدار سرشار از ویتامین‌های A، B، C و املاح فراوان است. این ویتامین‌ها باعث حفظ ایمنی بدن شما می‌شوند و بدن‌تان را تصفیه می‌کنند. کرفس شما را از مبتلا شدن به سرماخوردگی حفظ می‌کند به علاوه شما را از انواع بیماری‌های قلبی و عروقی هم در امان نگه می‌دارد، به همین خاطر بسیاری از پزشکان هنگام سرمای شدید هوا مصرف این سبزی را توصیه می‌کنند تا افراد به این وسیله خودشان را از گرفتاری آنفلوآنزا و سرماخوردگی نجات دهند.

این سبزی خوش‌عطر به خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی بدن شما را در برابر بیماری‌های وخیم حفظ می‌کند. ضمن آنکه کرفس به خاطر داشتن اسید فونولیک در بدن شما به گونه‌ای عمل می‌کند که درنهایت جلوی رشد تومورهای سرطانی گرفته می‌شود چراکه این ماده قادر است از افزایش یکی از انواع هورمون‌ها که در پیشرفت تومورهای سرطانی موثر است جلوگیری کند.

رژلب میبلین اصل امریکا، با دوام و فاقد سرب

رژلب میبلین ویتامینه و با دوام و ثابت بر روی لب است.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.

این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ بسیار زیبا است

این رژلب مات کرم و ویتامینه دارای دوام و پایداری بی نظیر است که میتواند
بهترین گزینه برای مهمانی و مجالس باشد و زیبایی لبهایتان را چند برابر کند.
همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

خانم‌های باردار، کرفس ممنوع!

شاید بعضی افراد تصور می‌کنند هیچ یک از سبزیجات در دوران بارداری نمی‌توانند مضر باشند. درحالی‌که این تصور اشتباه است. گیاه مفیدی مثل کرفس با وجود خواص شگفت‌انگیز، در دوران حاملگی برای خانم‌ها ممنوع است چراکه ممکن است خوردن آن باعث سقط جنین یا به وجود آمدن نقص عضو شود. این در حالی است که افراد مبتلا به بیماری سنگ کلیه نباید از خوردن کرفس غافل شوند چون این گیاه، سموم بدن را از بین می‌برد، به علاوه برای کلیه‌های شما یک سنگ‌شکن طبیعی به حساب می‌آید.

برنزه کننده فلورسان مخصوص سولاریوم و آفتاب

لوسیون برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان مناسب برای محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و اشعه دستگاه سولاریوم است.

مخصوصاٌ برای پوست حساس و جوان صورت و بدن،اسپری برنزه کننده فلورسان با ترکیبات منحصربفرد خود رنگ برنزه ی طلایی تیره و زیبایی روی پوست می گذارد و رنگ برنزه ی طبیعی طلایی را ایجاد می نماید که تا ۴ ماه ماندگار است.

مواد و ترکیبات ارگانیک و طبیعی به کار رفته و آنتی اکسیدان های موجود در این کرم برنزه، پوست را از اثرات مضر اشعه های فرابنفش حفظ کرده و از ایجاد پیگمانتاسیون (پیسی) جلوگیری می نماید وپوست را نرم و لطیف می کند.

کرم برنزه کننده سولاریوم و آفتاب فلورسان پوست را مرطوب میکند و آن را نرم، لطیف و جوان حفظ می کند و از تأثیرات خشکی، پوسته پوسته شدن و چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید. برنزه کننده فلورسان ساخت کشور روسیه است.

آب کرفس، نوشیدنی معجزه‌گر

بااینکه گیاه کرفس، خوش‌عطر و بو، پرخاصیت و خوشمزه است اما همراه کردن سبزیجات دیگر با آن لطف دیگری دارد. کافی است جعفری خوشبو را به کرفس اضافه کنید تا هم یک تجربه متفاوت داشته باشید و هم خود را از ابتلا به سرطان خون محافظت کنید. ترکیب کرفس با لیمو، هویج، پرتقال، کاهو و سبزیجات دیگر می‌تواند هر بار برای شما تازگی به وجود بیاورد. ضمن آنکه ممکن است نوشیدن آب کرفس به تنهایی برای بسیاری افراد دلچسب نباشد.

ژل لاغری فوری،کاهش سایز و سفت کننده هات چیلی

ژل چربی سوز و کرم ضد سلولیت هات چیلی درمان قطعی و فوری چربی های موضعی می باشد و

اگر شما قصد کاهش سایز فوری و موضعی داشته باشید هات چیلی بهترین گزینه می باشد.

زمانی که شما از ژل لاغری هات چیلی استفاده می کنید این ژل از طریق منافذ باز پوست به عمق چربی ها نفوذ می کند.

ژل لاغری با داشتن ترکیبات منحصر بفردی از جمله ال کارنتین، کافئین، کاتچین شروع به چربی سوزی موضعی میکند.

همچنین این کرم لاغری با داشتن ترکیبات منحصربفرد اسیدهیالورونیک، کلاژن و الاستین

پس از کاهش سایز و لاغری پوست شما شل و افتاده نخواهد شد.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در کرم لاغر کننده پوست شما را سفت می کند و به اندام شما فرم می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: