فواید و خواص روغن گل رز
نوشته شده توسط : salamati

خواص روغن گل رز

فواید روغن گل رز

روغن رز که از آن بیشتر به شکل موضعی و رایحه درمانی استفاده می کنند از جمله روغن های موثر در کاهش مشکلات مختلف بدن است، البته مصرف آن اگر به شکل غلیظ یا بیش از حد صورت گیرد می تواند باعث مسمومیت شود، این روغن به طور کلی برای پوست و مو معجزه می کند، تاثیر زیادی در کاهش اسپاسم های عضلانی دارد و بدن را در حالت مناسب قرار می دهد، در ادامه به بررسی دقیق تر فواید این ماده چرب می پردازیم.

فواید عصاره گل رز برای پوست

روغن رز می تواند باعث طراوت و شادابی پوست شود، تاثیر زیادی در آبرسانی و خون رسانی به پوست دارد، لکه ها و زخم ها را کاهش می دهد، چین و چروک را از بین می برد، می تواند باعث روشن تر شدن پوست شود، لایه برداری قوی است و باعث بازسازی پوست می شود، علاوه بر این خاصیتی آرامش بخش دارد و از پوست در برابر آفتاب مراقبت می کند، می توانید از آن برای از بین بردن باکتری ها و عفونت های پوستی نیز کمک بگیرید.

آبرسانی موثر برای پوست

گل رز می تواند به آب رسانی پوست کمک کند و باعث درخشش پوست شود، این ماده خشکی پوست را از بین می برد، می تواند باعث نرمی و براقی پوست شود و پوست را مرطوب نگه دارد، این خاصیت در دوران های مختلف زندگی بخصوص یاسگی می تواند کمک کننده باشد و از پیری زودرس پوست پیشگیری کند.

خون بیشتری به پوست خود برسانید

از جمله ویژگی های موثر دیگر گل رز این است که می تواند خونرسانی به بافت پوست را گسترش دهد، این ماده علاوه بر به جریان انداختن خون در زیر پوست می تواند به افزایش میزان اکسیژن در بافت پوست نیز کمک کند، مشکلات پوستی را کاهش دهد و باعث افزایش سلامتی پوست شود، این ویژگی از ابتلا به بیماری های پوستی مختلف نیز پیشگیری می کند.

از بین بردن چین و چروک پوست

از جمله مهم ترین دلایل استفاده از عصاره گل رز این است که می تواند چین و چروک را از بین ببرد، این ماده سرشار از ویتامین آ و آنتی اکسیدان های قوی است، می تواند به پوست نفوذ کند و رادیکال های آزاد را از بین ببرد، کاهش رادیکال های آزاد باعث مراقبت بیشتر از پوست شده و چین و چروک را از بین می برد.

لکه ها و زخم های خود را بهبود بخشید

اگر زخم هایی دارید که ردشان از روی پوستتان نمی روید می توانید از عصاره گل رز برای از بین بردن رد زخم کمک بگیرید و لکه های مختلف را کاهش دهید، طبق مطالعاتی که صورت گرفته این روغن را می توان چند بار در طول روز استفاده کرد تا به کاهش مشکل جای زخم کمک کند، برای از بین بردن جای جوش نیز در برخی موارد این ماده کمک کننده بوده.

روشن تر کردن پوست با روغن رز

روغن رز می تواند به شفاف تر شدن پوست کمک کند، این روغن ویتامین ث بالایی دارد و همانطور که می دانید ویتامین ث نقش زیادی در روشن تر کردن پوست دارد، علاوه بر این می تواند سیاهی های ناحیه ای پوست را هم کاهش دهد، مصرف این روغن می تواند به کاهش ظاهر هایپرپیگمانتاسیون کمک کند و به دلیل ویتامین ای بالایی که دارد چهره را سالم تر و درخشان تر نگه دارد.


 

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش موی گیاهی بایوفول کانادا اصل قطع فوری ریزش مو

 

درمان فوری ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادا.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون است.

درمان فوری ریزش مو و حتی رشد مجدد موهای ریخته شده را این شامپو ضد ریزش مو فوری درمان میکند.

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است که کاملا ارگانیک است. 
شامپو رشد مو فوری بایوفول دارای ب کمپلکس و آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر و ساقه مو می رساند.

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره و صاف کننده مو ارگانیک بایوفول کانادا

 

برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا که دارای مواد و ترکیباتی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید.

این ماسک ابریشمی مو لخت کننده ، صاف کننده و براق کننده مو بسیار قوی و موثر برای موهای خشک، وز و آسیب دیده است.

ماسک کراتینه مو اولتراشاین حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها ی مفید برای موها است. ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است. این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو ارگانیک بایوفول کانادا درمان فوری ریزش مو

 

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان و هر نوع الگوی ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با محلول ضد ریزش مو شوک میسر می شود.

این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است. و به صورت کاملا علمی و برپایه ترکیبات برگزفته از دل طبیعت ریزش مو را درمان می کند.
این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو است. محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس، ب کمپلکس و آمینو اسید است. این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در اثر شستشو و سشوار و حمام می شود.

 

 

هایپرپیگمانتاسیون چیست؟

هایپرپیگمانتاسیون در واقع شامل لکه های روشن و تیره ای می شود که به دلیل جمع شدن ملانین زیاد در برخی از نقاط پوست ایجاد می شود، این حالت به دلایل مختلفی ایجاد می شود مانند در معرض آفتاب مستقیم قرار گرفتن، تغییرات هورمونی مربوط به مسائلی مانند بارداری یا یائسگی و مصرف داروهای شیمی درمانی، ضد بارداری و برخی از داروهای خاص دیگر.
ترکیبات خاصی که می توانند به کاهش این مشکل پوستی کمک کنند شامل رتینوئیدها و ترکیباتی مانند بتاکاروتن و لیکوپن است، ویتامین آ به طور کلی ویتامین مهمی در افزایش کیفیت پوست به حساب می آید.

لایه برداری قوی به نام روغن گل رز

این روغن لایه برداری قوی است که می تواند سلول های مرده را از بین ببرد، این ویژگی باعث لایه برداری از پوست می شود و درخشش پوست شما را چند برابر می کند، علاوه بر این ماساژ آن روی پوست همراه با مقداری شکر می تواند تاثیر را بیشتر کند و پوست را زیباتر سازد.

کمک به بازسازی پوست

روغن رز سرشار از ویتامین های مختلف مانند ویتامین آ، ب1، ب2، ب3 و کا است، این روغن خاصیتی تسکین دهنده و ترمیم کننده دارد و می تواند به بهبود مشکلات مربوط به آسیب پوست کمک کند و یا پوست را در برابر آسیب های احتمالی مقاوم تر کند تا سریع تر بهبودی خود را باز یابد، این ماده هر قدر غلظت بیشتری در مصرف داشته باشد مفید تر خواهد بود، البته به شرطی که شما به آن حساسیت نداشته باشید و یا از بیماری پوستی خاصی رنج نبرید.

خاصیت آرامش بخشی برای پوست

روغن مورد نظر ما می تواند عصب های پوست را تحت تاثیر مثبت خود قرار دهد و باعث افزایش آرامش شود، این ماده اگر همراه با برگ های خشک بابونه و یا اسطوخودوس در وان حمام استفاده شود می تواند به افزایش میزان اثر بخشی کمک کند و باعث ارتقای سطح سلامتی بدن شود.

تسکین ناراحتی های قاعدگی

در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، بیمارانی که قاعدگی دردناکی داشتند، ماساژ شکم را برای تسکین ناراحتی دریافت کردند.

یک گروه فقط با روغن حامل (روغن بادام) و گروه دیگر با روغن بادام به اضافه روغن گل رز ماساژ داده شدند. گروه روغن رز گزارش دادند که پس از ماساژ درد کمتری نسبت به گروه روغن بادام داشتند.


کاهش اضطراب و استرس

روغن گل رز برای بسیاری از افراد اثر آرام بخش دارد. در یک مطالعه منبع معتبر، محققان روغن گل رز را روی پوست شرکت‌کنندگان استفاده کردند و سپس اثرات آن را بر شایع‌ترین علائم اضطراب اندازه‌گیری کردند.

جالب این که در این افراد فشار خون، ضربان قلب، تعداد تنفس، سطح کورتیزول و سطح اکسیژن خون همه روند کاهشی داشتند. همچنین افراد پس از درمان با روغن احساس آرامش بیشتری داشتند.

مطالعه دیگری با بیش از ۱۰۰ زن در حال زایمان نشان داد که روغن گل رز سطح اضطراب آنها را در هنگام زایمان کاهش داده است.


 

خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی روغن گل سرخ

محققان دریافتند اسانس معطر استخراج شده از گل رز می تواند در برابر طیف وسیعی از میکروب ها که باعث عفونت می شوند، به مبارزه بپردازد. به دلیل وجود برخی باکتری ها مانند E.coli که باعث عفونت و گلو درد می شود، روغن گل رز با این مشکلات به راحتی مبارزه خواهد کرد. علاوه بر این، مطالعه نشان داد که روغن گل رز در برابر کاندیدا آلبیکنس که می تواند باعث عفونت قارچی در دهان، روده و واژن شود، مؤثر است.

نحوه مصرف روغن گل رز

این روغن معمولاً بسیار گران و دارای رایحه ای قوی است که هم به صورت استنشاق و هم به صورت موضعی قابل استفاده می باشد. در ذیل به برخی از کاربردهای این روغن اشاره شده است.

روغن گل رز معمولاً بسیار گران و بسیار قوی است. چه قصد استنشاق آن را داشته باشید و چه بخواهید روی پوست تان بمالید، باید آن را با روغن حامل رقیق کنید.

برای حمام با روغن گل رز، کافیست ۱۰ قطره روغن گل رز را با روغن حامل رقیق کنید و سپس به وان آب گرم اضافه کنید. اسانس های روغنی را باید همیشه قبل از افزودن به آب در روغن حامل رقیق کرد.

برای درمان اضطراب، استرس یا افسردگی، می توانید روغن گل رز را با استفاده از دیفیوزر (منتشرکننده) استنشاق کنید یا آن را به آرامی روی سینه، گردن و مچ دست خود بمالید. حتما قبل از تماس با پوست آن را با یک روغن حامل مانند روغن نارگیل، بادام یا جوجوبا مخلوط کنید.

قبل از استفاده از هر گونه درمان جایگزین یا مکمل، با پزشک خود در مورد شرایط پزشکی فعلی، تداخلات دارویی احتمالی یا عوارض جانبی صحبت کنید.

آیا روغن گل رز عوارض جانبی شناخته شده ای دارد؟

در حال حاضر اشتنشاق یا استفاده موضعی روغن در فردی بدون آلرژی، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای ندارد.

با این حال، همیشه ایده خوبی است که قبل از استفاده از روغن برای اولین بار، یک آزمایش برای بررسی آلرژی انجام دهید.

برای آزمایش روغن، کافی است مقدار کمی روغن گل رز رقیق شده (مخلوط با روغن حامل) را روی پوست داخل آرنج خود بمالید. اگر در عرض چند ساعت هیچ خارش، تورم یا قرمزی مشاهده نشد، احتمالاً استفاده از روغن روی پوست برای شما بی خطر است.


تفاوت بین روغن گل رز و روغن دانه گل رز (رزهیپ) چیست؟

روغن دانه گل رز از دانه ها و میوه های گل رز که درست در زیر شکوفه گل رز قرار دارند، تقطیر می شود این روغن به اندازه یک روغن گل رز غلیظ نیست.

روغن رزهیپ می تواند به جای روغن حامل در نظر گرفته شود و به طور گسترده برای اهداف آرایشی استفاده می شود.





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: