فواید سلامتی بادام درختی چیست
نوشته شده توسط : salamati

خواص بادام درختی؛ همه برای سلامتی بیشتر به آن احتیاج داریم!

بادام درختی یکی از محبوب‌ترین انواع اجیل در دنیاست که به لطف غلظت بالای چربی‌های غیر اشباع (چربی‌های سالم) فواید و مزایای فراوانی برای سلامتی به ویژه سلامت قلب به همراه دارد. مصرف این آجیل برای افزایش گردش خون، تقویت استخوان‌ها، محافظت از پوست، کمک به هضم غذا، کنترل سطح قند خون و غیره بسیار مفید است.

انواع بادام:

بادام پوست کاغذی: با پوسته‌ای چوبی و نازک

بادام مامایی: درختی دیرگل و بسیار مقاوم در برابر آفات

بادام سنگی: با پوستی بسیار سخت و مناسب دیم‌کاری

بادام ربیع: با مقاومت بسیار در برابر سرمازدگی و آفات

بادام منقا: درختی زودگل با محصولی شیرین

بادام سفید: درختی زودگل با محصولی بسیار محبوب

بادام تلخ: با درختی مقاوم در برابر آفات و استفاده به عنوان پایه و ستونی محکم برای ذیگر ارقام بادام

بادام زمینی: نوعی حبوبات که در واقع رشد دانه آن در زیر زمین است.

بادام هندی: درختی گرمسیری و همیشه سبز و قرار گرفتن بادام در قسمت پایینی میوه آن

برخی از خواص بادام شیرین

بادام شیرین یکی از آجیل‌‌های بسیار محبوب به شمار می‌رود و روغنی که از فشردن هسته آن تهیه می‌شود نیز در تهیه داروهای گیاهی، حکایت از خاصیت بادام، دارد. از جمله فواید بادام شیرین می‌توان به مقابله با بیماری‌هایی چون کلسترول بالا، چاقی، دیابت، بیماری‌های پوستی و … اشاره کرد.

دیگر خاصیت بادام شیرین، حل کردن برخی از داروها در آن به منظور استفاده در تزریقات است؛ از دیگر خواص های بادام شیرین، استفاده گسترده در صنعت آرایشی است.

بادام حاوی مقادیری فیبر، اسیدهای چرب و سایر ترکیبات گیاهی است. مجموع این مواد می‌تواند به تنظیم قند خون، کاهش کلسترول و در نتیجه بهبود عملکرد قلب منجر شود ضمن اینکه در کنترل وزن و کاهش آن نیز به افراد کمک می‌کند.

خواص بادام برای دندان

یکی از با اهمیت‌ترین فواید بادام، تاثیر مثبت آن در حفظ سلامتی دندان‌هاست؛ بادام نوعی میان‌وعده بسیار مغذی به شمار می‌رود و عاری از ترکیبات قندی است، از این رو پلاکی بر روی سطح دندان‌های فرد ایجاد نمی‌کند. این خاصیت بادام، به دلیل وجود کلسیم و پروتیین در آن، به محافظت از دندان‌ها در برابر باکتری‌های مضر که بیماری‌های پریودنتال ایجاد می‌کنند، کمک می‌کند.

بهتر است در بخشی از رژیم غذایی خود، بادام را بگنجانید و در صورتی که به لاکتوز حساسیت ندارید، شیربادام شیرین نشده می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

کاهش سطح کلسترول بد با مصرف بادام خیس خورده

برخی به مصرف بادام به صورت‌های خام یا بوداده عادت دارند اما برخی دیگر، حالت خیس کرده آن را تناول می‌کنند. فواید بادام در این روش تضمین‌کننده سلامت دستگاه گوارش و کمک به مقابله با سرطان است.

بافت، مواد مغذی در دسترس و نیز مزه بادام در این حالت تقویت می‌شود؛ با نرم شدن لایه بیرونی بادام در اثر خیساندن، هضم آن راحت‌تر و در نتیجه جذب ریزمغذی‌ها سریع‌تر صورت می‌پذیرد. خاصیت بادام پوست‌کنده، آزاد کردن آنزیمی ‌برای هضم چربی با نام لیپاز است.

همچنین مصرف مداوم این ماده مغذی به صورت خیسانده شده به افزایش سوخت و ساز بدن (متابولیسم) کمک فراوانی می‌کند. با مصرف بادام خیسانده شده، در ابتدای صبح به کاهش سطح کلسترول بد و نیز کاهش وزن خود کمک کنید.

خواص بادام برای معده و رفع یبوست

یکی دیگر از فواید بادام، کمک به حفظ سلامتی معده است. خوردن یک مشت بادام یا نوشیدن یک لیوان شیربادام، می‌تواند به دستگاه گوارش در برابر بیماری آزاردهنده‌ای چون یبوست در افراد کمک فراوانی کند همچنین دیگر خاصیت بادام، کمک به ایجاد باکتری‌های سالم در روده و کمک در روند هضم غذا و نیز مقابله با بیماری‌های آن است.

برخلاف پروبیوتیک‌های ماست که وظیفه افزودن باکتری‌های سالم را به معده بر عهده دارند، پروبیوتیک‌های موجود در بادام، غیرقابل هضم بوده و در معده باقی می‌مانند. از این رو دیگر خاصیت های بادام، کمک به درمان زخم معده است.

مصرف بادام بوداده؛ آری یا خیر

فواید بادام با حرارت دادن از بین نمی‌رود بلکه این خواص افزایش نیز می‌یابند البته لازم به تذکر است که روند تفت آن بیش از حد به طول نینجامد. طبیعی است که در این شرایط می‌تواند منجر به ایجاد اکریل آمید (یک ماده شیمیایی مضر) شود.

اگر چه آجیل‌های برشته، با تفاوتی اندک، چربی و کالری بیشتری در خود دارند. در هر 28 گرم بادام خام، 161 کالری و 14 گرم چربی وجود دارد که در همین مقدار بادام خشک (تفت داده) 167 کالری و 15 گرم چربی یافت می‌شود. به یاد داشته باشید که در مرحله بو دادن، مغز بادام، رطوبت خود را از دست می‌دهد.

خواص بادام برای مو

در ترکیبات بادام، 4 درصد آب، 22 درصد کربوهیدرات، 21 درصد پروتیین و 50 درصد چربی وجود دارد. گرچه بادام مقادیر زیادی چربی به خود اختصاص داده اما از نظر شاخص‌های تغذیه‌ای به عنوان چربی مفید در نظر گرفته می‌شود. چربی‌ها از انواع اسید اولئیک، اسید لینولئیک و انواع اسیدهای چرب امگا 6 هستند.

استفاده از روغن بادام، در حفظ سلامتی موها طرفداران بسیاری دارد. از جمله فواید بادام، وجود چربی‌های مفید، ویتامین‌های B (به ویژه ریبوفلاوین، تیامین و نیاسین) و E، پروتئین، فیبر، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، روی و فولات موجود در آن است که بر حفظ سلامتی مو بسیار تاثیرگذار است.

همچنین دیگر خاصیت بادام، جلوگیری از سفید شدن زودهنگام مو است. تجمع پروکسید هیدروژن در پیاز مو و از بین رفتن رنگدانه‌ها، دلایل اصلی سفیدی مو عنوان می‌شود. خاصیت بادام، که سرشار از آنتی اکسیدان (کاتالاز) است، جلوگیری از این روند است.

از بیماری های قلبی پیشگیری کنید:

چربی های تک غیراشباع، پروتئین و پتاسیم موجود در بادام همگی برای سلامت قلب حیاتی هستند. همانطور که قبلا ذکر شد، ویتامین E یک آنتی اکسیدان موثر است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد.

فلاونوئیدهای موجود در پوست بادام با ویتامین E ترکیب شده و سپر قدرتمندی را در برابر آسیب دیواره سرخرگ تشکیل می دهند. در مورد فواید بادام درختی ، تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی کوتاه مدت غنی شده با بادام می تواند عملکرد عروقی را در مردان سالم بدون علامت بین 20 تا 70 سال بدون هیچ تاثیری بر نشانگرهای استرس اکسیداتیو بهبود بخشد.

افزایش تولید انرژی:

وجود مس، منگنز و ریبوفلاوین در بادام به تولید انرژی و سرعت متابولیسم کمک می کند. مصرف 4 دانه بادام می توانند شما را در طول روز به عنوان یک میان وعده بین وعده های غذایی بدون اینکه شما را با کالری یا چربی بیش از حد سیر کنند، به شما کمک کنند.

پیشگیری از سرطان روده بزرگ:

بادام به دلیل داشتن فیبر بالا، حرکت غذا از طریق روده بزرگ را بهبود می بخشد. این می تواند باعث ایجاد سرطان روده بزرگ و متعاقب آن شود. مرکز ملی سرطان تحقیقات گسترده ای در مورد ارتباط بین رژیم های غذایی با فیبر بالا و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ انجام داده است.

کرم حجم دهنده باسن میبلین آمریکا

ما به شما بانوان گرامی این نوید را میدهیم که با استفاده از حجم دهنده سینه و باسن میبلین در کوتاهترین زمان بهترین و قطعی ترین نتیجه را برای بزرگ کردن سینه، بزرگ کردن باسن و لیفت و سفت شدن این دو ناحیه خواهید داشت.

همچنین از حجم دهنده سینه میبلین آمریکا، میتوانید برای درمان عدم تقارن بافت سینه نیز استفاده نمایید.

محتویات و نحوه عملکرد حجم دهنده سینه و باسن:

این کرم حجم دهنده، دارای ترکیباتی کاملا ارگانیک بوده است و هیچگونه مواد شیمیایی و هورمونی در آن به کار نرفته است.

حجم دهنده باسن میبلین آمریکا، با ترکیبات و فرمولاسیونی کاملا متفاوت و خاص است که دارای ترکیباتی چون روغن سویا، ویتامین A، ویتامین E، کلاژن و الاستین جذب بافتهای آسیب دیده سینه و باسن شده و نهایتا بافتها را ترمیم میکند.

ترکیبات کلاژن و الاستین موجود در حجم دهنده سینه و سفت کننده باسن  و سینه میبلین، باعث جوانسازی و افزایش حالت الاستیکی و شادابی پوست سینه و باسن میشود. 
یکی از ویژگی خاص و منحصر به فرد این حجم دهنده، اثر دهی فوری آن طی یک هفته و ماندگاری اثر آن تا ۴ سال با یک دوره استفاده و سه دوره برای دائمی شدن میباشد.

حجم دهنده باسن میبلین دارای مجوز از سازمان غذا و داروی ایران بوده و تأییدیه FDA آمریکا به صورت برجسته بر روی محصول درج شده است.

کرم حجم دهنده سینه و باسن میبلین

رژلب میبلین ویتامینه و مات کرمی اصل امریکا

میبلین تولید کننده انواع رژلب ارگانیک و ویتامینه ماندگار است.

رژلب میبلین ویتامینه، ارگانیک، بدون سرب و با دوام و ثابت بر روی لب است که در طول زمان بر روی لب و صورت پخش نمیشود.

مدل revitalizing رژلب میبلین امریکا برگرفته از عصاره دانه هسته انگور، موم عسل، روغن آرگان، آلوئه ورا، ویتامین ها، مرکبات و سایر ترکیبات ارگانیک طراوت و شادابی لب را حفظ می کند و رنگ های بینظیر آن بر روی لب برای مدت طولانی بدون پس دادن و پاک شدن ماندگار هستند.

این رژلب بدون سرب ماندگاری ۲۴ ساعته دارد.

این رژلب ویتامینه غنی شده با ویتامین E , A است.

رژلب میبلین اصل را می توانید از فروشگاه سلامتی و زیبایی تهیه کنید.

رژلب مات و کرمی میبلین امریکا در تنوع رنگ بسیار زیبا است و بر روی لب به نرمی می نشیند و از ایجاد چین و چروک و خطوط لب جلوگیری می کند و بافت کرمی و لطیف و لبریشمی را بر روی لب ها ایجاد می کند که به راحتی از زوی لب ها پاک نشده و مناسب مجالس و مهمانی هاست.

این رژلب مات کرم و ویتامینه دارای دوام و پایداری بی نظیر است که میتواند بهترین گزینه برای مهمانی و مجالس باشد و زیبایی لبهایتان را چند برابر کند.

همچنین رژلب ویتامینه میبلین لب ها را برجسته و زیبا نمایان می کند.

رژلب میبلین

 





:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: