خواص و فواید جو دوسر پرک برای مو
نوشته شده توسط : salamati

از مهم ترین دلایل ریزش مو به غیر از تغییر فصل می توان به کمبود ویتامین ها در بدن اشاره کرد. جو دو سر سرشار از ویتامین ها و املاحی است که در رشد و تقویت مو بسیار موثر هستند. بیوتین که به نام B7 یا H شناخته شده و جزء ویتامین‌های گروه B است، تاثیر زیادی در رشد و تقویت مو  دارد. در جو دو سر املاح دیگری مثل آهن و فسفر به مقدار زیاد وجود دارد که  باعث تقویت فولیکول‌های مو می شود. پس اگر مشکل ریزش موی شما به دلیل کمبود ویتامین ها و به خصوص بیوتین است حتما این مطلب را بخوانید.

جو دو سر و جلوگیری از ریزش مو

جو دوسر نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو دارد.محققان معتقدند استفاده از جو دو سر در غذاهای روزانه و البته استفاده از ماسک آن در جلوگیری از ریزش مو تاثیر زیادی دارد. جوی دو سر را در صبحانه ، ناهار و شام به انواع مختلف میل کنید.  برای تهیه ماسک موی جو دوسر هم کار سختی ندارید. یک قاشق غذا خوری جو دوسر را با  شیر تازه و شیر بادام در یک ظرف بریزید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیری یکدست درست شود. حواستان باشد قبل استفاده از این ماسک موهایتان را شانه کنید تا درهم و گره خورده نباشند. ماسک را روی موهایتان بزنید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. ماسک جو دو سر می‌تواند میزان چربی تار مو و پوست سر را کنترل کند و با حذف چربی غیر ضروری مو و پوست سرتان مانع از چرب شدن زود به زود موها و در نتیجه ریزش موهایتان شود.

جو دو سر و درمان شوره سر

ویتامین های موجود در جو دو سر و البته املاحی که دارد در درمان شوره سر هم تاثیر زیادی دارد. برای درمان شوره سر، فقط به یک فنجان جودوسر نیاز دارید. می توانید با استفاده از بلغور جو دوسر یک ماسک فوق العاده بسازید. بلغور جو دو سر را درون مخلوط کن بریزید و آن را به صورت پودر در بیاورید. پودر به دست آمده را با ۲ فنجان آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید.  بعد از  ۱۰ دقیقه مخلوط را صاف کنید و داخل ظرفی بریزید. به این ترکیب یک قاشق غذاخوری آب لیمو و ۱ قاشق چایخوری سرکه سیب اضافه کنید و خوب هم بزنید. برای اینکه ماسک موی شما قوی تر شود حدود ۲۰ قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. می توانید کل ترکیب را درون یک بطری شامپو خالی بریزید. برای استفاده از این معجون بی نظیر موها را با آب ولرم نمدار کنید و آن را روی پوست سرتان بریزید و بگذاریدحدود ۲ دقیقه روی موها باقی بماند.. شامپو یا ماسک موی جو دوسر، خارش پوست سر، چربی و آلودگی های باقی مانده روی مو را از بین می برد و دیگر اجازه نمی دهد شوره های سفید روی مو ظاهر شود.

جو دو سر و زیبایی و درخشندگی مو

مواد موجود در جو دو سر به زیبایی  و درخشندگی مو نیز کمک می کند. ۳ قاشق غذاخوری جو دو سر را  با نصف پیمانه شیر و ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و عسل مخلوط کنید و  مواد به دست آمده را مثل  ماسک روی مو و پوست سرتان بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه موها را بشویید. این ماسک باعث درخشش مو شده و همچنین حالتی ابریشمی به موها می بخشد. با این کار به رطوبت رسانی موهای خود نیز کمک می کنید. جو دو سر به لطافت و تازگی موهای دکلره شده و رنگ شده هم کمک می کند.

فقط کافی است مقداری جودوسر آسیاب شده را روی پوست سرتان مالش دهید و با استفاده از یک برس، موهایتان را به آرامی شانه کرده تا جوهای اضافی پایین بریزد. بعداز ۱۰ دقیقه می توانید موها را با یک شامپو که حاوی نرم کننده است، بشویید.

بهبود ظاهر مو

ظاهر موهای شما به اندازۀ استحکام آنها حائز اهمیت است. تمام آنچه برای استفاده از جو دوسر جهت بهبود ظاهر مو نیاز دارید 3 قاشق غذاخوری جو ساده، نصف پیمانه شیر و 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و عسل است. مواد گفته شده را خوب با هم مخلوط کنید. سپس ماسک را روی مو و پوست سرتان بمالید و بعد از 30 دقیقه موهایتان را مانند معمول شامپو کنید. این ماسک باعث درخشش مو شده و همچنین حالتی ابریشمی به موهای شما می بخشد. با این کار به رطوبت رسانی موهای خود نیز کمک می کنید. علاوه بر این ماسک مو حاوی عصاره جوی دوسر لافارر می تواند به افزایش حجم و حالت پذیزی بهتر موها کمک کند.

خواص جو دوسر برای موهای بلوند

اگر موهایی بلوند دارید جای نگرانی نیست. جو آسیاب شده به عنوان یک شامپوی خشک می تواند به زیبایی موهای بلوند شما بیافزاید. فقط کافی است مقداری جودوسر آسیاب شده را روی پوست سرتان مالش دهید و با استفاده از یک برس، موهایتان را به آرامی شانه کرده تا جوهای اضافی را پایین بریزید.

برنزه کننده فوری و ماندگار فلورسان روسیه

خاصیت جو پرک برای لاغری و کاهش وزن

جو پرک سرشار از فیبر است که باعث کاهش اشتها می‌شود و با جلوگیری از پرخوری، شاخص توده بدنی شما را کاهش داده و به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

پیشنهاد می شود که افراد چاق، جو دوسر پرک را هر روز به عنوان صبحانه به رژیم غذایی خود اضافه کنند تا زودتر نتیجه بگیرند؛ شما می توانید جو دوسر پرک را برای تهیه پنکیک صبحانه، غلات صبحانه با انواع میوه های تازه مانند بلوبری، انبه، آناناس، انگور، موز، میوه های خشک شده و مغزیجات استفاده کنید.

خاصیت جو پرک برای نوزادان و کودکان

گفته می شود که اگر به نوزاد پس از 5 ماهگی جو پرک داده شود، به دلیل خواص ضد التهابی که دارد خطر ابتلا به آسم در دوران کودکی را کاهش می دهد.

کرم حجم دهنده باسن میبلین آمریکا

درمان علائم یائسگی با استفاده از جو پرک

جو پرک حاوی مقادیر بالای ترکیبی پلی فنلی به نام لیگنان است که در واقع نوعی فیتو استروژن بوده و با بهبود هورمون ها در دوران یائسگی به درمان علائم آن از جمله گر گرفتگی کمک می کند.

ژل لاغری فوری و ضد سلولیت بدن هات چیلی تایوان

جو پرک برای کمک به درمان یبوست

مقادیر بالای فیبر موجود در جو پرک و همچنین بلغور جو دوسر به بهبود حرکات روده کمک کرده و یبوست را درمان می کند.

رژلب میبلین ویتامینه و مات کرمی اصل امریکا

کمک به درمان قند خون و دیابت با استفاده از جو پرک

جو دوسر شاخص گلیسمی پایینی دارد، همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در آن به تنظیم سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

خاصیت جو پرک برای کمک به بدنسازان

جو پرک مقادیر بالای پروتئین و کربوهیدرات دارد؛ کربوهیدرات های موجود در جو دوسر به افزایش انرژی مورد نیاز ورزشکاران برای تمرینات ورزشی و بدنسازی کمک می کند.

متخصصان توصیه کرده اند که ورزشکاران 30 تا 60 دقیقه قبل از شروع تمرینات ورزشی یک وعده حاوی جو پرک مصرف کنند؛ شما می توانید پنکیک صبحانه، غلات صبحانه و یک کاسه سوپ کدو با جو دوسر پرک استفاده کنید.

کمک به کاهش کلسترول خون با استفاده از جو پرک

تحقیقات در دانشگاه هاروارد نشان می دهد که مقادیر بالای بتاگلوکان که در واقع همان فیبر موجود در جو پرک است و همچنین آنتی اکسیدان های موجود در آن به کاهش کلسترول خون بالا کمک می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: