خواص و فواید گلاب برای پوست صورت چیست
نوشته شده توسط : salamati

گلاب، مایعی معطر و خوشبو بوده که طی فرایند تقطیر با بخار گلبرگ‌های گل محمدی به دست می‌آید. به علت پی بردن خواص گلاب برای پوست، از آن برای تهیه محصولات مراقبت پوستی و عطرها و طعم دار کردن غذا استفاده می‌شود. تولید و استفاده از گلاب به قرون وسطی بر می‌گردد. یکی از مهم‌ترین خواص گلاب برای چاقی صورت است.

به جز استفاده از گلاب در مصارف آشپزی و محصولات زیبایی، مردم خاورمیانه (به خصوص ایرانی‌ها) از آن به جهت مقاصد دارویی هم استفاده می‌کنند. چندین فرآورده جانبی از گلاب به دست می‌آید.

این ماده دارای ۱۰ تا ۵۰ درصد روغن گل سرخ بوده که یکی از مهم‌ترین فراورده‌های جانبی گل محمدی بوده و از تقطیر گلبرگ‌های آن به دست می‌آید. باتوجه به اینکه گل محمدی دارای مقدار بسیار کمی روغن می‌باشد، روغن گل سرخ به دست آمده از آن، یکی از گران‌ترین روغن‌های گیاهی در جهان است.

گل و گلبرگ‌های خشک شده هم از دیگر محصولات جانبی این ماده بوده و غالبا از آن‌ها برای مصارف خوراکی و بهبود مشکلات گوارشی استفاده می‌شود. دیگر فرآورده‌های گل محمدی عبارتند از میوه گل سرخ، عصاره هیدروسول، عصاره تام، عصاره اتانولی، عصاره آبی و عصاره کلروفرمی.

گل و گلبرگ های خشک شده نیز از سایر محصولات جانبی این ماده است و اغلب از آنها برای مصارف خوراکی و بهبود مشکلات گوارشی استفاده می شود. سایر فرآورده های گل محمدی عبارتند از میوه گل سرخ، عصاره هیدروسول، عصاره تام، عصاره اتانولی، عصاره آبی و عصاره کلروفرمی. 

تعادل چربی پوست

گلاب می‌تواند چربی طبیعی پوست را کنترل کند. در واقع گلاب به سلول‌های پوست کمک می‌کند تا تغذیه‌رسانی کافی به آنها صورت گیرد. در این صورت سلول‌های پوستی سالم و هیدراته می‌مانند.

کمک به بسته شدن منافذ باز پوست

یکی دیگر از خواص گلاب برای پوست صورت کمک به بسته شدن منافذ باز پوست است. گلاب به شفاف شدن و تعادل چربی پوست کمک کرده و منافذ بزرگ شده پوست را به حداقل می‌رساند. به طور کلی گلاب این قابلیت را دارد که بافت پوست را بهبود بخشد.

صاف و سفت شدن پوست

گلاب به شما کمک می‌کند تا ظاهر پوستتان صاف به نظر برسد و پوست شما قوام کافی را داشته و سفت باشد. همچنین برای کاهش لک و چین و چروک هم می‌توانید از گلاب بهره بگیرید.

رطوبت‌رسانی به پوست با گلاب

گلاب پوست را مرطوب نگه می‌دارد. اگر به دنبال یک آبرسان طبیعی هستید که از خشکی پوست شما جلوگیری کند، استفاده از گلاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر گلاب را به لب خود هم بمالید، ظاهر لب نرم‌تر و صاف‌تر به نظر خواهد رسید. برای اینکه از خشکی پوست و در نتیجه چین و چروک جلوگیری کنید، باید پوست خود را هیدراته نگه دارید و برای این هدف، گلاب ایده‌آل است.

کاهش علائم پیری

با استفاده از گلاب می‌توانید خطوط ریز روی چهره خود را کاهش دهید. گلاب با کاهش آسیب سلولی از بروز چین و چرک جلوگیری می‌کند.

خواص گلاب برای پوست

1) کمک به تسکین پوست تحریک شده

یکی از مهم ترین خاصیت گلاب، خاصیت ضد التهابی بسیار قوی آن است. این خاصیت می تواند به درمان بیماری‌های متعدد داخلی و خارجی بدن کمک کند. گلاب حتی ممکن است تحریک پوست ناشی از اگزما ( Eczema ) یا بیماری رزاسه (Rosacea) را نیز تسکین دهد.

2) کاهش قرمزی پوست

گلاب به عنوان یک محصول زیبایی طی هزاران سال استفاده می شده است؛ بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم این ماده باعث زیبا شدن چهرۀ شما و کاهش قرمزی پوست می شود. خواص ضد باکتریایی گلاب می تواند باعث کاهش آکنه ( Acne ) و خاصیت ضد التهابی آن باعث کاهش قرمزی پوست و پُف صورت شود.

3) خاصیت آنتی اکسیدانی

گلبرگ ها و روغن گل سرخ، حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که به محافظت از سلول ها در مقابل آسیب کمک می کنند. مطالعات نشان می دهند، این آنتی اکسیدان ها پتانسیل مهار پراکسیداسیون لیپیدها (که باعث ایجاد محافظت سلولی می شوند) را دارند.

4) بهبود بریدگی، زخم و سوختگی

یکی از خواص گلاب برای پوست ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی است. این خاصیت گلاب می تواند علاوه بر بهبود سریع تر زخم ها، به تمیز نگه داشتن و مقابله با عفونت های ناشی از بریدگی و سوختگی کمک کرده و همچنین روند بهبود بریدگی، سوختگی و حتی جای زخم را تسریع کند.

5) خاصیت ضد پیری

گلاب اغلب در محصولات آرایشی به منظور کاهش چین و چروک پوست صورت استفاده می شود؛ چرا که این ماده دارای اثرات ضد پیری است. استفاده از گلاب به صورت موضعی علاوه بر تسکین پوست تحریک شده؛ ممکن است بروز چین و چروک را نیز کاهش دهد.

ماسک ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

6) خاصیت ضد میکروبی

اسانس روغنی گل سرخ دارای خاصیت ضد میکروبی است. تحقیقات نشان می دهند که اسانس روغنی و عصارۀ تام گلاب، دارای خاصیت ضد باکتریایی قوی در مقابل سویه های استافیلوکوک اورئوس (عامل ایجاد آکنه)، باکتری اشرشیا کلای، کروموباکتریوم ویولاسوم و چندین نوع باکتری دیگر است. از آنجایی که گلاب حاوی روغن گل سرخ است، به سالم ماندن پوست شما نیز کمک می کند.

همچنین این ماده علاوه بر این ها باعث طراوت و نرمی پوست می شود. افراد اغلب از خواص گلاب برای پوست  به عنوان تونر و برای کاهش سیاهی دور چشم ، تسکین آفتاب سوختگی و آبرسانی پوست استفاده می کنند.

پوست سالم با اسانس روغنی گل سرخ

اسانس روغنی گل سرخ، یکی از موادی است که در تهیه گلاب به‌کار رفته و خاصیت ضد میکروبی دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که این اسانس روغنی و عصاره‌ی کلی گلاب، قابلیت مقابله با سویه‌های مختلف باکتری ها را دارند. این موضوع باعث می‌شود تا گلاب به سلامت پوست شما کمک کند.

گلاب: درمانگر قدرتمند التهاب‌ها

گلاب با داشتن خاصیت ضدالتهابی قوی، می‌تواند در درمان بیماری‌های داخلی و خارجی بدن مفید واقع شود. از جمله بیماری‌هایی که می‌توان با استفاده از گلاب تسکین داد، اگزما و بیماری رزاسه است.

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو ارگانیک بایوفول کانادا

 

گلاب: منبعی برای طراوت و نرمی پوست

گلاب، علاوه بر خواص گوناگونی که دارد، می‌تواند باعث طراوت و نرمی پوست شود. این خاصیت موجب شده است که افراد اغلب از گلاب به عنوان تونر، برای کاهش سیاهی دور چشم، تسکین آفتاب‌سوختگی و آبرسانی پوست استفاده کنند.

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره اولتراشاین بایوفول کانادا

پاک‌کننده طبیعی صورت با گلاب

برای آنان که علاقمند به تهیه یک پاک‌کننده طبیعی صورت در خانه هستند، دستورالعمل زیر می‌تواند کمک کننده باشد. شما می‌توانید یک فنجان گلاب را با دو قاشق غذاخوری صابون کاستیل ترکیب کنید و در صورت تمایل، یک کپسول ویتامین E را اضافه کنید. این محلول می‌تواند به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی صورت استفاده شود.

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش مو بایوفول کانادا

محلول آرامش‌بخش گلاب و ریحان

برای تهیه یک محلول خنک‌کننده و آرامش‌بخش، می‌توانید ۱۰ تا ۱۵ برگ ریحان را کوبیده و له کرده و به ۲۰۰ میلی‌لیتر گلاب اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را در یک بطری بریزید و به مدت چند ساعت درون یخچال نگه دارید. سپس، با اسپری کردن آن روی نقاط آسیب‌دیده پوست، می‌توانید از خواص خنک کننده و درمان‌کننده آفتاب‌سوختگی و لکه‌های قرمز پوست استفاده کنید.

مرطوب‌کننده طبیعی گلاب و روغن نارگیل

برای هر نوع پوستی – از پوست‌های حساس و خشک گرفته تا پوست‌های چرب و مختلط – نیاز به مرطوب‌کننده‌ای با کیفیت وجود دارد. شما می‌توانید با ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر (جامد) و سه قاشق غذاخوری گلاب، یک مرطوب‌کننده طبیعی تهیه کنید. این مخلوط، به شدت پوست را مرطوب می‌کند و همچنین به پوست شادابی می‌بخشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: