شیر و خواص آن برای پوست و دستور تهیه ماسک شیر
نوشته شده توسط : salamati

خواص شیر برای پوست

نوشیدن شیر موجب می‌شود تا ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیاری برای بدن فراهم شوند. سطح بالای کلسیم در شیر به قوی‌تر شدن استخوان‌ها کمک کرده و در بزرگسالی از پوکی استخوان ممانعت به عمل می‌آورد. اما شیر مزایایی نیز برای پوست دارد که برخی از عمده‌ترین آنها شامل موارد زیر است:

  • افزایش سلامت و درخشندگی پوست
  • حفظ جوانی و لطافت پوست
  • دارای خواص مرطوب‌کنندگی
  • تغذیه پوست
  • پاکسازی عمیق منافذ پوست
  • کمک به درمان آکنه
  • روشن‌کننده پوست

مواد لازم برای تهیه ماسک خانگی شیر

به منظور تهیه ماسکی که قصد معرفی آن را داریم، فقط به مقدار بسیار اندکی شیر نیاز دارید. کمی پنبه و چند قاشق غذاخوری شیر را آماده کنید تا طرز مصرف و فواید این ماسک را برایتان توضیح دهیم:

نحوه استفاده ماسک خانگی شیر

پنبه را به مقداری شیر آغشته کرده و به آرامی روی سطح پوست خود بمالید. اجازه دهید شیر حدود ۷ تا ۸ دقیقه روی پوست بماند و بعد پوست را با آب ولرم شستشو دهید. توصیه می‌کنیم که این کار را هر شب انجام دهید. شیر خاصیت پاک‌کنندگی دارد و می‌تواند به زدودن آلودگی‌ها از سطح پوست کمک کند. به این ترتیب حتی می‌تواند مواد آرایشی موجود روی پوست خود را نیز پاک کنید تا موجب مسدود شدن منافذ پوست نشوند.

این ماسک علاوه بر خاصیت پاک‌کنندگی، یک لایه‌برداری ملایم نیز از پوست انجام داده و سبب شفافیت رنگ پوست و روشنی هرچه بیشتر آن می‌شود. رطوبت موجود در شیر همچنین سبب می‌شود تا آب‌رسانی به پوست صورت گرفته و پوست رطوبت خود را حفظ نماید.

درمان کوچکی شلی و افتادگی سینه و باسن با کرم حجم دهنده سینه با عملکرد فوری از برند میبلین امریکا

کرم حجم دهنده میبلین به طور موثر بافت ادیپوز سینه و باسن را ترمیم می کند، بافت آن را سفت کرده و به آن فرم می دهد و افزایش سایز را

طی یک هفته ایجاد می کند که تا ۴ سال نیز اثر آن ماندگار است. علاوه بر سینه نیز کرم حجم دهنده باسن اثردهی برای افزایش سایز و سفتی موضع نیز دارد.

میبلین ساخت کشور امریکا است و دارای تائیدیه سازمان غذا و دارو ایران نیز است

آیا شیر می‌تواند به درمان لک پوستی کمک کند؟

معمولاً در ترکیبات محصولات درمانی پوست و محصولات مراقبت پوستی، ترکیبی به نام آلفا هیدروکسی اسید (alpha hydroxy acid) به کار می‌رود که این اسید در محصولات لبنی مثل شیر موجود است. طبق تحقیقات صورت گرفته، آلفا هیدروکسی اسید به از بین بردن سلول‌های مرده یا سلول‌هایی که باعث لک پوستی شده‌اند کمک می‌کند و از طرفی باعث رشد سلول‌های جدید می‌شود.

با این حال بسیاری بر این باورند که برای درمان لک پوستی یا شفاف شدن پوست، شیر را به تنهایی به پوست نزنید و با ترکیبات دیگری با آن مخلوط کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. البته به یاد داشته باشید در صورتی که به اسیدلاکتیک حساسیت دارید، بهتر است برای از بین بردن لک پوستی، سراغ ماسک‌های دیگر بروید.

با این حال، شیر باعث روشن شدن پوست می‌شود و البته ویتامین D موجود در لبنیات، کمک بسزایی به درمان لک پوستی و از بین بردن جای آکنه یا جوش صورت می‌کند. علاوه بر این، ماسک‌هایی که همراه با شیر تهیه شده باشند، به لطافت و نرمی پوست نیز کمک می‌کنند.

ژل لاغری و چربی سوز موضعی هات چیلی

بهترین ژل لاغری برای کاهش سایز موضعی و موثر

درمان سلولیت با کرم ضد سلولیت هات چیلی تنها با ماساژ روزانه و اندک

کاهش سایز و لاغری با ژل لاغری فوری هات چیلی بدون بازگشت و بدون ایجاد عوارض و حساسیت

ساخت کشور تایوان

ماسک های شیر برای شادابی و جوانسازی پوست صورت

1. ماسک شیر و آووکادو برای صورت

با پوشاندن پیشانی خود از آغشته شدن موهای خود به این ماسک چسبنده جلوگیری کنید. در صورت اضافه آمدن ماسک می ‎توانید آن را به دست و گردن خود نیز بمالید .

مواد لازم

  • 1 قاشق غذا خوری شیر
  • 4/1 آووکادو رسیده

طرز تهیه

4/1 آووکادو رسیده را خوب به هم بزنید تا حالت نرم و خمیری پیدا کند و سپس 1 قاشق غذا خوری شیر به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا ترکیبی صاف و یک دست حاصل شود و ماسک را با حرکت دایره ای روی پوست خود بمالید و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه رو پوستتان بماند و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید و با حوله نرم خشک کنید .

رژلب میبلین اصل امریکا ویتامینه و فاقد سرب

رژلب ویتامینه میبلین غنی شده با ویتامین های A.E و عصاره های ارگانیک است.

این رژلب بدون سرب دارای ماندگاری بالا و بدون پس دادن به صورت است.

برای تهیه رژلب میبلین به فروشگاه آنلاین سلامتی و زیبایی مراجعه فرمایید.

2. ماسک پاک کننده لک و آکنه

در این ماسک تنها از 2/1 قاشق چای خوری لیموی تازه استفاده کنید زیرا ممکن است پوستتان دچار سوزش شود و همچنین وجود زردچوبه در این ماسک سبب از بین رفتن لک های صورت می ‎شود که البته بهتر است قبل از استفاده از این ماسک، از بخور استفاده کنید تا منافذ پوستتان باز شود .

مواد لازم

  • 1 قاشق غذا خوری شیر
  • مقدار کمی زردچوبه
  • 2/1 قاشق چایی خوری آب لیمو

طرز تهیه

مواد فوق را کاملا باهم مخلوط کرده و سپس با حرکت دایره ای رو پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت 15 دقیقه رو ی پوست تان بماند و سپس صورت تان را با آب سرد بشویید و با حوله نرم خشک کنید .

3. ماسک شیر و خیار

مواد لازم

  • 1 یا 2 قاشق خیار له شده
  • 2 قاشق غذا خوری شیر

طرز تهیه

مواد را به خوبی مخلوط کنید و ماسک حاصل شده را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس صورت تان را با آب ولرم بشویید.

این ماسک سبب طراوت و درخشش پوست شما خواهد شد .

کرم برنزه کننده فوری با ماندگاری ۴ ماه فلورسان

این کرم برنزه دارای رنگ دهی فوری با استفاده از دستگاه سولاریوم و آفتاب است.

لوسیون برنزه کننده فلورسان ویتامینه و ارگانیک است و مناسب برای پوست های حساس است.

رنگ فوق العاده زیبای این برنزه کننده جلوه درخشان شکلاتی طلایی به پوست می دهد که آن را تا ۴ ماه بدون نیاز به تمدید حفظ می کند.

فلورسان ساخت کشور روسیه است.

ماسک شیر و بلغور جوی دو سر

یکی دیگر از انواع ماسک شیر ترکیب با بلغور است که در لایه برداری پوست بسیار موثر واقع می شود. ترکیب شیر، بلغور جوی دو سر و عسل باعث می شود تا علاوه بر لایه برداری و پاکسازی، پوست آبرسانی هم بشود. عسل یک لایه بردار و مرطوب کننده ملایم است. علاوه بر این، عسل طبیعی از خاصیت آنتی باکتریال نیز برخوردار است و باعث می شود پوست شفاف و باطراوت شود. بلغور جو دو سر بافت ملایمی دارد که ماساژ آن روی پوست باعث سایش اندک آن و لایه برداری می شود. این کار به از بین بردن سلول های مرده پوست و سبوم اضافی کمک زیادی می کند.

برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری بلغور جوی دو سر آسیاب شده نیاز خواهید داشت. همه مواد را در یک کاسه ترکیب کنید تا خمیر نسبتا غلیظی به دست بیاید. مخلوط به دست آمده را روی پوست صورت تمیز خود قرار دهید و ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه، صورت تان را با آب سرد آبکشی کنید.

طرز تهیه ماسک شیر برای لک صورت

انواع ماسک شیر برای بهبود و درمان آکنه موثر هستند. این ترکیب به تدریج آکنه شما را برطرف کرده و هیچ ردی از آن روی پوست تان باقی نخواهد گذاشت. زردچوبه یکی از مواد در دسترس موجود در آشپزخانه است که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. همچنین، خاصیت ضد پیری و جلوگیری از شل شدن پوست و چین و چروک را نیز دارد. در کنار همه این فواید، آب لیمو ترش طبیعی یک قابض طبیعی است که در مبارزه با جوش و آکنه مفید واقع می شود.

برای تهیه ماسک فوق به یک قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق چایخوری زردچوبه و نصف قاشق چایخوری آب لیمو ترش طبیعی نیاز خواهید داشت. تمام مواد را در یک کاسه ترکیب کنید تا خمیر یکدست و غلیظی به دست آید. ترکیب به دست آمده را روی پوست تمیز ماساژ دهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خشک شود. سپس صورت تان را آبکشی کنید و از یک شوینده صورت ملایم استفاده کنید.

انواع ماسک شیر برای پوست چرب و از بین بردن جوش صورت

از انواع ماسک شیر می توان برای کاهش یا کنترل آکنه استفاده کرد. انواع مختلفی از دستور العمل ها برای انواع پوست و شدت مختلف آکنه موجود است. شیر به تنهایی دارای خواص متعددی است که مجموعه ای از فواید درمانی و زیبایی را ارائه می دهد. اسید لاکتیک موجود در شیر می تواند خارش پوست را کاهش دهد. شیر به دلیل داشتن چربی می تواند پوست را مرطوب کند و همچنین پوست شما را سفت می کند.

به منظور تاثیرگذاری بیشتر انواع ماسک شیر برای جوش صورت توصیه می شود ابتدا دوش آب گرم بگیرید تا منافذ پوست شما باز شود. سپس یک و نیم فنجان شکر قهوه ای را با ۳ قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری عسل با هم مخلوط کنید. با استفاده از نوک انگشتان، به آرامی ماسک را با حرکات دایره ای روی پوست خود بمالید تا شکر قهوه ای پوست شما را لایه برداری کند. علاوه بر این، می توانید برای افزایش خواص لایه برداری، 2 قاشق غذاخوری بلغور جوی دو سر به ترکیب فوق اضافه کنید.

عسل موجود در این ماسک دارای ویژگی های آنتی باکتریال است که می تواند باکتری های ایجاد کننده آکنه را کاهش دهد. استفاده از شیر بدون چربی یا شیر دو درصد باعث کاهش چربی ماسک و کاهش احساس چربی پوست بعد از درمان می شود.

ماسک صورت شیر برای نرم و شاداب کردن پوست

انواع ماسک شیر به تنهایی در نرم و مرطوب کردن پوست موثر است؛ اما شما با اضافه کردن دو ماده در دسترس می توانید این خاصیت را چند برابر کنید. این دو ماده تخم مرغ و عصاره نارگیل هستند. تخم مرغ باعث تغذیه و شفافیت پوست می شود. نارگیل نیز حاوی روغن طبیعی است که استفاده از آن باعث نرم و براق شدن طبیعی پوست می شود.

روش کار به این صورت است که یک عدد تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید. کمی نارگیل تازه را رنده کرده و به کاسه اضافه کنید. سپس یک قاشق غذاخوری شیر به ترکیب خود اضافه کنید. مخلوط را خوب هم بزنید و با کمک یک پد تمیز روی پوست ماساژ دهید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. سپس با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک صورت باشیر برای تغذیه پوست صورت

برای این که پوست شما همیشه در همه شرایط بدرخشد، به این ترکیب جادویی نیاز پیدا خواهید کرد. نصف یک عدد موز را همراه با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شیر ترکیب کنید. مخلوط به دست آمده را با بلندر خوب ترکیب کنید تا خمیر یکدست و نرمی به دست بیاید. سپس به پشت دراز بکشید و با کمک یک براش تمیز ماسک به دست آمده را روی پوست تان بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه روی پوست بماند تا خوب جذب پوست شود. سپس صورت تان را با آب سرد آبکشی کنید.





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: