برنزه شدن پوست با این روش ها
نوشته شده توسط : salamati

 

برنزه کردن طرفداران بسیاری در بین همه افراد به خصوص خانم ها دارد و بسیاری از این افراد برنزه کردن را یکی از ملاک های زیبایی می دانند . برای برنزه کردن پوست راه های مختلفی وجود دارد که هریک مزایا و معایب خود را دارند.
سه روش برای برنزه کردن پوست وجود دارد که عبارتند از :
ماندن زیر نور آفتاب
استفاده از دستگاه های برنزه کننده یا سولاریوم
محصولات شیمیایی برنزه کننده پوست.
 
سولاریوم چیست؟
سولاریوم دستگاهی است که دارای تختی می باشد که در دیواره های آن لامپ های اشعه فرابنفش قرار دارد. هنگام قرار گرفتن شخص درون این وسیله ، درِ این دستگاه که حاوی لامپ های فرابنفش است ، بسته می شود و بدن درون جعبه حاوی نور فرابنفش قرار می گیرد و بدین ترتیب پوست بدن شخص پس از چند دوره تکرار برنزه شود.
برنزه شدن با حمام آفتاب
برای برنزه شدن و گرفتن حمام آفتاب ابتدا با کرم های ضدآفتاب با spfهای مختلف اشعه مضر آفتاب را گرفته و از ساعات و زمان کم آفتاب گرفتن را شروع و بعد به مرور، مدت آن را زیاد کنید و برای زودتر برنزه شدن از لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده کنید.
پس از اتمام زمان آفتاب گرفتن حتما با آب ولرم یا نسبتا خنک دوش بگیرید و روغن های اضافی را خوب بشویید و با یک حوله به آرامی رطوبت پوست را بگیرید سپس حتما از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید.
کرم برنزه کننده سولاریوم و افتاب فلورسان
 
زیرا لوسیون ها و ژل های مخصوص بعد از آفتاب پوست را خنک، ترمیم و رنگ برنزه پوست را تثبیت می کنند.
بهترین زمان برای برنزه شدن
صبح بهترین زمان برای برنزه شدن است زیرا بدن پروتئین هایی را در این زمان تولید می کند که می تواند آسیب رسیدن به پوست در اثر تابش نور خورشید را ترمیم کند اما این پروتئین ها با نزدیک شدن به شب کمتر تولید می شوند.
میزان این پروتئین در ساعت 8 صبح بیشتر از بقیه زمان هاست بنابراین این ساعت بهترین زمان برای استفاده از نور آفتاب برای برنزه شدن است . همچنین آفتاب گرفتن در بعد از ظهر خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.
کرم ها و محصولات برنزه کننده
برخی از کرم ها، لوسیون ها یا روغن های اتوبرنزه وجود دارند که موجب رنگ دارشدن پوست می شوند و به لایه های عمیق پوست نفوذ می کنند. برخی از این محصولات را باید همراه با آفتاب گرفتن مصرف کنید
محصولات برنزه کننده فوری و دائمی، انواع کرم برنزه کننده، لوسیون برنزه،اسپری برنزه کننده و سایر محصولات برنزه صورت و بدن مخصوص آفتاب و سولاریوم
1-کرم برنزه کننده فلورسان با اثردهی فوری و دائمی و با ماندگاری 4 ماه مخصوص صورت و بدن
2-اسپری برنزه کننده کربن ایکس مخصوص صورت و بدن با اثردهی فوری و ماندگاری 6 ماه
3- لوسیون برنزه کننده های سایز کوچک (بیلیستر) فلورسان مخصوص سولاریوم و آفتاب با اثردهی فوری و ماندگاری 4 ماه
4-اسپری و کرم اتوبرنز سان فیت هلند
5-برنزه کننده فوری سولاریوم سان فیت
تمامی محصولات مخصوص سولاریوم و آفتاب می باشند.
برنزه کننده فلورسان برنزه کننده سولاریوم و آفتاب
 
چه کسی پوست برنزه را مُد کرد؟
در گذشته پوست تیره مربوط به کارگرها و برده ها بود و پوست روشن، مختص اشراف بنابراین اشراف پوست خود را باسرب سفید می کردند تا جایی که ملکه الیزابت اول، به خاطر مسمومیت با سرب مرده است.
بئاتریس، یکی از شخصیت های نمایش در یکی از نمایشنامه های شکسپیر، گوشه ای نشسته است و گریه کنان می گوید:«و به این دلیل که من آفتاب سوخته ام باید این گونه تنها در کناری بنشینم و برای خاطر شوهر اشک بریزم.»در زمان شکسپیر و قبل از انقلاب صنعتی هنوز داشتن رنگ پوست روشن و حتی ظاهری رنگ پریده یک امتیاز محسوب می شد.
در اواسط قرن دهم خانم ها همیشه از چتر استفاده می کردند و در معرض آفتاب قرار نمی گرفتند و همچنین از ترکیبات ارسنیک برای سفید کردن پوست خود استفاده می کردند که نتایج مرگباری به دنبال داشت.
در سال ١٩٣٠ مد های جدید به تدریج جای خود را بین زنان باز کرد. خانم کوکوکانل (از طراحان مد) برای شرکت در یک فستیوال مد در حین سفر از پاریس به کن خیلی اتفاقی با قرار گرفتن در فتاب برنزه شد و به همین دلیل طرفداران مد از آن به بعد برنزه شدن علاقمند شدند تا جایی که گروه های مختلف از هر رده سنی خودشان را زیر آفتاب کباب می کردند اما با افزایش میزان سرطان پوست این برنزه کردن جای خود را به روش های دیگری داد.




:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: