خواص نارگیل برای پوست و مو
نوشته شده توسط : salamati

ارگیل حاوی مقدار زیادی کالری، ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوع است. ۴۰۰ گرم گوشت نارگیل تقریبا تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم بدن در روز را تأمین می‌کند. گوشت نارگیل حاوی اسیدهای چرب اشباع شده مثل اسید لوریک و ترکیبات بیواکتیو است که برای سلامتی بدن فواید زیادی دارند.

نارگیل منبع خوبی از مس، کلسیم، منگنز، منیزیم و زینک (روی) به شمار می‌رود. نارگیل همچنین منبع خوبی از فولات، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین محسوب می‌شود.

آب نارگیل یک نوشیدنی سالم و آبرسان است که قندهای ساده، الکترولیت، مواد معدنی و اسید فسفاتاز دارد. نه تنها آب نارگیل، بلکه روغن نارگیل هم به‌عنوان یک سوپرفود شناخته می‌شود. ترکیب منحصربه‌فرد اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل می‌تواند اثرات مثبتی روی سلامتی بدن داشته باشد.

شامپو ضد ریزش مو ایج دیفنس بایوفول کانادا

شامپو ضد ریزش مو

درمان قطعی ریزش مو شامپو ضد ریزش مو فوری بایوفول کانادا

شامپو رشد مو ضد ریزش و رشد مجدد موهای ریخته شده

درمان گیاهی و بدون ماینوکسیدیل با شامپو ضد ریزش مو گیاهی بایوفول

شامپو ضد ریزش بایوفول دارای عملکردی بدون بازگشت است.

محلول ضد ریزش مو شوک بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو شوک

درمان انواع الگوهای ریزش مو با محلول ضد ریزش مو شوک

رشد مو و افزایش ضخامت مو با تونیک ضد ریزش مو

تقویت ریشه و ساقه مو با محلول ضد ریزش بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو گیاهی شوک فاقد ترکیبات شیمیایی است

خواص نارگیل برای بدن

نارگیل حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی است و به همین دلیل فواید زیادی برای بدن دارد.

این میوه حاوی مقدار زیادی چربی‌های اشباع شده است که برای بدن هیچ ضرری ندارند. نارگیل تری‌گلیسیریدهای با زنجیره‌ی متوسط دارد که نوعی اسید چرب هستند‌. این اسیدهای چرب به‌طرز متفاوتی در بدن جذب می‌شوند.

این چربی‌ها به‌طور مستقیم از دستگاه گوارش وارد کبد شده و به کتون بادی تبدیل می‌شوند. این موضوع می‌تواند روی اختلالات مغزی مثل آلزایمر اثرات درمانی داشته باشد. در ادامه خواص نارگیل برای سلامتی بدن را بررسی می‌کنیم.

۱. فیبر زیادی دارد

نارگیل حاوی مقدار زیادی فیبر است؛ به طوری که ۶۱ درصد از فیبر لازم بدن را فراهم می‌کند. فیبر موجود در نارگیل سرعت آزاد شدن گلوکز را کاهش می‌دهد و آن را به سلول‌ها منتقل می‌کند. گلوکز در سلول‌ها تبدیل به انرژی می‌شود. فیبر به کاهش فشار روی پانکراس و سیستم‌ آنزیمی کمک می‌کند که این موضوع در کاهش خطر ابتلا به دیابت اهمیت دارد.

۲. دیابت را کنترل می‌کند

نارگیل به ترشح انسولین و استفاده از گلوکز خون کمک می‌کند. این میوه از طریق اثر مثبت گذاشتن روی هورمون‌ها برای کنترل قند خون، دیابت را مدیریت می‌کند. این موضوع سرعت بالا رفتن سطح قند خون را کاهش می‌دهد.

نارگیل علائم بیمار‌های روده‌ای و گوارشی را برطرف می‌کند. این میوه‌ی استوایی به جذب بهتر مواد مغذی و مواد معدنی کمک می‌کند و به بدن فیبر می‌دهد. علاوه بر این حالت تهوع و استفراغ را هم کاهش می‌دهد.

۳‌. خواص ضدپیری دارد

سیتوکین‌ها و کینتین‌های موجود در نارگیل روی بدن اثرات ضدسرطانی و ضدپیری دارند. این یعنی نارگیل با پیری و سرطان مبارزه می‌کند.

۴‌. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

مواد مغذی نارگیل برای سیستم ایمنی بدن عالی هستند. نارگیل خواص ضدویروسی، ضدقارچی، ضدباکتریایی و ضدانگلی دارد. مصرف روغن نارگیل می‌تواند به بدن برای مقاومت در برابر ویروس‌ها و باکتری‌های ایجادکننده‌ی مریضی کمک کند. خوردن نارگیل خام می‌تواند در درمان بعضی از بیماری‌ها مثل عفونت‌های گلو، برونشیت، عفونت‌های دستگاه ادراری و سایر بیماری‌های ایجاد شده در اثر میکروب‌ها اثرگذار باشد.

۵. چربی‌های شکم را کاهش می‌دهد

اگر همه‌ی راه‌ها را امتحان کرده‌اید، اما چربی شکمتان آب نشده است، به فکر اضافه کردن نارگیل به رژیم غذایی خود باشید. یکی از خواص نارگیل، رفع چربی‌های شکم است.

چربی‌های شکم چربی‌های خطرناکی هستند که منجر به بیماری‌های مختلف می‌شوند‌. مصرف ۲۰۰ گرم نارگیل در روز می‌تواند در کاهش چشمگیر شاخص توده‌ی بدنی (BMI) و سایز دور کمر فقط طی ۱۲ هفته مفید باشد.

۶. سلامت عمومی بدن را افزایش می‌دهد

تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که هر روز نارگیل مصرف می‌کنند، در مقایسه با کسانی که این میوه را نمی‌خورند، سالم‌تر هستند. برای اینکه سلامتی بدنتان را تقویت کرده و بیماری‌ها را از خود دور کنید، نارگیل را در رژیم غذایی خود جای دهید.

۷. انرژی را افزایش می‌دهد

نارگیل از طریق سوزاندن چربی‌ها، به افزایش انرژی در بدن کمک می‌کند. تری‌گلیسیرید‌های موجود در روغن نارگیل طی ۲۴ ساعت مصرف انرژی در بدن را افزایش می‌دهند و منجر به کاهش وزن در بلندمدت می‌شوند.

نارگیل همچنین در کاهش احساس گرسنگی مفید است. افرادی که به‌طور مداوم از محصولات نارگیل استفاده می‌کنند، بدون اینکه افت قند خون را تجربه کنند، می‌توانند برای چند ساعت هیچ غذایی نخورند. نارگیل همچنین به بهبود عملکرد تیروئید و تسکین علائم خستگی شدید کمک می‌کند.

۸. صرع را درمان می‌کند

درمان صرع را هم می‌توانیم در فهرست خواص نارگیل قرار دهیم. رژیم کتوژنیک یکی از انواع رژیم‌های غذایی است که در آن افراد باید کربوهیدرات کمی مصرف کنند. از این رژیم غذایی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. دنبال کردن این رژیم به کودکان مبتلا به صرع توصیه می‌شود.

در این رژیم غذایی باید مقدار کمی کربوهیدرات و مقدار زیادی چربی‌های سالم مانند روغن نارگیل مصرف کنید. این موضوع منجر به افزایش میزان کتون‌ بادی (اجسام کتونی) در خون می‌شود. این رژیم غذایی به طرز چشمگیری تشنج را در کودکان مبتلا به صرع کاهش می‌دهد.

۹. در مبارزه با سرطان مفید است

یکی دیگر از خواص نارگیل، مبارزه با سرطان محسوب می‌شود. ثابت شده که مواد مغذی موجود در نارگیل خواص ضدسرطانی دارند. نارگیل به‌طور ویژه به درمان سرطان‌های روده‌ی بزرگ و سینه کمک می‌کند.

۱۰. بدن را هیدراته نگه می‌دارد

هیدراته نگه داشتن بدن اهمیت بسیار زیادی دارد. آب نارگیل حاوی الکترولیت‌های مهم است که به حفظ سطح آب بدن کمک می‌کنند. افرادی که ورزش می‌کنند یا فعالیت بدنی زیادی دارند، باید تا جایی که می‌توانند آب نارگیل مصرف کنند. آب نارگیل جایگزین الکترولیت از دست‌رفته‌ی بدن می‌شود و بدن را هیدراته می‌کند.

علاوه بر این واکنش‌های سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. آب نارگیل جایگزین بهتری نسبت به آب معمولی به‌حساب می‌آید، چون خوش‌طعم تر است و مواد مغذی زیادی دارد.

خواص روغن نارگیل برای مو

یکی از بهترین روغن‌ها برای پوست و مو، روغن نارگیل است. روغن نارگیل حاوی پروتئین است که برای سلامت موها اهمیت دارد و همچنین با چربی بسیار مفیدی که به همراه دارد، باعث سلامت و درمان موهای خشک و آسیب دیده می‌شود که در ادامه مقاله به برخی از خواص روغن نارگیل برای مو می‌پردازیم.

1.      خواص روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو

آیا روغن نارگیل مانع ریزش مو می‌شود؟ طبق تحقیقات صورت گرفته، روغن نارگیل نه تنها برای جلوگیری از ریزش مو مفید است، بلکه باعث پرپشت شدن و رشد مو می‌شود و کمک می‌کند تا موهای سالم و درخشانی داشته باشید.

در واقع روغن نارگیل حاوی ویتامین، پروتئین و چربی‌های مفید است که به سلول‌های مو نفوذ می‌کند و آن‌ها را تقویت می‌نماید. بنابراین روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو یک انتخاب مناسب خواهد بود.

طرز استفاده از روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو بسیار ساده است. شما باید حداقل یک بار در هفته از روغن نارگیل برای ریزش مو استفاده کنید. چند قطره روغن نارگیل روی دستتان بریزید و با نوک انگشتان، کف سر را به مدت 5 تا 10 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. در واقع ترکیبات روغن نارگیل به همراه ماساژ سر باعث می‌شود که خون در کف سر جریان پیدا کند و باعث رشد موها ‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: